LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
diederik
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2005 11:42

investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door diederik »

op dit moment ben ik geinteresseerd in de aanschaf van een stacaravan in spanje. bedoeld als investeringsproject voor de verhuur. via hcm vastgoed in made heb ik hiervan gehoord; informatie is o.a. te vinden op de site van hcm wonen (www.hcmwonen.nl) en solplaya (www.solplaya.nl) die fungeren als bemiddelaar voor de investeerder in spanje: tribu internacional invest; tribu internacional invest zal de
mobielhomes plaatsen en verhuren.

mijn vraag is of iemand van de genoemde ondernemingen negatieve berichten heeft ontvangen, of zaken kan aandragen waarom ik deze investering beter niet kan doen.

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

Als het om beleggingen gaat , kan dit ook in nederland. Minder risico

belegging in een stacaravan ? Levensduur ? Waarde ?

zwart geld , forget it alles wordt netjes doorgespeeld aan de nederlandse belastingdienst.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Inderdaad,

Dit is echt een ver-van-mijn-bedshow. Het is niet alsof je even in de auto stapt om te gaan kijken hoe het met je stacarvan is.

Sit bedrijf omzeilt op een heel handige manier enige vorm van registratie bij de AFM en op dat moment moet je al 2 keer nadenken of je hiermee in zee gaat.

Nee joh, als je geinteresseerd bent in investeren in recreatief vastgoed dan kun je beter (is een stuk veiliger en het rendement is hoger) in een CV, Maatschap of obligatie deelnemen in Nederlands vastgoed.

Daar kun je vaak al in meedoen vanaf € 10.000,- en de rendementen beginnen vanaf zo een 8% per jaar.

BY

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door BY »

hoi Diederick, wij willen ook investeren in die mobile home's maar hebben nog geen negatieve berichten ontvangen en zijn naarstig op zoek naar meer informatie over de betrouwbaarheid van tribu invest
Als jij meer info hierover hebt horen wij bat graag!!!!

groet

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

Investeren in stacaravans in Spanje is natuurlijk een ver van mijn bed show. Maar..ik heb bemiddelaar Henri Smits van Sol Playa en Theo Romijn van Tribu Invest persoonlijk gesproken en gezien. Beiden zijn te goeder trouw en maken beslist niet de indruk de boel te willen 'bedonderen'.

Het projekt is goed opgezet en het risico is net zo laag als wanneer je in Nederland investeert. Het rendement daarentegen is veel hoger. Denk niet dat als je Nederland blijft er niets kan gebeuren. Dat is erg naïef.

Ik heb via Sol Playa enkele caravans gereserveerd. Een beter teken kan ik niet afgeven.

vriendelijke groet
Leendert

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 08 Feb 2005 08:29 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

show. Maar..ik heb bemiddelaar Henri Smits van Sol Playa en Theo Romijn van Tribu Invest persoonlijk gesproken en gezien. Beiden zijn te goeder trouw en maken beslist niet de indruk de boel te willen 'bedonderen'.

vriendelijke groet
Leendert
Hoe het met deze mensen zit weet ik niet, maaaaar, oplichters zijn altijd zeer netjes en zien er betrouwbaar uit en zijn altijd aardige mensen, dit trouwens alleen maar VOOR dat er handtekeningen zijn gezet. Als ze er zouden uitzien als bijvoorbeeld vader Tokkie, dan kunnen ze hun oplichterspraktijken wel vergeten. Bijna zeker is dat in dit voorbeeld vader Tokkie betrouwbaarder is dan de zeer netjes uitziende oplichters.

Tribu
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2005 16:04

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Tribu »

Geachte mensen ,

Voor diegenen die willen investeren in Spanje wat betreffende de Mobiel homes in Granada en Ronda kan ik alleen zeggen dat het een leuke investering is en dat men het met een gerust hart kan doen.Echter ben je er niet van overtuigd , wacht dan tot de eerste er staan en ge kijken echter betaal je dan niet meer de aktieprijs, die geldt tot 15 februari,maar de normale prijs.Deze maatschappij was ook te bezichtigen op de laatste inmo beurs.Is het nog niet vertrouwd voor je ,gewoon niet doen.

Met vriendelijke groeten ,
Theo

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Jan1 »

Na ampele overwegingen, nee ik doe niet mee, mij te onzeker, ik wil me ook niet onder druk laten zetten. Na 15 feb. niet meer de aktieprijs, waarom op zo'n korte termijn, het is geen pak melk of broodje, niet voldoende tijd om goed na te denken, het lijkt er veel op dat je impulsaankopen moet doen. Overigens mensen die wat van je gedaan willen hebben, of op je geld uit zijn zijn altijd aardig, geef ze wat tegengas of kritische vragen, dan draaien ze vaak als een blad aan de boom om. :twisted:

Tribu
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2005 16:04

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Tribu »

Er is tijd zat geweest om na te denken want deze aktie loopt al een paar maanden en bij deze firma moet niets maar mag men wat doen als men er vertrouwen in heeft.De hele wereld zit met akties in elkaar
en daar kan je bij zitten of blijven nadenken totdat die aktie er niet meer is.Zo éénvoudig is het.Het is zo makkelijk om een produkt af te kraken zonder dat men aldaar is wezen kijken of zonder dat men er echt iets van af weet.Tevens is die datum bepaald omdat op is op en er zal toch eens een tijd moeten komen dat men tot zaken komt ivm. levering en produktielijn van de fabrieken het afstemmen van de infrastruktuur en moment van plaatsen.Hierop is al anderhalf jaar voorbereidingen aan vooraf gegaan.

Groetjes

SolPlaya

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door SolPlaya »

Beste forumgangers,

Graag wil ik namens SolPlaya reageren op alle bovenstaande berichten.
Wat een commotie omtrent het investeren in de mobielhomes!!
Ik zal eerst even de taken van SolPlaya omschrijven, zodat u weet met wie u te maken heeft.
SolPlaya is een onafhankelijk bemiddelaar in Spaans onroerend goed voor diverse promotors in Nederland en Spanje.
Voor Tribu Invest promoten wij in Nederland en Belgie de mobielhomes en andere nog komende, zeer interessante projecten.
Ook zijn wij zeer goed thuis in de Nederlandse financieele markt, zoals hypotheken, financieringen en belastingen.
Dus met ZWART geld zoals een gast in dit forum aangaf doen wij NIET aan mee. Dus klanten met zwart geld zijn bij ons op het verkeerde adres.
De levensduur van een mobielhome zal zeker minimaal 10 jaar meegaan.
De Spaanse organisatie hoeft geheel niet geregistreerd staan bij de AFM.Wij als SolPlaya (bemiddelaar) zouden dan eerder geregistreerd dienen te staan omdat wij in Nederland werkzaam zijn, maar wij zijn geen effectenmaatschappij of financiele instelling.
Verder heb ik het verhaal van 1 postitieve klant (Leendert) gelezen en van de andere alleen maar negatieve reacties gezien.
Ik denk als u niet weet waar we het over hebben, beter geen reactie kunt geven, een forum is tenslotte voor mensen die vragen hebben om daar een positief (mag ook negatief) antwoord op krijgen.
Wij zijn er ons zeer van bewust als je in Nederland met een nieuw produkt op de markt komt en het rendement is erg hoog, dat er dan gevuurd gaat worden, dat is niet meer dan normaal.
Uitleg: Omdat de eerste (op dit moment honderden voorlopige opties) een aktieprijs was van 6.999 euro dan is het rendement gewoon erg hoog. Nu op de prijs van 12.995 euro scheelt dit bijna de helft aan rendement. Als nadien de prijs wordt verhoogd naar 28.000 euro ( wat een normale prijs is voor een mobielhome, is het rendement nog maar 1/4 van het rendement van nu, en is de commotie niet meer aanwezig.
Maar dan is het nog een zeer leuk rendement.
Als laatste in mijn verhaal wil ik mij bij Tribuinvest aansluiten en de mensen die het NIET vertrouwen adviseren om gewoon NIET mee te doen, en af te wachten tot medio augustus. Dan kunt u zien hoe e.e.a verlopen is.
EN dan pas in te stappen als u het vertrouwen heeft, maar dan helaas niet meer voor de prijs van 6.999 euro maar hopelijk nog 12.995 euro.
Verder zou ik Diederik en BY en JAN1 als ze eventueel al een voorlopige optie genomen hebben even mij te berichten wat hun plannen zijn.
Hebben die nog niet een voorlopige optie genomen dan is de prijs nu al 12.995 euro ex 7% btw.
Ik hoop met dit verhaal toch een hoop ongerustheid weggehaald te hebben.

SolPlaya

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Jan1 »

SolPlaya
Gast

Geplaatst op 09 Feb 2005 01:08 door SolPlaya


--------------------------------------------------------------------------------

Verder zou ik Diederik en BY en JAN1 als ze eventueel al een voorlopige optie genomen hebben even mij te berichten wat hun plannen zijn.
Hebben die nog niet een voorlopige optie genomen dan is de prijs nu al 12.995 euro ex 7% btw.
SolPlaya
Zoals ik al zei, zodra je kritisch bent of tegengas geeft, dan draaien ze als een blad aan de boom om. Voor de goede verstaander moet dit een teken aan de wand zijn.

diederik
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2005 11:42

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door diederik »

Beste mensen,
De reden dat ik deze discussie heb opgestart zou ik geen negatieve willen noemen, maar meer een positief onderzoekende. Als ik geen enkel vertrouwen in het genoemde project had dan zou ik me deze moeite besparen. Het investeringsproject komt me juist heel acceptabel over en ik wil gewoon wat reacties horen van mensen die net als ik met genoemde bedrijven in zee willen gaan, maar over een bedrag van 7500,= euro toch even moeten nadenken. Je gaat er niet failliet aan, maar als je zeker weet dat het weggegooid geld is dan besteed je het liever ergens anders aan. Zeer positief vind ik overigens dat zowel de investeerder als de promotor van zich laten horen! Tot nu toe heb ik dan ook geen negatieve reacties over deze bedrijven vernomen, waarom ik heb gevraagd.
De reacties die dit project afkraken vind ik tot op heden nog niet zo nuttig, zeker als ik merk dat sommigen niet eens de moeite hebben genomen om e.e.a. op genoemde sites na te lezen! Als je aan een investeringsproject als deze deel neemt, loop je een zeker risico; dit risico neem je of anders moet je er niet aan mee doen; daar heb ik verder geen wijsneuzerige raad bij nodig!
Groet

gast123456

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door gast123456 »

wat een gedoe toch allemaal weer.
Iedereen ziet weer dollartekens in zijn / haar ogen. De mannen leken te goeder trouw, nee ze zullen je met een bivakmuts op even lekker te woord staan. Denk toch eens na mensen, als dit nu zo een winstgevend betrouwbaar iets is zou iedereen het toch doen. Neem genoegen met iets minder rendement, (beleggingsfonds) maar geniet van de zekerheid.

Dit project zal binnen nu en een jaar wel weer een topic worden voor mensen die zich belazerd voelen en de contracten weer niet goed gelezen hebben als zo vaak!

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

Neem hier eens een kijkje, en doe er je voordeel mee.

http://www.sdnl.nl/beleggingsfondsen.htm

Het kan je veel zuurverdiend geld besparen.

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

gast123456
Gast

Geplaatst op 09 Feb 2005 14:59 door gast123456
De mannen leken te goeder trouw, nee ze zullen je met een bivakmuts op even lekker te woord staan.


Ze zijn enigzins te vergelijken met de beruchte loverboys, heel lief aardig en voorkomend, totdat ze je in hun klauwen hebben. Dan komt de ware aard naar buiten, en je kan fluiten naar je investering.

eric1

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door eric1 »

Ik ben ook voornemens een aantal caravans te kopen. Na een eerste twijfel vanwege het hoge rendement ben ik verder in het verhaal gedoken en heb zoveel mogelijk zaken uitgezocht. Tot op heden ben ik niets tegen gekomen wat me weerhoudt. Ik heb zowel de tussenpersoon als de eigenaar van Tribu persoonlijk gesproken en ze hebben op mij een goede indruk gemaakt. In elke investering zit een bepaald risco. Ik loop al jaren mee in het zakenleven en als ik iets heb geleerd is het wel dat het gevoel je beste raadgever moet zijn en in dit geval is het gewoon goed.
Ik ga hier aan meedoen. De tijd zal het leren.
Eric.

Paul B

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Paul B »

Ik heb persoonlijk met de mensen van HCM Groep, Solplaya en Tribu Invest gesproken en zij gaven mij een goed en vertrouwlijk gevoel.

Het is een mooi project met inderdaad een ongelooflijk hoog rendement.
Er is echter al meer dan een jaar voorbereiding aan vooraf gegaan en als je kijkt wat de gemiddelde huurprijs is van een stacaravan op een camping dan zijn de opbrengsten heel realistisch en zijn de investeerders echt niet de enige die er geld aan verdienen.

Ik sta voor 100% achter dit project en heb dan ook een aantal stacaravans gekocht.

Voor diegene die twijfelen of ze over moeten gaan tot de aankoop van een of meerdere stacaravans kan ik als advies geven :
Als je twijfelt of je vertrouwt het niet, gewoon niet doen.
Maar laat je niet van de wijs brengen door de negatieve opmerkingen, want deze zijn nergens op gebaseerd.
Als je commentaar geeft, onderbouw het dan met harde feiten of hou anders je mond.
Voor diegene die zeggen dat dit hoge rendement absoluut niet kan wil ik alleen nog kwijt :

Wacht nog even tot de prijs van een stacaravan 28000 eur is, dan is je rendement een stuk lager.

Boris2

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Boris2 »

Volgens mij loggen de heren onder verschillende namen in, want de goede verhaaltjes lijken wel erg veel op elkaar.

Gast

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Gast »

Boris2
Gast

Geplaatst op 15 Feb 2005 21:39 door Boris2
Volgens mij loggen de heren onder verschillende namen in, want de goede verhaaltjes lijken wel erg veel op elkaar.


Zoals ik al zei, de tweede mogelijkheid dus, leugenaars en bedriegers. Elk rendement van meer dan 7% dien je met groot wantrouwen te bekijken. Het zijn nog slechte bedriegers te zijn ook, kunnen nog niet eens twee totaal verschillende berichten die positief moeten overkomen in dit onderwerp zetten. Voor mij is hierbij de kous af, zal hierop niet meer reageren, alleen bedenk je wel vijf keer voor je met deze lieden verder gaat, ga andere wel leuke dingen met je geld doen.

tahoeboy

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door tahoeboy »

Beste mensen,

De eerste berichten betreffende dit project waren onzeker! Ondertussen loopt het project al en als het goedgaat zijn er al mensen die een mobielhome hebben gekocht en ervaringe hebben in de betalingen.
Loopt alles zoals men heeft afgesproken? Zijn de campings veranderd?

Wat zijn jullie ervaringen investeerders?

Gesloten