| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inzien Dossier
Inzien Dossier
L.S.
Ik probeer al een geruime tijd mijn dossier op te vragen bij de ABN AMRO BANK N.V. Echter reageren zij niet op mijn schrijven. Ik heb redelijk twijfels bij hun ‘calculaties’ en wil het dossier dus gaarne inzien.
Heeft iemand advies voor mij hoe dit voor elkaar te kunnen krijgen?
Daantje
Ik probeer al een geruime tijd mijn dossier op te vragen bij de ABN AMRO BANK N.V. Echter reageren zij niet op mijn schrijven. Ik heb redelijk twijfels bij hun ‘calculaties’ en wil het dossier dus gaarne inzien.
Daantje
Re: Inzien Dossier
Mischien een brief aangetekend verzenden met retour van handtekening, of heb je dat al gedaan ?
-
seagoing racer2
Beste
ABN-Amro is een prive onderneming ( Ja, echt waar) en die hoeven dergelijke dossiers niet af te geven.
Verder lijkt het me ook niet zo slim om het op die manier aan te pakken.
Je kunt beter gewoon open zijn en vragen welke criteria er gehanteerd worden en bij welke criteria je aanvraag strandt.
Je hebt geen recht om je dossier in te zien bij de ABN-Amro.Ik probeer al een geruime tijd mijn dossier op te vragen bij de ABN AMRO BANK N.V. Echter reageren zij niet op mijn schrijven. Ik heb redelijk twijfels bij hun ‘calculaties’ en wil het dossier dus gaarne inzien.
ABN-Amro is een prive onderneming ( Ja, echt waar) en die hoeven dergelijke dossiers niet af te geven.
Verder lijkt het me ook niet zo slim om het op die manier aan te pakken.
Je kunt beter gewoon open zijn en vragen welke criteria er gehanteerd worden en bij welke criteria je aanvraag strandt.
Als het om persoonlijke gegevens gaat (adres, inkomen etc.), dan kun je bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens) terecht. Zie onderstaande link.
http://www.cbpweb.nl/Pages/home.aspx
Gaat het om niet persoonlijke gegevens, dan vrees ik dat dat niet gaat lukken. Misschien kunnen ze je daar meer over vertellen bij een wetswinkel.
http://www.cbpweb.nl/Pages/home.aspx
Gaat het om niet persoonlijke gegevens, dan vrees ik dat dat niet gaat lukken. Misschien kunnen ze je daar meer over vertellen bij een wetswinkel.
-
seagoing racer2
Beste CB,
Zoals ik de posting van TS begrijp gaat het met name om de berekeningen die leiden tot het (niet?) verstrekken van een lening of hypotheek.
Zoals ik de posting van TS begrijp gaat het met name om de berekeningen die leiden tot het (niet?) verstrekken van een lening of hypotheek.
Best seagoing racer2,Beste CB,
Zoals ik de posting van TS begrijp gaat het met name om de berekeningen die leiden tot het (niet?) verstrekken van een lening of hypotheek
Dat vind ik heel knap van jou. Het woord berekeningen, verstrekken, lening en hypotheek, heb ik niet in de posting van TS kunnen ontdekken.
Wel geeft TS aan dat het hem om calculaties gaat. Dat kan betrekking hebben op huidige lasten die TS heeft of het inkomen, alimentatie, huurlasten etc. Deze informatie behoren tot de persoonlijke informatie, waarbij TS recht heeft op inzage hiervan. Hierbij kun je de hulp van het CBP vragen.
Mijn informatie is dan ook bedoeld als algemene informatie, daar TS niet duidelijk aangeeft welke informatie hij/zij uit het dossier wil inzien.
-
seagoing racer2
Beste CB,
Volgens mij is berekeningen een ander woord voor calculaties, en heeft dus dezelfde betekenis.
Mijn gedachte dat het wel eens over berekeningen van een lening of hypotheek kan gaan is niet helemaal correct , maar ook niet ver weg van de waarheid. Kijk even mee in de andere posting van Daantje 33.
Het gaat dus niet om persoonsgegevens, en het CPB kan Daantje dan ook niet helpen. ( Neemt niet weg dat jouw advies wel van toepassing had kunnen zijn, als de zaak iets anders lag )
Volgens mij is berekeningen een ander woord voor calculaties, en heeft dus dezelfde betekenis.
Mijn gedachte dat het wel eens over berekeningen van een lening of hypotheek kan gaan is niet helemaal correct , maar ook niet ver weg van de waarheid. Kijk even mee in de andere posting van Daantje 33.
Het gaat dus blijkbaar om de berekening van de hoofdsom van de schuld die TS heeft bij de ABN. Een schuld die overigens aan een deurwaarderskantoor is overgedragen.Bij het ABN (daar had ik de schuld) probeer ik alsmaar op te vragen was voor bedrag zij als hoofdsom hadden. Echter wordt daar niet op gereageerd door het ABN zelf. Bij wie kan ik terecht als ik twijfel over de gang van zaken, nvio en kbvg heb ik niet echt wat aan.
Het gaat dus niet om persoonsgegevens, en het CPB kan Daantje dan ook niet helpen. ( Neemt niet weg dat jouw advies wel van toepassing had kunnen zijn, als de zaak iets anders lag )
Volgens mij ook, of heb ik het tegendeel beweerd?Volgens mij is berekeningen een ander woord voor calculaties
Sorry maar als ik reageer op een topic ga ik niet eerst alle andere topics van TS doornemen. Het was dan beter geweest, dat TS hiernaar had verwezen.
Laten we weer terugkeren naar de vraag van TS.
Indien bovenstaande van toepassing is, met andere woorden er is inmiddels een deurwaarderskantoor ingeschakeld door ABN/AMRO, dan heeft TS ook niets meer te zoeken bij de ABN/AMRO.Het gaat dus blijkbaar om de berekening van de hoofdsom van de schuld die TS heeft bij de ABN. Een schuld die overigens aan een deurwaarderskantoor is overgedragenCitaat:
Bij het ABN (daar had ik de schuld) probeer ik alsmaar op te vragen was voor bedrag zij als hoofdsom hadden. Echter wordt daar niet op gereageerd door het ABN zelf. Bij wie kan ik terecht als ik twijfel over de gang van zaken, nvio en kbvg heb ik niet echt wat aan.
Zijn gesprekspartner is alleen nog maar het deurwaarderskantoor. Daarom krijgt hij ook geen reactie meer van de ABN/AMRO.
Dus Daantje33,
Als er een deurwaarder is ingeschakeld, zul je alle informatie bij de deurwaarder moeten opvragen.
-
seagoing racer2
Beste,
Ik zal nog een zin uit de andere posting van Daantje 33 kopieren.
Ik zal nog een zin uit de andere posting van Daantje 33 kopieren.
Blijt echter dat je gelijk hebt en daantje naar de deurwaarder moet voor een specificatieEchter vind ik het vreemd dat de deurwaarder een andere hoofdsom heeft dan het incassobureau hiervoor.
@Vivre,Als je hun caluclaties wilt weten dan zal het een giga groot probleem zijn.
Welke calculatie's bedoel je dan?
-
seagoing racer2
Das toch niet zo moeilijk.....v.m. 1 dag van een maand in de min staan. Dan krijg je ongeveer te maken met TIG pagina's rekenwonder wat ze staffels noemen en die over een heel jaar gaan want de factor 365 zit er in.
Stel de rente is 5,9 % en de som is Euro 1.000,-
Dan is de rente per dag gewoon 0,059*1000/365 = Euro 0,162
Geen TIG-pagina's gewoon twee regels
Gaat de genoemde regel over het in mogen zien van een dossier in geval van persoonlijke gegevens ook op voor mijn geval:
Door de bank wordt aangegeven dat ik in kennis ben gesteld van het laten vervallen van een rekening courant faciliteit (krediet). De door de bank veronderstelde brief ken ik echter niet. Toen ik gebruik wilde maken van de faciliteit, kwam ik er dus pas achter, en dat gaf een hoop problemen. Ik wil dus graag die veronderstelde brief zien. Kan ik die brief opvragen met een beroep op enige privacy wetgeving? Of hoe kan ik die brief inzien? De bank zelf heeft tot op heden uberhaupt niet meer gereageerd ondanks mondelinge toezeggingen erachteraan te gaan.
Door de bank wordt aangegeven dat ik in kennis ben gesteld van het laten vervallen van een rekening courant faciliteit (krediet). De door de bank veronderstelde brief ken ik echter niet. Toen ik gebruik wilde maken van de faciliteit, kwam ik er dus pas achter, en dat gaf een hoop problemen. Ik wil dus graag die veronderstelde brief zien. Kan ik die brief opvragen met een beroep op enige privacy wetgeving? Of hoe kan ik die brief inzien? De bank zelf heeft tot op heden uberhaupt niet meer gereageerd ondanks mondelinge toezeggingen erachteraan te gaan.
Moet dat in plaats van het delen door 365 niet een 365e machtswortel van 1,059 zijn?Stel de rente is 5,9 % en de som is Euro 1.000,-
Dan is de rente per dag gewoon 0,059*1000/365 = Euro 0,162