LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid / service ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Klantvriendelijkheid / service ABN Amro

Ongelezen bericht door Gast »

Al ruim 30 jaar heeft ons hele gezin rekeningen lopen bij ABN Amro. Op zich hebben zich hierbij nooit problemen voorgedaan maar wel hebben we al een aantal keren gemerkt dat de service steeds achteruit gaat. Het volgende: mijn broer werkt in een afgelegen bouwplaats waar hij heel vroeg in de ochtend arriveert en pas weer laat op de dag weggaat. Ook is er geen mogelijkheid om in een pauze of zo zich buiten het terrein te begeven. Voor het regelen van bankzaken e.d. is hij dus aangesproken op de avonduren. Nu kreeg hij van de week, ongevraagd, een nieuwe bankpas toegestuurd met een brief er bij dat hij persoonlijk deze pas in werking moet komen stellen. Nu hebben wij in het dorp waar we wonen een filiaal van de ABN Amro met openingstijden van 9.00 tot 16.30 uur. Voor veel mensen onmogelijk om persoonlijk langs te gaan lijkt me. Maar goed, als creatieve oplossing bedachten we om het paspoort van mijn broer, de nieuwe pas met een begeleidend schrijven van mijn broer aan mijn moeder mee te geven zodat zij bij de bank het pasje van mijn broer kon activeren. Helaas wilde geen van de baliemedewerkers net als wij creatief meedenken. Zij waren ronduit tegen, iemand is verplicht zich persoonlijk te melden. Dus moet je maar een hele dag vrij nemen alleen omdat een bank het niet vertrouwd als je iemand met jouw paspoort én een begeleidend ondertekent schrijven in jouw plaats stuurt. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing?
Bedankt voor ieders medewerking.
Inge

Gast

Re: Klantvriendelijkheid / service ABN Amro

Wij hebben zo iets dergelijks vorig jaar gehad. Onze zoon woont en werkt momenteel nog in Franrijk en kreeg hier op ons adres zijn nieuwe pas toegestuurd. Hij moest het zelf komen activeren maar aangezien hij dus in Frankrijk zit, was dat een beetje moeilijk.

Ik ben als zijn moeder dus, ook naar een filiaal (ABN) bij ons in de buurt gegaan en heb het èèn en ander uitgelegd. Nu, wij hebben het zo kunnen oplossen, als dat mijn zoon mij een e- mail zou sturen met een bevestiging en die heb ik uitgeprint. Daarmee naar de bank gegaan en het kwam voor elkaar. De week erop ging ikzelf naar Frankrijk en heb het pasje aan mijn zoon kunnen geven.

Het kon dus wel in ons geval.
Mvg. AN

tip

Ongelezen bericht door tip »

Stap gewoon over naar rabo, nog nooit een probleem gehad. Passen worden verstuurd en worden geactiveerd nadat ze 1x binnen nederland bij een rabobank worden gebruikt in een geldautomaat....

Lies

Gast

Vrees niet mensen. Ook de ABN AMRO gaat in oktober 2004 over op het activeren van bankpassen via geldautomaat en betaalautomaat. Een hele verbetering dus!

Gast

wat is dat voor een gore onzin ? Je hoeft helemaal niet naar de bank zelf om je pas te activeren. Nog nooit van gehoord of spreken we hier over een of andere heikneuterfiliaal ?

Gast

Je moet inderdaad zelf naar de bank om je pas te activeren.
Het vreemde is echter dat nu opeens iedereen dat geen service vind, maar wanneer ze dit niet zouden doen en iemand heeft toevallig je bankpas gestolen en gaat hem activeren, dan zouden ze weer zeggen dat dat niet zou mogen en dat de bank er op toe zou moeten zien dat alleen de rechtmatige gebruiker van de pas dit zou moeten kunnen.

Een hele dag vrij nemen ervoor lijkt mij ook een beetje overdreven hoor....
Wanneer je broer een keertje een paar uurtjes eerder naar huis gaat kan hij zo ff bij de bank langsgaan, toch?
Ken zijn werkgever natuurlijk niet, maar kan me niet voorstellen dat een werkgever daar moeilijk om zou doen.
Zou dit wel het geval zijn heb ik nog 1 tip voor je broer.....
Zoek een andere werkgever, eentje die wel begrip voor zijn personeel op kan brengen.

Gast

de rabo, sns, ing, postbank etc heb zo'n teringservice niet, al jaren niet. wat een onzin om naar de bank te gaan om je pas te activeren

Gast

Veiligheid boven alles.
Het is niet voor niks DE BANK

Gast

Ik zie het hele probleem eigenlijk niet van het activeren van die pas op het bankfiliaal. Je kan tenminste je eigen pincode uitkiezen en das wel zo gemakkelijk en veilig. Zo kon ik dan gewoon bij activatie dezelfde pincode kiezen van me postbankpasje, die ik al jaren gebruik.

En ergens snap ik de baliemedewerker ook wel. Stel het geval voor dat je geen goede bedoelingen hebt en na activatie de hele bankrekening plundert van je broer, dan is de bank daar schuldig en je broer heeft dan op dat moment geen geld, nogal zuur dus.

Is er trouwens toevallig niet in de buurt een ander filiaal met koopavond waar je die pas kan activeren? Dat zou net zo gemakkelijk kunnen zijn.

WillemTT

Ongelezen bericht door WillemTT »

Ja daar kan ik van meepraten! Bij ons was er thuis ingebroken en was het ABN pasje gestolen. 's Avonds toen we de diefstal ontdekten hebben we meteen de rekening laten blokkeren. Tot zover OK. Vervolgens wilden wij weten of de dief reeds geld van de rekening gehaald had. Dat wilden ze echter, ook na herhaaldelijk aandringen, niet zeggen in verband met privacy. Ze wilden zelfs niet zeggen of er die dag überhaupt een transactie had plaatsgevonden. Nee, ik zou een nieuwe pas opgestuurd krijgen (8 dagen later) en dan kon ik kijken of er geld was afgehaald. Ook kon ik natuurlijk persoonlijk langs komen, maar dat laat mijn werk ook niet toe. Daarna heb ik met mijn plaatselijke ABN kantoor gebeld (waar ze me kennen) en weer de vraag gesteld met als resultaat dat ik persoonlijk langs moest komen. Ik begon te koken! Ze zeiden dat ik de dief wel kon zijn (???, gaat die bellen hoeveel hij eraf heeft gehaald?). Ik ben toen zo kwaad :twisted: geworden dat ik 10 minuten hele mooie woorden voor de ABN service heb verzonnen en eindigde dat ik de alle rekeningen op ging zeggen. DAT WAS DE GOEIE ZIN! Opeens konden ze me wél vertellen dat er die dag niets was afgehaald...Gek wordt je van die bank. Ik heb ze gezegd dat ze mijn rekeningnummer persoonlijk op mogen komen halen, tussen 07.00 en 07.15 uur in de ochtend..... :x

Gast

Zeg beste WillemTT,

De techniek is inmiddels zover gevorderd dat een rekeningnummer niet bij mensen thuis opgehaald hoeft te worden. Althans niet bij De Bank. Ik weet niet of andere banken ook al zover zijn, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit niet het geval zou zijn.

De Bankkenner

Hugo82

Ongelezen bericht door Hugo82 »

Dit topic is wel verouderd maar wil even mijn ervaring meedelen. Stel dat jou ID-Kaart en Bank-Pas op hetzelfde moment verlopen zijn, dan heb je een leuk kip-eie probleem.

Mijn Pas verliep op het eindt van Augustus 2011. Op 30 Augustus kon ik mijn Pas niet meer gebruiken, deze wordt binnen 3 dagen gestuurd naar mijn Huis. Goed dan wacht je 3 dagen later. Dan ook geen contact van te voren gepinned dus heb je ook geen contact voor de komende tijd.

Dan bij de Bank weigeren ze jouw Pas te vernieuwen omdat je ID-Kaart verlopen is. Zonder geld kan je ook geen PosFoto maken of betalen voor de aanvraag voor een nieuwe ID-Kaart. Zonder een vernieuwde ID-Kaart kan je niet een vervangende Bank-Pas activeren.

Dus de aanvraag voor de ID-Kaart kan ook wel een week lang duren. Moet de Klant een week lang zonder geld zitten ?

Echt professioneel / logisch zijn de Banken toch. Korten, om dit op te lossen is het beter om de mogelijkheid aan te bieden een vervangende Pas te activeren bij de Automaat met dezelfde PIN Code zoals ze dat toch aangeven, maar HELAAS NIET.

De nieuwste reclame van ABN klopt niet, ze drukken steeds maar op "STOP".

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Ik ben zelf ook helemaal niet tevreden over de service van deze bank.
Ik heb ooit een Spaarplan later Toekomstplan genoemd, afgesloten en nu heb ik daar vragen over gesteld.
1. eerst met de mail, antwoord van de abn-amro luide: Ga maar naar de KIFID.
Let wel de mail dateerde van begin juni 2011 en pas eind juli bericht, nadat ik herhalings mail gestuurd heb en gebeld had.......

2. toen een brief naar Zwolle toe (abn-amro - levensverzekeringen), antwoord van de abn-amro luide: Ga maar naar de KIFID.
Het is toch hun product! Laat ze dan ook mijn vragen beantwoorden.

3. nu weer een brief gebracht naar de vestiging waar ik woon en waar ik de polis gekocht heb. Nog geen antwoord gekregen. Ga binnenkort maar weer langs.....

Mijn vraag is heeft iemand ook deze ervaringen? Of ben ik echt de enige?
Ben zeer benieuwd.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De service van de ABN-AMRO is voor mij momenteel ook ver te zoeken
n.a.v. verschillende zaken die ik nu de laatste tijd heb meegemaakt.

Als ik dan lees dat het bij andere banken wel fatsoenlijk kan worden
opgelost dan weet ik niet of ik nog wel klant wil blijven ook al
ben ik dat al 22 jaar.

Ik weet wel dat het overal wat is, maar soms heb je er gewoon
genoeg van.

Ik kreeg nog wel een brief dat als ik het niet eens was met de gegeven
uitleg ik maar weer een klacht moest indienen. Ja daaaaaggggg!

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb zelf wat vragen gesteld over mijn toekomstplan / spaarkoers tot nu toe 2 antwoorden gekregen: Ga maar naar de KIFID. Dus nu de Tp van de bank maar een brief gestuurd. Nog geen antwoord gekregen....Zou morgen terug gebeld worden....Ben benieuwd.....

Gesloten