| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klein geld inleveren
-
ineke69
klein geld inleveren
ik had nogal veel 1- en 2 eurocenten die ik wilde inleveren bij de postbank omdat ik daar een rekening heb. ten eerste moest ik alles zelf sorteren en in speciale zakjes doen. wat schetst mijn verbazing, bij het inleveren had ik dus 7 zakjes en moest ik per zakje 30 cent betalen!!! dus 2 euro en 10 cent. ik hield 3,85 euro over wat op mijn rekening werd gezet.een kennis van mij is datzelfde gaan doen bij de fortisbank omdat zij daar een rekening heeft. zij hoefde niets zelf te sorteren en hoefde ook niets te betalen. vinden jullie dit nu ook niet belachelijk van de postbank? ik ben benieuwd naar julli reactie. met vriedelijke groet ineke van veen
-
Gast
Re: klein geld inleveren
Is bekend dat banken zelfs op de kleintjes letten en ze ook in rekening brengen.
Als kleine zelfstandige moet ik zelfs geld betalen wanneer ik kleingeld wissel voor de kassa.
Het best is het in het vervolg in te leveren bij een winkelier. Mes snijdt aan 2 kanten, u en de winkelier hoeven niets te betalen voor het kleingeld.
Als kleine zelfstandige moet ik zelfs geld betalen wanneer ik kleingeld wissel voor de kassa.
Het best is het in het vervolg in te leveren bij een winkelier. Mes snijdt aan 2 kanten, u en de winkelier hoeven niets te betalen voor het kleingeld.
Kleingeld innemen en verwerken kost heel veel tijd, dus rekent de TPG medewerker ! (je bent op het postkantoor en niet bij de Postbank!) geld voor het inwisselen.
Een tip: laat het kleingeld op je giro-spaarrekening storten, dan kost het je niets!
Een tip: laat het kleingeld op je giro-spaarrekening storten, dan kost het je niets!
-
Gast
Goed lezen kan geen kwaad *kleine zelfstandige*. TS heeft het over munten van 1 en 2 cent. En die kan je in 99 van 100 winkels niet meer kwijt.
-
Marja Lambers
Laatst wilde ik de spaarpotten van mijn beide dochters naar de ING bank brengen. Schetst mijn verbazing dat ik daar, ter plekke, alles moest tellen (ze hadden geen telmachine meer, dat was geen policy meer !!!) en ook zelf in zakjes moest doen !! Belachelijk; wat is er nu mooier dan dat mijn dochters hun geld in zo'n telmachine horen rollen !! Vroeger mocht ik dat zelf ook altijd doen. Nu hebben een hele rol met zakjes meegekregen naar huis en moeten we, voordat we het naar de bank brengen, dus eerst allemaal zelf sorteren en tellen. Echt waardeloos.
-
Gast
Bij de rabobank te Hoensbroek hebben ze een telapparaat waar je het kleingeld kunt ingooien het gratis op je rekening wordt gestort. Je moet dus wel bij de rabobank zijn. Maar je kunt er wel nog gratis je kleingeld storten.
-
Gast
Wij staan veel op markten en krijgen dan relatief veel kleine biljetten. Dan wordt je echt niet vrolijk van een telmachine. Ik heb wel eens 20 minuten bij de rabobank briefjes in een machine staan invoeren. Zonde van de tijd, maar je bij de kassa inleveren koste geld.
En er zijn nog genoeg middenstanders die wel 1 en 2 euro centen aannemen. Het is een wettelijk betaalmiddel en wij ronden ook niet af.
2 cent afronden is wel de ouderwetse gulden afronden op 5 cent en dan klagen dat alles zo duur is geworden??
En er zijn nog genoeg middenstanders die wel 1 en 2 euro centen aannemen. Het is een wettelijk betaalmiddel en wij ronden ook niet af.
2 cent afronden is wel de ouderwetse gulden afronden op 5 cent en dan klagen dat alles zo duur is geworden??
Ik heb ook moeite om de 1 en 2 centen ''uit te geven''.
Bij AH willen ze die muntjes niet meer aannemen.
Bij de Aldi lukt het nog wel. Verder wordt er overal afgerond.
Ik vind het vreemd, ze hebben ons er mee opgescheept en nu kun je ze eigenlijk nergens meer kwijt.
Bij AH willen ze die muntjes niet meer aannemen.
Bij de Aldi lukt het nog wel. Verder wordt er overal afgerond.
Ik vind het vreemd, ze hebben ons er mee opgescheept en nu kun je ze eigenlijk nergens meer kwijt.
-
Gast
onzin dat ze ze niet meer aannemen bij A-H. het is een wettig betaal middel , het zal eerder zo zijn dat de dame achter de kassa de regels niet goed begrijpt,vraag dan even naar de leiding ,ik kan je verzekeren dat ze ze aan moet nemen ,ik werk zelf bij deze baas , en we sturen heel wat centen per maand naar het telkantoor ,want we mogen ze niet meer uitgeven ,maar MOETEN ze wel aannemen dus.
-
Gast
ookal is het een wettig betaalmiddel is de winkelier vrij om deze aan te nemen of niet. Hij moet namelijk kosten maken bij het inleveren ervan.
-
Gast
alleen als er staat aangegeven dat ze iets niet aannemen mag dat ,dat is de wet,anders hebben ze het maar aan te nemen ,zeker de grote winkelketens,
-
Gast
Ik had in april iets soortgelijks.
Ik heb het geld bij de postbank WEL kosteloos kunnen storten, en hoefde niets te betalen voor de zakjes die zij mij beschikbaar stelden.
Hoe ik dat deed? Het was wat omslachtig, maar ik wilde niet dat zij betaald kregen voor de moeite die ik voor hen deed: ik heb het geld (dat was precies 87,50) gestort op een spaarrekening, in dit geval de kapitaalrekening.
Ik heb het er een tijdje op laten staan, zodat ik er een klein beetje rente op kreeg, en vervolgens heb ik het teruggestort naar mijn gewone girorekening. Geen enkel probleem.
Ik heb het geld bij de postbank WEL kosteloos kunnen storten, en hoefde niets te betalen voor de zakjes die zij mij beschikbaar stelden.
Hoe ik dat deed? Het was wat omslachtig, maar ik wilde niet dat zij betaald kregen voor de moeite die ik voor hen deed: ik heb het geld (dat was precies 87,50) gestort op een spaarrekening, in dit geval de kapitaalrekening.
Ik heb het er een tijdje op laten staan, zodat ik er een klein beetje rente op kreeg, en vervolgens heb ik het teruggestort naar mijn gewone girorekening. Geen enkel probleem.
-
Gast
Over het aannemen of niet aannemen van bankbiljetten gesproken: daar ging dit topic helemaal niet over, maar ik koop regelmatig in Belgie en in Duitsland, en daar kun je zelfs in supermarkten betalen met biljetten van 100 euro, ik heb het ook zien gebeuren met biljetten van 200 euro. Daar zaniken ze niet.
Bij mijn weten gebeurt dan weigeren alleen in Nederland, en ik vind dat juist om DIE reden aktie ertegen moet worden ondernomen.
Bij mijn weten gebeurt dan weigeren alleen in Nederland, en ik vind dat juist om DIE reden aktie ertegen moet worden ondernomen.