KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jokro1

KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Jokro1 »

In het document “De Knab Visa Card in het kort “ staat: “De creditcard wordt niet geregistreerd bij BKR.”

Deze informatie is misleidend. Na het activeren van de kaart staat er in het BKR-overzicht dat ik een “Doorlopend krediet heb van 2500 euro” bij Qandar, de partner van KNAB die de kaart regelt.

Ik_weet_niet_alles

Re: KNAB creditcard leidt tot BKR registratie

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jokro1 schreef:
28 mei 2024 12:47
In het document “De Knab Visa Card in het kort “ staat: “De creditcard wordt niet geregistreerd bij BKR.”

Deze informatie is misleidend. Na het activeren van de kaart staat er in het BKR-overzicht dat ik een “Doorlopend krediet heb van 2500 euro” bij Qandar, de partner van KNAB die de kaart regelt.
Binnen welke termijn moet een saldo worden aangezuiverd/terugbetaald? Als dit volgens contract binnen 30 dagen is, is er geen BKR inschrijving. Is deze termijn langer dan 30 dagen dan moeten kredieten boven € 250 bij het BKR worden aangemeld.
Ik zou goed kijken binnen welke termijn u een saldo moet terugbetalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De informatie in de folder is inderdaad misleidend. Er staat expliciet dat er géén BKR-registratie plaats vindt, terwijl de kaart standaard komt met een limiet van € 2.500,00 én er de mogelijkheid is om in termijnen te betalen. Dat er in dat laatste geval wel degelijk sprake is van een BKR-registratie, had vermeld moeten worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Bij die laatste optie (betaling in termijnen) had de BKR-waarschuwing moeten staan.

Plaats reactie