LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kostenmaximering Beleggingsverzekering Aegon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Kuiperiaan

kostenmaximering Beleggingsverzekering Aegon

Ongelezen bericht door Kuiperiaan »

Al vanaf oktober 2009 word ik door Aegon op een schandalige manier aan het lijntje gehouden over de kostenmaximering van de door mij inmiddels beëindigde beleggingsverzekering Mixplan.
Elke keer belooft men meer duidelijkheid te verschaffen,maar die belofte
komt men niet na.
Gestuurde e-mails naar Aegon worden afgedaan met de mededeling dat er zo veel meldingen binnenkomen bij [email protected] dat een antwoord wel een tijdje op zich zal laten wachten.
Als er dan eindelijk een reactie komt blijkt het weer uitstel te betekenen.
De laatste reactie is van 12 oktober jl. met de belofte dat ik voor het eind
van dit jaar meer informatie zal ontvangen.Tot op heden heb ik nog niets
gehoord.
Dit is het tweede dieptepunt m.b.t. dit beleggingsprodukt.
Het eerste was het nihile rendement van dit Mixplan ,terwijl er hoge
rendementen werden voorgeschoteld.
Ik veronderstel dat velen met mij in hetzelfde schuitje zitten en zich ook groen en geel ergeren aan de handelswijze van Aegon.
Graag hoor ik hun reacties.
Kuiperiaan

__oi__

Re: kostenmaximering Beleggingsverzekering Aegon

Ongelezen bericht door __oi__ »

nihile rendement heeft grotendeels met de ontwikkeling van de beurs te maken.
Of de kosten nu 2.35% of 2.85% of 3,5% heeft uiteraard wel invloed maar de compensatie is marginaal.
Het in eenklappen van de beurs met 30% is wat pijn doet, en daar word je uiteraard niet voor gecompenseerd.

Weet uiteraard niet wat jouw verwachtingen zijn tav de compensatie maar verwacht er niet te veel van..

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Kuiperiaan u kunt beter deze tekst plaatsen onder het kopje woekerpolis.
Daar valt aegon zeer zeker onder! Dan hebben we als aegon slachtoffers alles onder 1 forum. Bvd Jammer

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Aegon is een mooie naam voor dieven.

Als ze jou geld afhandig kunnen maken hebben ze alle tijd.
Als ze iemand wil spreken over een beleggingsrekening, die niet zo goed loopt nemen ze niet eens de moeite om langs te komen of te reageren.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

@Kuiperaan,
De verwijzing naar het woekerpolisforum lijkt mij juist. Daar hoort de vraag thuis. De woekerpolis-affaire gaat, anders dan de naam doet vermoeden, niet zozeer over de hoogte van de kosten (er is en was immers geen wet in Nederland die verzekeraar voorschreef of voorschrijft hoe hoog die kosten dan wel zouden mogen zijn !) maar gaat over het verborgenhouden van de kosten. Die kosten zijn al snel een procent of 25 (oplopende tot wel 40%) op iedere euro premie-inleg. Kun je aantonen dat Aegon je destijds (voorafgaande aan het afsluiten van je polis) niet heeft geinformeerd over de kosteninhoudingen, dan heb je een claim en zou ik een KIFID klachtprocedure starten tegen Aegon om de kosten terug te vorderen, waarmee je immers niet hebt ingestemd (omdat je die niet kende !). Zie informatie op de website http://www.kifid.nl
De voorbije 2 jaar zijn er door de Klachtencommissie en Commissie van Beroep van het KIFID regelmatig uitspraken gedaan waarin aan polisbezitters een schadevergoeding is toegekend die het TIEN- of VIJFTIENVOUDIGE is van de compensatiefooitjes van verzekeraars.

Succes ermee !

aardjee

Ongelezen bericht door aardjee »

@kuiperiaan jij was in het bezit van een beleggingsverzekering Mixplan en deze heb je afgekocht/ of is die geëxpireerd?? Een ieder zegt dat je deze topic onder woekerpolis moet plaatsen, maar dat ben ik in zoverre niet met deze mensen eens, dat bij het mixplan wel een garantie werd afgegeven. De vraag is wanneer je deze polis hebt afgesloten, de voorwaarden, garanties en kosten staan op een site van aegon vermeld voor dit product.

Mocht ook deze afwikkeling tot onvrede leiden, dan weet ik niet of de kans op succes bij het Kifid groot is vanwege de garantie die in dit product was opgenomen, deze garantie betreft minimaal de som van de ingelegde gelden.

Gesloten