Bovengenoemd werd geplaatst op 20 Mrt 2008 15:52 door Jack747. Het is voor de betrokken mensen natuurlijk niet leuk om nu al het gelijk aan mijn zijde te vinden. http://www.dft.nl/nieuws/4015109/_ELQ_H ... nen__.htmlElq zal momenteel nog gevoed worden door Lehman, maar het stagneren van de verkoop van portfolio’s moet natuurlijk geen maanden meer gaan duren, anders gaat het grotere problemen opleveren dan nu al het geval is. Sinds het begin van de kredietcrisis heeft Elq binnen een halfjaar ook rigoureuze maatregelen genomen, nog niet zo scherp als GMac heeft moeten doen, maar dat komt mijns inziens alleen omdat Lehman de zaak nog overeind houdt. De beperkende maatregelen op het gebied van de acceptatie van nieuwe hypotheken hebben naar mijn inschatting tot een daling geleid van rond de 50%. De kadastercijfers spreken wat gepasseerde hypotheken betreft voor zich.
Uit contacten in de markt is duidelijk dat het verkoopapparaat in het afgelopen jaar al fors is ingekrompen, van 16 fte’s naar 3 fte’s. Dit duidt erop dat men de tussenpersoon alleen nog vanuit het hoofdkantoor wil servicen en de kans dat hun buitendienst opgeheven wordt, is zeker niet denkbeeldig, als dat al niet gebeurd is.
Dat er ook acceptanten moeten verdwijnen is een logische conclusie als de omzet 50% of meer daalt. Dus ook bij Elq is te verwachten dat er op korte termijn gedwongen ontslagen zullen vallen.
Maar alla, alles nog beter dan een move zoals Gmac deze heeft uitgevoerd. Daar moeten toch ook de nodige arbeidsplaatsen overbodig zijn. Ik heb er niets van gelezen. Jullie wel?
In ieder geval blijkt dat de kredietcrisis nu echt daadwerkelijk in de persoonlijk levenssfeer van mensen in ons land binnendringt. Ik dnk dat we nog wel meer gevolgen zullen ondervinden.
Succes,
Jack