LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

Goedendag,

Ik wilde graag even informeren of er misschien mogelijkheden voor mij zijn omtrend een doorlopend krediet.
Ik heb al enige tijd een doorlopend krediet bij de bank van 15,500 euro totaal omdat ik ooit de fout in ben gegaan om een auto te kopen en daarvoor geld te lenen bij de bank.
Ik heb een normaal inkomen van 1485 euro,maar door mijn doorlopend krediet kom ik helaas niet aan sparen toe wat vrij lastig is als TV, wasmachine,auto of iets dergelijks kapot gaat of aan vervanging toe is.

Omdat ik elke keer weer voor onverwachte uitgaven kom te staan, auto toto loss, EMA cursus van 750 euro om maar paar op te noemen, kom ik niet aan aflossen toe en zolang ik het doorlopend krediet heb, kom ik ook niet aan sparen toe.

Om nou gelijk de schuldsanering in te gaan vind ik ook weer gelijk zo ver gaan, omdat ik dan geen zeggenschap meer heb over mijn inkomsten en uitgaven en er niet blij mee ben als ik zelf geen overzicht heb, dus heb dit liever niet als wel.


Kan iemand mij misschien wat meer informatie geven of ik eventueel in aanmerking zou kunnen komen voor een kwijtschelding, zodat ik over een aantal jaar schuldvrij ben, zonder dat ik dat gedoe krijg met schuldsanering ?

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Denk dat je naar de bank zal moeten en daar je verhaal moet gaan doen.
De reden waarom je niet kan aflossen is denk ik geen reden waarom ze het kwijt willen schelden, en als je een auto kan rijden,.......

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door puma73 »

Wat dacht je van de auto verkopen en op die manier gewoon je schulden af te betalen.

Want ja, die schuldhulpverlening is maar lastig en je kunt een aantal jaren niet doen waar je zin in hebt. Je staat op weekgeld en als dat te weinig is kun je o wat een schandaal ook nog eens naar de voedselbank.

Om het kort te zeggen die manier bestaat niet, niet nu en niet in de toekomst.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

Mijn auto heb ik nodig i.vm. met mijn werk, dus auto verkopen is helaas geen optie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door puma73 »

Bommeltje1913 schreef:Mijn auto heb ik nodig i.vm. met mijn werk, dus auto verkopen is helaas geen optie.
Dan zal je moeten gaan bezuinigen en kom je daar niet mee uit zal je toch dat gedoe met de schuldhulpverlening krijgen.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

puma73 schreef:Wat dacht je van de auto verkopen en op die manier gewoon je schulden af te betalen.

Want ja, die schuldhulpverlening is maar lastig en je kunt een aantal jaren niet doen waar je zin in hebt. Je staat op weekgeld en als dat te weinig is kun je o wat een schandaal ook nog eens naar de voedselbank.

Om het kort te zeggen die manier bestaat niet, niet nu en niet in de toekomst.
Ene Nelly schreef :
Je moet er op rekenen dat al je financiën door een ander geregeld worden. Dit was voor mij een reden geen schuldhulpverlening te aanvaarden. Je bent namelijk wel de zeggenschap over je inkomsten en uitgave kwijt. Voor sommige is dit misschien nodig en de beste oplossing, ik vond het geen prettig idee.
Heb zelf mijn schuldeisers gebeld en een regeling afgesproken, ook hierbij kreeg ik een kwijtschelding na 5 jaar keurig aflossen. Dus er is vaak heel goed zélf een oplossing te vinden.

Je zegt auto verkopen ?
Denk dat dit de laatste optie moet zijn, omdat zonder auto wel beperkt word, en aangezien openbaar vervoer ook niet gratis is...
Ik heb auto nodig vanwege mijn werk.
Ondertussen heb ik al bezuinigd op gsm..nu prepaid ipv abbo..internet/tv/bellen terug gezet naar het goedkoopste van het goedkoopste, nu ipv 60 euro per maand nog maar 40 euro per maand.
Per 1 Januari overgestapt naar andere zorgverzekering, kreeg ik gratis PSV shirt bij dus das mooi meegenomen :P maar ipv 100 euro per maand betaal ik nu maar 66,50.. nadeel is wel dat ik meer eigen risico moet betalen, maarja als je eenmaal moet bezuinigen...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door puma73 »

Ene Nelly schreef :
Je moet er op rekenen dat al je financiën door een ander geregeld worden. Dit was voor mij een reden geen schuldhulpverlening te aanvaarden. Je bent namelijk wel de zeggenschap over je inkomsten en uitgave kwijt. Voor sommige is dit misschien nodig en de beste oplossing, ik vond het geen prettig idee.
Als ik uw verhaal zo lees dan zit u ook op het randje van zelf geen controle meer hebben.

Er hoeft maar een kostenpost in de keten te hoog uitvallen en u bent de volledige controle kwijt.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

Aangezien mijn moeder in de schuldsanering heeft gezeten, en het daar elke keer gewoon fout ging..dan weer een brief van zorgverzekering over betaling, dan de woningbouw over betaling, dan weer een ander over betaling...en aangezien ik die verhalen vaker heb gehoord dat ze er daar een rotzooi van maken, probeer ik het gewoon zelf te regelen met mijn bank.want ik heb geen zin om elke keer er achterheen te moeten bellen als ze hun werk niet goed doen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door puma73 »

Bommeltje1913 schreef:Aangezien mijn moeder in de schuldsanering heeft gezeten, en het daar elke keer gewoon fout ging..dan weer een brief van zorgverzekering over betaling, dan de woningbouw over betaling, dan weer een ander over betaling...en aangezien ik die verhalen vaker heb gehoord dat ze er daar een rotzooi van maken, probeer ik het gewoon zelf te regelen met mijn bank.want ik heb geen zin om elke keer er achterheen te moeten bellen als ze hun werk niet goed doen.
Dus dan moet de bank u maar 15.500 euro aan doorlopend krediet kwijtschelden?? Omdat u liever niet in de schuldsanering gaat.

Te zot voor woorden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door sjohie »

Doorgaans is het zo, dat als je een auto nodig hebt voor het werk zelf, dat deze door de werkgever beschikbaar wordt gesteld, dus ik doe even de aanname dat je deze voor het woon-werkverkeer aanhoudt. Dan kan het de moeite zijn om eens te informeren wat je werkgever doet qua vergoeding van het OV hiervoor. Vaak krijg je dat 100% vergoed namelijk, dit itt een matige kilometervergoeding.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

puma73 schreef:
Dus dan moet de bank u maar 15.500 euro aan doorlopend krediet kwijtschelden?? Omdat u liever niet in de schuldsanering gaat.

Te zot voor woorden.
Ik kom hier niet om te discussieren, maar om informatie in te winnen wat de mogelijkheden zijn...
Heb doorlopend krediet vanaf mijn 20e jaar, en ben nu 32.
Door een hoop van omstandigheden in al die tijd, ben ik steeds terug bij af.
Dus ik vraag idd eerst bij mijn bank of er een optie/mogelijkheid is voor eventuele kwijtschelding, omdat ik dus liever NIET de schuldsanering in ga, maar als er geen andere optie is...tja..so be it...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door sjohie »

Bommeltje1913 schreef:
puma73 schreef:
Dus dan moet de bank u maar 15.500 euro aan doorlopend krediet kwijtschelden?? Omdat u liever niet in de schuldsanering gaat.

Te zot voor woorden.
Ik kom hier niet om te discussieren, maar om informatie in te winnen wat de mogelijkheden zijn...
Heb doorlopend krediet vanaf mijn 20e jaar, en ben nu 32.
Door een hoop van omstandigheden in al die tijd, ben ik steeds terug bij af.
Dus ik vraag idd eerst bij mijn bank of er een optie/mogelijkheid is voor eventuele kwijtschelding, omdat ik dus liever NIET de schuldsanering in ga, maar als er geen andere optie is...tja..so be it...
Soms willen ze wel wat, maar dat is meestal een X bedrag, zeg 50% in 1x afbetalen, en dan wordt de rest kwijtgescholden, maar dat hangt van veel factoren af. Kwestie van ze benaderen met een fair en zakelijk voorstel waarin jij ook je verantwoordelijkheid neemt. Gewoon vragen of ze alles kwijt willen schelden, lijkt me wel wat te kort door de bocht.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien stoppen met drinken? Die EMA krijg je ook niet zomaar....Spaar je een hoop geld uit.

Sorry, geen medelijden mee.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

dhc schreef:Misschien stoppen met drinken? Die EMA krijg je ook niet zomaar....Spaar je een hoop geld uit.

Sorry, geen medelijden mee.

Dus omdat ik 1x de fout in ben gegaan, ga jij mij maar gelijk veroordelen en bestempelen als een alcoholist ????

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door dhc »

Nee hoor, ik schrijf alleen dat ik geen medelijden heb met weggebruikers die dronken achter het stuur kruipen.
Bult, schuld....

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

dhc schreef:Misschien stoppen met drinken?
Als je zoiets zegt, dan maak je mij dus wel uit voor een alcoholist...

riddert
Berichten: 2144
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door riddert »

Bommeltje1913 schreef:
puma73 schreef:
Dus dan moet de bank u maar 15.500 euro aan doorlopend krediet kwijtschelden?? Omdat u liever niet in de schuldsanering gaat.

Te zot voor woorden.
Ik kom hier niet om te discussieren, maar om informatie in te winnen wat de mogelijkheden zijn...
Heb doorlopend krediet vanaf mijn 20e jaar, en ben nu 32.
Door een hoop van omstandigheden in al die tijd, ben ik steeds terug bij af.
Dus ik vraag idd eerst bij mijn bank of er een optie/mogelijkheid is voor eventuele kwijtschelding, omdat ik dus liever NIET de schuldsanering in ga, maar als er geen andere optie is...tja..so be it...
@Bommeltje,

Mocht het u lukken dat de bank uw krediet kwijtscheld, wilt u mij daarvan op de hoogte brengen? En ook hoe u dat gedaan heeft?

Ik heb zelf nog een hypotheek waar nog ongeveer 2 ton aan betaald moet worden, zou mooi zijn als dat ook kwijtgescholden kan worden. Dat scheelt mij dan weer in de maandelijkse lasten.

Bommeltje1913
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:48

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door Bommeltje1913 »

riddert schreef:
Bommeltje1913 schreef:
puma73 schreef:
Dus dan moet de bank u maar 15.500 euro aan doorlopend krediet kwijtschelden?? Omdat u liever niet in de schuldsanering gaat.

Te zot voor woorden.
Ik kom hier niet om te discussieren, maar om informatie in te winnen wat de mogelijkheden zijn...
Heb doorlopend krediet vanaf mijn 20e jaar, en ben nu 32.
Door een hoop van omstandigheden in al die tijd, ben ik steeds terug bij af.
Dus ik vraag idd eerst bij mijn bank of er een optie/mogelijkheid is voor eventuele kwijtschelding, omdat ik dus liever NIET de schuldsanering in ga, maar als er geen andere optie is...tja..so be it...
@Bommeltje,

Mocht het u lukken dat de bank uw krediet kwijtscheld, wilt u mij daarvan op de hoogte brengen? En ook hoe u dat gedaan heeft?

Ik heb zelf nog een hypotheek waar nog ongeveer 2 ton aan betaald moet worden, zou mooi zijn als dat ook kwijtgescholden kan worden. Dat scheelt mij dan weer in de maandelijkse lasten.
Verwacht je nou echt dat ik hier serieus op in ga ? :S

riddert
Berichten: 2144
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door riddert »

Ik ga ervan uit dat uw vraag ook serieus bedoeld is, wat betreft het kwijtschelden van het krediet, omdat het wat op de maandelijkse lasten drukt. Dus ja, dat was inderdaad een serieuze reactie van mijn kant. Ik hoor het graag als het gelukt is met de bank.
Succes!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kwijtschelding Doorlopen Krediet

Ongelezen bericht door puma73 »

Bommeltje1913 schreef:
riddert schreef: @Bommeltje,

Mocht het u lukken dat de bank uw krediet kwijtscheld, wilt u mij daarvan op de hoogte brengen? En ook hoe u dat gedaan heeft?

Ik heb zelf nog een hypotheek waar nog ongeveer 2 ton aan betaald moet worden, zou mooi zijn als dat ook kwijtgescholden kan worden. Dat scheelt mij dan weer in de maandelijkse lasten.
Verwacht je nou echt dat ik hier serieus op in ga ? :S
En wij moeten jouw wel serieus nemen??

Daarom gaan we ook niet serieus op jou onzinnige vraag. Wat denk je nou zelf, als elke bank maar een krediet of lening gaat kwijtschelden omdat de schuldenaar dat beter uitkomt.

Nogmaals, te zot voor woorden.

Gesloten