LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leeftijdsdiscriminatie bij banken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Charley121

leeftijdsdiscriminatie bij banken

Ongelezen bericht door Charley121 »

BANKEN hanteren in tegenstelling tot de ambities van de regering de eis dat men jonger dan 65 moet zijn om krediet te krijgen, ongeacht of er voldoende dekking is. Dus als men als gepensioneerde, zoals door de regering voorgesteld wordt, activiteiten wil ontwikkelen en daar enig krediet voor nodig hebt of een creditkaart aanvraagt krijgt men louter en alleen op de leeftijd NUL op het request

MAXIEM

Re: leeftijdsdiscriminatie bij banken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag charly121,

Dát wist ik niet!!!

Met dank, Paula.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Boven de 65 wordt het risico dat je niet meer kunt betalen te groot denk ik.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Er zal wel iets anders aan de hand zijn, zoals zo vaak krijgen we niet het gehele verhaal te horen. Zelf ben ik al enige jaren 65+, maar de banken doen niet moeilijk voor creditcards of over mogelijkheden om kortstondig rood te staan.

An

Ongelezen bericht door An »

Je kunt/kon zelfs, al was je 88 (schoonvader), wel geld "lenen" als je met dat geld ging beleggen. Toen keken ze niet wat je zelf achter de hand had.

Maar voor gewoon geld lenen op leeftijd nu, zullen ze inderdaad wel moeilijk doen.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

bij geleend geld moet er een redelijke zekerheidstelling zijn voor een bank. Soms is dit inkomen, dus de mogelijkheid tot terugbetalen, soms een overlijdensrisicoverzekering die al dan niet verpand kan worden, of de waarde van een huis bij bv een hypotheek of een hypothecair krediet.

Ik denk dat het meer van dit soort zaken afhangt dan (alleen) van de leeftijd..
uiteindelijk is een bank ook geen filantropische instelling...

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

bij geleend geld moet er een redelijke zekerheidstelling zijn voor een bank. Soms is dit inkomen, dus de mogelijkheid tot terugbetalen, soms een overlijdensrisicoverzekering die al dan niet verpand kan worden, of de waarde van een huis bij bv een hypotheek of een hypothecair krediet.

Ik denk dat het meer van dit soort zaken afhangt dan (alleen) van de leeftijd..
uiteindelijk is een bank ook geen filantropische instelling...

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Dus als men als gepensioneerde, zoals door de regering voorgesteld wordt, activiteiten wil ontwikkelen en daar enig krediet voor nodig hebt of een creditkaart aanvraagt krijgt men louter en alleen op de leeftijd NUL op het request
En dat is maar goed ook dat banken zo handelen. In de eerste plaats hebben de meeste mensen te maken met een neergang in (direct) inkomen vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd en daarnaast ontbreken bij ouderen steeds meer zaken die kunnen dienen als onderpand. Het verstrekken van een krediet aan ouderen is daarom voor kredietverlenende instelling vaak een riskante zaak.

s i m o n e

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Bij abn amro kun je tot 70 jaar lenen. En een krediet met je woning als onderpand kun je altijd afsluiten (flexibel hypotheekkrediet)

Glen Buterol

Ongelezen bericht door Glen Buterol »

Ik weet dat je bij de rabobank een krediet op je rek kan krijgen tot ong 2500 euro en een pers lening of doorlopend krediet wat terugbetaald moet worden voor 74 want op dat moment vervalt de risicoverz die aan de lening gekoppeld is

Gesloten