LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LENING OF WINKELPAS OF UITGESTELDE BETALINGEN ??
LENING OF WINKELPAS OF UITGESTELDE BETALINGEN ??
Indien een aanvrager die gehuwd is of geregistreerd partnerschap een uitgestelde betaling in een winkel wil afsluiten bijvoorbeeld via primeline , MOET deze overeemkomst ook voorzien zijn van een handtekening van beide partners????
In dit geval is er maareen handtekening van mezelf op de overeenkomst .Geldt dit ook voor neckermann of wehkamp e.d.??
Wie kan mij hierover meer vertellen of heeft ervaring met dit soort zaken??
In dit geval is er maareen handtekening van mezelf op de overeenkomst .Geldt dit ook voor neckermann of wehkamp e.d.??
Wie kan mij hierover meer vertellen of heeft ervaring met dit soort zaken??
Re: LENING OF WINKELPAS OF UITGESTELDE BETALINGEN ??
Mag ik je 1 tip geven? Ik bedoel het goed, hoor. Maar ik zou dit helemaal niet doen. Je betaalt veel rente. Volgens mij kun je beter bij je bank een lening afsluiten. Zijn meerdere soorten met verschillende voorwaarden en rentetarieven. Overigens moet je daarvoor wel beiden tekenen. Succes!
Ik bedoel bij het aangaan van een overeenkomst op grond van uitgestelde betalingen , is daarbij ook de handtekening van partner nodig?
er is maar een handtekening nodig alleen van de aanvrager
als je betaalt vanuit de gemeenschappelijke pot geld dan zijn er twee handtekeningen nodig. Behalve volgens mij als het om kleine bedragen gaat. Hoe laag weet ik niet precies. Ik meen iets tussen de 1000 en 2000 euro's
Dit bedrag ligt een stuk hoger bij ons in de winkel hoeft altijd maar 1 persoon te tekenen. Het formulier heeft ook maar 2 teken mogelijkheden 1 voor de klant en 1 voor de koper
Dan zou je wel eens gelijk knnen hebben.
Het is een uitgestede betaling die bij een koop hoort
Als je ontbinding aanvraagt dan moet je het goed direct betalen.
Kosten voor de financiering zijn er als het goed is niet.
Of wil je de gehele transactie terugdraaien??
Het is een uitgestede betaling die bij een koop hoort
Als je ontbinding aanvraagt dan moet je het goed direct betalen.
Kosten voor de financiering zijn er als het goed is niet.
Of wil je de gehele transactie terugdraaien??
Zal ik je nou eens 1 tip geven: wel eens gehoord van een spaarrekening? Wel eens gehoord van de wijze financiele les om pas geld uit te geven als je dat geld daadwerkelijk ook hebt?
Bovendien levert zo'n spaarekening rente op, terwijl een lening je veel meer rente kost.
Oh ja, en om te sparen heb je ook nog eens de handtekening van je partner niet nodig.....
Bovendien levert zo'n spaarekening rente op, terwijl een lening je veel meer rente kost.
Oh ja, en om te sparen heb je ook nog eens de handtekening van je partner niet nodig.....
En bijdehandte Petra12 ...
Als je het geld nu eens wel hebt en profiteert van een uitgestelde betaling en dit geld lekker een spaarrekening laat staan is er dus geen sprake van lenen. Als je na afloop van de termijn betaalt is er in het geheel geen sprake van financiering in de zin rentedragend.
... dus niet de wijsneus uithangen svp, de klok en de klepel
Als je het geld nu eens wel hebt en profiteert van een uitgestelde betaling en dit geld lekker een spaarrekening laat staan is er dus geen sprake van lenen. Als je na afloop van de termijn betaalt is er in het geheel geen sprake van financiering in de zin rentedragend.
... dus niet de wijsneus uithangen svp, de klok en de klepel
Bij die zogenoemde uitgestelde betaling moet je nog wel administratiekosten betalen, naar ik meen € 45,00 Je wordt bij het BKR wel geregistreerd alsdat je een lening hebt. Betalen als je het wel hebt, kan je nog een lagere koopprijs opleveren.