LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lopende zaken bij DSB? Wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
x_mania

Lopende zaken bij DSB? Wat nu?

Ongelezen bericht door x_mania »

In alle commotie van vandaag rondom DSB Bank, mis ik informatie omtrent lopende zaken welke bij DSB momenteel lopen. Wat gebeurd hiermee?

Ben zelf klant van DSB, heb geen last gehad van koopsom polissen en dergelijke. Gewoon een normale hypotheek, niks extra's. Deze hypotheek moet aanstaande vrijdag passeren. Zal dat nog wel doorgaan? Of is dat nu ook bevroren?

Iemand enig idee? De accountmanager bij DSB weet zelf ook niet wat er nu allemaal gaat gebeuren..... :(

gtp

Re: Lopende zaken bij DSB? Wat nu?

Ongelezen bericht door gtp »

snel kijken of u ergens anders terecht kan(dit kan weleens goedkoper uitkomen)

x_mania

gtp schreef:snel kijken of u ergens anders terecht kan(dit kan weleens goedkoper uitkomen)
Dat lijkt me niet echt realistisch, aangezien vrijdag al het passeren van de akte is.

x_mania

Iemand al ergens dergelijke informatie kunnen vinden? Tot nu toe vind ik alleen info m.b.t. deposito's en betaalrekeningen.

debeurd

Ongelezen bericht door debeurd »

Natuurlijk,

gewoon een hypotheek sluiten bij dsb na al die commotie :?

four-eyes

Ongelezen bericht door four-eyes »

Behalve een betaal- en spaarrekening hebben we ook een doorlopende reisverzekering bij de DSB Bank afgesloten. Over 1 maand ga ik op reis. Ben ik nou verzekerd of niet? Ik heb geen flauw idee hoe dat nou zit. Ik heb geen schriftelijke polis. Alles staat on-line bij de DSB Bank.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

DSB zit in de situatie dat ze niet meer aan alle verplichtingen kunnen voldoen. Die verplichtingen bestaan óók uit nieuwe hypotheken. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat de hypotheek doorgaat.

Ik zou dus met spoed naar een goede adviseur gaan (en/of een bank) en kijken of die nog elders een hypotheek kan regelen. En naar de makelaar en notaris, kijken of je uitstel van de overdracht kunt krijgen.

Wat bij een hypotheek vooral tijd kost is de vragenlijst voor de overlijdensdekking (in een overlijdensrisicoverzekering maar ook bij bv. een spaarhypotheek). Als je die overlijdensrisicoverzekering al hebt geregeld, dan hoef je die niet op te zeggen en kun je die gewoon houden. Dat scheelt veel tijd. Voor het regelen van het geld zelf moeten vooral je inkomensgegevens en taxatie in orde zijn. Als dat allemaal vrij 'standaard' is, en je niet een heel hoge hypotheek t.o.v. je inkomen hebt, dan zou de acceptatie ook relatief snel kunnen. Maar dat is wel afhankelijk van de geldverstrekker.

x_mania

@Kweenie,

Alle zaken zijn al wel getekend, op het passeren na dan. DSB heeft alles vorige week ook al opgestuurd naar de notaris. Hopelijk is alles dus net op tijd geweest. Anders moet ik morgen snel op zoek naar een andere oplossing.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals gezegd, het punt is dat DSB op dit moment waarschijnlijk in een situatie zit dat ze hun verplichtingen niet kunnen nakomen. Dus ook als je op papier hebt staan dat je hypotheek in orde is, en dat alle papieren getekend zijn en bij de notaris liggen, dan is dat alleen een verplichting die ze zijn aangegaan. Maar die ze waarschijnlijk niet kunnen nakomen. En aangezien ze waarschijnlijk het geld nog niet naar de notaris hebben overgemaakt, en dit waarschijnlijk ook niet kunnen/zullen doen, heb je waarschijnlijk weinig kans dat het goed komt. Maar ik weet het niet zeker.

blijdorp

Ongelezen bericht door blijdorp »

Er wordt sinds de aanstelling van een curator geen enkele transactie meer gedaan. Ook toezeggingen van een deal zijn afhankelijk van het oordeel van de curator.

YesDes

Ongelezen bericht door YesDes »

Ik vind het ook nog eens superbelachelijk dat ik niet eens mijn transacties kan nakijken. Ik zou toch wel even willen kijken wat ik bij de geagendeerde betaalopdrachten had staan en wat er nog betaald moet worden. Ik had spullen verkocht via marktplaats en die moet ik versturen, maar ik kan niet eens zien of er betaald is.
En ik zou over 2,5 week naar Zuid Afrika vertrekken om daar te trouwen met mijn zuid afrikaanse verloofde, maar ik moet het ticket nog betalen. Ik zou niet weten waarvan, want alles is geblokkeerd.

Ik heb de Nederlandsche Bank gebeld en zij zeggen dat het wel 3 maanden kan duren voordat je je geld terug krijgt. Maar ik moet NU mijn ticket en trouwerij betalen, ik zou alles deze week regelen.

Maar geen nood, die fijne mijnheer Lakeman schiet me die kosten vast wel voor. Hij komt zo graag op voor gedupeerde mensen. Vast ook voor de gedupeerden van zijn toedoen. Ook de aanmaningskosten en debetrente die ik moet betalen wil zijn stichting hypotheekleed vast aan mij vergoeden.

Gesloten