Hallo even een kort vraagje. Ik heb momenteel een krediet bij mijn "gewone" bank. Nu kan ik bij een andere aanbieder een stuk voordeliger het krediet krijgen. Echter ze stellen daar wel twee vragen over doktersbezoek van mij en mijn partner.
Mijn partner heeft een lichte vorm van een chronische ziekte en op basis daarvan kunnen we waarschijnlijk dit krediet dan niet krijgen.
Stel als ik de vragen met nee beantwoord, kunnen ze dan toch ergens achterhalen dat hij wel een chronische ziekte heeft?. Dokters etc mogen volgens mij geen medische gegevens verstrekken.
Vriendelijke groet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medische vragen bij aangaan krediet
Re: medische vragen bij aangaan krediet
kijk maar uit met die aanbieder........die vragen zijn bedoeld voor een overlijdensrisico-verzekering waar je waarschijnlijk apart premie voor moet betalen en die premie is uiteraard niet meegenomen in het maandbedrag wat die "goedkope" aanbieder je heeft voorgeschoteld.
Gaat het niet om een verkapte hypotheek ipv om een lening?
Bij de meeste banken krijg je de overlijdensrisicoverzekering bij een lening er nl. gratis bij.....
Kijk dus eens goed naar alle voorwaarden zou ik zeggen....
Gaat het niet om een verkapte hypotheek ipv om een lening?
Bij de meeste banken krijg je de overlijdensrisicoverzekering bij een lening er nl. gratis bij.....
Kijk dus eens goed naar alle voorwaarden zou ik zeggen....
Nee betreft geen aanvullende overlijdensrisico (want die ovl risco- verzekering zit bij het rentepercentage in). Is ook geen Frisa of ander Scheringaproduct. (het gaat om Ohra)
Je bent ook niet verplicht om een ovl-risico verzekering aan te gaan. Het gaat mij erom welke risico's ik loop door nee te beantwoorden over mijn gezondheid
Je bent ook niet verplicht om een ovl-risico verzekering aan te gaan. Het gaat mij erom welke risico's ik loop door nee te beantwoorden over mijn gezondheid
Het risico dat je loopt is dat je valsheid in geschrifte pleegt! Als je in betalingsproblemen komt al of niet door arbeidsongeschiktheid en de geldschieter vermoedt dat u bij de aanvraag hierover gelogen heeft, kan zij eisen dat uw medisch dossier door een onafhankelijke arts bekeken mag worden. Zij kunnen de extra risicopremie dan alsnog bij terug vorderen
WAT HET OOG NIET LEEST, HET HART NIET DEERT !!!!!!
Nee, het levert bijna nooit problemen op aangezien bijna niemand toegang tot je medische dossier(s) heeft.
Pas als het overduidelijk is dat je door een bepaalde ziekte in de WAO bent gekomen ofzo dan pas kunnen ze een vermoeden krijgen...
Maar veelal beantwoorde 9 van de 10 mensen de vragen gewoon "positief"
(zit in een vakgebied;-)
Pas als het overduidelijk is dat je door een bepaalde ziekte in de WAO bent gekomen ofzo dan pas kunnen ze een vermoeden krijgen...
Maar veelal beantwoorde 9 van de 10 mensen de vragen gewoon "positief"
(zit in een vakgebied;-)
De gezondheidsvragen zijn voor de levensverzekering bedoeld die aan het krediet gekoppeld is. Mocht je komen te overlijden, zal die levensverzekering dus uitkeren en wordt het krediet (grotendeels) ingelost. Mocht blijken dat je bent komen te overlijden door iets waar je al aan leed toen je deze verzekering afsloot, hoeft de verzekeringsmaatschappij niks uit te keren. Je kan vaak maar beter eerlijk zijn (in veel gevallen gaat het dan slechts om een kleine premieverhoging).