| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mijn eerste wereldpas gekregen
mijn eerste wereldpas gekregen
Waar ik bang voor was is helaas uitgekomen: per post kreeg ik mijn eerste "wereldpas" van de Rabobank. Van kennissen en vrienden had ik al hier en daar opgevangen dat er problemen mee waren. Maar ik had 'm niet, dus geen last. Maar stiekem zag er wel tegen op om 'm te krijgen, want wie wil er nou in een winkel staan en dan voor schut staan omdat je pas het niet doet??? Vreselijk lijkt me dat! De pas zit al een week in m'n tas en ik gebruikte lekker nog steeds mijn "oude", tot ik net de envelop met de nieuwe zag en ik even een bedrag moest overmaken met internetbankieren. Toch nieuwsgierg he? Misschien doet 'ie het gewoon... nee dus... pincode onjuist. Maar in de brief staat toch duidelijk: "uw pincode is ongewijzigd"??? Nou is het zo, dat het filiaal bij mij in het dorp pas gesloten is. Nu moet ik een dorp verder, 13 kilometer, om met die rotpas terug te gaan? Nee hoor, ik blijf lekker mijn oude gebruiken. Die is nog geldig tot april 2013. Tegen die tijd hebben ze de problemen hopelijk opgelost.
Trouwens in de brief staat ook dat deze pas ter vervanging is van mijn oude pas met nummer **** maar mijn huidige "oude pas" heeft een heel ander pasnummer!!!! Wie is hier nou gek???
Trouwens in de brief staat ook dat deze pas ter vervanging is van mijn oude pas met nummer **** maar mijn huidige "oude pas" heeft een heel ander pasnummer!!!! Wie is hier nou gek???
Re: mijn eerste wereldpas gekregen
Die nieuwe pas heb ik al wat langer in huis maar gebruik ook gewoon nog mijn oude tot deze het begeeft of tot hij verloopt.
Voor internetbankieren schijn je eerst weer te moeten bellen met je bank (dat vertelde mijn Rabobank mij in elk geval) zodat ze de nieuwe kaart kunnen activeren voor Inetbankieren. Je oude is dan niet meer geldig. Lijkt me ook wel logisch dat je maar een kaart kunt gebruiken.
Het afwijkende pasnummer is inderdaad raar.
Voor internetbankieren schijn je eerst weer te moeten bellen met je bank (dat vertelde mijn Rabobank mij in elk geval) zodat ze de nieuwe kaart kunnen activeren voor Inetbankieren. Je oude is dan niet meer geldig. Lijkt me ook wel logisch dat je maar een kaart kunt gebruiken.
Het afwijkende pasnummer is inderdaad raar.
ik had nog niet van problemen gehoord...
maar nu huiver ik toch wel en hoop dat ik voorlopig geen nieuwe binnenkrijg...
maar nu huiver ik toch wel en hoop dat ik voorlopig geen nieuwe binnenkrijg...
Iedere nieuwe pas moet je laten activeren, anders werkt deze niet.
Dit ter voorkoming van fraude!
Dit ter voorkoming van fraude!
Voor internet bankieren wordt de random reader gebruikt, deze leest alleen maar de chip, maar de pas moet gekoppeld worden, voor het online bankieren, even met het kantoor bellen het kan namelijk telefonisch geregeld worden.
Als je een nieuwe pas hebt, is de pincode niet geactiveerd, dan werkt de pas niet in de winkel, en ook niet bij internetbankieren!Jan1 schreef:Voor internet bankieren wordt de random reader gebruikt, deze leest alleen maar de chip, maar de pas moet gekoppeld worden, voor het online bankieren, even met het kantoor bellen het kan namelijk telefonisch geregeld worden.
[quote][/Als je een nieuwe pas hebt, is de pincode niet geactiveerd, dan werkt de pas niet in de winkel, en ook niet bij internetbankieren!
quote]
Dit is pertinent NIET waar.
quote]
Dan verklaar het eens!Jan1 schreef:[/Als je een nieuwe pas hebt, is de pincode niet geactiveerd, dan werkt de pas niet in de winkel, en ook niet bij internetbankieren!
quote]
Bij de bank is de pincode geheim, als je ook bij de Rabobank bankiert, dan weet je ook dat de pincode NOOIT geactiveerd moet worden. Het is alleen nodig dat het pasnummer gekoppeld wordt. Voor binnenlandse pinbetalingen, en binnenlandse geldautomaten werkt de pas direct, voor buitenlandse geldautomaten dien je eerst binnen Nederland die handelingen hebben verricht.
Dit is juist.Jan1 schreef:Bij de bank is de pincode geheim
Dan heb ik toch iets verkeerds gedaan, want ik moest met mijn nieuw pasje van de ABN, wat ik met TNT heb gekregen heb, naar de filiaal gaan, en daar met mijn oude pincode de nieuw pas activeren, anders werkte het niet!
Misschien bij Rabo anders!
Bij de Rabo is het inderdaad zoals Jan1 stelt Tennis en ik denk niet dat je iets verkeerds hebt gedaan
. ABN heeft blijkbaar gewoon een andere werkwijze.
Ik heb bij de Rabo nog nooit iets extra moeten doen om met een nieuwe pas te kunnen pinnen. Voor het internetbankieren wel maar dat kost slechts een telefoontje.
Ik heb bij de Rabo nog nooit iets extra moeten doen om met een nieuwe pas te kunnen pinnen. Voor het internetbankieren wel maar dat kost slechts een telefoontje.
Pas nog gedaan bij ABN AMRO. Hiervoor hoef je niet naar kantoor. Je kunt de pas activeren door geld op te nemen of te betalen in de winkel. Daarna is de pas ook geschikt voor internetbankieren.
Bedankt, voor de informatie.
Krijg je niet iedere keer een nieuw pasnummer als deze wordt vervangen?
lostlovey schreef: Het afwijkende pasnummer is inderdaad raar.
Kan, omdat er nu geen kantoren meer zijn, is dit misschien veranderd!WilWil schreef:Pas nog gedaan bij ABN AMRO. Hiervoor hoef je niet naar kantoor. Je kunt de pas activeren door geld op te nemen of te betalen in de winkel. Daarna is de pas ook geschikt voor internetbankieren.
Je krijgt inderdaad altijd een nieuw pasnummer met een nieuwe pas. Maar TS stelde:tennis schreef:Bedankt, voor de informatie.
lostlovey schreef: Het afwijkende pasnummer is inderdaad raar.
En dat is dus dan wel raar, het nummer in de brief zou hetzelfde moeten zijn als het nummer op de pas.Trouwens in de brief staat ook dat deze pas ter vervanging is van mijn oude pas met nummer **** maar mijn huidige "oude pas" heeft een heel ander pasnummer.