LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Minste kosten BANK
Minste kosten BANK
Welke banken zijn het voordeligst qua snel overschrijven, lage geen kosten voor afschriften enz.
ik zag de pol over rente maar dit is denk ik ook wel handig om te weten!
ik zag de pol over rente maar dit is denk ik ook wel handig om te weten!
Re: Minste kosten BANK
Heel simpel, de voordeligste bank bestaat niet. Wat de een goedkoper heeft, zal de ander weer duurder hebben en andersom.
Vroeger was de Postbank redelijk goedkoop, maar tegenwoordig maakt het volgens mij weinig verschil meer.
Vroeger was de Postbank redelijk goedkoop, maar tegenwoordig maakt het volgens mij weinig verschil meer.
Ik ben een fan van de RABO bank, is redelijk in de markt met haar cdiensten.
Ik ben jarenlang klant geweest van de Rabobank, maar ben een jaar of 2 geleden overgestapt naar de ABN Amro. Scheelt een stuk in de kosten en ik voel me er prima behandeld. Tot op heden nog geen klachten gehad.
Ik ben juist bij de ING bank weggegaan vanwege het gemis aan pertsoonlijk contact, hetgeen ik bij de Rabo bank wel tegenkom.
Postbank is volgens mij altijd nog goedkoper dan andere banken, maar de Argenta bank is natuurlijk spotgoedkoop:
- pinpas(sen) met chipknip
- rente op je betaalrekening
en dat dan helemaal gratis.
- pinpas(sen) met chipknip
- rente op je betaalrekening
en dat dan helemaal gratis.
Nou er is weinig meer over van het persoonlijke contact meer over bij mijn RABO.
Daarnaast moet je voor elke klapscheet naar mijn idee toch behoorlijk betalen terwijl je er geld brengt. Bijv. Zaken als controle \beveiliging van je rekeningen (totaal pakket) betaal je al € 20,- voor pas geloof ik € 8,- en daarnaast enkele kwartjes per afschrift om maar even in f te spreken.
Je word niet op de hoogte gehouden van de mogelijkheden over spaarrekening vormen waar betere rente op word gegeven, wel bellen ze je 6x als ze vinden dat je verzekeringspremie om hoog moet.
Voorheen kon je persoonlijk kontakt opnemen met de medewerkers van jou bank voor gerichte vragen over je eigen rekeningen. Nu krijg je een landelijk regiopunt met als gevolg dat je alles 2/3 keer kan gaan uitleggen.
Ergens snap ik het wel ze hebben ongeveer 3 kwart van het personeel er uit gebonjourd en de boel in kleine regio's opgeheven daarbij de grotere gebouwen maar even gerestijlt.
Dan gaat er bij mij al iets jeuken.
Daarnaast denk, maar vind ik ook dat als je geld komt brengen, en met met jou geld, geld verdient word dit geen (of zeer weinig) mag /moet kosten.
Daarnaast hoop ik de forumleden hier eens te bewegen om te kijken en te informeren wat jullie ervaring is met de rente vergoedingen, overmakingen bij jullie banken. Standaard maak ik mee dat er vrijwel altijd geld word vastgehouden bij overmakingen en stortingen enz.
Het is naar mijn inziens idioot dat in dit digitale tijdperk een overboeking langer dan een paar minuten duurt en dat er zo iets is als spoedoverboeking waar je voor moet betalen.
Lijk mij geweldig om dit ergens uitgediept te zien in een vergelijking. Misschien iets voor een nieuwe pol hier.
Daarnaast moet je voor elke klapscheet naar mijn idee toch behoorlijk betalen terwijl je er geld brengt. Bijv. Zaken als controle \beveiliging van je rekeningen (totaal pakket) betaal je al € 20,- voor pas geloof ik € 8,- en daarnaast enkele kwartjes per afschrift om maar even in f te spreken.
Je word niet op de hoogte gehouden van de mogelijkheden over spaarrekening vormen waar betere rente op word gegeven, wel bellen ze je 6x als ze vinden dat je verzekeringspremie om hoog moet.
Voorheen kon je persoonlijk kontakt opnemen met de medewerkers van jou bank voor gerichte vragen over je eigen rekeningen. Nu krijg je een landelijk regiopunt met als gevolg dat je alles 2/3 keer kan gaan uitleggen.
Ergens snap ik het wel ze hebben ongeveer 3 kwart van het personeel er uit gebonjourd en de boel in kleine regio's opgeheven daarbij de grotere gebouwen maar even gerestijlt.
Dan gaat er bij mij al iets jeuken.
Daarnaast denk, maar vind ik ook dat als je geld komt brengen, en met met jou geld, geld verdient word dit geen (of zeer weinig) mag /moet kosten.
Daarnaast hoop ik de forumleden hier eens te bewegen om te kijken en te informeren wat jullie ervaring is met de rente vergoedingen, overmakingen bij jullie banken. Standaard maak ik mee dat er vrijwel altijd geld word vastgehouden bij overmakingen en stortingen enz.
Het is naar mijn inziens idioot dat in dit digitale tijdperk een overboeking langer dan een paar minuten duurt en dat er zo iets is als spoedoverboeking waar je voor moet betalen.
Lijk mij geweldig om dit ergens uitgediept te zien in een vergelijking. Misschien iets voor een nieuwe pol hier.
Sjz bedankt voor de tip.
Kan je bij argenta ook telebankieren
Daarnaast nog een gekke vraag misschien.
Is het mogelijk om een maximale opname grens aan te geven van bijv. 1000 euro per week op je bankrekening nummer, dit kan namelijk niet bij bijv. de rabo met een internetspaarrekening. Hier word zo maar even een grens aangegeven van 24000,- p keer (dat u dat maar even weet! )
Wat is het maximale boete vrij bedrag dat je per keer van je rekening mag afhalen.
Kan je bij argenta ook telebankieren
Daarnaast nog een gekke vraag misschien.
Is het mogelijk om een maximale opname grens aan te geven van bijv. 1000 euro per week op je bankrekening nummer, dit kan namelijk niet bij bijv. de rabo met een internetspaarrekening. Hier word zo maar even een grens aangegeven van 24000,- p keer (dat u dat maar even weet! )
Wat is het maximale boete vrij bedrag dat je per keer van je rekening mag afhalen.
Ja, volgens mij bieden ze zelfs alleen maar Telebankieren aan. Overigens zijn ze ook heel snel in het overboeken. Vandaag je spaargeld bij Argenta eraf, morgen bij de Postbank bijgeschreven. Andersom ook in 1 dag.Kan je bij argenta ook telebankieren
Kijk maar eens op www.argenta.nl
Spaarrente is niet de hoogste van Nederland, maar best aardig: 3,15%
Daar is geen grens aan. Of je zelf een maximumgrens in kan stellen weet ik niet.Wat is het maximale boete vrij bedrag dat je per keer van je rekening mag afhalen.
Bij Argenta is er wel een maximum aan het bedrag wat je kan uitgeven bij een betaalautomaat en opnemen bij een geldautomaat: 1.250,00 per week.
In de voorwaarden staat dat dit bedrag op verzoek kan worden aangepast. Zelf ben ik sinds enige maanden rekeninghouder bij Argenta en (nog) houder van een Postbank-rekening
Nadeel van Argenta: betalingen bij een betaalautomaat worden pas de volgende dag zichtbaar.
Voordeel van Argenta: rentevergoeding op de lopende rekening, hoge rente op de spaarrekening.
In de voorwaarden staat dat dit bedrag op verzoek kan worden aangepast. Zelf ben ik sinds enige maanden rekeninghouder bij Argenta en (nog) houder van een Postbank-rekening
Nadeel van Argenta: betalingen bij een betaalautomaat worden pas de volgende dag zichtbaar.
Voordeel van Argenta: rentevergoeding op de lopende rekening, hoge rente op de spaarrekening.
Met de rabo ben ik helemaal klaar, sind kort bij ANB AMRO.
sorry, maar die maand bij de ABN is al beter dan die 26 jaar bij de rabo
sorry, maar die maand bij de ABN is al beter dan die 26 jaar bij de rabo
-
zou de keuze van een bank niet voor velen afhangen van de persoonlijke ervaringen?
De een vindt dit, terwijl de andere dat weer vindt.
Tis iets waar je niet uitkomt en waar ieder individu moet doen datgene waar hij of zij zich prettig bij voelt!
Ik zit met tevredenheid bij de Rabo
De een vindt dit, terwijl de andere dat weer vindt.
Tis iets waar je niet uitkomt en waar ieder individu moet doen datgene waar hij of zij zich prettig bij voelt!
Ik zit met tevredenheid bij de Rabo
De Rabo verschilt heel erg per bank. Abn Amro is een moederbedrijf met vele dochters. Rabo is een dochterbedrijf met vele moeders. Elke Rabo bepaalt zijn eigen werkwijze. Er is een overkoepelende organisatie maar de meerdere moeders hebben altijd het laatste woord, terwijl bij de meeste andere banken het hoofdgebouw beslist. Ik ben zelf wel eens van Rabo geswitched in verband met de handelswijze van mijn oude bank.
eind Mei via telebank 950 dollar overgemaakt naar Amerika
via de RABO alle kosten voor mijn rek.ingevuld.
Kosten waren € 5.Bij afrekening inderdaad € 5 plus een of andere
mnd.kosten van € 10 plus dat ze in Amerika 930 dollar kregen.
Totale kosten € 15+20 dollar.Moet die 20 dollar ook opsturen
anders wordt produkt niet geleverd.Moet dus 40 dollar opsturen
+ € 5 + € 10 betalen om 20 dollar daar te krijgen ondanks navraag
van kosten bij RABO.Bovendien is het bedrag ook nog 5 dagen zoek
Ik noem dat gelegaliseerde oplichting!
via de RABO alle kosten voor mijn rek.ingevuld.
Kosten waren € 5.Bij afrekening inderdaad € 5 plus een of andere
mnd.kosten van € 10 plus dat ze in Amerika 930 dollar kregen.
Totale kosten € 15+20 dollar.Moet die 20 dollar ook opsturen
anders wordt produkt niet geleverd.Moet dus 40 dollar opsturen
+ € 5 + € 10 betalen om 20 dollar daar te krijgen ondanks navraag
van kosten bij RABO.Bovendien is het bedrag ook nog 5 dagen zoek
Ik noem dat gelegaliseerde oplichting!
ik heb sinds enkele weken een betaalrekening bij argenta. Bevalt prima. totaal geen kosten, werkt goed en klantenservice reageert snel en goed op je vragen. Had geen zin om te betalen voor passen e.d. Ik raad argenta dan ook erg aan.
Het enige punt is dat ze geen Ideal ondersteunen.
Het enige punt is dat ze geen Ideal ondersteunen.
Op DSB zit hopelijk niemand te wachten
Als je een buitenland overboeking wil doen, vraag dan eerst goed bij je bank na welke gegevens ze nodig hebben (Iban, BIC/Swift) en hoe je de kosten moet invullen om het zo goedkoop mogelijk te houden of hoe het overboeken gratis is..