Kan iemand mij vertellen wat er bekend is betreffende misbruik van automatische incasso's door instellingen?
- Issue is dat ik na een bankrekening nummer wijziging een aanmaning kreeg (want oude nummer was geblokkeerd wegens schade door fraude),
- Deze machtiging is opgestuurd twee volle werkdagen met een weekend er tussen voor het verstrijken van de datum (vrijdag).
- Op de datum van verstijken wordt de de digitaal satteliet kanaal afgesloten (dinsdag)
- Na telefonisch contact op de vrijdag wordt de verbinding hersteld. Probleem wordt ook door telefoniste herkend als cross-post. betaling is niet herkend omdat het bankrekening nummer gewijzigd is.
Na dit gehad te hebben denk je ... is goed correct afgerond. Wat scherst mijn verbazing. Anderhalf week later wordt een rekening opgestuurd inclusief afsluit kosten. Dit terwijl mijn machtiging ruim op tijd op de post was gedaan. En nu komt het: Een paar dagen constateer ik dat doodleuk het gehele bedrag middels de machtiging is afgeboekt.
Telefoontje leerde me dat ik een broef miet sturen naar de juridische afdeling, waarbij de brief net vanavond op de post is gedaan. Lijkt mij dat instellingen als Canaal Digital wel heel makkelijk agfsluiten en de kosten in rekening brengen, waarvan ik wed dat meerendeel die dit overkomt niet eens de moeite neemt de kosten terug te vorderen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misbruikt automatische incasso's van instellingen
Re: Misbruikt automatische incasso's van instellingen
Beste Edwin,
kijk maar eens in dit zelfde rijtje onder "illegale afschrijvingen van bankrekening" door oppasouders.
kijk maar eens in dit zelfde rijtje onder "illegale afschrijvingen van bankrekening" door oppasouders.