LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misdadig

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Toon Stiphout

Misdadig

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Rabobank: misdadig, geestelijk ruïneren. Beursdag 26 oktober 1987 Verkoop: 50 contracten KLM P APR 88 55. Koers. F.18.00 Dezelfde dag, Aankoop: 20 contracten KLM P88 55. Koers. F.20.00 Verlies F. 4.788- Er zijn berekeningen uitgevoerd van bestaande posities d.d. 26 oktober 1987, alsmede van posities deze dag geopend en zelfs dezelfde dag weer gesloten. Hieruit is het volgende gebleken. Totaal verlies, resp. provisie f.99.178.02 Provisie: f.7.293.77.

RABOBANK ZEVENRODE (VENRAY) PROBEERT BIJNA 70-JARIGE EX CLiENT TE LATEN ARRESTEREN
Wie schetst Stiphout's verbazing toen er vrijdag 17 juli 2000 om 07:45 bij zijn huis aangebeld werd en hij bij de voordeurf twee politieagenten en een deurwaarder aantrof, die hem arresteerden en naar Maastricht wilden brengen, terwijl hij zich van geen kwaad bewust was en geen brieven meer had geschreven. Gelukkig kon hij de begrijpende President van de Rechtbank in Roermond uitleggen hoe de zaak in elkaar zat en ook, omdat de kort-geding rechter al in zijn vonnis bepaald had, dat naar zijn mening de Rabobank ook niet vrijuit ging,bepaalde de rechter: "deze man hoort niet in het huis van bewaring thuis" werd vrijgelaten en door de politie naar huis gebracht. Een pijnlijk voorval voor een bank die wil pretenderen sociaal te zijn en”midden in de samenleving te staan. Bij een andere zaak ( aangifte van zeven Rabo Venray beheerders voor telefonische overlast)deed de rechter in den Bosch de uitspraak “men zou bijna begrip krijgen voor Stiphout’s acties”
Koehandel!!
Rabo Nederland zond tientallen dreigbrieven,van de eerste vier enkele zinsneden. 31-05-89.Namens Schretlen delen wij u mede dat zij thans te vorderen hebben een bedrag van f.520.000-,vermeerdert met f.55.000-, de lopende rente. Namens voormelde vennootschap sommeren wij u 30 dagen na heden voormeld bedrag over te maken dan wel terzake een voor ons acceptabele betalingsregeling voor te stellen. 04-07-89.Met referte aan ons schrijven van 31-05 j.l. moeten wij constateren dat wij tot op heden niets van u hebben vernomen. Indien wij thans niet binnen 10 dagen een reactie van u hebben ontvangen, dan zullen wij overgaan tot het aanvragen van uw faillissement. 10-10-89. Inmiddels schreven wij u op 31 mei en 4 juli. Tot op heden hebben wij geen reactie van u vernomen Alvorens tot aanvragen van uw faillissement over te gaan stellen wij u voor de laatste maal in de gelegenheid de vordering aan Schretlen te voldoen. 27 -11-89.Met betrekking tot de vordering hebben we met Schretlen overlegd.Schretlen is bereid om na betaling van een bedrag van f. 4OO.OOO,-haar restant-vordering op u buiten invordering te stellen. Voormeld bedrag dient dan wel voor het jaareinde te worden ontvangen. Hoogachtend Rabobank Nederland.

bolleke

Re: Misdadig

Ongelezen bericht door bolleke »

Hoe vervelend het allemaal is Toon, maar ik wordt niet goed van de vele vele keren dat er weer topics door je wordt op gestart met het zelfde verhaal.

Het begint mij de keel ui te hangen! dat is mijn mening en geef deze ook. Ik denk niet dat dit forum bedoeld is om als klaagmuur te fungeren voor jou.

Alle forum lezers kunnen jou niet helpendus wat mij betreft kan je je rabo postings achterwege laten.

halfje

Ongelezen bericht door halfje »

en toen? en toen? werd stipthout uiteindelijk failliet verklaard? :D

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Lang leve de RaboBank, dat zouden ze meer moeten doen.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

hoe het nou echt in elkaar zit weet ik nog steeds niet, maar de opmerking`dat zouden ze meer moeten doen` is in deze zeker niet terecht, er is iets gebeurt, er is iemand zwaar de dupe geworden.

misschien, laat ieder in zijn waarde.

OOK Toon dus.

Mvrgr. Tinne

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Toon Stiphout,denk niet dat ik uw schrijven goed begrijp.Het laatste bericht van Rabo was in 1989.Daarna heeft u niets meer van ze vernomen.In 2000 kwamen ze u arresteren.We schrijven nu het jaar 2007.Wat speelde er zich dan nog in die tussentijd af.

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

En nog het belangrijkste van alles, wat speelde zich af voordat het zover kwam. Volgens mij wordt de halve waarheid verteld, de waarheid vanaf de zijde van Dhr. Stiphout.

Ergens hoop ik dat de Rabobank actie onderneemt tegen de smaad- & laster praktijken welke deze heer Stiphout zelfs nog na 7 jaar weet te verrichten.

Naar mijn persoonlijke mening (mijn goed recht) zou de rabobank actie moeten ondernemen tegenover mensen als deze want ik vermoed dat deze heer Stiphout gewoon gekregen heeft waar hij recht op had, een rechtzaak en helaas geen goede straf.

IntegerEnEerlijk

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Tsjaa...zon keurige bank is de Rabo idd niet

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Wil iemand aan deze RABObank vragen te reageren, wie heeft het adres?

Dan pas kunnen we eerlijk oordelen en weten we wie gelijk heeft...
De huidige beleggingen, zelf via Robeco gaan foutloos,en die 4 foutjes zijn keurig gecorrigeerd....

tinne

Bron: 5e of 6e google hit, Blik op de beurs.com forum

Discussie

Fam.s
Member

Registratie: Dec 2005
Omkoping.!!
MIDDEN IN DE SAMENLEVING
70 jarige in politiecel op verzoek van Rabo bestuurder

Het geschil tussen de heer Toon Stiphout uit Castenray en de Rabobank Venray e.o. heeft een nieuw dieptepunt bereikt omdat de Rabobestuurder Voermans uit Oirlo de heer Stiphout heeft laten arresteren en deze 4 1/2 uur moest doorbrengen op het politiebureau te Venray, waarvan 1 1/2 uur in het arrestantenverblijf.
De reden hiervan zou zijn, dat de heer Stiphout Voermans steeds zou lastig vallen.Aan deze kwestie gaat een lange geschiedenis vooraf, die reeds vele malen in de media belicht werd. Kernpunt is, dat Stiphout zijn effectenportefeuille van NLG 600.000,-op aanraden van de Raboban.k Zevenrode toevertrouwde aan Rabo dochter Schretlen & Co,
die het presteerde om binnen 4 maanden een negatief saldo van bijna 1,5 miljoen gulden op te bouwen, waardoor Stiphout in de financiële problemen kwam en gedwongen werd zijn goedlopend bedrijf te verkopen en te verhuizen naar een kleine huurwoning. Onkundig van het feit, dat de Geschillencommissie voor het Effectenbedrijf allesbehalve objectief is en er geen beroep mogelijk is tegen hun uitspraak legde Stiphout zijn zaak toch aan deze commissie voor, waarbij hij slechts ten dele in het gelijk werd gesteld en nog steeds met een groot verlies bleef zitten. De reden om met deze commissie in zee te gaan, was dat het relatief goedkoop en snel is en Stiphout geen D'n Anwas miljonair was die zich advocaten van 900 gulden per uur kon permitteren. Op allerlei manieren heeft Stiphout geprobeerd om met de Rabobank tot een schikking op basis van redelijkheid te komen, doch al deze pogingen werden arrogant afgewezen.
Voermans en ook andere bestuurders als Bens ervaarden dit als persoonlijke aanvallen en reageerden zeer primair. Op de 70e verjaardag van Stiphout werd hij van 9.30 's morgens tot middernacht met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid steeds telefonisch lastiggevallen door Voermans en ook belde Voermans hem op 4 mei s’ avonds met de vraag of hij volgend jaar ook bij de doden wilde horen, waaruit eens te meer blijkt, dat de zwakke plek van de
Rabobank vaak bij de kwaliteit van de plaatselijke bestuurders zit.Recentelijk is de Rabobank Zevenrode weer gefuseerd in een groter verband en hopelijk zijn er nu professionele bestuurders, die deze tragische zaak eindelijk eens gaan oplossen. Onze stichting ervaart dagelijks, dat hoe groter de Rabobank is hoe beter de kwaliteit en hoe minder problemen. Van de ca. 340 gevallen die wij onder ogen hebben gehad, heeft niet een betrekking op een Rabobank in een plaats van meer dan 100.000 inwoners!
Het gevaar van slecht functioneren van kleine Rabobanken wordt ook erkend door Rabobestuurders en daarom wordt er nu dan ook veel gefuseerd.
Met vriendelijke groet,
INTERCONNEX, STICHTING VOOR BENADEELDEN R*BANK
Kees Huls
p.s. Ook Huls, die toendertijd zeer fel actie tegen Rabo voerde, zwijgt al geruime tijd over Rabo zaken, en laat S. aan zijn lot over. Zwijggeld ??
Zie post: 11-12-06.

nou, daar heb je dan het verhaal, en nu even iets minder lopen zeuren over hoe goed jullie wel niet zijn en hoe slecht dhr. Stiphout is, gewoon, tik 'ns in op Google, iedereen hier kan toch een pjuter gebruiken?

tinne

bolleke

niet te bijdehand worden nu :lol: . Waar het mij om gaat is dat er al zoveel over dit onderwerp te vinden is binnen dit forum. Ik hoef niet eens te googlenen want met de simpele zoekfunctie kom ik een hoop tegen.

dus vandaar mij reactie,

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Val er stil van .Dit is inderdaad misdadig.

Blijf het maar onder de aandacht brengen Toon.Maakt niet uit in hoeveel topics.Het zal je maar gebeuren.Het trieste van uw verhaal is ,dat we het alleen kunnen lezen maar u niet kunnen helpen.Ik althans niet.Wens u in ieder geval sterkte .

tinne

Bolleke, dat mag jij vinden, en dat blijf jij ook vinden, tot zoiets jezelf gebeurt, en dan ben je waarschijnlijk de eerste die hier 500 duizend postings op los laat, want ik vind het wel vrij knap dat iemand die zich nergens in verdiept en alleen een mening heeft (mag trouwens hoor, niks mis mee, bijna) alleen maar reageert als Dhr. Stiphout iets plaatst. denk je niet dat daar dan de forum moderators voor zijn? of en meer waarschijnlijk, waarschuw jij ze wel even

tinne

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Bedankt T!nne...

Maar ik hoopte op een niet zo leuke brief van de Rabo...

En Toon Stiphout is wel stil geworden, dus probleem opgelost?

Tinne, ik zag de fout na VEZEND klikken, maar ook van de 41 topic bij Banken waren er 30 van ...Toon Stiphout.

Joop is een andere Stiphout in mijn vriendenkring, die heeft bepaald een ander leven bij de sociale dienst...
Jij reageerde sneller dan ik corrigeerde....
en nog wel bedankt dat er toch nog iemand reageerde....Schat! :lol:
Laatst gewijzigd door D1RK op 08 jul 2007 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.

tinne

Geplaatst op 08 Jul 2007 17:58 door D1RK

En Joop is wel stil geworden, dus probleem opgelost?

D1rk, het minste dat je zou kunnen doen is de naam goed zeggen. het is geen Joop, maar TOON, als je DAT al niet een door had, reageer dan ajb niet.

Jouw reacties zijn sowieso al niet waar iemand op zou moeten/kunnen reageren. DWAAS

tinne

halfje

Ongelezen bericht door halfje »

Nou nou dat artikel op Blik op de beurs.com waar nu steeds aan wordt gerefereerd lijkt me anders ook geen objectief verhaal, maar gewoon het zoveelste epistel van dhr Stipthout. :roll:

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Toon is gewoon een zielig iemand die niks beters meer te doen heeft op zijn leeftijd....
Al zou alles waar zijn wat Toon schrijft, hij heeft geen gelijk gekregen en zou moeten gaan genieten van zijn AOW en pensioen (of wat ervan over is 8) )..................

gozik

Ongelezen bericht door gozik »

Dirk schreef, 41 bank en 30 van deze persoon?

Moeten we nog aandacht geven aan zoiets?

Ik zeg dus nu niets meer, U ook?

Toon Stiphout

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Dank, aan alle begripvolle forum bezoekers.

Bij deze nemen we de vrijheid onderstaande berichten te plaatsen. Vertrouwend op begrip, en zo mogelijk hulp uwerzijds?

Verjaard? Andermaal een walgelijke conclusie. U, (Burggraeve)AFM, Mr. Bosman, Pay-back, Mr. aan de Kerk, Derks Star Busman advocaten, Mr. Hooft Graafland, stichting benadeelden Rabobank, Santema&Blonz, MrZeben, (hoge raad) dezelfde Mr.Zeben, (klachtencommissie)die tegenstrijdige uitspraken deed m.b.t. Marginplichten, advocaat Mr.P. Garretsen welke de affaire Rabobank Sprundel bij de hoge raad, zaak: 660 hoge raad 26-06-1998(zorgplicht banken) behandelde, AKD Princen Van Wijnen, v.Straaten, (vermogensmonitor) Iwecom, de Rabo machthebbers: Timmermans,(IJsselstein.U.) Bens, (Heesch)en Janssen(Venray), een politiefunctionaris van post Venray (die valsheid in geschrifte pleegde), en vele anderen weten dat Rabobank Venray op grove wijze de marginplicht verzaakte,(de oorzaak van alle ellende) waarover nooit is geprocedeerd. Allen kennen de Schretlen misdaden, en Rabo/Schretlens strafbare feiten, allen weten dat er steeds tijdig en op wettelijke wijze stuiting's brieven zijn gezonden, allen weten, dat een gang naar de rechter met zekerheid succesvol zou verlopen, en waren aanvankelijk bereid hulp te verlenen, maar haakten korte tijd later zonder opgaaf van reden af. Zelfs van Straaten ( vermogens monitor) durft kort geleden nog een aanbod ( tegen betaling) te doen de zaak nogmaals te onderzoeken, terwijl ook hij bijzonder goed weet hoe een vertrouw volle Rabo cliënt werd bestolen, en Van Straaten zelfs in 1990 al had moeten ingrijpen, maar samen met de grote? Mr. Hooft.Graafland lieten ze het slachtoffer van oplichting, misleiding en bedrog na aanbieding van een gepeperde nota aan zijn lot over. Een rechter bij het hof in s'Hertogenbosch , die aangifte van telefonische overlast door zeven Rabo beheerders behandelde,(onware rapportage van politiefunctionaris) stelde de vraag: ben je nu alles kwijt. Na het "JA"antwoord merkte deze rechter op: men zal intussen begrip krijgen voor de acties van Stiphout. De rechtbank in Roermond bepaalde afwijzend over de eis van Rabo medewerkers tot lijfsdwang, en deed in het vonnis de mededeling dat Rabo ook niet vrijuit ging aangaande de beschuldigingen door Stiphout.

Durf heer Burggraeve met alle anderen de waarheid onder ogen te zien, en zet je geweten op de juiste koers?

Gaarne aandacht over het handelen van Mr.Zeben ?

P.S. Stiphout werd door Rabo/Schretlen voor FI. 1.400.000.= getild. Rabo/Schretlen hadden op enig moment een marginplicht (de kern van alle ellende) van F.1.214.000= en creëerden een ongedekt debetbedrag op de betaalrekening van F.1.238.000=

Boven omschreven is de volledige waarheid.!
Zouden Rabo of politieman of anderen nu optreden ?(Smaad)

bolleke

Tinne,

Wat kunnen wij eraan doen??? Helemaal niets. Daarbij heb ik nooit aangegeven dat ik het niet eens ben met Toon. Ik heb alleen genoeg van al die verschillende postings that's all.

Daarbij durf ik te stellen dat niemand een oordeel kan geven omdat wij allen niet de juiste feiten kennis hebben. hetgeen wat wij weten is van Toon zelf.

Gesloten