LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Money You
-
Money You
Geacht Forum/ lezers,
wij hadden geruime tijd een spaarrekening bij Money You, tot deze week dan.
Het volgende doet zich voor op 17 April doen wij een overboeking van onze spaarrekening naar de tegen rekening van de ING, omdat wij en aankoop hadden gedaan die op 24 april betaald had moeten worden.
Dus denk je omdat Pasen er tussen zit dat je dan ruim op tijd bent, normaal gesproken.
Maar op dinsdagavond nog niks op onze rekening van money you, woensdag ochtend ook nog niks ontvangen, even gebeld met de ING, die normaal ook zulke praktijken hanteren, maar de helpdesk van de ING bevestigde ons dat er geen transactie van money you heeft plaats gevonden.
Dus weer gebeld met money you, krijg je te horen dat er een storing heeft plaats gevonden, en dat men dit nu pas heeft op gemerkt, tjee het lijkt mij dan dat je je klanten op de hoogte stelt, maar niks van dat. Heb ook vertelt dat wij ons geld dringend nodig hadden om onze betaling verplichtingen te voldoen.
Ja de de mis gelopen rente zou gecompenseerd worden, wat heb ik daar aan , moet gewoon wat betalen van ons eigen geld.
Ik heb hierna acuut de rekening opgezegd, en tot mijn verbazing stond het rest bedrag de zelfde dag in de avond uren op mijn rekening, alleen het bedrag van 17 april nog niet.
Heb hier een mail p[geschreven van de rede van opzegging enz. zou over twee dagen bericht krijgen.
Heb het er niet bij laten zitten, heb weer gebeld met de help desk money you, het hele verhaal weer vertelt, kreeg weer het zelfde excuus te horen, Pasen, Storing, maar deze medewerker verzekerde mij dat het restant bedrag vandaag 25-05-2014 op onze rekening zou staan, ook daar een bevestiging mail van gehad.
Maar u raad het al vandaag om 25-04-2014 om 19:00 uur weer gebeld waar het geld bleef, en uiteraard weer het zelfde verhaal, Pasen , Storing en excuus, komt allemaal goed, ik noem dit Pure diefstal
Het volgende doet zich voor op 17 April doen wij een overboeking van onze spaarrekening naar de tegen rekening van de ING, omdat wij en aankoop hadden gedaan die op 24 april betaald had moeten worden.
Dus denk je omdat Pasen er tussen zit dat je dan ruim op tijd bent, normaal gesproken.
Maar op dinsdagavond nog niks op onze rekening van money you, woensdag ochtend ook nog niks ontvangen, even gebeld met de ING, die normaal ook zulke praktijken hanteren, maar de helpdesk van de ING bevestigde ons dat er geen transactie van money you heeft plaats gevonden.
Dus weer gebeld met money you, krijg je te horen dat er een storing heeft plaats gevonden, en dat men dit nu pas heeft op gemerkt, tjee het lijkt mij dan dat je je klanten op de hoogte stelt, maar niks van dat. Heb ook vertelt dat wij ons geld dringend nodig hadden om onze betaling verplichtingen te voldoen.
Ja de de mis gelopen rente zou gecompenseerd worden, wat heb ik daar aan , moet gewoon wat betalen van ons eigen geld.
Ik heb hierna acuut de rekening opgezegd, en tot mijn verbazing stond het rest bedrag de zelfde dag in de avond uren op mijn rekening, alleen het bedrag van 17 april nog niet.
Heb hier een mail p[geschreven van de rede van opzegging enz. zou over twee dagen bericht krijgen.
Heb het er niet bij laten zitten, heb weer gebeld met de help desk money you, het hele verhaal weer vertelt, kreeg weer het zelfde excuus te horen, Pasen, Storing, maar deze medewerker verzekerde mij dat het restant bedrag vandaag 25-05-2014 op onze rekening zou staan, ook daar een bevestiging mail van gehad.
Maar u raad het al vandaag om 25-04-2014 om 19:00 uur weer gebeld waar het geld bleef, en uiteraard weer het zelfde verhaal, Pasen , Storing en excuus, komt allemaal goed, ik noem dit Pure diefstal
Re: Money You
Diefstal zou inhouden dat ze een deel van het geld, achterhouden, echter hier lees ik dat ze druk bezig zijn alle transacties aan het verwerken zijn met de juiste valutadata, en dat je dus ook geen renteverlies lijdt. Is dus zeker geen diefstal.Ambuboy1953 schreef:Geacht Forum/ lezers,
-
ja blijft wel diefstal, als je wel een het rest bedrag van de rekening kan overmaken waar blijft dan het eerste deel, niemand geeft daar een correct antwoord op. Onduidelijkheid ten over, ze kunnen wel reageren als de rente verlaagt wordt maar een storing, is niet van belang, je krijgt er geen verdere informatie over, wat moet je er dan van denken?
Waarschijnlijk heeft u een spaarrekening bij Money You geopend omdat de rentevergoeding hoger was dan op een spaarrekening bij de ING. Verder had u het voordeel dat bij het leeghalen van uw rekening door criminelen een stap extra genomen moest worden.
U gaat deze voordelen opgeven omdat het een keer niet gaat zo als u gedacht had? U moet maar zo denken "waar gehakt wordt vallen spaanders". Helaas even in uw nadeel.
U gaat deze voordelen opgeven omdat het een keer niet gaat zo als u gedacht had? U moet maar zo denken "waar gehakt wordt vallen spaanders". Helaas even in uw nadeel.
Ik denk er in ieder geval anders over als jij, aangezien ze niks van je ontvreemden of bewust achterhouden, zegmaar de versimpelde algemeen geaccepteerde definitie van stelen. Soms is overmacht ook gewoon dat, eerlijke overmacht. Ze doen er niet geheim over, en zijn druk bezig om alle transacties met de goede rentedatum in het systeem te zetten, dus je verliest er bij hen niks op, enkel wat tijd.Ambuboy1953 schreef:ja blijft wel diefstal, als je wel een het rest bedrag van de rekening kan overmaken waar blijft dan het eerste deel, niemand geeft daar een correct antwoord op. Onduidelijkheid ten over, ze kunnen wel reageren als de rente verlaagt wordt maar een storing, is niet van belang, je krijgt er geen verdere informatie over, wat moet je er dan van denken?
En het is algemeen bekend dat banken op zon- en feestdagen geen, of iets vertraagd, de transacties doen. Dus wat jij een week noemt, is vanuit hun kant bekeken slechts een paar werkdagen ivm goede vrijdag, het weekend en 2e paasdag op maandag.
Huh? In verband met Pasen en zo was er geen betalingsverkeer op 18 - 19 - 20 - 21 april.Dus denk je omdat Pasen er tussen zit dat je dan ruim op tijd bent, normaal gesproken.
Tja, als je dan op 17 april (wanneer? 's morgens vroeg of pas 's avonds) een betaling doet, dan begint de verwerking misschien pas echt op 22 aprilomdat wij en aankoop hadden gedaan die op 24 april betaald had moeten worden.
OK, op 23 april hoort het geld dan op je betaalrekening te staan, maar ik vind wel dat je érrug krap plant.
Diefstal? Waar halen mensen zulke beschuldigingen vandaan.
Geld is gewoon door storing nog onderweg. Vroeger duurde zo'n overboeking van spaarrekening naar betaalrekening bij ANDERE bank 1-2 weken!
Geld is gewoon door storing nog onderweg. Vroeger duurde zo'n overboeking van spaarrekening naar betaalrekening bij ANDERE bank 1-2 weken!
Ik begrijp al deze reakties niet en ben het eens met Ambuboy1953!
We leven in 2014... met de huidige technologie is het toch achterhaald dat er in het weekend (en feestdagen) geen betalingsverkeer plaats vindt?! Zelfs als je in het buitenland geld opneemt uit een geld automaat (in het weekend) wordt het gelijk dezelfde dag afgeschreven. Hoe moeilijk kan het dan zijn om een binnenlandse betaling gewoon dezelfde dag (of een dag later) uit te voeren?!
Als het geen diefstal is van het overgemaakte bedrag, dan is het op z'n minst diefstal van de rentedagen die Ambuboy1953 mist.
We leven in 2014... met de huidige technologie is het toch achterhaald dat er in het weekend (en feestdagen) geen betalingsverkeer plaats vindt?! Zelfs als je in het buitenland geld opneemt uit een geld automaat (in het weekend) wordt het gelijk dezelfde dag afgeschreven. Hoe moeilijk kan het dan zijn om een binnenlandse betaling gewoon dezelfde dag (of een dag later) uit te voeren?!
Als het geen diefstal is van het overgemaakte bedrag, dan is het op z'n minst diefstal van de rentedagen die Ambuboy1953 mist.
Vraag het de bank zou ik zeggen, dat zijn de experts.abeltman schreef:Ik begrijp al deze reakties niet en ben het eens met Ambuboy1953!
-
Gut gut.. Als je van mening bent dat het diefstal is, ren dan morgen nog naar het woutenclubhuis om aangifte te doen, wan dat is toch wel een flinke beschuldiging.abeltman schreef:
ik weet niet om welke rente het gaat. Toevallig de Euribor? Die is niet zo hoog. Laat ik nu eens een bedrag van 800 euro overmaken, op vrijdag, en maandag komt het aan. Dus minimaal 2 dagen dat het geld 'weg' is. 1,5% van 800 euro is 12 euro, en dat gedeeld door 365*2... 0,06 euro, oftewel 6 cent.
Goh, dat is de moeite waard om actie te ondernemen...
Euribor rente?? Die heeft hier niets mee te maken. De topic starter heeft het over MoneYou.
Bovendien gaat het ook niet om een bedrag van € 800,-. Het gaat om het principe en met dat principe verdienen de banken mega bedragen. Standpunt blijft dat het in 2014 achterhaald is om gedurend weekend / feestdagen geen beschrijvingen uit te voeren. Afschrijvingen vinden immers wel plaats... zelfs uit het buitenland.
I rest my case
Bovendien gaat het ook niet om een bedrag van € 800,-. Het gaat om het principe en met dat principe verdienen de banken mega bedragen. Standpunt blijft dat het in 2014 achterhaald is om gedurend weekend / feestdagen geen beschrijvingen uit te voeren. Afschrijvingen vinden immers wel plaats... zelfs uit het buitenland.
I rest my case
In principe vind ik het geweldig, want ik profiteer er van als indirecte aandeelhouder. Dit omdat wij Nederlanders (via de overheid) eigenaar zijn van de bank, en dus de winst hierop terugzien als waardestijging van de aandelen, of dividend.abeltman schreef:Euribor rente?? Die heeft hier niets mee te maken. De topic starter heeft het over MoneYou.
I rest my case
Maar goed, ik ben benieuwd wat de reacties zouden zijn als zeg de belastingdienst "uit principe" het afronden naar hele euro's afschaft, en eist dat iedereen tot op de cent nauwkeurig aangifte doet. Dat is technisch ook geen probleem. Of de politie de marge bij snelheidsovertredingen. Daar is ook geen technische reden meer voor tegenwoordig.