| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moneyou blokkeert mijn spaarrekening
Moneyou blokkeert mijn spaarrekening
Ik heb sinds 23-04-2009 een spaarrekening bij Moneyou. Enkele weken geleden probeerde ik geld over te boeken van deze spaarrekening naar mijn tegenrekening, dit lukte echter keer op keer niet. Ik heb toen geprobeerd hier tweemaal via email contact over op te nemen:
contactnummer: 7959061 02-03-2015
contactnummer: 7988278 06-03-2015
Tot op heden heb ik op mijn beide emails nog geen reactie gehad. (ondanks dat men zegt dat ik binnen 2 werkdagen een antwoord kan verwachten)
Ik heb afgelopen Maandag daarom besloten om telefonisch contact op te nemen met Moneyou om te kijken waarom mijn overboeking niet wordt uitgevoerd. De medewerker van Moneyou wist mij te vertellen dat de risk afdeling mijn spaarrekening heeft geblokkeerd. Ik ben hiervan echter nooit door Moneyou op de hoogte gebracht en was dus zeer verbaasd, ik heb ook geen idee waarom mijn rekening is geblokkeerd, ik bankier al sinds 2009 zonder problemen.
Ik heb gevraagd waarom mijn rekening geblokkeerd is, hier kon echter geen antwoord op worden gegeven daar men nog met het onderzoek bezig is. Ik vind het erg bijzonder dat een bank mijn rekening zomaar kan blokkeren zonder mij hier een reden voor te kunnen opgeven. Wat ik nog erger vind is dat niet duidelijk is wanneer men hier inhoudelijk bij mij op kan terugkomen. De status is: 'onze afdeling risk is hiermee bezig we laten u zo snel mogelijk wat weten'
In de tussentijd kan ik dus niet bij mijn spaargeld zonder dat hier een duidelijke reden voor is. Het lijkt me dat hier niet correct wordt gehandeld door Moneyou. Ik hoop dat de DNB dit verhaal serieus neemt en Moneyou hierop aanspreekt. Klanten zonder opgaaf van reden toegang tot hun spaargeld weigeren is iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden in Nederland.
contactnummer: 7959061 02-03-2015
contactnummer: 7988278 06-03-2015
Tot op heden heb ik op mijn beide emails nog geen reactie gehad. (ondanks dat men zegt dat ik binnen 2 werkdagen een antwoord kan verwachten)
Ik heb afgelopen Maandag daarom besloten om telefonisch contact op te nemen met Moneyou om te kijken waarom mijn overboeking niet wordt uitgevoerd. De medewerker van Moneyou wist mij te vertellen dat de risk afdeling mijn spaarrekening heeft geblokkeerd. Ik ben hiervan echter nooit door Moneyou op de hoogte gebracht en was dus zeer verbaasd, ik heb ook geen idee waarom mijn rekening is geblokkeerd, ik bankier al sinds 2009 zonder problemen.
Ik heb gevraagd waarom mijn rekening geblokkeerd is, hier kon echter geen antwoord op worden gegeven daar men nog met het onderzoek bezig is. Ik vind het erg bijzonder dat een bank mijn rekening zomaar kan blokkeren zonder mij hier een reden voor te kunnen opgeven. Wat ik nog erger vind is dat niet duidelijk is wanneer men hier inhoudelijk bij mij op kan terugkomen. De status is: 'onze afdeling risk is hiermee bezig we laten u zo snel mogelijk wat weten'
In de tussentijd kan ik dus niet bij mijn spaargeld zonder dat hier een duidelijke reden voor is. Het lijkt me dat hier niet correct wordt gehandeld door Moneyou. Ik hoop dat de DNB dit verhaal serieus neemt en Moneyou hierop aanspreekt. Klanten zonder opgaaf van reden toegang tot hun spaargeld weigeren is iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden in Nederland.
Re: Moneyou blokkeert mijn spaarrekening
Waarschijnlijk heb je een keer in het verleden het verzoek gehad om een kopie van je legitimatie te sturen en is dat nog niet gebeurd. Dan wordt je rekening geblokkeerd.
Hoi Kweenie,
Ik heb nooit een dergelijk verzoek gehad, maar zou er geen enkel probleem mee hebben als ik dat zou moeten opsturen. Mijn voornaamste probleem met Moneyou is dat men mij niet kan vertellen waarom mijn rekening is geblokkeerd en ik dus op het moment ook niets kan ondernemen om de blokkering opgeheven te krijgen. Het is eigenlijk een erg gemeen machtspelletje wat hier wordt gespeeld, ik kan helemaal niets doen.
Ik vraag mij ook af of ik stappen kan ondernemen tegen Moneyou, het lijkt me dat je rekening nooit geblokkeerd mag worden zonder reden, ik ben nu al bijna 2 weken bezig om hier duidelijkheid over te krijgen. Ik weet ook niet hoelang mijn rekening reeds geblokkeerd is, ik deed bij toeval een kleine overschrijving en toen kwam dit bovendrijven. En bij Moneyou kan ook niemand me vertellen hoelang mn rekening al geblokkeerd is...
Ik heb nooit een dergelijk verzoek gehad, maar zou er geen enkel probleem mee hebben als ik dat zou moeten opsturen. Mijn voornaamste probleem met Moneyou is dat men mij niet kan vertellen waarom mijn rekening is geblokkeerd en ik dus op het moment ook niets kan ondernemen om de blokkering opgeheven te krijgen. Het is eigenlijk een erg gemeen machtspelletje wat hier wordt gespeeld, ik kan helemaal niets doen.
Ik vraag mij ook af of ik stappen kan ondernemen tegen Moneyou, het lijkt me dat je rekening nooit geblokkeerd mag worden zonder reden, ik ben nu al bijna 2 weken bezig om hier duidelijkheid over te krijgen. Ik weet ook niet hoelang mijn rekening reeds geblokkeerd is, ik deed bij toeval een kleine overschrijving en toen kwam dit bovendrijven. En bij Moneyou kan ook niemand me vertellen hoelang mn rekening al geblokkeerd is...
We zijn nu een week verder na mijn eerste telefoontje, en ik heb geloof ik alle medewerkers bij Moneyou al aan de telefoon gehad. Men kan mij nog steeds niet vertellen waarom mijn spaarrekening is geblokkeerd 'we wachten het onderzoek af' is wat ik telkens te horen krijg.
Apart in mijn beleving doe je eerst onderzoek en blokkeer je daarna een rekening ipv een rekening te blokkeren en daarna nog eens onderzoek te doen of dit terecht is.
Wederom kan niemand mij vertellen wanneer het onderzoek is afgerond of wanneer ik antwoord kan verwachten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Indien een rekening geblokkeerd wordt is de bank verplicht mij zo spoedig mogelijk te informeren van de reden, zodat ik kan werken aan een oplossing en de blokkade ongedaan kan maken. Ik kan nu alleen maar wachten en mezelf afvragen of er iets speelt waarvan ik niet op de hoogte ben.
Apart in mijn beleving doe je eerst onderzoek en blokkeer je daarna een rekening ipv een rekening te blokkeren en daarna nog eens onderzoek te doen of dit terecht is.
Wederom kan niemand mij vertellen wanneer het onderzoek is afgerond of wanneer ik antwoord kan verwachten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Indien een rekening geblokkeerd wordt is de bank verplicht mij zo spoedig mogelijk te informeren van de reden, zodat ik kan werken aan een oplossing en de blokkade ongedaan kan maken. Ik kan nu alleen maar wachten en mezelf afvragen of er iets speelt waarvan ik niet op de hoogte ben.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je rekening is geblokkeerd een er van zou kunnen zijn dat men jou er van verdenkt een geldezel te zijn. Men gaat jou dan pas na afloop van het onderzoek vertellen hoe en waarom.emiel01 schreef:We zijn nu een week verder na mijn eerste telefoontje, en ik heb geloof ik alle medewerkers bij Moneyou al aan de telefoon gehad. Men kan mij nog steeds niet vertellen waarom mijn spaarrekening is geblokkeerd 'we wachten het onderzoek af' is wat ik telkens te horen krijg.
Ik zou niet weten waarom men mij zou verdenken als money mule, het is een rekening met 100K spaargeld, waar al tijden 9 (minimaal 2 jaar?) geen transactie naar mn tegenrekening heeft plaatsgevonden. Tevens lijkt me dat mn tegenrekening dan ook geblokkeerd zou worden, iets wat niet is gebeurd. Het irritantie is dat men niet eens kan vertellen hoelang deze blokkering nu al actief is, ik deed toevallig een kleine transactie en toen kwam het bovendrijven.
Zelfs bij Moneyou spreekt men van een 'ongewone situatie', men wacht daar nu op een antwoord van de risk afdeling van ABN AMRO (zegt men!), klaarblijkelijk kwam het verzoek tot blokkering daarvandaan.
Ik zit eraan te denken juridisch stappen te gaan ondernemen tegen Moneyou, en wel om 2 zaken:
1) Men blokkeert mijn rekening zonder mij daarover te informeren danwel een reden hiervoor te geven
2) Ik kan niet bij mijn geld waardoor ik potentiele inkomsten misloop
Heeft iemand hier suggesties op welke manier ik deze stappen het beste kan nemen? Ik ben best bereid hier kosten voor te maken, want ik vind de manier waarop ik als klant wordt behandeld ronduit schandalig.
Zelfs bij Moneyou spreekt men van een 'ongewone situatie', men wacht daar nu op een antwoord van de risk afdeling van ABN AMRO (zegt men!), klaarblijkelijk kwam het verzoek tot blokkering daarvandaan.
Ik zit eraan te denken juridisch stappen te gaan ondernemen tegen Moneyou, en wel om 2 zaken:
1) Men blokkeert mijn rekening zonder mij daarover te informeren danwel een reden hiervoor te geven
Heeft iemand hier suggesties op welke manier ik deze stappen het beste kan nemen? Ik ben best bereid hier kosten voor te maken, want ik vind de manier waarop ik als klant wordt behandeld ronduit schandalig.
Een tegenrekening kan bij een andere bank zijn, dus die kan Moneyou ze niet zomaar blokkeren. Sterker nog een ABN-Amro rekening ook niet, dat is namelijk een andere bank,werkend onder een andere vergunning etc. Dat is dus verder niet relevant.emiel01 schreef:Ik zou niet weten waarom men mij zou verdenken als money mule, het is een rekening met 100K spaargeld, waar al tijden 9 (minimaal 2 jaar?) geen transactie naar mn tegenrekening heeft plaatsgevonden. Tevens lijkt me dat mn tegenrekening dan ook geblokkeerd zou worden, iets wat niet is gebeurd. Het irritantie is dat men niet eens kan vertellen hoelang deze blokkering nu al actief is, ik deed toevallig een kleine transactie en toen kwam het bovendrijven.
Overigens staat bij vraag 38 van de veelgestelde vragen, als oplossing voor het deblokkeren van een rekening, geschreven dat hiervoor de handtekening van de rekeninghouder vereist is, samen met een kopie van een identiteitsbewijs van de rekeninghouder. Daar lees ik niks over in je posts, dus begin maar eens met het volgen van de procedure, in plaats van alles en iedereen te bellen en te mailen.
Bedankt voor de reactie, Moneyou en ABN zijn 2 verschillende merken welke opereren onder dezelfde bank licentie. Ze werken wel degelijk onder dezelfde vergunning.
Als een kopie legitimatie het probleem zou zijn, zou 1 van de medewerkers van de bank mij dit wel gewoon kunnen vertellen en zou het probleem inmiddels al zijn opgelost. Ik zal de termijn van 6 weken uitzitten en de klacht bij Kifid voorleggen.
Als een kopie legitimatie het probleem zou zijn, zou 1 van de medewerkers van de bank mij dit wel gewoon kunnen vertellen en zou het probleem inmiddels al zijn opgelost. Ik zal de termijn van 6 weken uitzitten en de klacht bij Kifid voorleggen.
Kopie van je paspoort opsturen, zoals ze zelf opperen op hun site is volgens mij sneller..emiel01 schreef:Bedankt voor de reactie, Moneyou en ABN zijn 2 verschillende merken welke opereren onder dezelfde bank licentie. Ze werken wel degelijk onder dezelfde vergunning.