LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muntgeld inleveren bij banken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mrmm85
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:24

Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door mrmm85 »

Hallo,

weet iemand bij welke banken dit nog mogelijk is? Vroeger kon men bij de Postbank van die geldzakjes halen om daar het gespaarde geld in te doen en kosteloos in te leveren. Is dit nog mogelijk, of eventueel bij andere banken?
Alvast bedankt,

M.

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet bij welke bank u een rekening heeft, maar bij de Rabobank staat een automaat waar je de munten in kunt doen. Daarbij heb je ook je bankpas nodig. Het getelde geld gaat rechtstreeks naar je privé-rekening. Ik denk dat bijna alle banken dit systeem hebben.

krdtje

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door krdtje »

muntgeld storten op eigen rekening kost op het postkantoor sinds 1 oktober 0.30 cent per zakje. :!:

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

De ABN AMRO heeft inderdaad ook een munttelautomaat. Hier heb je net zoals bij de RABO ook een bankpas voor nodig van je ABN AMRO rekening. Het is in tegenstelling tot de Postbank gratis.

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de Rabobank kun je met je eigen pasje (mits je dus een Rabobank-rekening hebt) munt- en briefgeld storten via de automaat waarna het op je rekening wordt bijgeschreven. Bij oudere automaten duurt dit één werkdag en bij de nieuwste automaten staat het meteen op je rekening. Ben je je pasje vergeten? Dan kan een medewerker het voor je storten, maar dan kost het wel EUR 5,00 welke meteen van het gestorte bedrag wordt afgetrokken. Bij de nieuwste automaten kun je alleen op je eigen rekening storten (of die van de Belastingdienst) en bij de oudere automaten kun je ook storten op andere Rabobank-rekeningen.

bodejos

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door bodejos »

Muntgeld inleveren gaat nog tot 1 januari 2032, maar je moet er wel voor naar een vestiging van De Nederlandse Bank gaan, wil je dit kosteloos kunnen doen. Dus beter is om het bij je plaatselijke bank te doen en er dan maar het verlies van de kosten bij te nemen. Afhankelijk uiteraard van je bank.

Mijn vraag is eigenlijk: de mensen zijn ruim vantevoren geinformeerd hierover, het is nu bijna 3 jaar dat we de euro hebben, is er dan nog echt zoveel oud muntgeld/papiergeld in omloop?

bodejos

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door bodejos »

bankbiljetten kun je ook nog inleveren, maar dat kon uit de context van mijn bericht worden opgemaakt.

weetniet

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door weetniet »

De plaatselijke supermarkt is doorgaans wel bereid om je muntgeld te wisselen. Die supers betalen nl hadden vol geld aan de banken voor hun wisselgeld. Als er dan een consument komt met een berg kleingeld zijn ze meestal erg blij.

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

bodejos, dit gaat over euro s en niet over guldens.

krdtje

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door krdtje »

vanaf heden kun je op het postkantoor muntgeld gratis storten op eigen rekening als je het gelijk door laat storten op je plus- of kapitaalrekening.

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kunnen ze makkelijk doen met die lage rentes.

Gast

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon wisselen bij een kleine zelfstandige zoals de bakker of de slager. Zo hoeven zij de bank niet te betalen voor het klein geld.

Lieke

Re: Muntgeld inleveren bij banken

Ongelezen bericht door Lieke »

Bij de ABN Amro in mijn woonplaats kan het helaas niet meer. Hier werken ze met achterlijke plastic dingetjes, waar je zelf je muntgeld in moet doen. Terwijl ze voor de guldens enzo wel een apparaat hadden. Hoe bedoel je achteruitgang?

Ik geef het nu maar aan iemand die een pasje van de Rabobank heeft en hij maakt het dan weer over naar mij.

Gesloten