LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Negatieve Ervaring met Stadsbank Midden Nederland te Almere
Negatieve Ervaring met Stadsbank Midden Nederland te Almere
Beste lezer,
Wie heeft er ook negatieve ervaringen met de Stadsbank Midden Nederland te Almere? Deze bank "helpt" hun klanten onder andere met schuldhulpverlening en WNSP trajecten
Deze instelling werkt zeer bureaucratisch en onklantvriendelijk.
Als je bijvoorbeeld van baan verandert, moet je 5 maanden wachten todat je maandelijks vrij te laten bedrag wordt aangepast.
Communicatie met de bank gaat erg slecht ondanks e-mails en zelfs een persoonlijk gesprek.
Wie wil zijn ervaringen delen? Wie loopt er ook nog ten onrechte in een schuldhulpverleningstraject terwijl hij allang genoeg betaald heeft voor aflossing?
Wie heeft er ook negatieve ervaringen met de Stadsbank Midden Nederland te Almere? Deze bank "helpt" hun klanten onder andere met schuldhulpverlening en WNSP trajecten
Deze instelling werkt zeer bureaucratisch en onklantvriendelijk.
Als je bijvoorbeeld van baan verandert, moet je 5 maanden wachten todat je maandelijks vrij te laten bedrag wordt aangepast.
Communicatie met de bank gaat erg slecht ondanks e-mails en zelfs een persoonlijk gesprek.
Wie wil zijn ervaringen delen? Wie loopt er ook nog ten onrechte in een schuldhulpverleningstraject terwijl hij allang genoeg betaald heeft voor aflossing?
Re: Negatieve Ervaring met Stadsbank Midden Nederland te Almere
hallo, ik zelf loop ook bij de stadsbank(oost) dit heb ik te danken aan de belastingdienst,door dat gedonder met die huurtoeslag enz:ik heb er anderhalf jaar op gewacht en het is nog niet zo als het hoort € 100.- per maand.in die anderhalf jaar ben ik natuurlijk een achterstand met de huur op gelopen je kunt er een regeling voor treffen om €100.- per maand af te lossen bovenop de normale huur maar dat gaat dus niet als men de gewone huur niet kan betalen kan men ook niet nog eens €100.- erbij betalen duusss naar de stadsbank,en ik heb ook een lening die ik normaliter wel kon aflossen maar met huurachterstand enz:enz: gaat dat niet,en het werd van kwaad tot erger, de stadsbank gaat eerst voor je reserveren en betalen niks alleen de vaste lasten per maand, huur ,gas,licht enz:betekend dus wel dat die lening niet wordt betaald dat loopt per maand op in mijn geval een maand of 6,en contact met de stadsbank is inderdaad moeilijk ik heb een aantal brieven en tel: gepleegd,maar njente,niks ,noppes,en die afschriften van de stadsbank is me ook niet duidelijk, bij,af,bij,af,enz:. en als je een keer contact heb doen ze (naar mijn gevoel)dat je een aso bent ik vindt dat hele gedoe met de stadsbank een beetje neerbuigend over hun klanten die er niks aan kunnen doen,nu lopen er mischien ook mensen die het erzelf naar hebben gemaakt maar in mijn geval is dat niet zo, ik zit er aan te denken om er mee naar m,n advocaat te gaan en de belasting aan te klagen, maar ik wacht nog ff af hoe het afloopt bij de stadsbank.
groet,n henduk.
groet,n henduk.
Beste mensen van Radar.
Ik heb ook negatieve ervaringen met de Stadsbank Midden Nederland(almere)
ik zit nu inmiddels een jaar in het traject.
Ik heb meerdere malen geen leefgeld van hun ontvangen of te laat ,ze betalen regelmatig rekeningen niet of niet optijd waardoor ik zelf averal achteraan moet
en heb nu alweer problemen doordat mijn huur voor de zoveelste x niet is overgemaakt.
Echt schandalig want je kan ook nergens terecht met dit soort problemen.
ze helpen je van de wal in de sloot.
Ik hoop dat hier eens wat aan gedaan word want hardwerkende mensen die er moeite voor doen om hun schuld in te lossen worden zo van het ene probleem naar het andere geholpen.
M.v.g.
Klaas-Jan
Ik heb ook negatieve ervaringen met de Stadsbank Midden Nederland(almere)
ik zit nu inmiddels een jaar in het traject.
Ik heb meerdere malen geen leefgeld van hun ontvangen of te laat ,ze betalen regelmatig rekeningen niet of niet optijd waardoor ik zelf averal achteraan moet
en heb nu alweer problemen doordat mijn huur voor de zoveelste x niet is overgemaakt.
Echt schandalig want je kan ook nergens terecht met dit soort problemen.
ze helpen je van de wal in de sloot.
Ik hoop dat hier eens wat aan gedaan word want hardwerkende mensen die er moeite voor doen om hun schuld in te lossen worden zo van het ene probleem naar het andere geholpen.
M.v.g.
Klaas-Jan
De stadsbank is geen bank, maar een budget en schuldhulpverlening. Ze hebben een dag in de maand waarop rekeningen betaald worden ''bij/af''. Als toeslagen een dag later gestort worden blijft dit gewoon staan en er word niets mee gedaan. Dan is het aan de klant om te bellen en te vragen of ze zo vriendelijk willen zijn om dit en dat over te boeken. Het probleem begint al bij het bellen. ''Op dit moment zijn al onse mederwerkers in gesprek een ogenblikje alstublieft''. Dit ogenblikje kan 10 minuten duren en soms word zelfs na 10 minuten gezegt ''wegens grote drukte verzoeken wij u het op een later tijdstip nog eens te proberen, de verbinding word nu verbroken''. Met een prepaid beltegoed is het dan ''let op, u bel tegoed bedraagt op dit moment 0 € en 0 eurocent''.
Als ik bedenk dat er mensen zijn die 40 € weekgeld krijgen, zou de stadsbank er goed aan doen om er een 0800 nummer van te maken. Of stadsbankfoontjes te verstrekken.
Stel de huur bedraagt 243 € en het saldo is 242 € dan word de huur niet over gemaakt wegends saldo tekort. Er word niet even naar alle reserverings nummers gekeken of er nog een euro over is, dit is aan de klant zelf.
Bij deze instelling geldt: alles zelf goed na kijken. Zelf overal aangeven dat rekeningen op een bepaalde datum overgemaakt worden, anders zit je met aanmaningen, administratiekosten en nog meer achterstanden.
Het ergste vind ik de invoeren van de ''moneycard''. Mensen die al zo weinig geld hebben moeten voor het pinnen 1 € betalen. Pinnen bij een winkel kan als er een visa kenmerk opstaat, waardoor die ene euro te omzeilen is. Maar in de praktijk sta je met zo'n moneycard mooi voor gek, want geen enkele winkel accepteerd die moneycard.
Als je geen schulden hebt kost deze budgeteer beheer grap 44 € per maand...
Dat is andere koek dan rentepunten bij de ING....
Als ik bedenk dat er mensen zijn die 40 € weekgeld krijgen, zou de stadsbank er goed aan doen om er een 0800 nummer van te maken. Of stadsbankfoontjes te verstrekken.
Stel de huur bedraagt 243 € en het saldo is 242 € dan word de huur niet over gemaakt wegends saldo tekort. Er word niet even naar alle reserverings nummers gekeken of er nog een euro over is, dit is aan de klant zelf.
Bij deze instelling geldt: alles zelf goed na kijken. Zelf overal aangeven dat rekeningen op een bepaalde datum overgemaakt worden, anders zit je met aanmaningen, administratiekosten en nog meer achterstanden.
Het ergste vind ik de invoeren van de ''moneycard''. Mensen die al zo weinig geld hebben moeten voor het pinnen 1 € betalen. Pinnen bij een winkel kan als er een visa kenmerk opstaat, waardoor die ene euro te omzeilen is. Maar in de praktijk sta je met zo'n moneycard mooi voor gek, want geen enkele winkel accepteerd die moneycard.
Als je geen schulden hebt kost deze budgeteer beheer grap 44 € per maand...
Dat is andere koek dan rentepunten bij de ING....

-
Goedendag Mensen
Wij zitten al 1 jaar in het traject bij stadsbank midden Nederland. (almere)
We zijn nu al toe aan een 3e contact persoon en we zijn nog helemaal niks opgeschoten erger nog de schuldeisers zijn gewoon door gegaan,Rekeningen die niet betaald worden en huishoudgeld wat gewoon een keer niet betaald word en als je met ze belt dan krijg je zelf nog de schuld dat het geld niet is overgemaakt. terwijl daar toch goeie afspraken over gemaakt zijn. met als gevolg dat we nog dieper in de schulden zijn gekomen..
Klantonvriendelijk en praten erg respectloos en altijd de vinger naar ons wijzen terwijl zij degene zijn die immers het geld beheren.
Dit is echt om te janken
Je gaat niet voor niks het traject in om dat je van de stress af wil..
Maar het werkt juist averechts en schiet er geen hol mee op! nu maar hopen op een goeie afloop.
ik zou graag met meer mensen in contact komen die heftige problemen hebben met de stads bank misschien dat we met zijn alle sterker staan. want 1 ding is zeker ik laat het hier niet bij zitten!
sterkte allemaal!
Wij zitten al 1 jaar in het traject bij stadsbank midden Nederland. (almere)
We zijn nu al toe aan een 3e contact persoon en we zijn nog helemaal niks opgeschoten erger nog de schuldeisers zijn gewoon door gegaan,Rekeningen die niet betaald worden en huishoudgeld wat gewoon een keer niet betaald word en als je met ze belt dan krijg je zelf nog de schuld dat het geld niet is overgemaakt. terwijl daar toch goeie afspraken over gemaakt zijn. met als gevolg dat we nog dieper in de schulden zijn gekomen..
Klantonvriendelijk en praten erg respectloos en altijd de vinger naar ons wijzen terwijl zij degene zijn die immers het geld beheren.
Dit is echt om te janken

Maar het werkt juist averechts en schiet er geen hol mee op! nu maar hopen op een goeie afloop.
ik zou graag met meer mensen in contact komen die heftige problemen hebben met de stads bank misschien dat we met zijn alle sterker staan. want 1 ding is zeker ik laat het hier niet bij zitten!
sterkte allemaal!
ik moet nog tot/met december dit jaar dan ben ik van de WSNP af,keb er dan 3 jaar opzitten met € 50.- per week, maar wat ik vreemd vind dat als er nog steeds deurwaarders schuldeisers aan de deur komen bij iemand hierboven,heb je dan geen bewindvoerder ,die bewindvoerder van mij zegt dat ik niks MAG betalen nu niet en ook niet als de WSNP afgelopen is,ik mag dan niet betalen omdat ik het niet terug kan eisen (het gespaarde geld) en de restand aan die deurwaarders betalen hehehehe!,,keer wat anders weer IK MAG NIKS BETALEN.
groet.
groet.
oeps,,,nu haal ik 2 forum,s door elkaar ,,met die deurwaarders /schuldeisers aan de deur,,foutje bedankt.
-
ja ja ook ik heb negatieve ervaring met de stadsbank in almere, ik moest j.l vrijdag mijn hh.geld gestort krijgen , na veel gebel naar almere kreeg ik eindelijk mijn coach in hilversum aan de foon , tja zei ze het is er gewoon niet het hh.geld , ik behoor 220 euro te krijgen voor 1 maand , maar ik kon ff 50 euro krijgen , echt niet ik wil mijn 220 euro hebben , en een andere coach, want inderdaad er word veel niet of te laat betaald , en ik krijg de aanmaningen , waar je zelf dan achteraan moet gaan , zo ben ik al 3 dagen bezig met de leidinggevende van mijn coach te pakken te krijgen , nou mooi niet dus he ?ondertussen zit ik nu vanaf vrijdag zonder geld , moet morgen naar hetziekenhuis toe , voor een onderzoek van het vaatlab, kan niet eens met de bus mee , geen geld , moet medicijnen halen en betalen , kan niet geen geld , moet eten , kan niet geen geld , maar hoe zit het eigelijk je tekend toch ook dat je altijd zelf verantwoordelijk blijft voor de betalingen , en hoe zit het dan met de betaling van het hh.geld ?het is een grote schande zoals je word behandeld door de stadsbank in almere , en mijn coach in hilversum , ik had hulp gezocht i.v.m. met mijn hoge bloeddruk , dacht er minder stres door te krijgen , nou mooi niet dus meer stres krijg je er van , en ondertussen ben ik 3 weken geleden ook gedotterd, maar dat intresseerd ze niet hoor , maar met zijn allen vind ik dat radar daar maar eens aandacht aan mag besteden , ik kom wel naar de studio hoor jully toch ook ??radar help ons , we zoeken toch niet voor niks hulp ??? groetjes van ina uit hilversum.
-
.
Laatst gewijzigd door inabambina op 28 apr 2010 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ook ik heb negtieve ervaring met stads bank midden nederland almere
ben nu 1,5 jaar verder en er is pas 4 maanden geleden begonnen door CEBUS om de schuldeisers aan te schrijven.
ik heb aldoor alles wat ik kreeg aan papieren doorgestuurd naar mevr groeneveld
resultaat dat oa het UWV gewoon beslag heeft gelegd op mijn salaris.
alle brieven zijn volgens mij gewoon in een la gedonderd.
heb vandaag te horen gekregen van mjn budgetcoach dat ik weer terug bij af ben,moet weer naar het budget bureau almere met papieren.
de coach kan niet eens meer alle rekeningen betalen waardoor ik weer achterstanden op loop.kan hier nu niets aangedaaan worden.ik ben ten einde raad je houd je keurig aan de regels en CEBUS knoeit maar wat aan
ben nu 1,5 jaar verder en er is pas 4 maanden geleden begonnen door CEBUS om de schuldeisers aan te schrijven.
ik heb aldoor alles wat ik kreeg aan papieren doorgestuurd naar mevr groeneveld
resultaat dat oa het UWV gewoon beslag heeft gelegd op mijn salaris.
alle brieven zijn volgens mij gewoon in een la gedonderd.
heb vandaag te horen gekregen van mjn budgetcoach dat ik weer terug bij af ben,moet weer naar het budget bureau almere met papieren.
de coach kan niet eens meer alle rekeningen betalen waardoor ik weer achterstanden op loop.kan hier nu niets aangedaaan worden.ik ben ten einde raad je houd je keurig aan de regels en CEBUS knoeit maar wat aan
-
weer een bericht over de stads bank miden nederland te almere
Na 1,5 jaar ga ik nu het tweede traject in.
maar nu komt het:Ik moet van de afdeling CEBUS al mijn verzekeringen op zeggen.Door al die vertragingen is er beslag gelegd op mijn salaris hierdoor kunnen niet alle rekeningen meer betaald worden resultaat je komt nog meer in de ellende.Nu moet ik dus de begrafenis verzekering en brand en inbraak en wa verzekering en autoverzekering maar opzegen dan kunnnen er weer andere rekeningen betaald worden.De stads bank vergeet dat tegenwoordig een begrafenis zo,n 9000 euro kost,dus mijn kinderen moeten er maar voor opdraaien.wie kan mij advies geven.
Na 1,5 jaar ga ik nu het tweede traject in.
maar nu komt het:Ik moet van de afdeling CEBUS al mijn verzekeringen op zeggen.Door al die vertragingen is er beslag gelegd op mijn salaris hierdoor kunnen niet alle rekeningen meer betaald worden resultaat je komt nog meer in de ellende.Nu moet ik dus de begrafenis verzekering en brand en inbraak en wa verzekering en autoverzekering maar opzegen dan kunnnen er weer andere rekeningen betaald worden.De stads bank vergeet dat tegenwoordig een begrafenis zo,n 9000 euro kost,dus mijn kinderen moeten er maar voor opdraaien.wie kan mij advies geven.
Hoi Weegschaal,
ik ben ooit ook in de situatie ''stadsbank'' geland en weet je waarom ? Omdat mijn vader geen uitvaart verzekering had. Maar goed, ik hoef je niet te vertellen hoe blij ik intussen met de rabobank ben en heb eigenlijk niet zoveel ervaring met CEBUS en andere schuldhulpverleners.
Toch raakt mij jou verhaal en ik heb hier iets gevonden waar je misschien een kleine troost uit kunt halen of misschien zelfs een idee.
http://observatrix.blogspot.com/search/ ... oblematiek
Ik wens jou van harte dat je gauw weer rustig kunt slapen,
groet luna
ik ben ooit ook in de situatie ''stadsbank'' geland en weet je waarom ? Omdat mijn vader geen uitvaart verzekering had. Maar goed, ik hoef je niet te vertellen hoe blij ik intussen met de rabobank ben en heb eigenlijk niet zoveel ervaring met CEBUS en andere schuldhulpverleners.
Toch raakt mij jou verhaal en ik heb hier iets gevonden waar je misschien een kleine troost uit kunt halen of misschien zelfs een idee.
http://observatrix.blogspot.com/search/ ... oblematiek
Ik wens jou van harte dat je gauw weer rustig kunt slapen,
groet luna
hoi allemaal ikheb ook slechte ervaringen met de bank,nadat ik een belastingaanslag had gekregen heb ik me aangemeld bij de stadsbank in almere,netjes alle schulden opgeschreven en was tot mijn verbazing snel aan de beurt voor een intake,dat was ook alles........ik heb nu al 2 maanden een budgetplanner en tja die maakt alleen een plan...en betaalt alleen me vaste lasten,ik mag zelf alle incassoburos bellen en de deurwaarders,terwijl je het dan uit handen geeft ,ook de bouw mocht ik zelf regelen en geloof me dat ze allemaal niet blij zijn,door werkeloosheid kon ik ook bepaalde betalingsafspraken niet nakomen die ik netjes elke maand betaalde,toen ik de beheerder erop aan sprak waarom hij me niet hielp,zei hij dat als ie dat voor iedereen ging doen,daar geen tijd had!!en nu worden er al 2 maanden geen schulden betaald waardoor het steeds meer word,me foon van me kind is al afgesloten want die is niet betaald en me verzekeringen ook niet ,heb ik zo weer een boete voor onverzekerd rondrijden en tja je kan ze wel bellen een bel afspraak,ze bellen binnen 48 uur terug ,nou nee en mailen doen ze bij hoooooooge uitzondering....zijn zekers bang dat ik ga stalken,nu heb ik een fulltime bAAN ,verdien 2000 euro per maand en deze week kreeg ik normaal op maandag me geld eerst 80 euro maar zelf teruggebracht naar 70 omdat er toch een regeling betaald moest worden..,me geld niet...ik moet elke dag een eind rijden om naar me werk te gaan en benzine geld was er ook niet...na bellen en bellen kwam ik erachter dat er geen geld genoeg in me plan zAT..2000 euro??niet genoeg???endan heb ik maar 50 euro ???samen met me kind ???die ziek is dus goed moet eten???het moet niet gekker worden,zonder te over leggen ,en geld voor medicijnen moet ik nu gebruiken voor benzine terwijl ik dus alles inlever,ik ben het zoo zat,2 jaar geleden was ik ook bezig met het traject en ging het ook al mega mis en nu dus weer,ik denk dat dat de mensen op deze manier alleen maar meer schulden krijgen ikzelf het al bijna 400 euro rekeningen zelf betaald om beslaglegging op me loon te voorkomen en bereikbaar te zijn per telefoon voor me zieke dochter maar het is te gek voor woorden.en je kan nergens terecht echt heel erg
-
ik ben nu sinds bijna een jaar van de stads bank almere af.dit na flinke ruzie met cebus de afdeling die je schulden regeld.zit in de wspn is achteraf ook geen pretje.
geen communicatie met bewindvoerder post raakt weg
omdat er 15 maanden een blokkade op je post zit.ook post die je opstuurd komt gewoon niet aan.maar jij bent een leugenaar als de post niet ontvangen word bij de bewindvoerder.
dus weer opsturen wat je steeds meer geld aan postzegels kost.
wie heeft hier ook problemen mee.
geen communicatie met bewindvoerder post raakt weg
omdat er 15 maanden een blokkade op je post zit.ook post die je opstuurd komt gewoon niet aan.maar jij bent een leugenaar als de post niet ontvangen word bij de bewindvoerder.
dus weer opsturen wat je steeds meer geld aan postzegels kost.
wie heeft hier ook problemen mee.
Hallo lezers,
Erg jammer dat stadsbank oost nederland hier niet bij staat. Volgens mij zijn al deze hulpverleners t zelfde. Zeeeeer traag, Zit vanaf mei 2010 bij de sb en alleen t budget loopt de rest nog niet. Moest zelf achter schuldeisers aan en die hebben pas voor 2 maanden terug bericht gehad, daar hebben ze een jaar over moeten doen om de schuldeisers aan te moeten schrijven, heeel vreemd. Dan nog iets, prio 1 is......jawel de financiele bijdrage van 6 euro hahaha tuuurlijk en wat staat er op prio 7??....yep t huishoudgeld waarvan ik (alleenstaande moeder van 5) moet ;leven en als er geen ruimte is krijg ik ook niks en dat gebeurd me toch iets te vaak, levens behoefte staat bij mij toch echt op prio 1. Contact met ze zoeken?? is ook een finale ramp, 3 kwartier er proberen door te komen en 2 tellen aan de lijn hangen voor een terugbelverzoek. Jammer dat alleen deze instantie in oost Nederland zit anders was ik allang weggegaan bij die luie draken, ze helpen je verder in de **** in plaats van eruit. Nee heb geen goed woord over over de STADSBANK OOST NEDERLAND
Ik zou t fijn vinden als er meer mensen zijn uit twente met t zelfde probleem en ik weet ze zijn er........
Groet Nan
Erg jammer dat stadsbank oost nederland hier niet bij staat. Volgens mij zijn al deze hulpverleners t zelfde. Zeeeeer traag, Zit vanaf mei 2010 bij de sb en alleen t budget loopt de rest nog niet. Moest zelf achter schuldeisers aan en die hebben pas voor 2 maanden terug bericht gehad, daar hebben ze een jaar over moeten doen om de schuldeisers aan te moeten schrijven, heeel vreemd. Dan nog iets, prio 1 is......jawel de financiele bijdrage van 6 euro hahaha tuuurlijk en wat staat er op prio 7??....yep t huishoudgeld waarvan ik (alleenstaande moeder van 5) moet ;leven en als er geen ruimte is krijg ik ook niks en dat gebeurd me toch iets te vaak, levens behoefte staat bij mij toch echt op prio 1. Contact met ze zoeken?? is ook een finale ramp, 3 kwartier er proberen door te komen en 2 tellen aan de lijn hangen voor een terugbelverzoek. Jammer dat alleen deze instantie in oost Nederland zit anders was ik allang weggegaan bij die luie draken, ze helpen je verder in de **** in plaats van eruit. Nee heb geen goed woord over over de STADSBANK OOST NEDERLAND
Ik zou t fijn vinden als er meer mensen zijn uit twente met t zelfde probleem en ik weet ze zijn er........
Groet Nan
Ben ook al bijna 2 jaar bezig om mijn schulden geregeld te krijgen.
Zijn nu net pas klaar met alle aanschrijvingen.
Naast dat ze ontzettend traag werken, zijn ze erg onvriendelijk en zeeer slecht bereikbaar.
Het is dat ik afhankelijk van ze ben, anders was ik allang weg hier.
Zijn nu net pas klaar met alle aanschrijvingen.
Naast dat ze ontzettend traag werken, zijn ze erg onvriendelijk en zeeer slecht bereikbaar.
Het is dat ik afhankelijk van ze ben, anders was ik allang weg hier.
-
Geachte mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door de moderator],
Hierbij stuur ik u het antwoord van de Stadsbank Oost.
De formele houding is excemplarisch voor hoe de Stadsbank Oost met haar clientele omgaat.
Het feit dat aan het eind van de brief wordt opgemerkt dat extra kosten in rekening zullen worden gebracht is stuitend te noemen.
Ik heb tot 2 keer toe een ondertekend schuldenoverzicht toegestuurd en de Stadsbank Oost blijft hardnekkig ontkennen dat dit door hen ontvangen is
terwijl mij in telefonisch contact werd bevestigd dat mijn dossier al was doorgestuurd naar de afdeling die contact leggen met de schuldeisers.
Dus omdat zij het werk niet aan kunnen en blijkbaar langs elkaar heen werken, worden aanvragen afgewezen met de opmerking van u kunt het opnieuw proberen
echter daar moet u wel extra voor betalen. Het is een schande dat een organisatie die wordt gefinancierd ook vanuit de gemeenten een dergelijke wanprestatie kan plegen
daar ook nog mee wegkomt en dat ten koste van mensen die al in financiele problemen zitten en zich daardoor ook niet tegen kunnen weren.
Gelukkig ben ik documentairemaker tot voor kort op zoek naar een maatschappelijk relevant en actueel onderwerp.
Met vriendelijke groet,
Henk Visser
Hierbij stuur ik u het antwoord van de Stadsbank Oost.
De formele houding is excemplarisch voor hoe de Stadsbank Oost met haar clientele omgaat.
Het feit dat aan het eind van de brief wordt opgemerkt dat extra kosten in rekening zullen worden gebracht is stuitend te noemen.
Ik heb tot 2 keer toe een ondertekend schuldenoverzicht toegestuurd en de Stadsbank Oost blijft hardnekkig ontkennen dat dit door hen ontvangen is
terwijl mij in telefonisch contact werd bevestigd dat mijn dossier al was doorgestuurd naar de afdeling die contact leggen met de schuldeisers.
Dus omdat zij het werk niet aan kunnen en blijkbaar langs elkaar heen werken, worden aanvragen afgewezen met de opmerking van u kunt het opnieuw proberen
echter daar moet u wel extra voor betalen. Het is een schande dat een organisatie die wordt gefinancierd ook vanuit de gemeenten een dergelijke wanprestatie kan plegen
daar ook nog mee wegkomt en dat ten koste van mensen die al in financiele problemen zitten en zich daardoor ook niet tegen kunnen weren.
Gelukkig ben ik documentairemaker tot voor kort op zoek naar een maatschappelijk relevant en actueel onderwerp.
Met vriendelijke groet,
Henk Visser
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2012 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
hoi hoi
(wij) ik mijn vrouw en onze 3 kindjes moeten t ook hebben van de stadsbank. (oost)
ook wij hebben heel veel problemen, en heel veel klant onvriendelijke
personeel van de stadsbank aan de lijn gehad of aan de balie.
dit word mijn 11e jaar dat ik er loop en na 10 jaar hebben ze de wsnp eindelijk eens aangevraagd. maar wij zijn gewoon keihard afgewezen door de rechter l.koopmans. het eerste wat hij zij toen ik voor onze schulden voor moest komen was, zo meneer u bent een bekende bij ons dus u weet wel waar u moet gaan zitten. en zo leren we de mevr van u ook eens kennen. gewoon te belachelijk voor woorden. ik wil mn verleden laten rusten maar ja iedereen kent t gezegde. maar goed dat was dus een heel beroerd begin. inmiddels afgewezen mocht het een jaar later opnieuw proberen maar nu had stadsbank zonder ons in te lichten, ons uit de schuldenregeling gegooid waardoor we alles opnieuw weer moeten aanvragen. ik weet niet eens wat ik hier allemaal neer moet zetten. t zijn er gewoon teveel om op te noemen. het leukste van alles is ook gewoon,wat voor fouten stadsbank ook maak wij of u er gewoon de dupe er van worden en wij er ook namens hun er zelf verantwoordelijk voor zijn.ik heb overal aan de bel getrokken maar niemand kan of wil helpen.en natuurlijk ben ik diegene die de schuld heb gemaakt en andere voor mij ,natuurlijk moet ik daar zorg voor dragen. maar als ik zoals nu met 30 euro rond moeten komen in de week met 5 man,omdat er spontaan een foutje in het systeem heeft plaats gevonden.echt ze drijven mensen tot wanhoop, en helpen ja van de drup de wal in. ik weet t nog zo goed dat ze tegen mij zegde dat het 3 jaar kon duren.ik had nu wel bijna 4 x schuldvrij kunnen zijn.
zo hebben we ook een regeling getroffen voor 10 euro in de maand. maar nee joh stadsbank help je wel want die maken daar liever 45 euro van terwijl je t niet kan missen.en je moet ze steeds achter de kont aan zitten met mails om alles weer goed door te geven.bellen kan ook maar dan moet je wel een paar dagen geduld hebben. want zij zijn bijna dagelijks 10 minuten of langer in gesprek,waardoor er automatische de lijn door word verbroken. maar goed sommige zullen wel denken als je er zoveel problemen mee heb waarom ga je er dan niet weg.nou ik hoop van harte met dat kleine beetje hoop wat ik nog heb,ze toch nog wat voor ons kunnen betekenen.en simpel weg zoals ik al eerder vermelde we al overal aan hebben geklopt oa: gemeente,stadsbank zelf,tros schuldenhulp die waren immers wel heel goed om mee te praten en luisterde ook echt maar kon niks voor ons doen.enz enz teveel om op te noemen.en toch na alles hoe slecht wij het ook hebben denk ik er zijn altijd mensen die er erger voor zitten.voor de rest zou ik nog zoveel kwijt willen maar denk dat er weinig zijn die daar intresse in hebben aangezien we allemaal zo onze problemen hebben. bij deze wens ik uit de grond van mijn hart jullie allemaal veel succes en sterkte toe,en mogen jullie hopelijk allemaal gauw met een nieuw leven te kunnen beginnen zonder schulden.
mvg tk
(wij) ik mijn vrouw en onze 3 kindjes moeten t ook hebben van de stadsbank. (oost)
ook wij hebben heel veel problemen, en heel veel klant onvriendelijke
personeel van de stadsbank aan de lijn gehad of aan de balie.
dit word mijn 11e jaar dat ik er loop en na 10 jaar hebben ze de wsnp eindelijk eens aangevraagd. maar wij zijn gewoon keihard afgewezen door de rechter l.koopmans. het eerste wat hij zij toen ik voor onze schulden voor moest komen was, zo meneer u bent een bekende bij ons dus u weet wel waar u moet gaan zitten. en zo leren we de mevr van u ook eens kennen. gewoon te belachelijk voor woorden. ik wil mn verleden laten rusten maar ja iedereen kent t gezegde. maar goed dat was dus een heel beroerd begin. inmiddels afgewezen mocht het een jaar later opnieuw proberen maar nu had stadsbank zonder ons in te lichten, ons uit de schuldenregeling gegooid waardoor we alles opnieuw weer moeten aanvragen. ik weet niet eens wat ik hier allemaal neer moet zetten. t zijn er gewoon teveel om op te noemen. het leukste van alles is ook gewoon,wat voor fouten stadsbank ook maak wij of u er gewoon de dupe er van worden en wij er ook namens hun er zelf verantwoordelijk voor zijn.ik heb overal aan de bel getrokken maar niemand kan of wil helpen.en natuurlijk ben ik diegene die de schuld heb gemaakt en andere voor mij ,natuurlijk moet ik daar zorg voor dragen. maar als ik zoals nu met 30 euro rond moeten komen in de week met 5 man,omdat er spontaan een foutje in het systeem heeft plaats gevonden.echt ze drijven mensen tot wanhoop, en helpen ja van de drup de wal in. ik weet t nog zo goed dat ze tegen mij zegde dat het 3 jaar kon duren.ik had nu wel bijna 4 x schuldvrij kunnen zijn.
zo hebben we ook een regeling getroffen voor 10 euro in de maand. maar nee joh stadsbank help je wel want die maken daar liever 45 euro van terwijl je t niet kan missen.en je moet ze steeds achter de kont aan zitten met mails om alles weer goed door te geven.bellen kan ook maar dan moet je wel een paar dagen geduld hebben. want zij zijn bijna dagelijks 10 minuten of langer in gesprek,waardoor er automatische de lijn door word verbroken. maar goed sommige zullen wel denken als je er zoveel problemen mee heb waarom ga je er dan niet weg.nou ik hoop van harte met dat kleine beetje hoop wat ik nog heb,ze toch nog wat voor ons kunnen betekenen.en simpel weg zoals ik al eerder vermelde we al overal aan hebben geklopt oa: gemeente,stadsbank zelf,tros schuldenhulp die waren immers wel heel goed om mee te praten en luisterde ook echt maar kon niks voor ons doen.enz enz teveel om op te noemen.en toch na alles hoe slecht wij het ook hebben denk ik er zijn altijd mensen die er erger voor zitten.voor de rest zou ik nog zoveel kwijt willen maar denk dat er weinig zijn die daar intresse in hebben aangezien we allemaal zo onze problemen hebben. bij deze wens ik uit de grond van mijn hart jullie allemaal veel succes en sterkte toe,en mogen jullie hopelijk allemaal gauw met een nieuw leven te kunnen beginnen zonder schulden.
mvg tk
Wij zijn (gezin met 3 kinderen) sinds oktober 2013 bij de stadsbank oost nederland, omdat mijn man helaas door artrose zijn werk niet meer uit kan voeren en dus werkeloos is, want afgekeurd worden zit er niet in, hij kan best nog achter een bureau zitten (al heeft hij daar geen opleiding voor, en wordt daar dus nooit voor aangenomen).
Hierdoor zijn wij in de financiele problemen gekomen, omdat ons inkomen zo gedaald is dat wij de rekeningen niet of nauwelijks kunnen betalen, en dus acherstanden hebben gekregen bij zorgverzekering, energie ed.
Wij dachten we melden u ons nu aan nu de schulden misschien nog te overzien zijn, en hebben ons voor het volledige budgetbeheer pakket aangemeld, zei krijgen al onze inkomsten en betalen de rekeningen.
Die zou naar ons idee wat rust in huis brengen, want de stress liep enorm op.
Nu 27 februari 2014, loopt het budgetbeheer nog steeds niet we moeten echt overal achter aan mailen/bellen, en eer je dan antwoord krijgt ben je zo een week verder, telefonisch lukt al helemaal niet.
Het mutatieoverzicht is enorm onhandig, en de eenmalige betalingen voor onvoorziene rekeningen die je hebt ingevoerd, kan je nergens terugvinden.
Als er niet genoeg geld is voor huishoudgeld betalen ze dat gewoon niet, of je moet eerder aangeven dat er een andere rekening niet betaald moet worden, prima, maar eer ze dat aangepast hebben, is de koelkast al meer dan leeg.
Dan wat betreft de schuldhulp, we hebben de aanvraag al lang getekend, stabilisatieovereenkomsten getekend, maar je hoort helemaal niets, nu ineens vandaag zonder enig bericht, wordt er geld gestort in een reservering voor schulden.
Houd dit dan in dat er wat geregeld is? Wij hebben geen idee
Regelmatig gemaild met de vraag hoe het ervoor staat, krijg je gewoon geen antwoord op.
Radar , stel ze eens even aan de kaak,
Maar weet u onze angst is ook wel gelijk, dadelijk worden ze boos en doen ze helemaal niets meer.
Maar dit is gewoon belachelijk we betalen 43 euro per maand, zodat alles netjes op tijd betaald kan worden, maar een beetje klantenservice is er niet bij, en stress verminderend is het al helemaal niet.
Hierdoor zijn wij in de financiele problemen gekomen, omdat ons inkomen zo gedaald is dat wij de rekeningen niet of nauwelijks kunnen betalen, en dus acherstanden hebben gekregen bij zorgverzekering, energie ed.
Wij dachten we melden u ons nu aan nu de schulden misschien nog te overzien zijn, en hebben ons voor het volledige budgetbeheer pakket aangemeld, zei krijgen al onze inkomsten en betalen de rekeningen.
Die zou naar ons idee wat rust in huis brengen, want de stress liep enorm op.
Nu 27 februari 2014, loopt het budgetbeheer nog steeds niet we moeten echt overal achter aan mailen/bellen, en eer je dan antwoord krijgt ben je zo een week verder, telefonisch lukt al helemaal niet.
Het mutatieoverzicht is enorm onhandig, en de eenmalige betalingen voor onvoorziene rekeningen die je hebt ingevoerd, kan je nergens terugvinden.
Als er niet genoeg geld is voor huishoudgeld betalen ze dat gewoon niet, of je moet eerder aangeven dat er een andere rekening niet betaald moet worden, prima, maar eer ze dat aangepast hebben, is de koelkast al meer dan leeg.
Dan wat betreft de schuldhulp, we hebben de aanvraag al lang getekend, stabilisatieovereenkomsten getekend, maar je hoort helemaal niets, nu ineens vandaag zonder enig bericht, wordt er geld gestort in een reservering voor schulden.
Houd dit dan in dat er wat geregeld is? Wij hebben geen idee
Regelmatig gemaild met de vraag hoe het ervoor staat, krijg je gewoon geen antwoord op.
Radar , stel ze eens even aan de kaak,
Maar weet u onze angst is ook wel gelijk, dadelijk worden ze boos en doen ze helemaal niets meer.
Maar dit is gewoon belachelijk we betalen 43 euro per maand, zodat alles netjes op tijd betaald kan worden, maar een beetje klantenservice is er niet bij, en stress verminderend is het al helemaal niet.