| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neteller - Vereist vaste telefoon lijn
Neteller - Vereist vaste telefoon lijn
https://www.neteller.com
Ik had onlangs een account aangemaakt. Ik had de voorwaarden e.d. goed gelezen. Ik heb vervolgens een kopie geldig paspoort geupload en vervolgens geld overgemaakt. Zodra ik het geld op het account wilde gebruiken werd de account automatisch geblokkeerd.
Volgens de helpdesk kwam dat omdat ik geen telefoonrekening (vaste lijn) had geupload. Ik had ze gezegd dat ik alleen prepaid mobiel had. Nee dat mocht niet en er werden absoluut geen uitzonderingen gemaakt het moest een vaste telefoonlijn zijn en de naam daarop moest overeenkomen met die van de neteller account (niet die van je vrouw/partner/etc.). Toen vroeg ik ze hoe ik had kunnen weten dat ze dit vereisten toen ik mijn geld storte. Hun antwoord: "Dat had u niet kunnen weten". Okay, dus toen vroeg ik mijn geld terug (binnen 14 dagen) en of ze de account wilded opheffen.
Jaja geld terugkrijgen/product annuleren binnen 14 dagen dat kan. Maar dan moet je aan een hele lijst aan voorwaarden voldoen waaronder een kopie van de vaste telefoon lijn op dezelfde naam en een papieren afschrift v.d. bank met dezelfde naam en nog een flink aantal zaken... Ook waren ze mijn kopie paspoort 'kwijtgeraakt' en later zeiden ze dat ik die nooit had geupload. Ook de account zelf is nooit gesloten ook al hadden ze dat beloofd.
Dus ik wil mijn geld terug omdat ik geen vaste telefoon heb (en prepaid mobiel) en dan kan dat alleen als ik een vaste telefoonlijn heb... Toch ongelofelijk? Maar ook hierop werden geen uitzonderingen gemaakt. Volgens de SNS bank is een digitaal afschrift rechtsgeldig en de bank weigert ook een papieren afschrift af te geven tenzij ik een bedrijfs-rekening open... Maar Neteller accepteerd dat niet in hun on-geschreven (verborgen) voorwaarden.
Nu wil ik naar de advocaat maar ik vraag me af of ik wel een poot heb om op te staan. Ik heb ze al in gebreke gesteld maar ze weigeren mee te werken en ze weigeren ook bepaalde juridische vragen te beantwoorden. Ik weet ook niet of de Gemeente hier wel een toevoeging voor wilt verstrekken.
Kortom:
1. Maak een neteller account aan
2. Zie nergens staan dat wanneer je, je geld wilt gebruiken je een vaste telefoonlijn op je eigen naam moet hebben.
3. Ze nemen al je gestorte geld in beslag.
4. India customer support zegt niets te kunnen maar geeft wel toe dat je niet had kunnen weten dat ze dit soort vereisten allemaal hebben. Verborgen voorwaarden dus.
5. Customer support verstaat soms geen Engels... Sommige mensen op hun helpdesk is niet mee te communiceren omdat ze alleen basis engels kunnen.
Update:
Ze stoppen je ook pas NADAT je geld wilt gebruiken v.d. rekening i.p.v. voordat je het geld stort. Ook beweren ze dat ze dit volgens de wet verplicht zijn en dat ze je geld niet mogen terugstorten zonder kopie vaste telefoonlijn (met overeenkomende naam). Deze hele constructie lijkt wel expres gemaakt te zijn om ons geld te stelen. Als het Nederlands recht van toepassing is (geen idee) dan is dat volgens mij totale onzin.
Ik had onlangs een account aangemaakt. Ik had de voorwaarden e.d. goed gelezen. Ik heb vervolgens een kopie geldig paspoort geupload en vervolgens geld overgemaakt. Zodra ik het geld op het account wilde gebruiken werd de account automatisch geblokkeerd.
Volgens de helpdesk kwam dat omdat ik geen telefoonrekening (vaste lijn) had geupload. Ik had ze gezegd dat ik alleen prepaid mobiel had. Nee dat mocht niet en er werden absoluut geen uitzonderingen gemaakt het moest een vaste telefoonlijn zijn en de naam daarop moest overeenkomen met die van de neteller account (niet die van je vrouw/partner/etc.). Toen vroeg ik ze hoe ik had kunnen weten dat ze dit vereisten toen ik mijn geld storte. Hun antwoord: "Dat had u niet kunnen weten". Okay, dus toen vroeg ik mijn geld terug (binnen 14 dagen) en of ze de account wilded opheffen.
Jaja geld terugkrijgen/product annuleren binnen 14 dagen dat kan. Maar dan moet je aan een hele lijst aan voorwaarden voldoen waaronder een kopie van de vaste telefoon lijn op dezelfde naam en een papieren afschrift v.d. bank met dezelfde naam en nog een flink aantal zaken... Ook waren ze mijn kopie paspoort 'kwijtgeraakt' en later zeiden ze dat ik die nooit had geupload. Ook de account zelf is nooit gesloten ook al hadden ze dat beloofd.
Dus ik wil mijn geld terug omdat ik geen vaste telefoon heb (en prepaid mobiel) en dan kan dat alleen als ik een vaste telefoonlijn heb... Toch ongelofelijk? Maar ook hierop werden geen uitzonderingen gemaakt. Volgens de SNS bank is een digitaal afschrift rechtsgeldig en de bank weigert ook een papieren afschrift af te geven tenzij ik een bedrijfs-rekening open... Maar Neteller accepteerd dat niet in hun on-geschreven (verborgen) voorwaarden.
Nu wil ik naar de advocaat maar ik vraag me af of ik wel een poot heb om op te staan. Ik heb ze al in gebreke gesteld maar ze weigeren mee te werken en ze weigeren ook bepaalde juridische vragen te beantwoorden. Ik weet ook niet of de Gemeente hier wel een toevoeging voor wilt verstrekken.
Kortom:
1. Maak een neteller account aan
2. Zie nergens staan dat wanneer je, je geld wilt gebruiken je een vaste telefoonlijn op je eigen naam moet hebben.
3. Ze nemen al je gestorte geld in beslag.
4. India customer support zegt niets te kunnen maar geeft wel toe dat je niet had kunnen weten dat ze dit soort vereisten allemaal hebben. Verborgen voorwaarden dus.
5. Customer support verstaat soms geen Engels... Sommige mensen op hun helpdesk is niet mee te communiceren omdat ze alleen basis engels kunnen.
Update:
Ze stoppen je ook pas NADAT je geld wilt gebruiken v.d. rekening i.p.v. voordat je het geld stort. Ook beweren ze dat ze dit volgens de wet verplicht zijn en dat ze je geld niet mogen terugstorten zonder kopie vaste telefoonlijn (met overeenkomende naam). Deze hele constructie lijkt wel expres gemaakt te zijn om ons geld te stelen. Als het Nederlands recht van toepassing is (geen idee) dan is dat volgens mij totale onzin.
Re: Neteller - Vereist vaste telefoon lijn
Silver55 schreef: Als het Nederlands recht van toepassing is (geen idee) dan is dat volgens mij totale onzin.
Governing Law
Your use of this Site is governed by the laws of the Isle of Man. All disputes arising out of or relating to these Terms of Use and Privacy Statement shall be resolved by the Courts of the Isle of Man.
4. Membership
4.1 To become a Member, you must:
be at least 18 years of age and of the age of majority, whichever is older, in your country of residence;
not be a resident of any country in which Optimal does not provide the NETELLER Service from time to time as set out in the Non-Serviced Country list referred to in section 2.5 hereof;
open an Account in accordance with the instructions set out in the registration page of Our sign up website including completing all requested information set out on the registration page;
maintain an active address, phone number and email address to become and remain a Member; and
satisfactorily pass all of Our necessary identity and security validation and verification checks.
17. Complaints Procedure
17.1 We refer you to the Optimal complaints procedure referred to in section 2.5 hereof for any complaint or dispute you may have concerning your Account. If we are unable to resolve your complaint, you may also complain to the Financial Ombudsman Service which applies to services offered by Optimal.
17.2 You may contact the Financial Ombudsman Service by:
post addressing your complaint to the Financial Ombudsman Services, South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR;
telephone on 0845 080 1800; or
email at [email protected]. The Financial Ombudsman Service’s website is www.financial-ombudsman.org.uk.
Ik maintain ook een active address, phone number en e-mail adres. Alleen is de telefoonlijn mobiel en prepaid. Er staat niet in beschreven dat een prepaid mobiel niet is toegestaan. Een prepaid kan ook actief zijn. En al was het een abonement mobiel, dan nog accepteren ze dat niet terwijl dat niet in hun terms staat.
"satisfactorily pass all of Our necessary identity and security validation and verification checks." is nogal aan de vage kant aangezien niet beschreven is wat voor soort checks dit zijn. Ik ging er daarom ook gewoon vanuit dat dit een standaard kopie ID is en eventueel een pdf bestand van een bankafschrift.
Isle of Man... Moet ik daar de regelgeving van opzoeken... Dat is geen doen.
En desondanks alles, is het nog steeds extreem merkwaardig dat ik wel geld mag storten maar het geld niet mag gebruiken/terug laten storten.
Bedankt ik zal nog een klacht indienen bij het e-mail adres dat u net heeft gepost.
"satisfactorily pass all of Our necessary identity and security validation and verification checks." is nogal aan de vage kant aangezien niet beschreven is wat voor soort checks dit zijn. Ik ging er daarom ook gewoon vanuit dat dit een standaard kopie ID is en eventueel een pdf bestand van een bankafschrift.
Isle of Man... Moet ik daar de regelgeving van opzoeken... Dat is geen doen.
En desondanks alles, is het nog steeds extreem merkwaardig dat ik wel geld mag storten maar het geld niet mag gebruiken/terug laten storten.
Bedankt ik zal nog een klacht indienen bij het e-mail adres dat u net heeft gepost.
Moet ik het dan soms doen?Silver55 schreef: Isle of Man... Moet ik daar de regelgeving van opzoeken... Dat is geen doen.
Het is natuurlijk wel verstandig om ook even op dit soort zaken te letten als je aan iets begint.
-
Bob Schurkjens
Om hoeveel geld gaat het?
Bij alle online betaalsystemen loop je tegen dit soort problemen aan. Ook bij bijvoorbeeld Moneybookers. Het gaat allemaal om fraudepreventie / witwaspreventie. Klantenservice is ver te zoeken. Ze zorgen er goed voor dat ze eerst je geld ontvangen. Daarna pas gaan ze moeilijk doen.
Bij alle online betaalsystemen loop je tegen dit soort problemen aan. Ook bij bijvoorbeeld Moneybookers. Het gaat allemaal om fraudepreventie / witwaspreventie. Klantenservice is ver te zoeken. Ze zorgen er goed voor dat ze eerst je geld ontvangen. Daarna pas gaan ze moeilijk doen.
Nee dat hoeft u natuurlijk niet te doenBarman schreef:Moet ik het dan soms doen?Silver55 schreef: Isle of Man... Moet ik daar de regelgeving van opzoeken... Dat is geen doen.![]()
Het is natuurlijk wel verstandig om ook even op dit soort zaken te letten als je aan iets begint.
Het gaat om een relatief klein bedrag van 100 euro. Voor mij is dat veel (bijstand, kan niet werken ivm gezondheids problemen), voor anderen misschien niet zo. Fraudepreventie om je eigen geld terug te vragen is wel erg bizar of niet? Ik snap dat ze er rekening mee moeten houden maar er zijn grenzen. Misschien niet in Isle of Man dan...
Maar los van het bedrag ben ik ook boos want hun constructie... iedereen weet dat dit stelen is. Ik voel me gewoon bestolen.
Ik heb hiervoor ook andere debitcard aanbieders bekeken en had die niet genomen juist vanwege dit soort praktijken. Neteller was de enige die ik kon vinden waar ik wel doorheen zou komen zonder problemen (volgens hun terms). Helaas bleek ook dat niet waar te zijn. Ik denk dat ik gewoon zonder debit card moet en services die een credit/debit card vereisen moet ik dan maar vergeten.
Ik krijg geen creditcard bij de bank omdat ik te weinig inkomen heb. En debit cards/prepaid cards bestaan niet in NL bij de banken. Kun je wel in de USA zo kopen maar hier heb je andere systemen bij postkantoors enzo maar die worden vaak niet geaccepteerd.
Dan heb je ook nog credit/debit card aanbieders die geissued worden vanuit een 'vaag' land dat niet overal geaccepteerd word (zoals Malta, van Entropay). Heb je dat gedoe weer. Ik wou dat ik gewoon een debit card bij een NL bank kont krijgen zonder problemen en hoge fees en zonder bestolen te worden.
Update:
[email protected] bounced mijn e-mails... Lekkere terms hebben ze zeg. Ik laat die klacht maar zitten, moet ik per post iets naar Engeland sturen, waarschijnlijk nog aangetekend ook en in het beste geval krijgen ze een 'foei'.
-
Bob Schurkjens
Als je per se een creditcard wil, kun je beter lid worden van de ANWB. En vervolgens daar de ICS VISA ANWB creditcard aanvragen. Is hoogstens bij elkaar 5 euro duurder dan een creditcard bij je bank. En ICS heeft een goede reputatie als creditcarduitgever (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laser cards). Je hoeft verder geen persoonlijke gegevens te verstrekken zoals kopie identiteitsbewijs.
Uiteraard geldt ook hier: geld lenen kost geld
Maar je betaalt geen cent rente als je gewoon elke maand stipt en volledig de rekening voldoet. Neteller of Moneybookers voor een debetcard (prepaid creditcard) is duidelijk geen optie gezien jouw ervaring.
Maar je betaalt geen cent rente als je gewoon elke maand stipt en volledig de rekening voldoet. Neteller of Moneybookers voor een debetcard (prepaid creditcard) is duidelijk geen optie gezien jouw ervaring.
-
PeterW1572
Als bedrijven op dat soort locaties gevestigd zijn moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Als alle bedrijven die op dat soort eilandjes gevestigd ook daarvandaan op een normale manier zouden opereren zouden dat de drukstbevolkte delen van de wereld zijn....
Dat wist ik niet daar zal ik zeker eens informeren.Bob Schurkjens schreef:Als je per se een creditcard wil, kun je beter lid worden van de ANWB.
Overigens heb ik een e-mail terug gekregen over mijn 'klacht' dat ik geen papieren afschrift van de SNS kan krijgen. Ze vertellen me dat ik een scan van een papieren afschrift moet indienen.. Deze mensen zijn echt ongelofelijk. Ze lezen mijn vraag/klacht ook niet en sturen gewoon een standaard e-mail of ze misinterpreteren de e-mail compleet omdat ze geen (goed) engels spreken/lezen.
Als je ooit wilt verhuizen, achternaam veranderd door huwelijk, geen vaste telefoonlijn hebt op je eigen naam, of bij de SNS bank zit dan raad ik iedereen af om naar Neteller te gaan want je krijgt je geld waarschijnlijk nooit meer terug. Maar goed ik kan er nog lang over doorgaan maar ik kan het beste gewoon mijn verlies nemen lijkt me en nooit meer zo'n 'semi-criminele' service gebruiken. Bedankt voor de reacties.
ALs je ene uitkering hebt, of lage inkomen dan kan je fluiten naar ene creditcard.Bob Schurkjens schreef:Als je per se een creditcard wil, kun je beter lid worden van de ANWB. En vervolgens daar de ICS VISA ANWB creditcard aanvragen. Is hoogstens bij elkaar 5 euro duurder dan een creditcard bij je bank. En ICS heeft een goede reputatie als creditcarduitgever (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laser cards). Je hoeft verder geen persoonlijke gegevens te verstrekken zoals kopie identiteitsbewijs.
Die krijg je gewoon niet. je kan alleen denken aan een debet card. maar kunnen ook haken en ogen ana zitten. en 100 euro noem ik niet ene klein bedrag. zeker als jee weinig geld hebt.
ALs je ene uitkering hebt, of lage inkomen wat moet je dan met ene creditcard.sadfly schreef: ALs je ene uitkering hebt, of lage inkomen dan kan je fluiten naar ene creditcard.
Die krijg je gewoon niet. je kan alleen denken aan een debet card. maar kunnen ook haken en ogen ana zitten. en 100 euro noem ik niet ene klein bedrag. zeker als jee weinig geld hebt.
Steeds meer banken hebben hun creditcard dienst uitbesteed, zo zit ik met mijn ABN-AMRO EC/MC kaart ook sinds ~2 jaar bij ICS, niet geheel tot tevredenheid trouwens. Ik krijg allemaal (papieren) reclame van ze, ze blijven pushen om een partnercard en gespreid betalen functie te nemen, en het belangrijkste, op het emailadres wat zij alleen van me hebben, krijg ik regelmatig phsihing emails.Bob Schurkjens schreef:Als je per se een creditcard wil, kun je beter lid worden van de ANWB. En vervolgens daar de ICS VISA ANWB creditcard aanvragen. Is hoogstens bij elkaar 5 euro duurder dan een creditcard bij je bank. En ICS heeft een goede reputatie als creditcarduitgever (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laser cards). Je hoeft verder geen persoonlijke gegevens te verstrekken zoals kopie identiteitsbewijs.
-
PeterW1572
Lessen Nederlands betalenBarman schreef:ALs je ene uitkering hebt, of lage inkomen wat moet je dan met ene creditcard.sadfly schreef: ALs je ene uitkering hebt, of lage inkomen dan kan je fluiten naar ene creditcard.
Ik vind ICS ook niet echt denderend. Ik heb er een Visa waarbij ik de gespreid betalen faciliteit er gratis bij kreeg. Ik wist oprecht niet dat ze je dit automatisch geven, waardoor je gelijk een BKR registratie erbij hebt, omdat het gewoon een doorlopend krediet met een pasje is.sjohie schreef:Steeds meer banken hebben hun creditcard dienst uitbesteed, zo zit ik met mijn ABN-AMRO EC/MC kaart ook sinds ~2 jaar bij ICS, niet geheel tot tevredenheid trouwens. Ik krijg allemaal (papieren) reclame van ze, ze blijven pushen om een partnercard en gespreid betalen functie te nemen, en het belangrijkste, op het emailadres wat zij alleen van me hebben, krijg ik regelmatig phsihing emails.Bob Schurkjens schreef:Als je per se een creditcard wil, kun je beter lid worden van de ANWB. En vervolgens daar de ICS VISA ANWB creditcard aanvragen. Is hoogstens bij elkaar 5 euro duurder dan een creditcard bij je bank. En ICS heeft een goede reputatie als creditcarduitgever (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Laser cards). Je hoeft verder geen persoonlijke gegevens te verstrekken zoals kopie identiteitsbewijs.
Daarnaast krijg ik inderdaad ook dat oninteressante magazine Villa d'Arte thuisgestuurd. Laatst werd ik gebeld of ik interesse had om mijn bestedingslimiet met € 2.500 op te willen schroeven. Ik heb hier maar voor bedankt.
De negatieve berichten over Neteller komen ook mij niet onbekend voor.
Ik had begrepen dat de verificatie bij een virtual card snel en eenvoudig was.
Ik had dus niet verwacht dat dit dagen ging duren en dat ik ook de nodige
documenten oa kopie rijbewijs moest versturen.
Daarna denk je okay, dat moet dan maar, vervolgens verloopt het verificatie proces
moeizaam. Inmiddels was ik wel geaccepteerd maar op mijn persoonlijke site
staat nog steeds dat het aanmelden niet afgerond zou zijn.
Daarna heb ik een plastic card aangevraagd en dus 10 euro overgeheveld.
Na 4 weken maar eens gemaild waar deze bleef maar men zei dat ik 5 weken
moest wachten en je raad het al kaart kwam dus niet.
En dan niet de fout bij hunzelf zoeken maar volgens Neteller lag dat aan de postbezorging.
Daarna kreeg ik echt de krampen van Neteller want ik moest eerst weer 10 euro bij storten
om vervolgens een nieuwe kaart te kunnen aanvragen.
Dit is natuurlijk de omgedraaide wereld want hun leveren de card gewoonweg niet.
Eindeloos heen en weer gemaild maar ze ik moest eerst weer storten.
Daar komt nog eens bij dat via Ideal het minimale bedrag 22.50 is.
Ze vallen kennelijk niet onder het nederland consumenten recht en kunnen doen wat ze willen.
Ik heb besloten om mij niet langer te laten bestelen door Neteller.
En mijn advies aan anderen is, begin er niet aan!
Ik had begrepen dat de verificatie bij een virtual card snel en eenvoudig was.
Ik had dus niet verwacht dat dit dagen ging duren en dat ik ook de nodige
documenten oa kopie rijbewijs moest versturen.
Daarna denk je okay, dat moet dan maar, vervolgens verloopt het verificatie proces
moeizaam. Inmiddels was ik wel geaccepteerd maar op mijn persoonlijke site
staat nog steeds dat het aanmelden niet afgerond zou zijn.
Daarna heb ik een plastic card aangevraagd en dus 10 euro overgeheveld.
Na 4 weken maar eens gemaild waar deze bleef maar men zei dat ik 5 weken
moest wachten en je raad het al kaart kwam dus niet.
En dan niet de fout bij hunzelf zoeken maar volgens Neteller lag dat aan de postbezorging.
Daarna kreeg ik echt de krampen van Neteller want ik moest eerst weer 10 euro bij storten
om vervolgens een nieuwe kaart te kunnen aanvragen.
Dit is natuurlijk de omgedraaide wereld want hun leveren de card gewoonweg niet.
Eindeloos heen en weer gemaild maar ze ik moest eerst weer storten.
Daar komt nog eens bij dat via Ideal het minimale bedrag 22.50 is.
Ze vallen kennelijk niet onder het nederland consumenten recht en kunnen doen wat ze willen.
Ik heb besloten om mij niet langer te laten bestelen door Neteller.
En mijn advies aan anderen is, begin er niet aan!