| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe Creditkaart voorwaarden ABN; elke dag controleren
Nieuwe Creditkaart voorwaarden ABN; elke dag controleren
De ABN heeft een nieuwe creditkaart maatschappij, ICS, met bijbehorende voorwaarden. Het meest storende is het feit dat je elke dag moet controleren dat je je kaart nog hebt.
zie:
4.2. Bij het gebruik van de Card moet u altijd controleren of uw eigen Card wordt teruggegeven. U moet minimaal één keer per dag controleren of de Card nog in uw bezit is. U moet het rekeningoverzicht meteen na ontvangst, maar niet later dan 30 dagen na datum van het rekeningoverzicht, controleren. Wij kunnen van tijd tot tijd aanwijzingen geven over het veilig gebruik van de Card, waaronder methodes zoals ‘Verified by Visa’ voor het verrichten van aankopen via internet en/of de geheimhouding van de pincode. Deze aanwijzingen moet u opvolgen.
Daarna staat er bij 6 dat er sprake is van grove nalatigheid als je niet elke dag controleert:
6.2. Na de melding als bedoeld in artikel 6.1 draagt u geen risico voor het gebruik van de Card na die melding, tenzij u fraude heeft gepleegd of als sprake is van opzet of grove nalatigheid aan uw kant. In dat geval draagt u alle verliezen als gevolg van verlies, diefstal en/of misbruik van de Card, pincode en/of overige persoonlijke beveiligingscodes. Van grove nalatigheid is in ieder geval sprake als u één of meer verplichtingen uit de artikelen 4, 5 en 6.1 niet bent nagekomen.
Volgens ICS helpdesk moet ik de voorwaarden niet zo strikt interpreteren, maar dat krijg ik alleen telefonisch bevestigd.
Wie kent er een creditkaart die niet een dergelijke voorwaarde heeft?
zie:
4.2. Bij het gebruik van de Card moet u altijd controleren of uw eigen Card wordt teruggegeven. U moet minimaal één keer per dag controleren of de Card nog in uw bezit is. U moet het rekeningoverzicht meteen na ontvangst, maar niet later dan 30 dagen na datum van het rekeningoverzicht, controleren. Wij kunnen van tijd tot tijd aanwijzingen geven over het veilig gebruik van de Card, waaronder methodes zoals ‘Verified by Visa’ voor het verrichten van aankopen via internet en/of de geheimhouding van de pincode. Deze aanwijzingen moet u opvolgen.
Daarna staat er bij 6 dat er sprake is van grove nalatigheid als je niet elke dag controleert:
6.2. Na de melding als bedoeld in artikel 6.1 draagt u geen risico voor het gebruik van de Card na die melding, tenzij u fraude heeft gepleegd of als sprake is van opzet of grove nalatigheid aan uw kant. In dat geval draagt u alle verliezen als gevolg van verlies, diefstal en/of misbruik van de Card, pincode en/of overige persoonlijke beveiligingscodes. Van grove nalatigheid is in ieder geval sprake als u één of meer verplichtingen uit de artikelen 4, 5 en 6.1 niet bent nagekomen.
Volgens ICS helpdesk moet ik de voorwaarden niet zo strikt interpreteren, maar dat krijg ik alleen telefonisch bevestigd.
Wie kent er een creditkaart die niet een dergelijke voorwaarde heeft?
Re: Nieuwe Creditkaart voorwaarden ABN; elke dag controleren
Tjah tjah tjah dit is ongeveer hetzelfde iets als dat er bij je ingebroken word en je ID/paspoort word meegenomen want dan moet je namelijk ook een boete betalen want je bent die verplicht bij je te dragen dus zelfs nog in bed....raar maar waar.
-
cindyanne76
Mocht er dan iets gebeuren en je hebt bij wijze van niet gekeken die dag, dan kunnen ze dus de klant aansprakelijk stellen voor de schade .. aha...
Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien moet ik toegeven. Je kunt de voorwaarden van de cc volgens mij bij elke bank opvragen...
Ik heb nog nooit eerder zoiets gezien moet ik toegeven. Je kunt de voorwaarden van de cc volgens mij bij elke bank opvragen...
Als die kaart in je portemonnee zit doe je dat toch automatisch 
Heb zoveel kaarten in mijn portomonnee zitten maar check echt niet iedere dag dat ze erin zitten, jij wel ?bprosman schreef:Als die kaart in je portemonnee zit doe je dat toch automatisch
Ja, omdat ze allemaal in aparte vakjes zitten (11) ze je in één oogopslag dat er één ontbreekt. De "spaarkaarten" (bonus/gamma enz) heb ik in zo'n apart kaartdoosje zitten daar let ik niet iedere dag op.Heb zoveel kaarten in mijn portomonnee zitten maar check echt niet iedere dag dat ze erin zitten, jij wel ?
Dan valt het inderdaad op, in mijn portomonnee valt het niet op.bprosman schreef: Ja, omdat ze allemaal in aparte vakjes zitten (11) ze je in één oogopslag dat er één ontbreekt. De "spaarkaarten" (bonus/gamma enz) heb ik in zo'n apart kaartdoosje zitten daar let ik niet iedere dag op.
Ik heb de creditkaart in mij portemonnee, maar heb niet elke kaart in een apart vakje zitten. Zo georganiseerd ben ik ook weer niet. Ik merk direct als mijn portemonnee weg is, maar het ontbreken van de creditkaart zie ik pas als ik hem wil gebruiken.
Vandaar mijn waarschuwing op het forum.
Blijft mijn vraag, kent iemand een creditkaart zonder deze vervelende voorwaarde?
Berthyl
ps heb vanavond het contract met ICS opgezegd en de kaart doorgeknipt. Werd wel uitstekend telefonisch geholpen.
Vandaar mijn waarschuwing op het forum.
Blijft mijn vraag, kent iemand een creditkaart zonder deze vervelende voorwaarde?
Berthyl
ps heb vanavond het contract met ICS opgezegd en de kaart doorgeknipt. Werd wel uitstekend telefonisch geholpen.