LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door Hyram »

Uit verschillende onderzochte dossiers van klanten van de voormalige DSB is gebleken dat er nog veel ellende onderhuids voortwoekert. Het betreft hier ogenschijlijk nette hypotheken van DSB met een lang lopende lage rente. De lasten zijn laag en lijken niet te duiden op de aanwezigheid van opeengestapelde koopsompolissen. Primair lijkt er niets aan de hand tot dat de rentevaste periode afloopt en oversluiten niet mogelijk is omdat ook bij deze hypotheken de schuld ongekend hoog is door aanwezigheid van koopsompolissen.
Mensen met een ogenschijnlijk correcte hypotheek van DSB wordt geadviseerd hun hypotheek te laten screenen door een hypotheekadviseur op aanwezigheid van koopsompolissen. Blijken er koopsompolissen aanwezig te zijn, dan doen zij er verstandig aan om hun rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

De indruk bestaat dat uit de onderzochte dossiers slechts het topje van de ijsberg werd blootgelegd en de veronderstelling is gerechtvaardigd dat er een tweede golf van DSB-ellende in aantocht is.

stofzuigertje

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat is er mis met een DSB Hypotheek van 30 jaar vast voor 4%?
Ik heb elders een levensverzekering en beleggingspolis gesloten die nu gekoppeld zijn aan deze, en gezien het rendement van deze polis zal ik eerder teveel geld hebben....

Dus er zitten ook goede tussen, maar ze zijn zeldzaam en meestal alleen in bezit van personeel en vrienden.
Dus iedereen veroordelen kan niet, ik ben nog steeds zeer tevreden, maar wel een uitzondering en dat weet ik ook wel.

Dus er zijn ook nog steeds tevreden DSB klanten zonder woekerpolis dus ook geen verstopte!
Het enige probleem dat ik heb is dat vervroegd aflossen vaak terug gestort werd, dus lukte niet.
Ik mag volgens de voorwaarde dus 15% vroeger aflossen per kalender jaar, maar de curator is gek!

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door Hyram »

Een 30 jaar vaste lage rente is niets mis mee. Sterker nog; prachtig zelfs en helemaal als je niet aanneemt maar zeker weet dat je niet afgetankt bent met koopsompolissen. Zoiets komt inderdaad bij uitzondering voor. Maar eh, heb je wonderbeleggingen ? Het kenmerk van een beleggingsverzekering is wat je ziet dat heb je niet...

AllPino
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:10

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door AllPino »

Het klopt helemaal wat Stofzuigertje beweert over zijn hypotheek. Als je geen vriendjes was 'met,' werd de hypotheekaanvraag domweg niet in behandeling genomen, want dan was je commercieel niet interessant.

Over z'n beleggingsverzekering denk ik dat Stofzuigertje de wereld een beetje mooier voorstelt dan-ie is.

stofzuigertje

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sorry, ik heb geen beleggingsverzekering maar beleggingsrekening...
Daar moet ik dus maandelijks iets op storten en kan de aandelen kopen die ik wil.
Ook overboeken tussen de verschillende fondsen.

Dus alles behalve opnemen want dat is geblokkeerd.
Na een eenmalige storting in begin dus regelmatig bij storten en aanpassen.
Dus geen verzekering maar rekening.
Ik maakte dus een foutje in bovenstaande tekst.
De verzekering voor overlijden is dus wel afgesloten.

Ik laat alleen maar zien dat je niet alle 100% DSB als fout kunt benoemen!

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door Hyram »

Ter verdere nuancering. Hypotheken van DSB zijn ook via zelfstandige (onafhankelijke, niet op enige wijze aan DSB gebonden) hypotheekadviseurs afgesloten. De middels deze kanalen tot stand gekomen hypotheken zijn over het algemeen correct.

Is de hypotheek tot stand gekomen via de eigen verkoopkanalen van DSB, dan is het verstandig de constructie tegen het licht te houden. Ook al is het rentepercentage laag en staat dit nog heel lang vast. Als er koopsompolisstapeling heeft plaatsgevonden, betaalt men toch te veel.

stofzuigertje

Re: Nieuwe golf van DSB ellende in aantocht.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik tekende in Wognum dus op de Dick Ket laan 3.... dus het Hoofdkantoor dus ook dat kan!

Gesloten