LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omenselijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Omenselijk

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Wij nemen de vrijheid u onder weergegeven schrijven toe te zenden. Vertrouwend op begrip en op welke wijze dan ook hulp uwerzijds?Bij voorbaat dank.





MIDDEN IN DE SAMENLEVING
70 jarige in politiecel op verzoek van Rabo bestuurder






Het geschil tussen de heer Toon Stiphout uit Castenray en de Rabobank Venray e.o. Heeft een nieuw dieptepunt bereikt omdat de Rabobestuurder Voermans uit Oirlo de heer Stiphout heeft laten arresteren en deze 4 1/2 uur moest doorbrengen op het politiebureau te Venray, waarvan 1 1/2 uur in het arrestantenverblijf.Stiphout werd door een onmenselijk bulderende politieagent en dorpsgenoot van Voermans (Houwen) gedurende 3 uren op een beestachtige wijze ondervraagd .Toen zijn opzet niet slaagde werd S. In een politiecel gestopt en ging hij samen met een collega Stiphout's echtgenote ondervragen, welk verslag (rapport) volgens mevrouw vol met leugens zit. Deze Houwen zorgde er later ook voor dat S bijna 2 uur voor het begin van een rechtzitting in Roermond aanwezig was, en deze tijd weer in de cel moest doorbrengen. Een vrouwelijke agente die bij hem was kon Houwens handelingen duidelijk niet waarderen.


De reden hiervan zou zijn, dat de heer Stiphout Voermans steeds zou lastig vallen.

Aan deze kwestie gaat een lange geschiedenis vooraf, die reeds vele malen in de media belicht werd. Kernpunt is, dat Stiphout zijn effectenportefeuille van NLG 600.000,-op aanraden van de Raboban.k Zevenrode toevertrouwde aan Rabo dochter Schretlen & Co,
Die het presteerde om binnen 4 maanden een negatief saldo van bijna 1,5 miljoen gulden op te bouwen, waardoor Stiphout in de financiële problemen kwam en gedwongen werd zijn goedlopend bedrijf te verkopen en te verhuizen naar een kleine huurwoning. Onkundig van het feit, dat de Geschillencommissie voor het Effectenbedrijf allesbehalve objectief is en er geen beroep mogelijk is(zie reactie brief H.G) tegen hun uitspraak legde Stiphout zijn zaak toch aan deze commissie voor, waarbij hij slechts ten dele in het gelijk werd gesteld en nog steeds met een groot verlies bleef zitten. De reden om met deze commissie in zee te gaan, was dat het relatief goedkoop en snel is en Stiphout geen D'n Anwas miljonair was die zich advocaten van 900 gulden per uur kon permitteren. Op allerlei manieren heeft Stiphout geprobeerd om met de Rabobank tot een schikking op basis van redelijkheid te komen, doch al deze pogingen werden arrogant afgewezen.


Voermans en ook andere bestuurders als Bens ervaarden dit als persoonlijke aanvallen en reageerden zeer primair. Op de 70e verjaardag van Stiphout werd hij van 9.30 's morgens tot middernacht met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid steeds telefonisch lastiggevallen door Voermans en ook belde Voermans hem op 4 mei s' avonds met de vraag of hij volgend jaar ook bij de doden wilde horen, waaruit eens te meer blijkt, dat de zwakke plek van de Rabobank vaak bij de kwaliteit van de plaatselijke bestuurders zit.

Recentelijk is de Rabobank Zevenrode weer gefuseerd in een groter verband en hopelijk zijn er nu professionele bestuurders, die deze tragische zaak eindelijk eens gaan oplossen. Onze stichting ervaart dagelijks, dat hoe groter de Rabobank is hoe beter de kwaliteit en hoe minder problemen. Van de ca. 340 gevallen die wij onder ogen hebben gehad, heeft niet een betrekking op een Rabobank in een plaats van meer dan 100.000 inwoners!
Het gevaar van slecht functioneren van kleine Rabobanken wordt ook erkend door Rabobestuurders en daarom wordt er nu dan ook veel gefuseerd.
Met vriendelijke groet,
INTERCONNEX, STICHTING VOOR BENADEELDEN R*BANK
Kees Huls
p.s. Ook Huls, die toendertijd zeer fel actie tegen Rabo voerde, en evenals vele andere deskundigen wist dat de burgerrechter hierover zijn oordeel nog wel degelijk kan geven (waarvoor tot heden nog steeds een wettelijk geldige stuitingregeling van kracht is)zwijgt al lange tijd over deze en andere Rabo zaken en laat S. Aan zijn lot over. Zwijggeld ?? Ook andere aanvankelijk optimistische hulpverleners vielen zeer opvallend na enige tijd af !!!!!!
Laatst gewijzigd door Toon Stiphout op 03 jan 2009 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

HOE RABOBANK/SCHRETLEN STEEDS DE DEKSEL OP DE BEERPUT WIST TE HOUDEN.
Vele deskundigen trachtten een oplossing te bereiken n.a.v.Schretlen's misdragingen,maar op raadselachtige wijze werden de acties zonder opgaaf van reden gestopt. Brief van deskundige Mr Hooft Graafland
Directie Rabobank Venray.
Mijne heren
Hierdoor deel ik u mede dat de heer
AJ.T.Stiphout zich tot mij heeft gewend. Hij deelde mij mede dat u een betalingsregeling wenst te treffen .Zoals u weet is deze schuld ontstaan door de affaire Schretien.De heer Stiphout heeft zich met recht over het gedrag van Schretlen beklaagd, zoals uit de uitspraak van de Klachtencommissie blijkt. Hij heeft zich echter nooit beklaagd over de handelwijze van uw bank in de periode van voor 29 juli 1987. 0ok in deze periode zijn er opties geschreven, zonder dat aan de marginverplichtingen aandacht is geschonken,hetgeen ook uw bank schadeplichtig maakt.Daarnaast acht mijn cliênt u aansprakelijk voor het advies om naar Schretlen over te stappen.Hij vertrouwde uw bank volledig en heeft derhalve toen uw advies om zijn portefeuille naar Schretlen over te brengen zonder meer opgevolgd. Uit de uitspraak van de Klachtencommissie kunt u zien dat Schretlen op grove wijze wanprestatie jegens mijn cliênt heeft gepleegd. Had u hem niet naar Schretlen verwezen dan was de schade aanzienlijk minder geweest. Op grond van bovenstaande zou ik gaarne op niet al te lange termijn een gesprek met u hebben, terzake te bezien of een regeling in der minne tot de mogelijkheden behoort. Hoogachtend.G.H.G.
P.S. Er is waarschijnlijk nooit een gesprek geweest.
S. werd door Rabo/Schretlen binnen 4 maanden voor F. 1.400.000.= getild.

04-01-08. Een landelijk dagblad publiceerd: Onderzoek door DNB naar sjoemelarij bij Rabo dochter Schretlen & Co.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door vakkiel »

Hey Toon,

Heb je verhaal gelezen en dat is inderdaad mooi vervelend.
Maar je hebt alle rechtswegen toch al bewandeld of niet ? Is er nog wel uberhaupt iets wat je kunt doen ?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door Noble »

Jawel, WAARSCHUWEN voor de Rabo praktijken...

Als belegger blijf ik dan ook VÉR uit de buurt van Rabo..

want wat ze met toon geflikt hebben is VER beneden een GROOTbank peil...


en toon zal níet hun enige slachoffer zijn...

en dus zéker ook niet blijven.... bbbbrrrrrr.....

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door vakkiel »

Van dexia, nationale nederlanden, abn en aegon hoor je ook zulke verhalen. Om nou te zeggen dat het echt rabo is.....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door SJZ »

en Stiphout geen D'n Anwas miljonair was
Nou, dat betwijfel ik. Zoals uit bovenstaand verhaal blijkt had die Toon dus
1. Een effectenportefeuille bij de Rabobank van 600.000
2. Een goedlopend bedrijf

En wat nog meer? Kennelijk praten we over een schatrijke man die in eind jaren tachtig veel geld verloor met beleggingen. Tja, het waren slechte beursjaren.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Beste Vakkiel en anderen,

De brief van Hooft Graaflant (zie boven) over mogelijkheden zegt o.i. genoeg.Waarom van H.G en vele andere "hulpverleners" geen reactie's,dan wel vreemde verhalen van afzeggen geeft te denken Omkoping!?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind dat de RABOBANK dit maar eens netjes op moet lossen. Het siert ze niet dat ze een klant hebben-hadden, die zo boos is dat hij 30 jaar later nog kwaad is. Hier is meer aan de hand.

michael1976
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 mei 2005 19:23

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door michael1976 »

Rabobank is een dure arrogante rot bank das mijn mening.

Vervelend Toon dat dit je leven beinvloed. Ik hoop dat het ooit goedkomt.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door tgv2 »

Zit jij vaak aan de buis gekluisterd voor de spannende avonturen van Nienke, Appie en de anderen? Dan is de Rabo TopKid Rekening echt iets voor jou. Want deze rekening is jouw sleutel tot de zes geheime kamers in de online Anubis Game.

Stort je zakgeld op de Rabo TopKid Rekening

Wat moet je doen om de geheime kamers te openen? Stort minimaal € 10 op je Rabo TopKid Rekening en je ontvangt een unieke codekaart. Met deze code heb je in de online game van Het Huis Anubis exclusief toegang tot een van de zes geheime kamers. Check www.nickelodeon.nl voor de spannende game.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Omenselijk

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heeft de Rabo het nu opgelost Toon ? Zoniet zal ik ze eens bellen. Ik beschik over aardig wat spaargeld. Dat haal ik dan weg op voorspraak van Toon Stiphout. Dan breng ik het geld onder bij de Triodosbank.

Gesloten