LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

rozemarijntje,

Indien de mensen het niet boeit dan hoeven zij mijn bijdrage ook niet te lezen. Ik vind de manier waarop gereageerd wordt niet prettig. Dit is op een onaardige manier. U haalt er zaken bij dat iemand blind is et cetera, vind dat niet aardig van jouw om dit zo te verwoorden.

De vraagstelling die ik had wordt helaas niet op ingegaan wat cruciaal is namelijk wanneer je niet aan deze verplichte voorwaarden voldoet van de bank zoals de Consumentengids dit voorschrijft bij ziekte en vakantie. Daarop heb ik van de Rabobank en ASN al antwoord gehad. Waar het mij omgaat is dat je niet zomaar duizenden euro's opeens kwijt bent en de bank zich gaat beroepen op haar algemene voorwaarden dat je niet tijdig dit hebt ontdekt. Wellicht dat mensen dit niet boeit maar als er daadwerkelijk wat mis gaat? Er komt steeds meer internet fraude voor. Ik probeerde dit aan de kaak te stellen waarop er vervolgens niet leuke reacties opkomen en mij dit zelfs in twijfel wordt getrokken. Jammer hoor.
Laatst gewijzigd door student538 op 29 mar 2012 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

TS wil van mij een excuus, omdat ik een andere mening heb.
Nu heb ik twee berichten van hem gequoot, waar hij tegenstrijdig is/was, moet ik schrijven.
Hij heeft dan snel zijn openingspost veranderd. :twisted:
Wie moet dan nu zijn excuus aanbieden! :mrgreen:
Zielig!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Emmy75 »

zusjej21 schreef:Idd, natuurlijk check ik regelmatig. Maar als ik 3 weken op vakantie ga en geen internet toegang heb, dan word ik er vast niet uitgeknikkerd bij de ING. Dus eigenlijk snap ik de discussie niet helemaal.
Lijkt me inderdaad ook wel sterk.

En bovendien wat zou het alternatief zijn ? Moet je in een vreemd land op een of andere vage onbeveiligde publieke PC op de internetbankieren omgeving in gaan loggen ? Met het risico dat het dan juist misgaat ? Lijkt me zeker niet redelijk om dit van een consument te verlangen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat kan je dan ook gewoon hier neerzetten,en blind is in de trant van..net als jou als als als...een goed begrijpend mens snapt dat.

en dat je de meningen niet leuk vind,ja dat is nu eenmaal op een forum.
daarom wens ik nog geen pb's te ontvangen,kan gewoon hier...

ik zeg duidelijk mijn mening..en je hoeft het niet met van die schreeuwende letters te schrijven...
staat zo ook niet in de algemene voorwaarden heel groot...

wat wil je nou met dit topic bereiken?
mensen zijn heus van dingen wel op de hoogte,maar ook al ben je op de hoogte en dan?
dat mensen moeten weten dat ze minstens wat jij zegt dan,1x pw moeten bankieren?
en als ze dat niet kunnen omdat ze papieren afschriften krijgen,problemen kunnen krijgen.
ik heb dat bij de man die ik help nog nooit gehad..in al die jaren niet..
en we doen geen bankieren want dat is niet goed voor hem.
voordat hij toch zelf gaat experimenteren....
dan zijn we verder van huis.

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Rozemarijntje,

Dus de mensen zijn al op deze dingen op de hoogte? Dus Tros Radar had SNS participatie uitzending ook niet hoeven doen omdat mensen hiervan al op de hoogte zijn gesteld? Het staat immers in de algemene voorwaarde.

wat wil je nou met dit topic bereiken?

Wat wil jij hiermee zeggen? Ik wil hiervoor dit aan de kaak stellen.

Wat betreft PB: Kennelijk ben je akkoord gegaan met de voorwaarden dat deze mogelijkheid er is. Maar ik zal je geen PB meer sturen hoor. Het spijt me. Je zegt dat je mening aangeeft. Ik doe dat ook en ik schreeuw niet. Heb je mij horen roepen? Ik heb alleen dit even wat groter gemaakt zodat het wat overzichtelijk is wat er aan de hand is. In dit forum zit een optie "grotere lettertype". Dus als ik jouw goed begrijp mag ik dat omdat jij dat niet wilt gebruiken?

Overigens is wettelijk niet toegestaan dat er onredelijke voorwaarden staan in de algemene voorwaarden. Zie hiervoor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_v ... Nederland)
Laatst gewijzigd door student538 op 29 mar 2012 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nog even een bericht omdat je dingen hebt veranderd...

ja er gebeuren veel enge dingen tegenwoordig met bankieren..
maar daarom ben je er altijd nog zelf bij om dit soort dingen te controleren.

ik zal je zeggen dat er in mijn omgeving best wat mensen geskimd zijn en dat is niet top.
ik heb een aparte rekening waar niet! mee gepint wordt dus eigenlijk ook niks mee kan gebeuren.(in zoverre)
op de rekening waar dus wel betaald mee wordt de rekeningen en betalingen in winkels etc...die controleer ik altijd.

zal je vertellen dat 2 wk terug mijn pas het ineens niet meer deed ,op een avond,
ik heb om 22.00 de bank nog gebeld...
oh zegt ze u bent de 4de al uit die woonplaats,sorry?dan gaan er gelijk alarmbellen rinkelen...(chip was ineens kapot)kon nog wel pinnen maar niet bankieren,vreemd?
sindsdien hou ik mijn rekening dus helemaal elke dag bij...
die opmerking had ze nou net even niet moeten maken...bij mij.

ja en mensen die erg laconiek omgaan met hun pas en rekening dat hou je niet tegen,ook al weten ze de voorwaardes en wat er kan gebeuren,dan halen ze de schouder op,nou dat zien we dan wel weer,en gebeurd er wat dan hebben ze het hoogste woord.

nog een verhaal mijn man is pas in azie geweest met zijn creditcard ik bel de maatschappij,geef door waar hij zit tot wanneer en transacties die er na zijn gedaan zijn niet goed...meer kan je niet doen?
ja de rekening in de gaten houden...

en ik denk dat je het eigen verantwoordelijkheid is en dat de bank dat ook aan wil geven...

betreffende pb....ik ben er mee akkoord gegaan idd, met de voorwaardes,maar ik hou niet van berichten even zo tussendoor, omdat jij het niet met mijn mening eens bent en dan maar even zo, dan ziet niemand het...

ondertussen had ik dus al een bericht geschreven toen jij weer wat neer zette..
ik reageer nu niet meer..moet weg(serieus niet omdat ik boos ben of wat)

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ruud_a schreef:Ga je mij nu uitleggen wat mijn geplaatste link inhoudt ?? Niet nodig hoor want je zegt het al..........per 2 weken moeten inloggen staat nergens.
Kan ook niet want er zijn legio welke GEEN internetbankieren hebben en de controles via de afschriften doen.

er zijn ook legio klanten die geen papieren afschriften hebben

Graag in vervolg beter quoten. Nu lijkt het alsof het jouw tekst is ipv de mijne en heb je voordat je het weet misverstanden.

Ja, dat er ook legio klanten zijn welke geen papieren afschriften meer hebben is niets nieuws.....wat is je punt hiermee ?
Deze mensen zullen veelal WEL internetbankieren hebben en volgens de OP bij ING 2 keer per week moeten inloggen....en das geheel dus niet waar.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

student538 schreef:Nevermind,

Bedankt voor je reactie en meedenken hierin. Ik gaf aan dat het gaat om mensen die geen papieren afschriften meer hebben en om internetbankieren gaat. Ik begrijp je reactie aangaande dat dit TOTALE onzin is niet zo goed eigenlijk. Zie algemene voorwaarden welke ik uitgezocht heb!

Ja, nu heb je ze uitgezocht. In o.a. OP niet en roep je dat je bron de geldgids en verderop de consumentenbond....kortom juist NIET diegene welke je zou moeten hebben namelijk de AV van de banken zelf.

Punt 13 wat ik aanhaalde is het enige wat in de buurt van je OP komt en is voor diverse uitleg vatbaar.
Heb tot nu toe nog nooit of te nimmer een melding gehad als ik 2 weken niet was ingelogd.
Daarbij zijn er meerdere rekeningen aan - mijn ing - gekoppeld welke ik dus ok niet hebt bekeken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts

mensen zeggen hier hun mening dat is jou niet gezind.
dat is jammer,helaas....
alleen jij vind dat niet zo prettig...
je verandert constant de teksten en zo kan je niet normaal op iemand ingaan..
je wilt dat mensen maar meegaan met jou en helaas voor jou is dat niet het geval.

ik laat het hierbij,ik zie genoeg mensen die dezelfde mening hebben dus ik vind het best,
ga verder met je onderzoek,maar ik denk dat je niet teveel moet verwachten.

succes
ps nogmaals ik heb ook communicatie met mensen via pb,maar dat zijn normale mensen en niet even stiekem iemand een sneer geven omdat het jou niet zint,dat is iets anders...
en je mag van mij alles neerzetten,zo groot als jij wilt...je zult alleen commantaar krijgen,niet omdat ik het zeg?vragen heb ik al helemaal niet gedaan???toch?

nogmaals het gaat je goed,succes

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ TS, zie dat je de titel ook hebt veranderd van dit topic, ik heb dit nog niet 1x gehoord van mijn bank dat ik MOET inloggen 1x per week bij mijn bank, dat bepaal ik nog altijd zelf waneer ik dat doe/wil, wil de bank daar niet aan mee werken dan sturen ze me maar weer lekker papieren afschriften, kom ik de acceptgiro's weer netjes bij ze in de bus doen etc.

Jij logt maar lekker 1x per week in, ik doe het waneer ik het wil en waneer het me uitkomt.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

ik doe het waneer ik het wil en waneer het me uitkomt.
Ja als je het gedwongen doet, is er niets aan toch.....dat inloggen.

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Reactie van Triodos Bank hierop:
De voorwaarde om minimaal een keer per week in te loggen wordt door ons gesteld opdat u als klant zelf ook volgt wat er op uw rekening gebeurt.
Dit heeft niets te maken met incasso's of het terugboeken daarvan maar meer met het voorkomen van oneigenlijk gebruik van uw rekening.

Omdat wij vinden dat u als klant ook verantwoordelijkheden heeft waar het om uw rekening gaat willen we dat u op regelmatige basis de gegevens controleert. Dit wordt door ons niet gecontroleerd maar in het geval van door u betwiste opnames, waarvan wij niet kunnen vaststellen dat het om skimming gaat of een andere vorm van misbruik gaat, dan kan de vergoeding onder andere ook afhangen van het wel of niet alert zijn van onze klant. Bij gevallen waar skimming of ander misbruik door ons kan worden vastgesteld, vindt altijd volledige restitutie plaats. Dus ook op vakantie of tijdens ziekte kan het raadzaam zijn om een keer in te loggen of dat door iemand anders (die u vertrouwd) te laten doen. Maar het zou wel zeer toevallig zijn als misbruik in die periode plaatsvindt. U doet er hoe dan ook verstandig aan om de tegoeden op uw betaalrekening niet te hoog te laten zijn. Een gratis spaarrekening biedt hierbij dan ook uitkomst. Hopelijk hebben we hierbij uw vraag beantwoord anders verzoeken we u om even telefonisch contact met ons op te nemen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

Ja en verder?
Dit is een advies van deze bank.
Andere banken hebben ook dit soort adviezen, maar er staat nergens je MOET inloggen, maar overal staat controleren, en dat doen de meeste mensen, of via internetbankieren of de papieren afschriften lezen.
Dus jouw beweringen zijn.......ach laat maar!

tonnie33
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2011 16:09

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door tonnie33 »

Ooit wel eens aangedacht dat dit soort berichten "fishing-berichten" kunnen zijn ?
Ik ontving laatst een bericht van de ABN AMRO dat ik mijn gegevens moet controleren en derhalve moest klikken op een bepaalde link, ik heb echter helemaal geen rekening bij de ABN AMRO.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tonnie33 schreef:Ooit wel eens aangedacht dat dit soort berichten "fishing-berichten" kunnen zijn ?
Ik ontving laatst een bericht van de ABN AMRO dat ik mijn gegevens moet controleren en derhalve moest klikken op een bepaalde link, ik heb echter helemaal geen rekening bij de ABN AMRO.
Die heb ik ook ontvangen en ook geen rekening bij ABN AMRO.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tonnie33 schreef:Ooit wel eens aangedacht dat dit soort berichten "fishing-berichten" kunnen zijn ?
Ik ontving laatst een bericht van de ABN AMRO dat ik mijn gegevens moet controleren en derhalve moest klikken op een bepaalde link, ik heb echter helemaal geen rekening bij de ABN AMRO.
Volgens mij zijn dit geen ongevraagd ontvangen e-mails. TS heeft - zoals ik het topic lees - zelf contact gezocht met o.a. Rabo en Triodos bank over dit onderwerp en vervolgens reacties daarvan hier geplaatst.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

student538 schreef:Reactie van Triodos Bank hierop:
De voorwaarde om minimaal een keer per week in te loggen wordt door ons gesteld opdat u als klant zelf ook volgt wat er op uw rekening gebeurt.
Dit heeft niets te maken met incasso's of het terugboeken daarvan maar meer met het voorkomen van oneigenlijk gebruik van uw rekening.

Omdat wij vinden dat u als klant ook verantwoordelijkheden heeft waar het om uw rekening gaat willen we dat u op regelmatige basis de gegevens controleert. Dit wordt door ons niet gecontroleerd maar in het geval van door u betwiste opnames, waarvan wij niet kunnen vaststellen dat het om skimming gaat of een andere vorm van misbruik gaat, dan kan de vergoeding onder andere ook afhangen van het wel of niet alert zijn van onze klant. Bij gevallen waar skimming of ander misbruik door ons kan worden vastgesteld, vindt altijd volledige restitutie plaats. Dus ook op vakantie of tijdens ziekte kan het raadzaam zijn om een keer in te loggen of dat door iemand anders (die u vertrouwd) te laten doen. Maar het zou wel zeer toevallig zijn als misbruik in die periode plaatsvindt. U doet er hoe dan ook verstandig aan om de tegoeden op uw betaalrekening niet te hoog te laten zijn. Een gratis spaarrekening biedt hierbij dan ook uitkomst. Hopelijk hebben we hierbij uw vraag beantwoord anders verzoeken we u om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Hahahahahahaha...........yeah right :shock:
Je pincode moet je geheim houden maar internetbankieren mag je aan een vertrouwd persoon geven ?????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:

Hahahahahahaha...........yeah right :shock:
Je pincode moet je geheim houden maar internetbankieren mag je aan een vertrouwd persoon geven ?????
Haha inderdaad. :shock:
Lol.

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Hierbij schrijven van de ING bank. In beginsel gaven ze geen antwoord op mijn vraag en kreeg ik bij elkaar geplakte antwoorden.

Eerste antwoord:
Wanneer u Mijn ING aanvraagt worden de papieren afschriften automatisch stopgezet. Wanneer u de papieren afschriften weer wilt ontvangen is dit mogelijk. U kunt dan de afschriftfrequentie via Mijn ING activeren. U ontvangt dan kosteloos maandelijks de afschriften voor uw Betaalrekening.

Incasso onterecht
Wanneer u op vakantie gaat of als u geen recht op terugboeking heeft of als de terugboekingstermijn verstreken is, kunt u een klacht indienen als u van mening bent dat het incasso onterecht is afgeschreven. Dit doet u bij het bedrijf of de instelling dat bij u heeft geïncasseerd.

Heeft dat geen succes, dan kunt u binnen dertien maanden na de afschrijving van het geldbedrag contact met ons opnemen. Is de klacht volgens ons gegrond (er is geen machtiging verstrekt of de verstrekte machtiging is ongeldig), dan starten wij een procedure 'Melding onterechte incasso' met de bank van de incassant. Beide banken controleren vervolgens of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op uw situatie. Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan wordt het geld teruggeboekt op uw rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen twee weken af.

Denkt u dat er bij u sprake is van een onterecht incasso en is de terugboekingstermijn verstreken, vul dan het onderstaande formulier in:

https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.aspx

Tweede schrijven
In uw e-mail vraagt u waarom de ING u verplicht om minimaal één keer in de 2 weken in te loggen op Mijn ING. Graag geven wij u een reactie.

Het is voor uw eigen veiligheid van belang dat u regelmatig uw saldo en uw af- en bijschrijvingen controleert. Wanneer u per post afschriften van ons ontvangt, dan gaan wij er vanuit dat u deze opent en bekijkt. Ontvangt u geen afschriften van ons? Dan vragen wij u regelmatig in te loggen op Mijn ING, zodat u toch een actueel overzicht heeft van uw saldo en uw af- en bijschrijvingen.

Mocht er iets mis gaat, dan onderzoeken wij de situatie altijd aan de hand van meerdere factoren. Uw verantwoordelijkheid om regelmatig uw saldo en uw af- en bijschrijvingen te controleren is daar één van. Dit betekent uiteraard niet dat wij niets voor u kunnen betekenen, wanneer u niet aan deze voorwaarde heeft voldaan.
De vraag welke ik stelde was:
In de Consumentengids van april 2012 staat op pagina 30 de volgende melding:

"Wie geen papieren afschriften (meer) ontvangt, moet daarvoor
inloggen. Bij ASN, SNS en Triodos Bank dient dat één keer per week te
gebeuren. Bij ING, Rabobank en Regiobank (Regiobank = van SNS) eens in
de twee weken."

Ik vroeg me af waarom dit moet? Een incasso kun je binnen 56 dagen
laten storneren. En een "melding onterechte incasso" kun je binnen 1
jaar nog een melding van maken. Echter bij foute optel sommen of
afschrijvingen welke niet hebben plaats gevonden via incasso, wordt
daar op gedoeld? En wat als je op vakantie bent geweest of ziek? En
wat zijn de consequenties dat je niet binnen 2 weken in hebt gelogd en
er is iets mis? Ben je dan je geld kwijt?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

student538 schreef:Hierbij schrijven van de ING bank. In beginsel gaven ze geen antwoord op mijn vraag en kreeg ik bij elkaar geplakte antwoorden.




Tweede schrijven
In uw e-mail vraagt u waarom de ING u verplicht om minimaal één keer in de 2 weken in te loggen op Mijn ING. Graag geven wij u een reactie.

Het is voor uw eigen veiligheid van belang dat u regelmatig uw saldo en uw af- en bijschrijvingen controleert. Wanneer u per post afschriften van ons ontvangt, dan gaan wij er vanuit dat u deze opent en bekijkt. Ontvangt u geen afschriften van ons? Dan vragen wij u regelmatig in te loggen op Mijn ING, zodat u toch een actueel overzicht heeft van uw saldo en uw af- en bijschrijvingen.

Mocht er iets mis gaat, dan onderzoeken wij de situatie altijd aan de hand van meerdere factoren. Uw verantwoordelijkheid om regelmatig uw saldo en uw af- en bijschrijvingen te controleren is daar één van. Dit betekent uiteraard niet dat wij niets voor u kunnen betekenen, wanneer u niet aan deze voorwaarde heeft voldaan.
De vraag welke ik stelde was:
In de Consumentengids van april 2012 staat op pagina 30 de volgende melding:

"Wie geen papieren afschriften (meer) ontvangt, moet daarvoor
inloggen. Bij ASN, SNS en Triodos Bank dient dat één keer per week te
gebeuren. Bij ING, Rabobank en Regiobank (Regiobank = van SNS) eens in
de twee weken."

Ik vroeg me af waarom dit moet? Een incasso kun je binnen 56 dagen
laten storneren. En een "melding onterechte incasso" kun je binnen 1
jaar nog een melding van maken. Echter bij foute optel sommen of
afschrijvingen welke niet hebben plaats gevonden via incasso, wordt
daar op gedoeld? En wat als je op vakantie bent geweest of ziek? En
wat zijn de consequenties dat je niet binnen 2 weken in hebt gelogd en
er is iets mis? Ben je dan je geld kwijt?

Das dus nog steeds niet eens per 2 weken maar regelmatig. Dat kan ook eens per maand zijn oid.
Geen idee waar de consumentengids zijn info vandaan haalt maar de ING zegt toch wat anders.

Gesloten