LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

Als je internet bankieren hebt dan dien je bij veel banken minimaal één keer in de week in te loggen. De ASN bank geeft aan dat wanneer je met vakantie of tijdens ziekte hier per individueel geval naar gekeken wordt.

Je dient één keer in de week in te loggen om fraude of fouten te kunnen ontdekken. Bij de ING dien je twee keer in de week minimaal in te loggen. Ik ken ook mensen die thuis geen internet hebben maar wel internet bankieren sporadisch gebruiken.

Is deze algemene voorwaarde niet in strijd met de wet? Immers als er fraude is gepleegd en je komt hier later achter dan moet je aangifte doen bij de politie. Dat kan en mag de bank niet zomaar verwijzen naar deze algemene voorwaarde, en u heeft dan pech?!
Laatst gewijzigd door student538 op 29 mar 2012 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat minimaal 1x per week inloggen is bij de Rabobank
in ieder geval niet het geval.

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door alian_dus »

Bij rabo inderdaad niet, bij de ING volgens mij ook niet.
Mijn man heeft een ING rekening, maar die logt echt niet 2 x in de week in.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Bij ABNAmro zeer zeker niet. Ik log in wanneer ik wil. En heb nog nooit problemen ondervonden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

student538 schreef:Als je internet bankieren hebt dan dien je bij veel banken minimaal één keer in de week in te loggen. De ASN bank geeft aan dat wanneer je met vakantie of tijdens ziekte hier per individueel geval naar gekeken wordt.

Je dient één keer in de week in te loggen om fraude of fouten te kunnen ontdekken. Bij de ING dien je twee keer in de week minimaal in te loggen. Ik ken ook mensen die thuis geen internet hebben maar wel internet bankieren sporadisch gebruiken.

Is deze algemene voorwaarde niet in strijd met de wet? Immers als er fraude is gepleegd en je komt hier later achter dan moet je aangifte doen bij de politie. Dat kan en mag de bank niet zomaar verwijzen naar deze algemene voorwaarde, en u heeft dan pech?!
Ik heb niets in de algemene voorwaarden gevonden, kan je misschien het artikel vermelden.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door atesli »

Ik hoef dat ook niet bij de ING.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

atesli schreef:Ik hoef dat ook niet bij de ING.

Ik dacht het al, want ik doe het ook niet.
Maar ik dacht, dat student iets gevonden had, wat ik nog niet wist, maar helaas weer alleen blauwe lucht! :twisted:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij Triodos staat het wel in de voorwaarden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Bij Triodos staat het wel in de voorwaarden.
Student heeft het specifiek over ING!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door sephora30 »

Is niet zo bij ING.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door bprosman »

@Nevermind,

Volgens mij ASN :wink: , maar aangezien inmiddels alle banken voorbijgekomen waren dacht ik, laat ik diegene maar noemen waar het WEL in de voorwaarden staat.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

student538 schreef:Als je internet bankieren hebt dan dien je bij veel banken minimaal één keer in de week in te loggen. De ASN bank geeft aan dat wanneer je met vakantie of tijdens ziekte hier per individueel geval naar gekeken wordt.

Je dient één keer in de week in te loggen om fraude of fouten te kunnen ontdekken. Bij de ING dien je twee keer in de week minimaal in te loggen. Ik ken ook mensen die thuis geen internet hebben maar wel internet bankieren sporadisch gebruiken.

Is deze algemene voorwaarde niet in strijd met de wet? Immers als er fraude is gepleegd en je komt hier later achter dan moet je aangifte doen bij de politie. Dat kan en mag de bank niet zomaar verwijzen naar deze algemene voorwaarde, en u heeft dan pech?!

Klinkklare onzin en nonsens....is het soms al komkommertijd ?

Hier kun je de voorwaarden downloaden en constateren dat nergens vermeld staat dat je minimaal 2 keer per week moet inloggen.

http://www.ing.nl/particulier/internetb ... index.aspx

Wel staat er het volgende bij punt 13:

U moet minimaal één keer per veertien dagen alle bijen
afschrijvingen en het saldo van uw Betaalrekening op
Mijn ING controleren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Chocomelk »

student538 schreef:Als je internet bankieren hebt dan dien je bij veel banken minimaal één keer in de week in te loggen. De ASN bank geeft aan dat wanneer je met vakantie of tijdens ziekte hier per individueel geval naar gekeken wordt.

Je dient één keer in de week in te loggen om fraude of fouten te kunnen ontdekken. Bij de ING dien je twee keer in de week minimaal in te loggen. Ik ken ook mensen die thuis geen internet hebben maar wel internet bankieren sporadisch gebruiken.

Is deze algemene voorwaarde niet in strijd met de wet? Immers als er fraude is gepleegd en je komt hier later achter dan moet je aangifte doen bij de politie. Dat kan en mag de bank niet zomaar verwijzen naar deze algemene voorwaarde, en u heeft dan pech?!
Ben heel benieuwd waar je die algemene voorwaarde vandaan haalt Student.

student538

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door student538 »

In de Geldgids van februari/maart 2012:

ABN Amro, ING, Rabobank en SNS Bank verplichten hun klanten minstens één keer per 24 uur te controleren of ze nog in bezit zijn van hun bankpas/creditcard.

Bij ASN, SNS en Triodos bank moet je één keer per week inloggen. Bij ING, Rabobank en de Regiobank eens per 2 weken.

Uit de Bankmonitor blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden de eigen rekening niet checkt tijdens de vakantie. Volgens de voorwaarden van deze banken zou dit dus wel moeten.

De ASN berichtte mij over het volgende (onderdeel van SNS Reaal)
Het regelmatig inloggen op uw rekening is van belang voor de controle van de transacties. Het kan voorkomen dat een transactie geen doorgang heeft gevonden. In dergelijke situaties is het vaak van belang om snel te acteren, als het bijvoorbeeld om de betaling van een rekening gaat. Daarnaast is het ook van belang om onregelmatigheden snel te melden.

Natuurlijk begrijpen wij dat tijdens vakantie of ziekte het niet altijd mogelijk is om aan deze voorwaarde te kunnen voldoen. Wij zullen daar dan ook rekening mee houden.

De ASN Bank gaat in iedere situatie op zoek binnen haar mogelijkheden naar de beste oplossing voor de klant.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

student538 schreef:In de Geldgids van februari/maart 2012:

ABN Amro, ING, Rabobank en SNS Bank verplichten hun klanten minstens één keer per 24 uur te controleren of ze nog in bezit zijn van hun bankpas/creditcard.

Bij ASN, SNS en Triodos bank moet je één keer per week inloggen. Bij ING, Rabobank en de Regiobank eens per 2 weken.

Uit de Bankmonitor blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden de eigen rekening niet checkt tijdens de vakantie. Volgens de voorwaarden van deze banken zou dit dus wel moeten.

De ASN berichtte mij over het volgende (onderdeel van SNS Reaal)
Het regelmatig inloggen op uw rekening is van belang voor de controle van de transacties. Het kan voorkomen dat een transactie geen doorgang heeft gevonden. In dergelijke situaties is het vaak van belang om snel te acteren, als het bijvoorbeeld om de betaling van een rekening gaat. Daarnaast is het ook van belang om onregelmatigheden snel te melden.

Natuurlijk begrijpen wij dat tijdens vakantie of ziekte het niet altijd mogelijk is om aan deze voorwaarde te kunnen voldoen. Wij zullen daar dan ook rekening mee houden.

De ASN Bank gaat in iedere situatie op zoek binnen haar mogelijkheden naar de beste oplossing voor de klant.

Ooohhh in de geldgids staat dit :roll: :roll:

Nogmaals........waar staat dat je bij ING eens per 2 weken moet inloggen.....voor lawaaipapegaai spelen kunnen velen.

Nogmaals2 --> onzin.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef: Nogmaals........waar staat dat je bij ING eens per 2 weken moet inloggen.....voor lawaaipapegaai spelen kunnen velen.

Nogmaals2 --> onzin.
Je geeft zelf een link naar artikel 13 in de voorwaarden van ING. Er staat weliswaar niet letterlijk dat je eens per 2 weken moet INLOGGEN, maar er staat wel dat jet het saldo moet controleren. En om dat te doen, moet je inloggen. Het is dus eerder een semantische- dan een inhoudelijke discussie.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
Teunbosseman schreef: Nogmaals........waar staat dat je bij ING eens per 2 weken moet inloggen.....voor lawaaipapegaai spelen kunnen velen.

Nogmaals2 --> onzin.
Je geeft zelf een link naar artikel 13 in de voorwaarden van ING. Er staat weliswaar niet letterlijk dat je eens per 2 weken moet INLOGGEN, maar er staat wel dat jet het saldo moet controleren. En om dat te doen, moet je inloggen. Het is dus eerder een semantische- dan een inhoudelijke discussie.
Het saldo moet je ook op een bankafschrift controleren, maar je bent het niet verplicht.
Student suggereert, dat dit via internetbankieren wel MOET, maar dat is dus niet zo.
Maar goed, Student heeft zich zelf weer in de nesten gewerkt, zoals het al bekend is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GJvdZ schreef:
Teunbosseman schreef: Nogmaals........waar staat dat je bij ING eens per 2 weken moet inloggen.....voor lawaaipapegaai spelen kunnen velen.

Nogmaals2 --> onzin.
Je geeft zelf een link naar artikel 13 in de voorwaarden van ING. Er staat weliswaar niet letterlijk dat je eens per 2 weken moet INLOGGEN, maar er staat wel dat jet het saldo moet controleren. En om dat te doen, moet je inloggen. Het is dus eerder een semantische- dan een inhoudelijke discussie.

Ga je mij nu uitleggen wat mijn geplaatste link inhoudt ?? Niet nodig hoor want je zegt het al..........per 2 weken moeten inloggen staat nergens.
Kan ook niet want er zijn legio welke GEEN internetbankieren hebben en de controles via de afschriften doen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ga je mij nu uitleggen wat mijn geplaatste link inhoudt ?? Niet nodig hoor want je zegt het al..........per 2 weken moeten inloggen staat nergens.
Kan ook niet want er zijn legio welke GEEN internetbankieren hebben en de controles via de afschriften doen.

er zijn ook legio klanten die geen papieren afschriften hebben

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Onredelijke voorwaarde bank:Minimaal 1 x inloggen in de week

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je geen internetbankieren hebt kun je ook niet inloggen nee :roll:

Gesloten