Openbank geblokkeerd
Openbank geblokkeerd
IK wou 2000 euro van de rabobank naar de mijn openbank spaarrekening overmaken.
Duurde lang voor dat het geld op mijn spaarrekening stond.
Bellen,mailen na een aantal dagen kwam ik er achter dat mijn spaarrekening bij openbank geblokkeerd is.
Ik heb namelijk 2 mailtjes gehad met het verzoek om bewijs te leveren over mijn transacties.
Heb deze mails gemist in mijn spam box gekomen. Want heb onwijs veel last van spam.
Via de openbank app en website is niet te zien dat je rekening geblokkeerd is.
Ze vroegen om een loonstrook/jaaropgave of belasting aangifte.
Ik heb maar uit protest 2 jaaropgaven gestuurd.
Nu 2 weken verder is mijn rekening nog steeds geblokkeerd! En kan ik niet bij mijn geld komen.
Openbank reageert nergens op.
HELP wat kan ik doen ?
Ik moet ook rekeningen betalen!
Duurde lang voor dat het geld op mijn spaarrekening stond.
Bellen,mailen na een aantal dagen kwam ik er achter dat mijn spaarrekening bij openbank geblokkeerd is.
Ik heb namelijk 2 mailtjes gehad met het verzoek om bewijs te leveren over mijn transacties.
Heb deze mails gemist in mijn spam box gekomen. Want heb onwijs veel last van spam.
Via de openbank app en website is niet te zien dat je rekening geblokkeerd is.
Ze vroegen om een loonstrook/jaaropgave of belasting aangifte.
Ik heb maar uit protest 2 jaaropgaven gestuurd.
Nu 2 weken verder is mijn rekening nog steeds geblokkeerd! En kan ik niet bij mijn geld komen.
Openbank reageert nergens op.
HELP wat kan ik doen ?
Ik moet ook rekeningen betalen!
Re: Openbank geblokkeerd
Op https://www.openbank.nl/contact staat een telefoonnummer. Bel hun op en vraag netjes en beleefd wat er aan de hand is.
Ik zou voorzichtig zijn met Openbank. Ze bieden veel meer rente dan de rest van de markt. Dat deed Icesave destijds ook...
Daar is het deposito garantiestelsel toch voor bedacht ?
-
Allemaal leuk hoor die online banken in het buitenland. Maar he staat 5-0 achter als r iets is. Bizar dat ze voor dit soort bedragen al bewijzen willen zien tenzij u absurd veel spaart wat ze verdacht vinden.
Vader Jacob
vindt dit leuk
Precies, je moet er niet 200.000,- euro op zetten, maar de helft daarvan, als je het al bezit, zou nog net kunnen.
Maar waarom heb je bij zo'n soort buitenlandse bank überhaupt een (spaar-)rekening ?
Omdat ze meer rente bieden dan NL banken en gedekt zijn onder het deposito garantiestelsel.
Bij een brandverzekering moet jezelf zorgen , dat er geen brandgevaarlijke stituaties ontstaan. Om verwijtbare schade te voorkomen.
Hier ligt de controle op de bank niet bij de consument, groen licht is dekking onder deposito garantiestelsel, verstrekte bankvergunning is daar de vereiste.
Hier ligt de controle op de bank niet bij de consument, groen licht is dekking onder deposito garantiestelsel, verstrekte bankvergunning is daar de vereiste.
-
Je bent een dief van je eigen portemonnee natuurlijk als je geen gebruik maakt van dit soort constructies, alleen moet je dan wel zo slim zijn om te voldoen aan hun voorwaarden, en je spam beter beheren.
Dan formuleer ik het anders: een bank sluit geen brandverzekering af voor hun kantoren zodat ze de boel in de fik kunnen steken maar omdat dat moet van de vastgoedeigenaar om mogelijke risico's af te dekken. Hele hoge rente bieden met in het achterhoofd de gedachte dat als het fout gaat je klanten toch wel gecompenseerd worden is vergelijkbaar met de boel in de fik steken (zonder dat het er uit ziet als brandstichting) omdat je toch wel verzekerd bent.16again schreef: ↑12 jun 2023 08:10Bij een brandverzekering moet jezelf zorgen , dat er geen brandgevaarlijke stituaties ontstaan. Om verwijtbare schade te voorkomen.
Je neemt risico's die je op andere afwenteld.
Dus terugkomend op de opmerking dat het depositogarantiestelsel is bedoeld zodat banken grote risico's kunnen nemen: nee, daar is het niet voor bedoeld. En een hoger dan marktconforme rente bieden om snel klanten te werven is een groot risico.
Die hogere rente is maar een half jaar van toepassing.
Waar haal je die informatie vandaan?
Hun depositorente is voor 12 maanden (eerste pagina op hun website), maar daarmee zet je je geld vast. Hun gewone spaarrekening is de rente gewoon vast en niet gebonden aan periodes.
Hoofdblad, welkom spaarrekening
De Ts heeft het niet over een depositorekening, want hij wil zijn rekeningen kunnen betalen.
Nergens blijkt dat TS het over de "Welkom Spaarrekening" heeft. Daar is de hogere rente inderdaad voor slechts zes maanden, doch de gewone "Open Spaarrekening" heeft geen limiet qua periode voor de rente.