LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door PayPal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EdwinW_H
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:31

Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door EdwinW_H »

Ik heb via eBay een object verkocht, deze is door koper met PayPal betaald, dus ik stuur het pakket op. Tot zover niets bijzonders.

Het pakket komt niet aan... Vervelend, dus ik doe mijn best om bij TNT-post te achterhalen wat er aan de hand is. Koper dient een claim in bij PayPal omdat hij het pakket niet gekregen heeft en het geld wordt bevroren. In dit geval terecht, want koper heeft inderdaad niets gekregen. Ik krijg van TNT te horen dat het pakket weer op de terugweg is naar mij omdat het adres fout zou zijn. (Was trouwens niet zo)

Ik stuur het pakket weer naar Italië, waar koper woont, en mail de koper het transactienummer. Ik krijg een reply dat hij het pakket niet meer wil. Echter is het een eBay transactie, dus zomaar even cancelen is geen optie. Daarbij was het pakket alweer onderweg naar hem toe. PayPal eist een bewijs van verzending van mij, die ze gekregen hebben.

Op het moment dat ik van TNT bericht heb dat het pakket afgeleverd is, wordt de claim als onterecht beoordeeld. Ik krijg nu echter een nieuwe claim namens koper via PayPal binnen, zodat het geld opnieuw bevroren wordt. En daar begint de ellende, waaruit blijkt dat je als verkoper bij PayPal geen been hebt om op te staan.

Koper heeft PayPal (niet aan mij) doorgegeven dat het pakket beschadigd zou zijn. PayPal controleert niets, maar zegt tegen koper:"prima, je krijgt je geld terug als je het pakket terugstuurt"

Er is mij geen mogelijkheid geboden om hierover met koper te overleggen, ik kon ook geen verweer bieden via het klachtencentrum van PayPal, want ik kon geen tekst invoeren. Klagen richting PayPal leverde alleen maar een antwoord op in de strekking dat ik maar moest wachten tot koper het pakket teruggestuurd had. En mijn klacht over het klachtencentrum? Dat was volgens hen een storing... Ik geloof er niets van, want dit werd niet opgelost.

Nu is het pakket weer hier, en het is helemaal niet beschadigd. Het item is nog in dezelfde staat als waarin ik deze verkocht heb. En ook al was het beschadigd geweest, dan nog had PayPal mij de mogelijkheid moeten bieden om met koper in discussie te gaan. Ik had koper bijvoorbeeld een korting kunnen verlenen, maar dan had ik foto's van de beschadiging geëist. PayPal verifieert helemaal niets en gaat er van uit dat koper betrouwbaar is en verkoper niet.

Inmiddels zijn transactiekosten bij eBay niet meer terug te halen, ik kan geen negatieve feedback aan koper geven, omdat deze termijn allang verstreken is. Deze fijne actie van PayPal heeft mij ruim €100,-- euro verlies opgeleverd. PayPal blokkeert nu mijn rekening, tot ik het door hen teruggegeven geld op de PayPal rekening stort, wat ik weiger. Ik vind PayPal in deze volledig aansprakelijk omdat zij in mijn naam beslissingen nemen die onterecht zijn, en waardoor ik verlies lijd.

PayPal is volledig doof voor mijn klachten en maakt hier misbruik van hun positie. Klachten komen bij dezelfde mensen terecht als waarover de klachten gaan, waardoor een klacht indienen volkomen nutteloos is.

PayPal zegt verkopersbescherming te bieden. Het tegendeel is waar. Ze worden door de verkopers betaald, hun transactiekosten zijn ook nog eens belachelijk hoog, maar als verkoper sta je volledig in je hemd als een koper een claim indient.

Mijn klacht samengevat:
-PayPal controleert een claim niet
-PayPal demoniseert verkopers
-PayPal is doof voor klachten verkoper
-Klachtencentrum is wel heel eenzijdig (als verkoper kon ik het niet gebruiken)
-PayPal gaat tussen koper en verkoper inzitten, maar bemiddelt niet


Wil je als koper van een transactie af, omdat je je bedacht hebt, claim dan via PayPal dat het gekochte item niet aan de omschrijving voldoet of tijdens transport beschadigd is, en PayPal betaalt gewoon terug en schuift alles op verkoper af. PayPal controleert toch niet...

Paypaldupe
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 18:33

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door Paypaldupe »

Ook in ben opgelicht door Paypal. Een verkoper heeft geen rechten, maar moet wel betalen voor de service ( commissie heet dat). In mijn geval had de koper het product beschadigd en was het niet meer verkoopbaar. Hij schoof het op "object wijkt veel af van aangeboden". Zonder de verkoper te raadplegen werd er direct een claim gelegd op mijn geld en kon ik er niet meer bijkomen. en kon de "koper" op deze manier op een zeer eenvoudige manier zijn geld terug krijgen. Ik ben nu meer dan 300 euro kwijt dankzij Paypal. Klagen bij Paypal helpt niets, als ze iets besloten hebben, dan komen ze daar niet meer op terug. Ze hebben standaard antwoorden en raken geirriteerd of antwoorden niet als ze tegengesproken worden. Ik schakel nu mij rechtshulp in wegens diefstal door Paypal. Tip aan de oplichters. Koop iets via Paypal. Bij ontvangst direct een claim indienen dat het afwijkt en je krijgt direct het geld terug ( of als het een creditkaartmaatschappij is deze laten terugboeken, kunnen ze niets tegen beginnen). Als ze vragen het terug te sturen, verstuur dan de inhoud van jouw klikobak naar de verkoper. Paypal weet toch niet wat je verstuurd en het bewijs van verzenden kun je overleggen. Kosten 6,75 euro opbrengst ruim 300 euro. Sneller geld maken, bestaat er niet. Helaas ben ik er door ervaring achtergekomen. Dus mensen op marktplaats verkoop niet via Paypal. Het klinkt leuk, maar het kost veel meer dan het opbrengt. :twisted:

paypalklacht
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:20

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door paypalklacht »


makemyday44
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 20:36

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door makemyday44 »

ik heb ruim een half jaar geleden een item via ebay verkocht (301 euro)
de verkoper was niet tevreden over het item. ik mailde dat hij het item maar terug moest sturen en het geld terug kreeg. Van ebay kreeg ik de opdracht het geld terug te boeken. daar ging ik mee akkoord, maar via Paypal werd ongevraagd het geld van mijn bankrekening afgeschreven. Het bedrag heb ik laten storneren door de bank . Omdat het niet conform de afspraak met Ebay was .Nu krijg ik allerlei dreigbrieven van Paypal om het saldo aan te zuiveren. Wat ik niet ga doen voordat ik het item terug heb of schadeloos wordt gesteld door EBAY .
Ebay houd mij aan het lijntje, ( door een zogenaamd intern onderzoek).
Inmiddels heb ik aangifte gedaan van oplichting bij MIJN POLITIE.NL, maar dat schiet ook niet op. Als verkopende partij ben je bij EBAY en PAYPAL vogelvrij , maar ze willen wel het geld innnen van de transaktie .graag advies. mvg,
GJ.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door nevermind »

makemyday44 schreef:ik heb ruim een half jaar geleden een item via ebay verkocht (301 euro)
de verkoper was niet tevreden over het item. ik mailde dat hij het item maar terug moest sturen en het geld terug kreeg. Van ebay kreeg ik de opdracht het geld terug te boeken. daar ging ik mee akkoord, maar via Paypal werd ongevraagd het geld van mijn bankrekening afgeschreven. Het bedrag heb ik laten storneren door de bank . Omdat het niet conform de afspraak met Ebay was .Nu krijg ik allerlei dreigbrieven van Paypal om het saldo aan te zuiveren. Wat ik niet ga doen voordat ik het item terug heb of schadeloos wordt gesteld door EBAY .
Ebay houd mij aan het lijntje, ( door een zogenaamd intern onderzoek).
Inmiddels heb ik aangifte gedaan van oplichting bij MIJN POLITIE.NL, maar dat schiet ook niet op. Als verkopende partij ben je bij EBAY en PAYPAL vogelvrij , maar ze willen wel het geld innnen van de transaktie .graag advies. mvg,
GJ.

Ik denk, dat je in de tweede regel "koper" bedoeld?
Is de transactie van de koop ook via PayPal gegaan?
Als het zo was/is, dan is het toch in order, dat het op dezelfde weg weer terug betaald is.
Je hebt de terugbetaling toch aangeboden.

dennis75
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2010 21:47

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door dennis75 »

Ook ik en een collega zijn de dupe geworden van de zeer slechte afhandeling van Paypal
wij kochten via Ebay tv dongles van Android ,geld overgemaakt en wachten maar
na 3 dagen netjes een bericht van EBay dat de verkoper zijn account had afgesloten
en dat wij via paypal een claim in konden dienen om het geld terug te claimen. netjes van Ebay om dit te melden natuurlijk .
zo gezegd zo gedaan ,binnen een paar dagen kregen wij vanuit China een klein pakketje met een nep zilveren munt erin. hé wat is dit nu ? meteen doorgegeven aan paypal dat dit niet de bedoeling is en wij een refund willen ,dus we sluiten de claim niet ,maar gaan weer verder met de claim.

na een paar dagen krijgen wij de opdracht van paypal om de munten terug te sturen naar China en de verzendings gegevens door te mailen of te faxen naar paypal .

LET OP (dit is een exact citaat van een mail van paypal zelf ,en let dan vooral op het adres)

1. Stuur het object in dezelfde staat terug als waarin u het heeft
ontvangen. Stuur het object naar de verkoper op het volgende adres:

kjdjgnjfkhtjr
sfbdsjhkjkl
Anhui Province, 569764 China


meteen gereageerd natuurlijk ,want dit is geen geldig adres , En u raad het al ,geen reactie meer :twisted:
na een paar dagen weer een mail van paypal dat de claim gesloten wordt in het voordeel van de verkoper
als ik geen track en trace retour gegevens mail van de tergsturing ,het moet niet gekker worden natuurlijk ,waaruit blijkt dat paypal garantie een zeer slechte garantie regel is
ik ga stoppen met paypal en koop desnoods een virtuele creditcard want hier zit niemand op te wachten. :twisted:

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door Rim69 »

En op welk punt precies worden jullie nu opgelicht door PayPal? :roll:

Je wordt opgelicht door een koper :idea:

studiokl
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2013 21:11

Re: Opgelicht door PayPal

Ongelezen bericht door studiokl »

Wij hebben een webshop waarop oa met PayPal kan worden betaald. Eind september heeft een koper bij ons een bestelling geplaatst van € 880,-. en via credit card via PayPal betaald. Deze betaling is door zowel onze payment service provider Buckaroo alsook PayPal goedgekeurd. Wij hebben dan ook de bestelling in orde gemaakt en verstuurd. Hiervan hebben wij een verzend- en ontvangstbewijs van ontvangen. Enkele weken later kregen wij bericht van PayPal dat de koper de betaling heeft teruggeboekt. Ik heb hier protest tegen aangetekend en PayPal zou de zaak onderzoeken. Gedurende dit kan ik geen geld van mijn PayPal rekening afboeken (om bijv nieuwe goederen in te kunnen kopen) en sta ik ruim 800,- in het rood bij PayPal.

Zojuist kregen wij bericht dat de creditcard maatschappij in het voordeel van de koper heeft beslist. Wij zijn dus en producten twv € 880,- kwijt en ik sta voor dik € 800,- in het rood bij PayPal. PayPal kan nu verder niets voor ons doen en verzoekt ons onze rekening aan te vullen totdat wij niet meer rood staan.

Ik heb nav deze zaak onze rechtsbijstandverzekering verzocht ons juridisch hierin bij te staan omdat ik het absoluut niet eens ben met de beslissing van de creditcardmaatschappij en PayPal. Zij zullen ons dan ook helpen in deze zaak.

Mijn vraag: wie heeft hier als verkoper (webshophouder) ook ervaring mee en hoe is dat bij u afgelopen. Ik wil namelijk zoveel mogelijk van deze zaken verzamelen en in de diverse media onder de aandacht brengen dat fraude plegen via PayPal kinderlijk eenvoudig is en dat de verkoper altijd aan het kortste einde trekt.

Ik zie uw reacties met belangstelling tegemoet.

Gesloten