LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opheffen betaalrekening zonder mijn toestemming

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Kreijkes

opheffen betaalrekening zonder mijn toestemming

Ongelezen bericht door Kreijkes »

Mag een bank, zonder schriftelijke toestemming van mijn kant, mijn betaalrekening opheffen?

Dit heeft mijn bank (Rabobank) nl gedaan nav de overstapservice van de SNS bank. En nu de betaalrekening is opgeheven heb ik geen toegang meer tot mijn andere bankzaken zoals internetsparen en beleggen. Ik kan nu dus niet meer beschikken over MIJN geld wat op die rekeningen staat.

Ze hebben wel een brief gestuurt dat ze mijn rekening met een paar dagen zouden opheffen. In de voorwaarden van de Rabobank kom ik niets tegen over opheffen van de betaalrekening.

mr T.

Re: opheffen betaalrekening zonder mijn toestemming

Ongelezen bericht door mr T. »

Mag een bank, zonder schriftelijke toestemming van mijn kant, mijn betaalrekening opheffen?
Dat mag inderdaad als u ze daartoe heeft gemachtigd. Die machtiging zit in het akkoord gaan van/gebruik maken van de overstapservice. Er is dan sprake van een gegeven volmacht aan derden.

Kreijkes

Ongelezen bericht door Kreijkes »

Nee, ik heb ze hier toe niet gemachtigd. Ook de SNS-bank bevestigd dit, zowel telefonisch als in hun als productwijzer van de overstap service. Ze raden aan de oude rekening pas na een jaar op te zeggen.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

lees de voorwaarden bij de ovestapservice http://www.overstapservice.nl/pdf/Algem ... n%20OS.pdf.

Staat precies in wate rvolgens NVB wel en niet mag.

Rekening bij de oude bank moet nog 13 maanden doorlopen. Maar ik heb het idee dat rabobank van zijn klanten af wil. Zie topic van hypotheek rabo

arnie77

Ongelezen bericht door arnie77 »

volgens de voorwaarden overstapservice moet de rekening nog een aantal maanden blijven bestaan. De lokale bank bepaald wanneer de rekening word opgeheven. Ze waren bi jou iets voorbarig :oops:

Gesloten