| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opheffen rekening bij overstap naar andere bank
Opheffen rekening bij overstap naar andere bank
Ik wil samen met mijn partner een gezamenlijke rekening openen bij de Rabobank, nu zijn wij beide nog geen klant van deze bank. Zij eisen nu dat we op onze eigen naam een betaalrekening moeten openen, dit is opzich geen probleem maar het gevolg hiervan is dat we de huidige betaalrekeningen zullen kwijt raken. De Rabobank wil er zeker van zijn dat er geld binnen komt op deze rekening wat ik logisch vind maar volgens mij kunnen zij mij niet verplichten om mijn huidige betaalrekening bij een andere bank op te zeggen.
Iemand hier ervaring mee? en mag dit wettelijk gezien zo maar?
Iemand hier ervaring mee? en mag dit wettelijk gezien zo maar?
-
Arjan de Boer
Re: Opheffen rekening bij overstap naar andere bank
Nee, mogen zij wettelijk ook niet. Wel maakt de bank een kosten baten plaatje en enkel een gezamenlijke rekening is voor een bank best prijzig. Daarom willen zij graag alles.
Vaak hebben banken wel als eis dat er op de betaalrekening je inkomen wordt gestort, o.a. om de kosten in te perken, maar ook om ervoor te zorgen dat mensen niet zomaar een rekening openen. Maar daarmee ben je nog niet verplicht om je rekening bij een andere bank op te zeggen. Wel vind ik het raar dat je bank het niet zou toestaan dat je alleen een en/of rekening opent, lijkt mij wat onzinnig.
-
Consumentt
Mooi naar een andere bank gaan, die niet zo zevert 
-
stofzuigertje
Als er salaris binnenkomt mag je de oude ernaast houden....
Als je na enkele jaren deze Rabo te duur zou vinden en liever
online via www.triodos.nl zou gaan, slechts €13,75 per jaar.. dan kun je overstappen en zonder salaris de Rabo houden!
Overstap service is toegestaan, nooit verplicht.
Als je na enkele jaren deze Rabo te duur zou vinden en liever
online via www.triodos.nl zou gaan, slechts €13,75 per jaar.. dan kun je overstappen en zonder salaris de Rabo houden!
Overstap service is toegestaan, nooit verplicht.
en naast triodos zijn er nog vele andere banken waarvoor ik hier geen reclame zal maken.
-
stofzuigertje
@ rvkeuken....
De andere zijn meestal duurder en/of erg slecht en verder enkele plaatselijke als friesland bank.
De andere zijn meestal duurder en/of erg slecht en verder enkele plaatselijke als friesland bank.
vind jij.....
-
VENCO dropje
Bedenk wel kappie...als je bijvoorbeeld ook gebruik wil maken van iDEAL dat Triodos dan geen uitkomst voor je is. Voor deze betaaldienst zul je een rekening moeten openen bij AA, Fortis, ING, Rabo, SNS en sinds kort ook Friesland Bank.