LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplichting van de zogenaamde "leen" instanties
-
oplichting van de zogenaamde "leen" instanties
Ik snap niet dat er eigenlijk nooit over de oplichting van de diverse
"leen" bedrijven gepraat wordt. Komt dat omdat ze zich zo goed hebben ingedekt of heeft gewoon niemand in de gaten hoe deze bedrijven de mensen oplichten??!!??
heel graag reactie hierop
b.v.d.
tritronics
"leen" bedrijven gepraat wordt. Komt dat omdat ze zich zo goed hebben ingedekt of heeft gewoon niemand in de gaten hoe deze bedrijven de mensen oplichten??!!??
heel graag reactie hierop
b.v.d.
tritronics
Re: oplichting van de zogenaamde "leen" instanties
"Oplichting"?
Maar dat eens hard. Welke wet hebben ze overtreden? Wat doen ze fout?
Of vind jij (net als ik) dat het superirritantie lui zijn? Maar irritant zijn is niet strafbaar.
Maar dat eens hard. Welke wet hebben ze overtreden? Wat doen ze fout?
Of vind jij (net als ik) dat het superirritantie lui zijn? Maar irritant zijn is niet strafbaar.
-
nou echt strafbaar zijn ze niet maar de advertenties en reclames op tv zijn erg verleidelijk en kloppen alleen als je goed de kleine letters leest.
Bv: recente advertenties hebben het allemaal over +/- een rente van 3.6% maar als je dan goed rekent en de kleine letters erbij haalt zit je al gauw op minimaal het dubbele.
heb er nu een voor me leen 65000,= betaal 84000 terug zo zijn ze allen kijk maar eens goed.
Nog zoiets is dat stel je leent en betaalt terug in 2 jaar dan betaal je bij hun na een jaar en 3mnd bv. nog steeds rente over het compleet geleende bedrag en niet over het nog aftelossen bedrag en dan hebben we het nog niet eens over als je vervroegd wil aflossen hahaha
Bv: recente advertenties hebben het allemaal over +/- een rente van 3.6% maar als je dan goed rekent en de kleine letters erbij haalt zit je al gauw op minimaal het dubbele.
heb er nu een voor me leen 65000,= betaal 84000 terug zo zijn ze allen kijk maar eens goed.
Nog zoiets is dat stel je leent en betaalt terug in 2 jaar dan betaal je bij hun na een jaar en 3mnd bv. nog steeds rente over het compleet geleende bedrag en niet over het nog aftelossen bedrag en dan hebben we het nog niet eens over als je vervroegd wil aflossen hahaha
tja, in de reclame ziet alles er altijd mooi uit.
tja, dat vonden de Dexia-beleggers ook!
Over een paar jaar krijgen we dezelfde toestanden als nu met Dexia..... de huizenmarkt stort in, tweeverdieners zitten tot hun nek in de top- beleggingshypotheek van Dsb/Frisia/Geelink inclusief peperdure onnodige verzekeringen. Dan gaan we natuurlijk weer met z'n allen zeuren dat het niet onze eigen schuld is dat we in de verkooppraatjes getrapt zijn..........
Als die gasten je leven verwoesten dan gewoon neerknallen, dan komt er een film over en dan neemt de overheid maatregelen.
Beste opusw,
Ik denk dat je gelijk hebt. Kijk maar eens op het legio lease forum: daar wordt nu geadviseerd als je problemen met Dexia hebt om je hypotheek af te sluiten bij DSB .... pffff
Ik denk dat je gelijk hebt. Kijk maar eens op het legio lease forum: daar wordt nu geadviseerd als je problemen met Dexia hebt om je hypotheek af te sluiten bij DSB .... pffff
Maar ja, dan blijft het de vraag, zijn het oplichters?
Nee, want ze overtreden de wetten niet.
Zou er dan toch iets mis zijn met ons rechtssysteem?
Nee, want ze overtreden de wetten niet.
Zou er dan toch iets mis zijn met ons rechtssysteem?
Nee, ze overtreden geen wetten, doen niks fout, maar ze vullen lekker hun zakken met contracten waar ze waanzinnig op verdienen. De fout ligt niet bij ons rechtssysteem; als morgen wij als consumenten zeggen: wij doen geen zaken met deze uitpersers, dan is het gauw voorbij.
Stel dat de slager morgen zijn gehakt in de winkel legt met als bordje: rundergehakt € 50 per kilo. Nu zijn er mensen die dat kopen. Is dat de fout van ons rechtssysteem? Nee, die kopers moeten gewoon zeggen: ik koop het wel voor € 5 bij de supermarkt, of voor € 10 bij een chique slager.
Stel dat de slager morgen zijn gehakt in de winkel legt met als bordje: rundergehakt € 50 per kilo. Nu zijn er mensen die dat kopen. Is dat de fout van ons rechtssysteem? Nee, die kopers moeten gewoon zeggen: ik koop het wel voor € 5 bij de supermarkt, of voor € 10 bij een chique slager.
Er is sprake van oplichterij als de verkopende partij de andere 'voorliegt' Als iets duur blijkt te zijn noem je dat: afzetterij. Afzetterij is door onze wet toegestaan.
Omdat het niet om een fles ranja gaat, moet je heel secuur kijken naar contracten die je ondertekent (hoe saai de tekst ook eruit ziet).
Waarom denk je dat alle banken wel filialen hebben met marmeren vloeren? Ik hoor vele klagen over de DSB en Gelink, maar banken als ABN, Rabo, SNS zijn stiekem net zo erg.
Wees zuinig met je geld zou ik zeggen.
Omdat het niet om een fles ranja gaat, moet je heel secuur kijken naar contracten die je ondertekent (hoe saai de tekst ook eruit ziet).
Waarom denk je dat alle banken wel filialen hebben met marmeren vloeren? Ik hoor vele klagen over de DSB en Gelink, maar banken als ABN, Rabo, SNS zijn stiekem net zo erg.
Wees zuinig met je geld zou ik zeggen.
allemaal 1 pot nat idd.
Hun doel is je zo goedkoop mogelijk leegzuigen.
Hun doel is je zo goedkoop mogelijk leegzuigen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Overal blijkt dat de bekende dsb-bedrijven slapend rijk worden door de verkoop van fincieringen/leningen/hypotheken. Mensen die daar nu toch mee in zee gaan hoeven wat mij betreft over twee jaar te klagen als het mis gaat.
Ze zetten immers zelf een handtekening. Die mooie praatjes zijn echt te mooi om waar te zijn. Ik heb pas een berekening gezien waaruit bleek wat de firma geelink verdiend bij het oversluiten van een lopende hypotheek naar een beleggingshypotheek met woonlastenverzekering. Niet te geloven tienduizenden euro's!!! Dat geld wordt toch echt betaald door de consument. Wat is er mis met een gewone degelijke hypothee van de Rabo of Sns?
Ze zetten immers zelf een handtekening. Die mooie praatjes zijn echt te mooi om waar te zijn. Ik heb pas een berekening gezien waaruit bleek wat de firma geelink verdiend bij het oversluiten van een lopende hypotheek naar een beleggingshypotheek met woonlastenverzekering. Niet te geloven tienduizenden euro's!!! Dat geld wordt toch echt betaald door de consument. Wat is er mis met een gewone degelijke hypothee van de Rabo of Sns?
Op het forum van Legio lease kun je nu ook juichende reacties lezen over Gelink! Gelink heeft er spijt van dat ze aandelenleasecontracten hebben verkocht, en bieden die klanten nu een mooie, nieuwe constructie aan waarmee ze het geld weer kunnen terugverdienen of iets dergelijks. Fijn toch? .....
ja, erg fijn eerst klanten een product aansmeren dat helemaal niet past bij het risicoprofiel van deze klanten. als ze dan in de schit zitten een goedmakertje bieden. ik zou toch twintig keer de voorwaarden doorlezen voor ik daar op in zou gaan..........
De stelling was dat de leenbedrijven hun klanten zouden oplichten.
Of van oplichting sprake is valt nog te bezien. Wat vaak wel duidelijk is dat ze het verbod op koppelverkoop (uit de Wet op het Consumentenkrediet) overtreden. Het aan een lening koppelen van een (vaak dure) arbeidsongeschikheids- of overlijdensrisicoverzekering is verboden, althans levert een vernietigingsgrond op voor de kredietnemer.
Dit verbod op koppelverkoop wordt zeer regelmatig geschonden. De Autoriteit Financiële Markten heeft hier vorig jaar nog tegen gewaarschuwd. Alleen waarschuwen volstaat natuurlijk niet (altijd). Hard ingrijpen moeten ze bij de leenbedrijven die zich hiermee bezig houden
Of van oplichting sprake is valt nog te bezien. Wat vaak wel duidelijk is dat ze het verbod op koppelverkoop (uit de Wet op het Consumentenkrediet) overtreden. Het aan een lening koppelen van een (vaak dure) arbeidsongeschikheids- of overlijdensrisicoverzekering is verboden, althans levert een vernietigingsgrond op voor de kredietnemer.
Dit verbod op koppelverkoop wordt zeer regelmatig geschonden. De Autoriteit Financiële Markten heeft hier vorig jaar nog tegen gewaarschuwd. Alleen waarschuwen volstaat natuurlijk niet (altijd). Hard ingrijpen moeten ze bij de leenbedrijven die zich hiermee bezig houden
Toen ik mijn hypotheek afsloot moest ik een overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Dat is dus koppelverkoop? Ga maar gauw het instituut aanklagen dat de nationale hypotheekgarantie verzorgt. Miljoenen Nederlanders zijn dus opgelicht door hun koppelverkoop!
He Gast,
Ik had het over de Wet op het Consumentenkrediet (WCK). Die wet is grotendeels niet van toepassing op hypothecaire geldleningen. Slechts een paar artikelen uit de WCK gelden voor hypotheken, echter niet het verbod op koppelverkoop. De discussie ging hier echter over de kredietvormen die de leen instituten aanbieden. Dit betreft veelal kredieten (doorlopend krediet, persoonlijke leningen) die onder de WCK vallen.
Ik had het over de Wet op het Consumentenkrediet (WCK). Die wet is grotendeels niet van toepassing op hypothecaire geldleningen. Slechts een paar artikelen uit de WCK gelden voor hypotheken, echter niet het verbod op koppelverkoop. De discussie ging hier echter over de kredietvormen die de leen instituten aanbieden. Dit betreft veelal kredieten (doorlopend krediet, persoonlijke leningen) die onder de WCK vallen.
Ja, de (semi-) overheid mag allerlei dingen die een gewone middenstander niet zou mogen.... Prijsverhogingen van 75% en zo voor huisvuilverwijderen mogen ZIJ wel.Toen ik mijn hypotheek afsloot moest ik een overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Dat is dus koppelverkoop? Ga maar gauw het instituut aanklagen dat de nationale hypotheekgarantie verzorgt. Miljoenen Nederlanders zijn dus opgelicht door hun koppelverkoop!
De oplichting ontstaat mede door de naiviteit van de lener. Er zijn te veel mensen blind voor wat ze zien en niet kritisch genoeg.
Dat geeft voldoende voedingsbodem voor iets wat je misbruik van macht en kennis kunt noemen.
De overheid controleert de regels die er zijn overigens zeer slecht. Als ze dat eens goed deden en actie ondernamen zou een gedeelte van de problemen vroegtijdig getakkeld worden.
Dat geeft voldoende voedingsbodem voor iets wat je misbruik van macht en kennis kunt noemen.
De overheid controleert de regels die er zijn overigens zeer slecht. Als ze dat eens goed deden en actie ondernamen zou een gedeelte van de problemen vroegtijdig getakkeld worden.