LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overboekingstijd van CB Achmea naar ING
-
Overboekingstijd van CB Achmea naar ING
Donderdag 12-12-2013 een behoorlijk groot bedrag van mijn spaarrekening overgeboekt naar mijn tegenrekening bij ING. Bedrag is vrijdag 13-12-2013 afgeboekt, maar vandaag, dinsdag 17-12-2013 14:00 staat het bedrag nog steeds niet op mijn ING rekening. Dat duurt toch veel te lang? Waar is mijn geld? Hoe kom ik z.s.m. aan mijn geld?
Re: Overboekingstijd van CB Achmea naar ING
Ja, dit duurt inderdaad erg lang. Normaal gesproken is een overboeking voor 9:00 uur gedaan, nog dezelfde dag zichtbaar op uw ING-Betaalrekening. Waarschijnlijk gaat de bijschrijving vandaag nog wel lukken, maar toch. Helaas zal ook bij CB Achmea in de voorwaarden staan, dat het 2 werkdagen mag duren.
jantje7
jantje7
Dat is inderdaad niet normaal, wat was de reactie van ING ?c.kamphues schreef:Donderdag 12-12-2013 een behoorlijk groot bedrag van mijn spaarrekening overgeboekt naar mijn tegenrekening bij ING. Bedrag is vrijdag 13-12-2013 afgeboekt, maar vandaag, dinsdag 17-12-2013 14:00 staat het bedrag nog steeds niet op mijn ING rekening. Dat duurt toch veel te lang? Waar is mijn geld? Hoe kom ik z.s.m. aan mijn geld?
Voorwaarden Achmea:
14.2 Waarvoor zijn wij niet aansprakelijk?
>> Als u een fout maakt.
>> Als onze website niet werkt.
>> Als u niet bij de rekening kan.
>> Als wij een opdracht niet of te laat uitvoeren.
jantje7
14.2 Waarvoor zijn wij niet aansprakelijk?
>> Als u een fout maakt.
>> Als onze website niet werkt.
>> Als u niet bij de rekening kan.
>> Als wij een opdracht niet of te laat uitvoeren.
jantje7
-
Achmea noch ING hebben tot nu toe gereageerd.
Van ING naar ING gaat altijd direct. Dit is de eerste keer van Achmea naar ING. Maar ook de laatste keer!
Van ING naar ING gaat altijd direct. Dit is de eerste keer van Achmea naar ING. Maar ook de laatste keer!
-
Volgens centraal Beheer wordt een overboeking (opname) binnen 1 werkdag uitgevoerd.
Als spaarbedrag groter dan € 25.000,- is ING Bonusspaarrekening mogelijk iets voor u met 1,2 + 0.6 % rente. Start met bv. € 5,- de eerste dag, vang je na een jaar altijd de bonus. En inderdaad direct van spaar- naar betaalrekening en omgekeerd.
jantje7
jantje7
c.kamphues schreef:Donderdag 12-12-2013 een behoorlijk groot bedrag van mijn spaarrekening overgeboekt naar mijn tegenrekening bij ING. Bedrag is vrijdag 13-12-2013 afgeboekt, maar vandaag, dinsdag 17-12-2013 14:00 staat het bedrag nog steeds niet op mijn ING rekening. Dat duurt toch veel te lang? Waar is mijn geld? Hoe kom ik z.s.m. aan mijn geld?
Ik gis eens, het gaat om de uitbetaling van een (levens) verzekering.
Heb er ervaring mee, van een andere maatschappij, duurt min. 3 dagen, als er geen weekend tussenzit.
Dat is blijkbaar de werkwijze van verzekeringen, de bank heeft er niets mee te maken.