Onlanngs een flink bedrag overgemaakt van mijn rekening bij de ING naar mijn rekening bij de Rabobank. Omdat ik een beetje haast had na een half gechecked of het al op de Raborekening stond. Helaas niet dus.
Gebeld met de ING. "Oh meneer dat gaat via Equens en dat kan een paar werkdagen duren".
Mooie boel. Op wiens tussenrekening staat nu mijn geld en wie krijgt daarvan de rente?
Waarschijnlijk gang er tijdens het schrijven van dit bericht voor enige miljoenen aan overschrijvingen langs die allemaal een paar werkdagen" op een tussenrekening van een ander staan.
Moet ik mij een beetje gepakt voelen of is dit normaal?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overschrijven duurt wel erg lang.
Re: Overschrijven duurt wel erg lang.
Dit gaat al jaren zo.
Beide dus helaas.Moet ik mij een beetje gepakt voelen of is dit normaal?
Hoelang heeft het uiteindelijk echt geduurd?
-
Kan jij mij aangeven (aannemende dat het geen spoedbetaling betrof):
- wanneer op welke dag van de week en hoe laat je de opdracht bij ING invoerde
- wanneer op welke dag van de week en hoe laat het geld was bijgeschreven op je rekening bij Rabobank.
Als je bijvoorbeeld vrijdagavond een opdracht ingeeft bij ING dan kan het geld pas uiterlijk maandag op je rekening bij Rabobank staan. Waarom? Omdat tussen banken wordt verevend/verrekend op zgn. interbancaire TARGET dagen. Weekend en bepaalde feestdagen is TARGET dicht (dan is DNB dicht om te kunnen verrekening tussen banken en Equens dicht om de onderlinge betaalposities te verevening tussen banken)
- wanneer op welke dag van de week en hoe laat je de opdracht bij ING invoerde
- wanneer op welke dag van de week en hoe laat het geld was bijgeschreven op je rekening bij Rabobank.
Als je bijvoorbeeld vrijdagavond een opdracht ingeeft bij ING dan kan het geld pas uiterlijk maandag op je rekening bij Rabobank staan. Waarom? Omdat tussen banken wordt verevend/verrekend op zgn. interbancaire TARGET dagen. Weekend en bepaalde feestdagen is TARGET dicht (dan is DNB dicht om te kunnen verrekening tussen banken en Equens dicht om de onderlinge betaalposities te verevening tussen banken)
Als ze zeggen dat het een paar dagen duurt dan is dat onzin. Dat is hooguit om zichzelf bij een calimiteit in te dekken.
Als je via internet iets overschrijft binnen ING dan is het er dezelfde dag en als het naar een andere bank gaat is dat uiterlijk de eerstvolgende werkdag (of targetdag zoals hierboven omschreven).
Als je via internet iets overschrijft binnen ING dan is het er dezelfde dag en als het naar een andere bank gaat is dat uiterlijk de eerstvolgende werkdag (of targetdag zoals hierboven omschreven).
Om eerlijk te zijn kan het even snel als het versuren van een e-mail of het plaatsen van een comment op dit forum. Indien het ophouden van e-mails en reacties plaatsen op fora poen zou opleveren, dan zouden deze evenzeer in 'quarantaine' worden geplaatst!!!
De bonussen kunnen immers niet eeuwig op rekening van de 'staat' worden gedeclareed.

De bonussen kunnen immers niet eeuwig op rekening van de 'staat' worden gedeclareed.