LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oversluiten postbankhypotheek.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
geennaam
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:57

Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door geennaam »

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt met mijn opgebouwde inleg wanneer ik mijn hypotheek oversluit naar een andere verstrekker? Ik heb nu ongeveer 7000 euro op een levensverzekering staan en dat is gekoppelt aan een maatwerkhypotheek. Omdat ik steeds meer problemen krijg met de manier van handelen van de postbank wil ik weg. Voor 2 weken wou ik mijn 1 jarige looptijd aanpassen voor een looptijd van 20 jaar. Ik kon een rente krijgen van 5,3 % maar als ik opnieuw naar de notaris zou gaan kreeg ik een rente van 4,9%.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door Mk »

Na afloop van een rentevaste periode zal elke bank je een hogere rente bieden dan dat ze voor nieuwe klanten doen. Met een beetje onderhandelen kan er wel iets vanaf, maar ze weten ook dat oversluiten voor jou extra kosten betekent. Voor jou dus de keuze of je akkoord gaat met een rente die hoger ligt dan voor nieuwe klanten of dat je extra kosten gaat maken voor opnieuw afsluiten etc.

V.w.b. de opgebouwde inleg; hangt er vanaf wat je ermee wilt doen, hoe lang die al loopt etc. Met zo'n vraag kan je beter bij een adviseur langsgaan.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door bolleke »

@ MK

HEt is niet waar dat alle banken cq geldverstrekkers altijd een hogere rente rekenen voor bestaande klanten tov nieuwe klanten. Maar het komt nogwel voor. dus een tip is om altijd te checken of jou geldgever dit wel hanteert.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Bijna alle banken kennen een hoger tarief toe aan bestaande klanten. Dit varieert van 02,% tot 0,4% en soms wel meer, afhankelijk vade verstrekker en het type hypotheek.
Uitzonderingen, banken met een eerlijk en transparant rentebeleid zijn oa; Bank of Scotland, Gmac, Argenta en Obvion

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door Xpert »

Bij de Postbank verschilt op nieuwbouwwoningen tussen dagrente en actierente van de voordeelhypotheek bijna 1%.

Dus denk na of je met de Postbank in zee moet gaan?

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Oversluiten postbankhypotheek.

Ongelezen bericht door Wombarg »

Ik had hetzelfde probleem als jouw.
Ook door problemen met de Postbank (bureaucratie, leugens en een bloemetje als goedmaker voor de door de postbank toegegeven leugens)

Ik wilde dus ook weg.
Proforma eindafrekening aangevraagd, dit heeft twee maanden geduurd (volgens postbank mag dit maximaal twee weken duren)

Na veel postbank elende waarbij men dus leugens vertelde eidelijk de hypotheek overgesloten.
Vervolgens is de aan de spraarhypotheek gekoppelde levensverzekering niet automatisch beeindigd.
Dit moet je zelf aangeven, het geld word dan op je rekening gestort.

Nadat je de hypotheek en de levensverzekering beeindigd hebt begint men te zieken.
Althans zo lijkt het bij mij.
Girofoon wordt afgesloten, opeens is je pincode niet meer geldig, deze kan ik niet activeren omdat ik de rekening ooit heb geopend zonder giropas.
Deze pinpas heb je nodig om je pincode te her-activeren, dat is veiliger zegt men.

Zonder pinpas geen girofoon, en voor mij zonder girofoon geen geld/betalingen.
Dit duurt nu al weken met telkens een nieuw verhaal.
Vorig jaar heeft de postbank mij 3 verlofdagen gekost, allen om hun fouten recht te zetten.
Ik vertrek nu met deze betaalrekening naar een andere bank, alle verzekering gaan daar ook weg.

Gesloten