LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap Service: Oude bankrekening niet opheffen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Overstap Service: Oude bankrekening niet opheffen?

Ongelezen bericht door student538 »

mail van Friesland Bank in quote:

Uw betaalrekening zit in de Overstapservice. De doorlooptijd van de Overstapservice is 13 maanden. Gedurende deze periode moet de oude rekening blijven bestaan.
Met het opheffen van deze rekening stopt u de Overstapservice.
Dan zijn er € 125,- aan kosten aan de nieuwe bank verbonden.

Overstap: Van Friesland Bank naar Triodos Bank. Ik heb altijd begrepen dat zodra de overstap service loopt dat je dan het oude rekeningnummer (in dit geval Friesland Bank dus) kunt opheffen. Nu geven zij aan dat je de rekeningnummer aan moet houden waardoor je dus dubbele kosten hebt.

Verder is het zo dat het oude rekeningnummer van de Friesland Bank in maart 2013 moet overgeheveld moet worden naar de Rabobank. Ik vrees dat straks in maart 2013 de overstap service gestopt wordt doordat de Rabobank een nieuwe rekeningnummer gaat uitgeven?

Verder heb ik overboeking gedaan op donderdag, om de rekeningen leeg te maken bij de Friesland Bank. Deze overboeking heb ik gedaan afgelopen donderdag. Het geld is direct van de spaar rekening afgeboekt maar nu zijn we inmiddels dinsdag en het bedrag staat nog steeds niet op de rekening. Bij het overzicht in het internet bankieren van de Friesland Bank staat dat de betaling nog in behandeling is.... Normaliter is een overboeking direct dezelfde dag nog verwerkt. De Friesland Bank wil kennelijk nog eventjes rentenieren?

Op overstapservice.nl staat het volgende vermeld:

7. Kan ik mijn oude rekening aanhouden of wordt die opgeheven?
Doorgaans wordt uw oude rekening opgeheven. De Overstapservice is immers bedoeld om de overstap naar een andere bank te regelen.

Nu kan de Friesland Bank natuurlijk uitzondering zijn... En dat je opeens 125 euro moet betalen aan de Triodos Bank..... Vreemd?

GJvdZ

Re: Overstap Service: Oude bankrekening niet opheffen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als er automatische incasso's zijn die maar eens per jaar incasseren, is de 13 maanden niet onlogisch toch? Friesland Bank weet pas na minimaal een jaar wie allemaal geld af kan schrijven van jouw rekening.

student538

Zie voorgaande bericht van www.overstapservice.nl dat je het oude rekeningnummer kan opheffen. De incasso's worden omgeleid naar het nieuwe rekeningnummer. Het is niet noodzakelijk dat je oude rekeningnummer aanhoudt. Het is inderdaad handig dat het 13 maanden de overstap service loopt.

student538

Vandaag gesproken met de Friesland Bank. Zodra de Rabobank het rekeningnummer over gaat nemen dan stopt de overstap service halverwege....

TriodosBank

Ongelezen bericht door TriodosBank »

Beste student538,

In je eerste bericht schrijf je dat wij kosten in rekening zullen brengen voor het stopzetten van de 'overstapservice'. Dat is niet helemaal juist.

Wanneer de overstapservice wordt ingetrokken worden er inderdaad kosten in rekening gebracht voor Triodos Bank. Deze kosten worden echter niet doorberekend aan de klant.

Overigens kan je meestal zonder problemen de oude rekening sluiten terwijl de 'overstapservice' actief blijft.

Mocht je hier problemen mee ervaren, dan kan je contact met ons opnemen op ma-vrij van 8-18 uur via 030 693 6511.

Met vriendelijke groet,
Olivier
Triodos Bank

student538

De Friesland Bank wil beslist niet dat de rekening stopgezet wordt. Zij geven aan dat de overstap service dan komt te vervallen zodra het rekeningnummer (begint met 29) stopgezet wordt. De Friesland Bank geeft aan dat zij de incassenten berichten over de wijziging van het nieuwe rekeningnummer en om die reden het rekeningnummer niet opgezegd mag worden. Wanneer de Rabobank, de Friesland Bank gaat overnemen wordt het rekeningnummer alsnog stopgezet en stopt de overstap service halverwege in plaats van het termijn van 13 maanden*. Ik vind dat absoluut geen service van de Friesland Bank c.q. de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A, Rabobank. Had begrepen dat ABN/AMRO ook haar klanten verplicht zolang lid te blijven van de bank zolang de Overstap service nog loopt.

*= De 279.000 klanten van de Friesland Bank mogen hun eigen bankrekeningnummer niet behouden omdat alle nummers worden omgezet naar de nummer reeksen (zie bank code lijst in de topic https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64730 ) van de Rabobank. Dit verloopt ook via de Overstap service van de Friesland Bank naar de Rabobank. Goeie tip voor de Rabobank: Laat de klanten van de Friesland Bank dan ook in die tijd de mensen dubbel betalen!

Gesloten