Ik heb voor de kinderen Rabo Doelsparen geopend. Die zijn ook zichtbaar in mijn overzicht van Rabo telebankieren.
Onlangs wilde ik wat geld van mijn priverekening naar spaarrekening overboeken met mijn smartphone app van Rabo, althans dat was de bedoeling. Omdat de omschrijving van de rekening niet in het lijstje op de app staat en de nummers erg op elkaar lijken staat het geld nu op de Doelspaarrekening van een van mijn kinderen. Meteen gebeld, maar dat geld krijg je er dus niet meer af, tenzij je flinke boete betaald over je eigen spaargeld .
Misschien stom van mij, maar weest gewaarschuwd.
Als je niet van plan bent nog bij te storten op je Doelspaarrekening, laat ze dan uit je telebankieren overzicht halen.
tenzij je flinke boete betaald over je eigen spaargeld
Ja, bij Rabobank Doelsparen (door jou genoemd: je eigen spaargeld) betaal je opnamekosten (door jou genoemd: flinke boete) bij opname van het geld. Er zijn meer spaarrekeningen waarbij je opnamekosten betaalt bij opname. Als dat niet geschikt voor je is moet je er niet aan beginnen. Open dan een internetspaarekeningetje zonder beperkingen.
Als dat niet geschikt voor je is moet je er niet aan beginnen. Open dan een internetspaarekeningetje zonder beperkingen.
Het lijkt er op dat je de topic niet goed hebt gelezen. Per abuis is er een bedrag naar de verkeerde spaarrekening geboekt. Het verzoek is nu of het naar de juiste rekening overgeboekt kan worden. Het zou de RABO sieren als ze deze vergissing zouden corrigeren zonder kosten. Helaas zijn ze niet zo flexibel bij de RABO kennelijk. Kennelijk maken ze bij de RABO nooit fouten.
Nee natuurlijk niet. Bij opname betaal je opnamekosten. Je kan natuurlijk altijd wel schreeuwen dat het niet de bedoeling was om dat geld op die rekening te storten en dat je daarom het er zonder opnamekosten weer af moet kunnen halen maar ja, dan wil iedereen zich er zo onderuit draaien.
Meteen gebeld, maar dat geld krijg je er dus niet meer af, tenzij je flinke boete betaald over je eigen spaargeld .
.
Dit soort vragen moet je niet telefonisch doen krijg je een klientenservice afdeling aan de lijn die geven je standaard dat antwoord omdat dat de voorwaarden zijn. Je moet hiervoor een afspraak maken met een adviseur de situatie uitleggen die kan een correctie boeking maken/laten uitvoeren. In het verleden gebruikte ik daarvoor speciale boekingscodes ik neem aan dat dit nu ook nog kan. Toen ik nog bij de bank werkte hadden we andere vergelijkbare speciale/geblokkeerde spaarrekeningen waarop wel eens een correctie gemaakt moest worden.
Je kan natuurlijk altijd wel schreeuwen dat het niet de bedoeling was om dat geld op die rekening te storten en dat je daarom het er zonder opnamekosten weer af moet kunnen halen maar ja, dan wil iedereen zich er zo onderuit draaien.
Het was inderdaad een beetje dom van mij om serieus op je posting te reageren. Het is me duidelijk met welke motivatie jij hier reageert. Ik zal je in het vervolg niet meer serieus nemen en je links laten liggen.
Laatst gewijzigd door CB op 07 jul 2011 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja het is natuurlijk een vergissing van TS zelf, dit is misschien zelfs een beetje dom te noemen door over te schrijven zonder echt goed te controleren.
Desalniettemin vind ik eigenlijk best dat de Rabo in dit geval een beetje flexibel mag zijn met een vergissing van een klant. Door bijvoorbeeld een regeling dat je binnen een week (? of zoiets) de boeking mag corrigeren bij een gemaakte fout. Meestal is in zo'n kort tijdsbestek of afwijkend bedrag ook wel evident dat er een vergissing gemaakt is. Desnoods zonder berekening van de rente dat het bedrag dat weekje op de rekening heeft gestaan. Meestal zijn de rentepercentages immers ook hoger. Dat er bij een "gewone" opname een boete in rekening wordt gebracht, is begrijpelijk.