LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Julie4444 schreef:
borgqueenx schreef:Het bedrijf achter het spel weigert me het geld terug te geven en paypal weigert zelf ook de man het geld te pakken en aan me te geven.
Tera is zo'n generic MMO toch, waar bots en RWT de boel verzieken?

1 minuut googlen later...
Tera Rules of Conduct schreef:11. Real money solicitations: As if MMOs need more spamming for gold. This also includes power-leveling services, selling characters, items, or anything else. These services lead to account theft, credit card fraud, and stolen identities. It also sucks.
Waarom zouden zij dan in godsnaam ook maar enige actie ondernemen voor jou? If anything kunnen ze jou met een ban slaan voor RWT.
borgqueenx schreef:Ik vind dat paypal hier wel wat verantwoording in mag nemen, omdat deze "transactie" eruit zag als betaling en het duidelijk is dat hij me wou oplichten.
En als 2e omdat mijn paypal engels was sinds hun nieuwe site uiterlijk, Onder dat mij hierom gevraagd werd. Als het nederlands was, was ik wellicht niet in deze oplichting getrapt.
Dan moet je cookies accepteren en als je iets niet snapt maar eens google translate of Oxforddictionaries.com openen. Zelf denken mag ook wel een keertje.
borgqueenx schreef:Maarja wat kan ik verder doen. Paypal weigert me geld te geven omdat deze persoon geen opdracht heeft gegeven tot betaling. Ik vind dat deze "overeenkomst" van deze transactie wel degelijk mag worden bescouwt als betaling en dat ik recht heb op het geld.
Dat mag je vinden, maar je hebt geen poot om op te staan. Je kan feitelijk niets bewijzen. Iedereen kan wel willekeurige skype-logs maken en dan nog is het maar de vraag of hard te maken is dat je in-game geld aan diezelfde persoon hebt gegeven, naast het feit dat het tegen de regels van het spel (en dus de overeenkomst tot spelen) is. Zie dit maar als een leermoment.
Dat is waar je het verkeerd hebt. ik heb WEL een poot om op te staan, en ZEER duidelijk bewijs. Namenlijk dat de persoon me bewust misleid heeft om geld naar me toe te sturen. een paypal gift. Dus dit geld heeft hij geen recht op retour.
Het hele zaakje eromheen is eigenlijk extra "bewijsmateriaal" maar aan het paypal bericht laat het geen twijfel over.

http://i.imgur.com/feiQGCb.png

edit: het ging om 540 euro, niet 580. excuus.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borgqueenx schreef:Dat is waar je het verkeerd hebt. ik heb WEL een poot om op te staan, en ZEER duidelijk bewijs. Namenlijk dat de persoon me bewust misleid heeft om geld naar me toe te sturen. een paypal gift. Dus dit geld heeft hij geen recht op retour.
Het hele zaakje eromheen is eigenlijk extra "bewijsmateriaal" maar aan het paypal bericht laat het geen twijfel over.

http://i.imgur.com/feiQGCb.png
Het is gewoon logisch dat men weigert dit te accepteren als "bewijs van een transactie". Het is immers geen bewijs van een transactie, want de transactie heeft in-game plaatsgevonden, nietwaar? En dat tegen de regels van het spel in, en dan heb jij het lef om bij de uitgever van het spel te gaan zeuren om je in-game goud terug, en geef je de Engelse taal de schuld van jouw onbegrip van de situatie.

Houd je in het vervolg gewoon aan de regels van het spelletje, want die zijn er onder andere om mensen tegen dit soort stupiditeiten te beschermen.

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Nogmaals, de reden waarom en hoe maakt niet uit. Ik zou geld krijgen, en de persoon heeft het erop laten lijken dat het verstuurd was, en heeft dit niet gedaan. Dit staat duidelijk in mijn account van paypal zelf.

En ja ik heb absoluut het lef om ook boos op paypal te zijn omdat ik al een poos met een engelse paypal versie zit, en een email geschreven of ze dit konden wijzigen en ze daarop niets uit deden. Hun instructies om het te wijzigen werkten niet.

En dat geld traden in tera niet mag, klopt helemaal. Ik vertel het om het verhaal erbij te geven. Maar nogmaals het past niet bij de situatie. En verder mag je blij zijn dat je de uitgever van tera niet kent, want iedereen wenst dat bedrijf een langzaam faiieesement(of hoe je dat ook schrijft)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borgqueenx schreef:Nogmaals, de reden waarom en hoe maakt niet uit. Ik zou geld krijgen, en de persoon heeft het erop laten lijken dat het verstuurd was, en heeft dit niet gedaan. Dit staat duidelijk in mijn account van paypal zelf.

En ja ik heb absoluut het lef om ook boos op paypal te zijn omdat ik al een poos met een engelse paypal versie zit, en een email geschreven of ze dit konden wijzigen en ze daarop niets uit deden. Hun instructies om het te wijzigen werkten niet.

En dat geld traden in tera niet mag, klopt helemaal. Ik vertel het om het verhaal erbij te geven. Maar nogmaals het past niet bij de situatie. En verder mag je blij zijn dat je de uitgever van tera niet kent, want iedereen wenst dat bedrijf een langzaam faiieesement(of hoe je dat ook schrijft)
Natuurlijk is het relevant. Je kan niet aantonen dat de transactie plaatsgevonden heeft. De intentie van de scammer is misschien aanneembaar te maken, maar dat het daadwerkelijk gelukt is kan je niet bewijzen. Ook is dan duidelijk dat hij nooit van plan was je te betalen, en zeker niet zo'n bedrag. Dat jij ervoor gekozen hebt om hem/een vreemde gold in een MMO te geven, want dat is wat je hebt gedaan, is gewoon je eigen schuld. Wat je zelf aangeeft is dat jij de intentie had om de regels van het spel te breken. Digitaal geld in MMO's (en alle andere dingen zoals characters en items) is doorgaans het eigendom van de uitgever, niet van de speler.

Als jij ervoor kiest een service in een taal die jij niet snapt te gebruiken is dat je eigen risico, en dan had je alsnog gewoon de woorden kunnen opzoeken.

En dat het niet mag is meteen ook waarom je niet bij het spel had moeten aankloppen. Het is algemen bekend dat dit soort acties tot problemen leiden. Voor mij komt het over alsof je drugsdealer of illegale wapenhandelaar bent en nu bij de authoriteiten gaat aankloppen omdat je koper je niet betaald heeft.

Accepteer je verlies en wees blij dat het in een spelletje is (en dus geen echte waarde/echt geld is). Leer ervan en move on.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Julie4444 schreef:
borgqueenx schreef:Dat is waar je het verkeerd hebt. ik heb WEL een poot om op te staan, en ZEER duidelijk bewijs. Namenlijk dat de persoon me bewust misleid heeft om geld naar me toe te sturen. een paypal gift. Dus dit geld heeft hij geen recht op retour.
Het hele zaakje eromheen is eigenlijk extra "bewijsmateriaal" maar aan het paypal bericht laat het geen twijfel over.

http://i.imgur.com/feiQGCb.png
Het is gewoon logisch dat men weigert dit te accepteren als "bewijs van een transactie". Het is immers geen bewijs van een transactie, want de transactie heeft in-game plaatsgevonden, nietwaar? En dat tegen de regels van het spel in, en dan heb jij het lef om bij de uitgever van het spel te gaan zeuren om je in-game goud terug, en geef je de Engelse taal de schuld van jouw onbegrip van de situatie.

Houd je in het vervolg gewoon aan de regels van het spelletje, want die zijn er onder andere om mensen tegen dit soort stupiditeiten te beschermen.
Ik ben blij dat jij er wat van snapt want dit gaat me de pet te boven

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sweet-devil schreef:Ik ben blij dat jij er wat van snapt want dit gaat me de pet te boven
Ik heb een tijd lang MMO's gespeeld en in eentje een tijd gemodereerd. RWT (Real World Trading = het ruilen van in-game content/karakters/accounts voor echt geld) is een groot probleem in die wereld (bij heel veel spellen) en is vragen om problemen.

Het principe is simpel:
- Het spel is een grote fantasiewereld.
- TS is een karakter/avatar/mannetje in deze wereld.
- De andere partij heeft hier ook een karakter/avatar/mannetje.

Onderdeel van spelen is het volgen van de regels. Echt geld ruilen voor in-game geld, karakters, accounts, en items mag niet. Dit is wel wat TS probeerde te doen.

1. De ander beloofde hem € 540 te geven via paypal als TS hem in het spel met zijn mannetje in-game gouden muntjes gaf aan het mannetje van de tegenpartij. Met die muntjes kan je doorgaans in het spel items kopen voor je karakter. Ze hebben in de echte wereld geen waarde.
2. TS gaf met zijn mannetje het virtuele goud. Dat mag in principe. Er echt geld voor vragen mag niet.
3. De andere partij heeft TS niets gegeven. Nu is TS boos en wil hij echt geld.
4. TS kan niet bewijzen dat deze in-game transactie heeft plaatsgevonden, alleen dat er via skype afgesproken is de regels van het spel te breken door een dergelijke transactie te plannen.

TS heeft dit zichzelf aangedaan door de regels van het spel te breken en de ander het digitale geld te geven. Juridisch is alles sowieso eigendom van de uitgever van het spel en niet de spelers zelf (vandaar dat ze accounts ook zonder pardon kunnen bannen en suspenden bij overtreding van de regels).

Paypal en de uitgever zijn niet verantwoordelijk voor de stommiteit van TS, die tegen de overeenkomst in dacht extra geld te kunnen krijgen voor iets wat niet verhandeld mag worden.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Julie4444 schreef:
sweet-devil schreef:Ik ben blij dat jij er wat van snapt want dit gaat me de pet te boven
Ik heb een tijd lang MMO's gespeeld en in eentje een tijd gemodereerd. RWT (Real World Trading = het ruilen van in-game content/karakters/accounts voor echt geld) is een groot probleem in die wereld (bij heel veel spellen) en is vragen om problemen.

Het principe is simpel:
- Het spel is een grote fantasiewereld.
- TS is een karakter/avatar/mannetje in deze wereld.
- De andere partij heeft hier ook een karakter/avatar/mannetje.

Onderdeel van spelen is het volgen van de regels. Echt geld ruilen voor in-game geld, karakters, accounts, en items mag niet. Dit is wel wat TS probeerde te doen.

1. De ander beloofde hem € 540 te geven via paypal als TS hem in het spel met zijn mannetje in-game gouden muntjes gaf aan het mannetje van de tegenpartij. Met die muntjes kan je doorgaans in het spel items kopen voor je karakter. Ze hebben in de echte wereld geen waarde.
2. TS gaf met zijn mannetje het virtuele goud. Dat mag in principe. Er echt geld voor vragen mag niet.
3. De andere partij heeft TS niets gegeven. Nu is TS boos en wil hij echt geld.
4. TS kan niet bewijzen dat deze in-game transactie heeft plaatsgevonden, alleen dat er via skype afgesproken is de regels van het spel te breken door een dergelijke transactie te plannen.

TS heeft dit zichzelf aangedaan door de regels van het spel te breken en de ander het digitale geld te geven. Juridisch is alles sowieso eigendom van de uitgever van het spel en niet de spelers zelf (vandaar dat ze accounts ook zonder pardon kunnen bannen en suspenden bij overtreding van de regels).

Paypal en de uitgever zijn niet verantwoordelijk voor de stommiteit van TS, die tegen de overeenkomst in dacht extra geld te kunnen krijgen voor iets wat niet verhandeld mag worden.
Jeetje bedankt voor alle moeite van het typen. Weer wat geleerd. Nooit geweten dat het ruilen zo'n groot probleem was. Hoe ziet TS dit? (dat aangegeven wordt dat hij zelf fout zit bedoel ik, niet hoe hij denkt dat deze wereld in elkaar zit 8) )

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sweet-devil schreef:Jeetje bedankt voor alle moeite van het typen. Weer wat geleerd. Nooit geweten dat het ruilen zo'n groot probleem was. Hoe ziet TS dit? (dat aangegeven wordt dat hij zelf fout zit bedoel ik, niet hoe hij denkt dat deze wereld in elkaar zit 8) )
Geen probleem.

TS gaf in zijn bovenstaande reactie op mij aan dat hij het niet relevant vindt dat hij fout zit.

Mjin gok: TS is goed in centjes verdienen in de spelwereld en had dus veel muntjes (hoe laten we maar even buiten beschouwing want ook gold farming is een enorm probleem). TS is deze muntjes nu kwijt en is dus van mening dat hem ruim € 500 is ontnomen. TS lijkt het niet relevant te vinden dat wat hij probeerde te doen niet mag. Hij mag van geluk spreken, want vaak leidt RWT tot identiteit/creditcard fraude, account hijacking en dergelijke.

Feitelijk is hij geen cent armer, alleen virtuele muntjes armer... maar die heeft hij zelf aan de ander (op goed vertrouwen van regelbrekend gedrag) gegeven zonder er iets voor terug te krijgen in het spel. Zie het als op marktplaats iets verkopen en alvast het product leveren zonder de betaling te krijgen, alleen dan met een transactie die tegen de regels is.

Omdat het bedrag nogal hoog is ga ik er eigenlijk van uit dat het door (automated) goldfarming is bemachtigd, iets wat in eerder citaat aangegeven in Tera ook niet mag.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 20 mei 2015 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Ik snap je punt, maar het klopt niet wat je zegt. Maar ik zie al dat er geen verstand in te brengen is. Jammer. En heel stoer dat je hebt mee geholpen aan die spellen hoor...ik ook... ;)

Mij is de belofte gedaan geld te krijgen wat uit de screenshot te zien is. Dat is genoeg. Het verhaal eromheen is apart, maar vertel ik zodat je de situatie ook kent.

De situatie in tera krijg je niet te horen, mischien als je een redelijker en vriendelijker persoon was.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borgqueenx schreef:Ik snap je punt, maar het klopt niet wat je zegt. Maar ik zie al dat er geen verstand in te brengen is. Jammer. En heel stoer dat je hebt mee geholpen aan die spellen hoor...ik ook... ;)

Mij is de belofte gedaan geld te krijgen wat uit de screenshot te zien is. Dat is genoeg. Het verhaal eromheen is apart, maar vertel ik zodat je de situatie ook kent.
Je weet dat ik gelijk heb. Generic MMO 1 is niet zo anders als generic MMO 2 wat betreft cybercrime en regels.. of concept.

Een belofte is helemaal geen overeenkomst, en dan nog heb je daar niets aan. Een [als-dan] belofte geeft je toch de verantwoordelijkheid te bewijzen dat "als" gebeurd is en dat kan je niet, naast het feit dat het illegaal is.

Je hebt nog steeds geen poot om op te staan. Je kan niet bewijzen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is (want die is er niet). Je kan niet bewijzen dat de vermeende transactie heeft plaatsgevonden, en juridisch is alles eigendom van de uitgever, niet van jou. Verder weet je niet eens wie die ander in het buitenland is, en of die überhaupt meerderjarig is, dus succes daar een claim neer te leggen.

Maar als je dat allemaal niet wil accepteren, ga maar lekker een advocaat inhuren ofzo. Dan kost het je ook nog eens echt geld, en daar bereik je niets mee. Je hebt niets te bereiken want er is niets om je op te beroepen. Accepteer gewoon dat je dom bent geweest en houd je in het vervolg gewoon aan de regels.

Maar goed, droom lekker verder als je dat graag wilt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Weet niet of het iemand op is gevallen maar een Paypal "gift" is toch echt iets anders dan een betaling. Voor zakelijke transacties waarbij iets verkocht wordt (of dat nu B2B, B2P of P2P is) worden kosten in rekening gebracht en geldt kopersbescherming.

Mensen willen graag die kosten ontlopen en spreken af om de zaken als "gift" af te handelen en vergeten dan dus ook dat een gift straffeloos kan worden ingetrokken binnen 24 uur - waarom ook eigenlijk niet, het is immers een gift...

Iemand heeft dus een donatie op de Paypal account van TS gestort en deze er vervolgens weer vanaf gehaald - dat is volkomen in orde en daar is niets mis mee. Dat TS iets tegenover die gift heeft gesteld en dat reeds afgegeven had is gewoon erg dom en ook nog eens tegen de regels van Paypal - géén wonder dat ze er ook niets aan willen doen.

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

newmikey schreef:Weet niet of het iemand op is gevallen maar een Paypal "gift" is toch echt iets anders dan een betaling. Voor zakelijke transacties waarbij iets verkocht wordt (of dat nu B2B, B2P of P2P is) worden kosten in rekening gebracht en geldt kopersbescherming.

Mensen willen graag die kosten ontlopen en spreken af om de zaken als "gift" af te handelen en vergeten dan dus ook dat een gift straffeloos kan worden ingetrokken binnen 24 uur - waarom ook eigenlijk niet, het is immers een gift...

Iemand heeft dus een donatie op de Paypal account van TS gestort en deze er vervolgens weer vanaf gehaald - dat is volkomen in orde en daar is niets mis mee. Dat TS iets tegenover die gift heeft gesteld en dat reeds afgegeven had is gewoon erg dom en ook nog eens tegen de regels van Paypal - géén wonder dat ze er ook niets aan willen doen.
nee, hij heeft geen gift verstuurd. hij heeft een "invoice" verstuurd. een verzoek om betaling. die er vervolgens uit ziet als een gift- een betaling.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door newmikey »

borgqueenx schreef: nee, hij heeft geen gift verstuurd. hij heeft een "invoice" verstuurd. een verzoek om betaling. die er vervolgens uit ziet als een gift- een betaling.
Man man man, eerst weet je niet eens wat een invoice is en lees je géén of slecht Engels, dan plaats je in je openingspost dat het initiele bericht meldde dat de transactie op PP stond met de vermelding "this is a paypal gift" en weet je het plotseling beter?

Waarom zou een invoice, een faktuur dus, via PP verzonden worden aan een verkoper en niet aan een koper? Waarom zou daar op staan dat het een gift was? Waarom zou PP je niet kopersbescherming gunnen (als het al een faktuur was)? Waarom stuur jij zaken op (zelfs digitaal) als je niet weet waar je mee bezig bent?

Heb jij eigenlijk wel aan je verplichtingen jegens die koper voldaan of heb jij hem gescammed en trok hij daarom zijn "gift" weer in?

Grappig dat mensen die zich zèlf aan géén enkele regel houden, van anderen (PP, de koper etc) dat ze de regels strikt hanteren...

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

dat bedoelde ik dus met het eruit ziende van....Het zag eruit als een paypal gift, omdat er ook stond "this is a paypal gift". Maar het was het niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat betreft die "Engelse Paypal" , dat is iets wat Paypal niet voor je op kan lossen.
Heb je al eens op dat vlaggetje helemaal onderin je paypal scherm geklikt ?
En dan Nederland gekozen ?

Of :

Stap 1
Log in op je Paypal account
Klik op "My settings" rechts bovenaan (het tandwieltje).

Stap 2
Bij "Account options" midden links kun je de "Language" aanpassen.

Stap 3
Selecteer Nederlands, save het en log opnieuw in.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borgqueenx schreef:dat bedoelde ik dus met het eruit ziende van....Het zag eruit als een paypal gift, omdat er ook stond "this is a paypal gift". Maar het was het niet.
En ondertussen heb je je illegale handeltje in het Engels afgesproken met die Italiaan, toch?

Accepteer nou gewoon dat je zowel juridisch als moreel geen poot op te staan hebt, dat je een domme fout hebt begaan door bewust iets te willen doen wat niet mag en dat je daarvan kunt leren om het in de echte wereld niet te doen.

Je bent er geen cent armer om geworden, dus wees blij dat het maar een spelletje is.

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

bprosman schreef:Wat betreft die "Engelse Paypal" , dat is iets wat Paypal niet voor je op kan lossen.
Heb je al eens op dat vlaggetje helemaal onderin je paypal scherm geklikt ?
En dan Nederland gekozen ?

Of :

Stap 1
Log in op je Paypal account
Klik op "My settings" rechts bovenaan (het tandwieltje).

Stap 2
Bij "Account options" midden links kun je de "Language" aanpassen.

Stap 3
Selecteer Nederlands, save het en log opnieuw in.
aan het derde telefoon gesprek heeft de medewerker het wel kunnen veranderen :)

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Julie4444 schreef:
borgqueenx schreef:dat bedoelde ik dus met het eruit ziende van....Het zag eruit als een paypal gift, omdat er ook stond "this is a paypal gift". Maar het was het niet.
En ondertussen heb je je illegale handeltje in het Engels afgesproken met die Italiaan, toch?

Accepteer nou gewoon dat je zowel juridisch als moreel geen poot op te staan hebt, dat je een domme fout hebt begaan door bewust iets te willen doen wat niet mag en dat je daarvan kunt leren om het in de echte wereld niet te doen.

Je bent er geen cent armer om geworden, dus wees blij dat het maar een spelletje is.
ik kon er bij iemand anders met goede reviews 380 euro voor krijgen. Omdat goud in dat spel niet makkelijk is voel ik me wel degelijk beroofd. Een dom iets was het zeker, maar toch vind ik dat ik zelf niet verantwoordelijk ben. Ik ga in elk geval niet stoppen om dit te doen. als een bedrijf zijn spelers probeert uit te melken, doe ik het ook :)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

borgqueenx schreef:
Julie4444 schreef:
borgqueenx schreef:dat bedoelde ik dus met het eruit ziende van....Het zag eruit als een paypal gift, omdat er ook stond "this is a paypal gift". Maar het was het niet.
En ondertussen heb je je illegale handeltje in het Engels afgesproken met die Italiaan, toch?

Accepteer nou gewoon dat je zowel juridisch als moreel geen poot op te staan hebt, dat je een domme fout hebt begaan door bewust iets te willen doen wat niet mag en dat je daarvan kunt leren om het in de echte wereld niet te doen.

Je bent er geen cent armer om geworden, dus wees blij dat het maar een spelletje is.
ik kon er bij iemand anders met goede reviews 380 euro voor krijgen. Omdat goud in dat spel niet makkelijk is voel ik me wel degelijk beroofd. Een dom iets was het zeker, maar toch vind ik dat ik zelf niet verantwoordelijk ben. Ik ga in elk geval niet stoppen om dit te doen. als een bedrijf zijn spelers probeert uit te melken, doe ik het ook :)
Moet je zelf weten natuurlijk, maar je bent wel zelf verantwoordelijk voor je acties en de consequenties: zo ook in deze casus. Paypal en de uitgever zijn niet verantwoordelijk voor je gedrag maar jij zelf.

Ik snap dat je je beroofd voelt, maar feit blijft dat de muntjes juridisch eigendom zijn van de uitgever, evenals alle andere digitale objecten in het spel, dat je het niet mag verhandelen, en dat ze voor de wet geen waarde hebben in de echte wereld.

Accepteer dan dat je zelf verantwoordelijk bent en wees bereid de consequenties te aanvaarden zonder allerlei uitwegen te zoeken over hoe jij vindt dat het niet je eigen schuld is.

mh73

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door mh73 »

TS kan wel proberen uitwegen te zoeken, maar heeft geen poot om op te staan. Hij heeft iets gedaan wat eigenlijk niet mag én er heeft geen transactie plaatsgevonden.

Sowieso is Paypal vooral goed in kopersbescherming en TS is geen koper. Hij heeft iets (illegaals) verkocht. Dacht althans dat hij dat deed. En dus kun je geen geschil openen.

Ik zou er ook niet teveel aandacht op vestigen bij Paypal. Op het moment dat Paypal zich realiseert dat TS met illegale activiteiten bezig is, kan zijn Paypal account zomaar bevroren worden. Dat mag namelijk niet volgens de voorwaarden van Paypal. Ze hebben dat al voor mindere vergrijpen gedaan. In dit soort situaties geheel terecht, als je het mij vraagt.

Gesloten