LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] persoonsverwisseling door bank
persoonsverwisseling door bank
Hallo,
Wie heeft er ervaring met persoonsverwisseling door de bank?
Een bank heeft mijn gegevens gekoppeld aan die van iemand anders. Diegene heeft dezelfde voorletter en achternaam en ook nog eens dezelfde geboortedatum.
Zijn gegevens zijn door de bank veranderd in mijn adresgegevens.
Die andere persoon bleek een groot bedrag op zijn rekening te hebben. Na diverse telefoontjes met de bank over dat ik niet wist van het bestaan van die andere rekening, werd mij iedere keer weer verteld dat het geld daadwerkelijk van mij was, omdat het onmogelijk zou zijn dat mijn naam aan een ander rekeningnummer gekoppeld kan worden.
De medewerkers van de bank hebben mij uitgelegd hoe ik dat geld over kon maken naar mijn (eigen) rekeningnummer.
Naar aanleiding daarvan heb ik te goeder trouw een uitgebreide brief geschreven naar de bank. Een week later is het geldbedrag op mijn eigen rekening bij geschreven.
De bank is er nu achter gekomen dat het verkeerd is gegaan. Er is aangifte tegen mij gedaan en mijn eigen rekening is geblokkeerd, vanwege bancaire fraude!!
De bank wilt nu dat ik alles terug betaal, maar ik heb niet alles meer (iets van 2/3 nog).
Ik wil dat de bank mijn naam zuivert en mijn blokkering van mijn eigen rekening opheft.
Hoe ver kan de bank gaan?
Kunnen ze er voor zorgen dat ik nu door hun schuld een lening moet afsluiten omdat ik niet al het geld meer heb? Ik heb ten slotte te goeder trouw het geld ontvangen.
Graag hoor ik jullie reacties, tips en opmerkingen!
Alvast bedankt.
Wie heeft er ervaring met persoonsverwisseling door de bank?
Een bank heeft mijn gegevens gekoppeld aan die van iemand anders. Diegene heeft dezelfde voorletter en achternaam en ook nog eens dezelfde geboortedatum.
Zijn gegevens zijn door de bank veranderd in mijn adresgegevens.
Die andere persoon bleek een groot bedrag op zijn rekening te hebben. Na diverse telefoontjes met de bank over dat ik niet wist van het bestaan van die andere rekening, werd mij iedere keer weer verteld dat het geld daadwerkelijk van mij was, omdat het onmogelijk zou zijn dat mijn naam aan een ander rekeningnummer gekoppeld kan worden.
De medewerkers van de bank hebben mij uitgelegd hoe ik dat geld over kon maken naar mijn (eigen) rekeningnummer.
Naar aanleiding daarvan heb ik te goeder trouw een uitgebreide brief geschreven naar de bank. Een week later is het geldbedrag op mijn eigen rekening bij geschreven.
De bank is er nu achter gekomen dat het verkeerd is gegaan. Er is aangifte tegen mij gedaan en mijn eigen rekening is geblokkeerd, vanwege bancaire fraude!!
De bank wilt nu dat ik alles terug betaal, maar ik heb niet alles meer (iets van 2/3 nog).
Ik wil dat de bank mijn naam zuivert en mijn blokkering van mijn eigen rekening opheft.
Hoe ver kan de bank gaan?
Kunnen ze er voor zorgen dat ik nu door hun schuld een lening moet afsluiten omdat ik niet al het geld meer heb? Ik heb ten slotte te goeder trouw het geld ontvangen.
Graag hoor ik jullie reacties, tips en opmerkingen!
Alvast bedankt.
Re: persoonsverwisseling door bank
Tsja, ik vrees toch dat je jezelf behoorlijk in de nesten hebt gewerkt.
"Te goeder trouw ontvangen"? Dat zal best: het stond plotseling op een rekening waarvan u een afschrift ontving
Wat bezielde u om " te goeder trouw" een uitgebreide brief aan de bank te schrijven, om geheel " te goeder trouw" een geldbedrag in te pikken wat overduidelijk niet van u was, gezien ook het feit dat het op een rekening stond met een nummer ongetwijfeld voor u herkenbaar is geweest als allesbehalve uw eigen rekeningnummer.
Terugbetalen is het minste wat zal moeten gebeuren. Of dacht u iets anders?
U heeft daarnaast nog steeds het probleem dat anderen er kennelijk niet van overtuigd zijn dat u "te goeder trouw" gehandeld hebt. Naam zuiveren is er dan ook niet bij: de consequentie van de keuzes die uw gemaakt hebt.
Misschien kunt u nogmaals aan de bank een brief schrijven waarin u uitlegt dat u geheel "te goeder trouw" gehandeld hebt, en waarom u niets te verwijten valt.
"Te goeder trouw ontvangen"? Dat zal best: het stond plotseling op een rekening waarvan u een afschrift ontving
Wat bezielde u om " te goeder trouw" een uitgebreide brief aan de bank te schrijven, om geheel " te goeder trouw" een geldbedrag in te pikken wat overduidelijk niet van u was, gezien ook het feit dat het op een rekening stond met een nummer ongetwijfeld voor u herkenbaar is geweest als allesbehalve uw eigen rekeningnummer.
Terugbetalen is het minste wat zal moeten gebeuren. Of dacht u iets anders?
U heeft daarnaast nog steeds het probleem dat anderen er kennelijk niet van overtuigd zijn dat u "te goeder trouw" gehandeld hebt. Naam zuiveren is er dan ook niet bij: de consequentie van de keuzes die uw gemaakt hebt.
Misschien kunt u nogmaals aan de bank een brief schrijven waarin u uitlegt dat u geheel "te goeder trouw" gehandeld hebt, en waarom u niets te verwijten valt.
Wanneer je door een fout van de bank plotseling € 35.000,- op je rekening wordt bijgeboekt, weet je natuurlijk dat er een fout is geslopen in de verwerkingproces van het de rekening,
Zeker weten dat je dit geld niet mag houden, want het wordt natuurlijk "vermist" door de oorspronkelijke eigenaar van het geld,
Zeker weten dat deze wel even naar de bank gaat om opheldering te vragen over de gedane transactie,
De bank zal zeker de zaken uitzoeken, en 99% van alle fouten worden weer netjes opgelost,
Wanneer echter de "nieuwe" eigenaar van het geld, het geld vlug op maakt, en er een leuke auto voor koopt, weet deze zeker dat de bank daar niet in trapt, en doodleuk het geld probeert terug te storten,
Wanneer dit geld verdwenen is, kan de bank er in het ergste geval een politie zaak van maken!, want het geld heeft op de foute rekening gestaan!, hier valt niet aan te tornen!,
Dus reken er maar op dat het terug betalen wordt!,
Jammer!, de volgende keren het geld maar even netjes laten staan, en de bank even bellen over de fout die ontstaan is!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zeker weten dat je dit geld niet mag houden, want het wordt natuurlijk "vermist" door de oorspronkelijke eigenaar van het geld,
Zeker weten dat deze wel even naar de bank gaat om opheldering te vragen over de gedane transactie,
De bank zal zeker de zaken uitzoeken, en 99% van alle fouten worden weer netjes opgelost,
Wanneer echter de "nieuwe" eigenaar van het geld, het geld vlug op maakt, en er een leuke auto voor koopt, weet deze zeker dat de bank daar niet in trapt, en doodleuk het geld probeert terug te storten,
Wanneer dit geld verdwenen is, kan de bank er in het ergste geval een politie zaak van maken!, want het geld heeft op de foute rekening gestaan!, hier valt niet aan te tornen!,
Dus reken er maar op dat het terug betalen wordt!,
Jammer!, de volgende keren het geld maar even netjes laten staan, en de bank even bellen over de fout die ontstaan is!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Er is niet plotseling geld op mijn rekening gestort.
Dat is naar aanleiding van brieven gegaan.
Er was een spaarrekening geopend en deze wwerd gekoppeld aan een andere renterekening.
Na diverse telefoontjes werd mij iedere keer weer verteld dat het geld daadwerkelijk van mij was. Ik heb ook jaaroverzichten gekregen.
Nadat ik in een brief heb uitgelegd dat ik niets van deze rekening af wist, werd me wederom verteld dat het onmogelijk was dat mijn naam aan een andermans rekeningnr te koppelen.
De bank wilt ook dat ik het terug betaal, maar moet ik me daarvoor in de schulden steken omdat hun nu een fout hebben gemaakt?
Ik heb meerdere personen gesproken van die bank en allemaal vertelden zij mij hetzelfde.
Eén zei nog dat het misschien wel van een opa of oma was die die rekening had geopend.
Dit was wel vaker voorgekomen zei ze nog.
Dat is naar aanleiding van brieven gegaan.
Er was een spaarrekening geopend en deze wwerd gekoppeld aan een andere renterekening.
Na diverse telefoontjes werd mij iedere keer weer verteld dat het geld daadwerkelijk van mij was. Ik heb ook jaaroverzichten gekregen.
Nadat ik in een brief heb uitgelegd dat ik niets van deze rekening af wist, werd me wederom verteld dat het onmogelijk was dat mijn naam aan een andermans rekeningnr te koppelen.
De bank wilt ook dat ik het terug betaal, maar moet ik me daarvoor in de schulden steken omdat hun nu een fout hebben gemaakt?
Ik heb meerdere personen gesproken van die bank en allemaal vertelden zij mij hetzelfde.
Eén zei nog dat het misschien wel van een opa of oma was die die rekening had geopend.
Dit was wel vaker voorgekomen zei ze nog.
Zij mogen dan een fout gemaakt hebben, het is niet aan jou om het geld op te maken als je zeker weet dat het niet van jou is. Dat is wel het domste dat je kunt doen.
De bank herstelt nu de fout en dus zal je terug moeten betalen aangezien het bedrag aantoonbaar niet van jou is. Als de bank mij morgen belt en zegt dat ik ineens 30.000 euro op mijn rekening heb staan dan ga ik toch eerst kijken waar dat vandaan komt, voordat ik het op ga maken.
Waarom heb je een gedeelte opgemaakt als ik vragen mag?
De bank herstelt nu de fout en dus zal je terug moeten betalen aangezien het bedrag aantoonbaar niet van jou is. Als de bank mij morgen belt en zegt dat ik ineens 30.000 euro op mijn rekening heb staan dan ga ik toch eerst kijken waar dat vandaan komt, voordat ik het op ga maken.
Waarom heb je een gedeelte opgemaakt als ik vragen mag?
-
Ik zou het geld niet gebruiken tot ik zeker wist dat het geld mij echt toe kwam. Echter: mijns inziens gaat de bank dus in de fout door keer op keer te verzekeren dat alles klopt. Wanneer de bank je tien keer vertelt dat het geld echt op jouw naam staat, en niet op die van een ander, dan begrijp ik niet dat ze pas gaan reclameren, wanneer jij het tegoed gaat aanspreken.
Je kan een prijs hebben gewonnen, of een erfenis hebben gekregen, maar aan de andere kant zal je daar via andere kanalen van op de hoogte zijn gebracht.
Tegen je spreekt in elk geval, dat jij hebt geweten dat het rekeningnummer niet dat van jou was. Zou dat wel het geval zijn geweest, dan lag het ingewikkelder.
Geld parkeren op een rekening, totdat ze het zouden komen terughalen, zou toch verstandiger zijn geweest.
Je kan een prijs hebben gewonnen, of een erfenis hebben gekregen, maar aan de andere kant zal je daar via andere kanalen van op de hoogte zijn gebracht.
Tegen je spreekt in elk geval, dat jij hebt geweten dat het rekeningnummer niet dat van jou was. Zou dat wel het geval zijn geweest, dan lag het ingewikkelder.
Geld parkeren op een rekening, totdat ze het zouden komen terughalen, zou toch verstandiger zijn geweest.
Ik ken een soortgelijk geval waarin iets dergelijks ook is gebeurd. Was bij Fortis Bank. Daar ging hun computersysteem steeds, zelfs na herhaaldelijk melden bij het kantoor en het daar laten aanpassen, steeds met alle n.a.w.-gegevens en de koppeling met de rekeninggegevens aan de haal. Uniek is het niet. De rekeninghouder in kwestie was alleen wel zo verstandig om verder niets met de rekening te doen totdat het probleem definitief was opgelost. Die oplossing zat daarin dat de Fortis Bank een klant heeft verloren.Zijn gegevens zijn door de bank veranderd in mijn adresgegevens.
Het te goeder trouw een brief schrijven is wat anders dan te goeder trouw zijn. Kan me niet voorstellen dat niet bekend is (bij benadering) hoeveel geld er op de rekening staat of er moet zijn.Naar aanleiding daarvan heb ik te goeder trouw een uitgebreide brief geschreven naar de bank. Een week later is het geldbedrag op mijn eigen rekening bij geschreven.
Begrijp de stap van de bank en dat kan mogelijk gevolgen hebben. Dit bijvoorbeeld in de zin dat er geen nieuwe rekeningen meer kunnen worden geopend bij banken in Nederland. Mogelijk kan het e.e.a. ook leiden tot strafrechtelijke vervolging of tot verzwarende condities bij het afnemen van bancaire producten.De bank is er nu achter gekomen dat het verkeerd is gegaan. Er is aangifte tegen mij gedaan en mijn eigen rekening is geblokkeerd, vanwege bancaire fraude!!
De grote vraag is: waar is de rest van het geld gebleven en waar is het eigen geld gebleven? Inderdaad: terugbetalen zal moeten. Waarom zou de bank de naam moeten zuiveren? U bent er echt met het geld van een ander vandoor gegaan. U bent trouwens niet de enige met een probleem. Het lijkt me gezien de voorgestelde feiten ook wel duidelijk dat de bank een probleem heeft met de in acht te nemen zorgplicht (op grond van de Algemene Bankvoorwaarden). Dit met name in de richting van de benadeelde rekeninghouder. Niet omdat er waarschijnlijk een probleem is in de sfeer van de automatisering, maar wel omdat er iets grondig mis is gegaan bij de controle van de overschrijvingen.De bank wilt nu dat ik alles terug betaal, maar ik heb niet alles meer (iets van 2/3 nog). Ik wil dat de bank mijn naam zuivert en mijn blokkering van mijn eigen rekening opheft.
U heeft niet te goeder trouw het geld ontvangen. Wat de bank kan doen is, indien er niet wordt terugbetaald, alle zaken, waardepapieren en effecten wat u bij deze bank heeft ondergebracht of die bij derden aanwezig zijn te verpanden en uit te winnen. Verder kan de bank (al dan niet namens de andere partij) overgaan tot beslag en uitwinning op uw goederen. Verder kan, als er nog andere producten bij de bank zijn ondergebracht (polissen, spaartegoeden, effecten, hypotheken) worden overgegaan tot verrekening en verkoop hiervan tot het moment dat de schuld is voldaan. Dwingen een lening te nemen? Denk dat de bank dat niet aandurft met een potentieel onbetrouwbare klant.Kunnen ze er voor zorgen dat ik nu door hun schuld een lening moet afsluiten omdat ik niet al het geld meer heb? Ik heb ten slotte te goeder trouw het geld ontvangen.
Wat nog rest:terugbetalen en het starten van een procedure tegen de bank om de gemaakte kosten die het gevolg zijn van het niet nakomen van de door de bank in acht te nemen zorgplicht.
-
Het ontbreekt er nog maar aan dat je vindersloon eist, want jij het het geld immers ''gevonden''.
Ik heb overigens zelf een jaar of 10 geleden iets dergelijks meegemaakt, wat ik met de grootste moeite recht heb kunnen trekken.
Begin jaren 80 had ik een rekening bij de SNS-bank. Ik had ook een girorekening, maar omdat ik toen een uitkering had van de sociale dienst, werd het geld op die rekening gestort. Ik heb die bankrekening zo snel mogelijk opgezegd, omdat ik wilde dat de uitkeringsinstantie mijn girorekening zou gebruiken. Het scheelde me ook steeds werk met overschrijven.
Tien jaar na dato kreeg ik ineens het verzoek van die bank om een openstaand negatief saldo aan te vullen. Het betrof een betaling van een autoverzekerings-polis, die niet eens van mij was, want ik niet eens een auto. Ik had de bevestiging dat de rekening was opgeheven al 5 jaar in huis, en in tussentijd had ik er ook niets meer van gehoord.
Ik ben toen met de brief van de bank naar het dichtstbijzijnde kantoortje gegaan, en ze hielden vol dat de verzekering op mijn naam stond. Was niet zo, en ze hebben er ook helemaal niets mee te maken.
Uiteindelijk kwam men achter de gegevens van de persoon op wiens naam die polis stond, en die had zich al maanden afgevraagd waar het afschrift bleef. Na jaren had men dat rekeningnummer kennelijk opnieuw uitgegeven.
Dit was dus een fout van de bank, het nummer had nooit opnieuw mogen worden uitgegeven, erkende men.
Ik heb overigens zelf een jaar of 10 geleden iets dergelijks meegemaakt, wat ik met de grootste moeite recht heb kunnen trekken.
Begin jaren 80 had ik een rekening bij de SNS-bank. Ik had ook een girorekening, maar omdat ik toen een uitkering had van de sociale dienst, werd het geld op die rekening gestort. Ik heb die bankrekening zo snel mogelijk opgezegd, omdat ik wilde dat de uitkeringsinstantie mijn girorekening zou gebruiken. Het scheelde me ook steeds werk met overschrijven.
Tien jaar na dato kreeg ik ineens het verzoek van die bank om een openstaand negatief saldo aan te vullen. Het betrof een betaling van een autoverzekerings-polis, die niet eens van mij was, want ik niet eens een auto. Ik had de bevestiging dat de rekening was opgeheven al 5 jaar in huis, en in tussentijd had ik er ook niets meer van gehoord.
Ik ben toen met de brief van de bank naar het dichtstbijzijnde kantoortje gegaan, en ze hielden vol dat de verzekering op mijn naam stond. Was niet zo, en ze hebben er ook helemaal niets mee te maken.
Uiteindelijk kwam men achter de gegevens van de persoon op wiens naam die polis stond, en die had zich al maanden afgevraagd waar het afschrift bleef. Na jaren had men dat rekeningnummer kennelijk opnieuw uitgegeven.
Dit was dus een fout van de bank, het nummer had nooit opnieuw mogen worden uitgegeven, erkende men.
Er is ondertussen contact geweest tussen de bank en mij. De bank wilt niets op papier zetten hierover. Ze willen dat ik persoonlijk langs kom op hun kantoor.
Vind het erg vreemd dat ze niets op papier willen zetten hierover.
Het saldo wat ik had ontvangen, dan heb ik in mijn bezit. Het gedeelte wat ik dus had opgemaakt, heb ik weer aangevuld.
Ik kan het dus ook zo terug betalen.
Alleen nu wordt mijn prive rekening wordt opgeheven, omdat mijn persoonsgegevens naar voren zijn gekomen in een onderzoek naar fraude.
Ik zou met een valse handtekening een rekening hebben toegevoegd en een onverschuldig bedrag op mijn rekening hebben laten bij boeken.
Maar zo is dat helemaal niet gegaan.
Valse handtekening? Helmaal niet.
En ja, ik wil wel dat mijn naam wordt gezuiverd.
Er is een fout gemaakt bij de bank en ja ik heb het geld laten overboeken naar mijn prive rekening. Maar ik kan het geld zo terug storten.
Dat zal nu wel moeilijker gaan, want ik heb geen andere rekeningen meer.
De enige die ik had is nu geblokkeerd en wordt opgeheven.
Vind het erg vreemd dat ze niets op papier willen zetten hierover.
Het saldo wat ik had ontvangen, dan heb ik in mijn bezit. Het gedeelte wat ik dus had opgemaakt, heb ik weer aangevuld.
Ik kan het dus ook zo terug betalen.
Alleen nu wordt mijn prive rekening wordt opgeheven, omdat mijn persoonsgegevens naar voren zijn gekomen in een onderzoek naar fraude.
Ik zou met een valse handtekening een rekening hebben toegevoegd en een onverschuldig bedrag op mijn rekening hebben laten bij boeken.
Maar zo is dat helemaal niet gegaan.
Valse handtekening? Helmaal niet.
En ja, ik wil wel dat mijn naam wordt gezuiverd.
Er is een fout gemaakt bij de bank en ja ik heb het geld laten overboeken naar mijn prive rekening. Maar ik kan het geld zo terug storten.
Dat zal nu wel moeilijker gaan, want ik heb geen andere rekeningen meer.
De enige die ik had is nu geblokkeerd en wordt opgeheven.
jose7, wat heb je nu eigenlijk precies voor handelingen moeten verrichten om dat geld over te kunnen boeken? (al dan niet op grond van de uitleg van de medewerkers van de bank);De medewerkers van de bank hebben mij uitgelegd hoe ik dat geld over kon maken naar mijn (eigen) rekeningnummer.
-wat was de inhoud van je uitgebreide brief?
-heb je daarin verklaard dat het jouw rekening was?
-heb je nog meer gedaan behalve het sturen van die brief om de overboeking voor elkaar te krijgen?
Wat stond er in de brief?
Ik krijg het idee dat we nog wat informatie missen.
Jose7, het is de hoogste tijd voor je om bij de dokter een verwijsbrief te gaan halen.
Dit stond er in mijn brief. De namen van de bank en de medewerkers heb ik er uit gehaald.
Geachte heer, mevrouw,
Op 11 april jl. heb ik via mijn werkgever formulieren ontvangen voor aanvraag voor bedrijfsparen bij …
Deze formulieren heb ik ingevuld en opgestuurd.
Naar aanleiding hiervan is er een bedrijfsspaarrekening met rekeningnummer … voor mij geopend bij ...
Hierover kreeg ik een schriftelijke bevestiging van … op 9 mei 2006.
In deze brief stond dat mijn bedrijfsspaarrekening gekoppeld is aan mijn al bestaande
rente en/of e-rekening bij …
Bij mijn weten had ik geen rente en/of e-rekening.
Op 10 mei 2006 heb ik gebeld met ….
Ik heb toen gesproken met … Zij vertelde me dat ik weldegelijk een rente en/of e-rekening heb bij … hoe konden anders mijn gegevens kloppen?
Het gaat om rekeningnummer …
… vertelde me dat er een bedrag op deze rekening stond. Omdat ik niet van het bestaan van deze rekening wist, wist ik ook niet hoeveel er op deze rekening stond. … zou mij een kopie toesturen.
Op 22 mei 2006 wederom gebeld met …, omdat ik nog geen kopie rekeningoverzicht had ontvangen.
Ik heb toen gesproken met …. Zij vond het raar dat ik nog geen kopie rekeningoverzicht had ontvangen. Zij zou nogmaals een kopie toezenden.
Op 23 mei 2006 ontving ik een kopie rekeningoverzicht van rekeningnummer …
Dit was weer een ander rekeningnummer. Ook van deze rekening wist ik niets van het bestaan af.
Omdat ik het toch allemaal erg vreemd vond, heb ik diezelfde avond (23 mei 2006) nogmaals gebeld met …
Ik heb toen gesproken met …
Zij vertelde me dat alle rekeningen die ik opnoemde werkelijk allebei van mij zijn.
Alle gegevens die ik opnoemde, klopten met wat er in de computer stond.
Zowel … als … hebben letterlijk gezegd dat het onmogelijk is dat mijn naam aan een rekeningnummer wordt gekoppeld, terwijl deze niet van mij is.
Ik heb aan … gevraagd of ze kon zien wanneer de rekening is geopend en door wie. Zij vertelde me dat de rekeningen zijn geopend op naam van mij.
Mijn ouders wisten ook niets af van deze rekeningen.
Kennelijk zijn de rekeningen geopend door een opa of oma. Helaas leven zij niet meer en kan ik het dus ook niet navragen.
Graag zou ik u willen verzoeken om het saldo, ad … van rekening …, over te boeken naar mijn rekeningnummer …
Een week later stond het geld dus op mijn rekening..
[/url]
Geachte heer, mevrouw,
Op 11 april jl. heb ik via mijn werkgever formulieren ontvangen voor aanvraag voor bedrijfsparen bij …
Naar aanleiding hiervan is er een bedrijfsspaarrekening met rekeningnummer … voor mij geopend bij ...
In deze brief stond dat mijn bedrijfsspaarrekening gekoppeld is aan mijn al bestaande
Ik heb toen gesproken met … Zij vertelde me dat ik weldegelijk een rente en/of e-rekening heb bij … hoe konden anders mijn gegevens kloppen?
… vertelde me dat er een bedrag op deze rekening stond. Omdat ik niet van het bestaan van deze rekening wist, wist ik ook niet hoeveel er op deze rekening stond. … zou mij een kopie toesturen.
Op 22 mei 2006 wederom gebeld met …, omdat ik nog geen kopie rekeningoverzicht had ontvangen.
Ik heb toen gesproken met …. Zij vond het raar dat ik nog geen kopie rekeningoverzicht had ontvangen. Zij zou nogmaals een kopie toezenden.
Dit was weer een ander rekeningnummer. Ook van deze rekening wist ik niets van het bestaan af.
Omdat ik het toch allemaal erg vreemd vond, heb ik diezelfde avond (23 mei 2006) nogmaals gebeld met …
Zij vertelde me dat alle rekeningen die ik opnoemde werkelijk allebei van mij zijn.
Zowel … als … hebben letterlijk gezegd dat het onmogelijk is dat mijn naam aan een rekeningnummer wordt gekoppeld, terwijl deze niet van mij is.
Ik heb aan … gevraagd of ze kon zien wanneer de rekening is geopend en door wie. Zij vertelde me dat de rekeningen zijn geopend op naam van mij.
Kennelijk zijn de rekeningen geopend door een opa of oma. Helaas leven zij niet meer en kan ik het dus ook niet navragen.
Graag zou ik u willen verzoeken om het saldo, ad … van rekening …, over te boeken naar mijn rekeningnummer …
[/url]
Dit stond er in mijn brief. De namen van de bank en de medewerkers heb ik er uit gehaald.
Geachte heer, mevrouw,
[/url]
Geachte heer, mevrouw,
[/url]
Als enkel op grond van dit verzoek geld is overgeboekt dan zal er wel moeten worden terugbetaald. Dit omdat geld dat niet van u is wel op uw rekening terecht is gekomen. Gezien de omschrijving betreft het hier een probleem bij Aegon (?). Gezien het feit dat dit bedrijf toch is overgegaan tot het na een schriftelijk verzoek overboeken van het geld betekent dat men onzorgvuldig is geweest jegens de eigenaar van het geld. Dat men vervolgens aangifte tegen u doet wegens bankfraude is m.i. begrijpelijk, maar wel overdreven. Tegen dergelijk handelen kunt u een klacht indienen bij de bank en daarna mogelijk bij de SCG. zie:Graag zou ik u willen verzoeken om het saldo, ad … van rekening …, over te boeken naar mijn rekeningnummer …
http://www.geschillencommissie.nl/index.asp
Gezien de inhoud van de brief lijkt de aangifte van fraude me niet eens begrijpelijk.
Volgens Van Dale betekend fraude:
frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij.
Ze heeft duidelijk aangegeven in de brief dat ze van niets wist. Dus helemaal geen bedrog of vervalsing. Een klacht bij de geschillencommissie lijkt me wel nodig.
Overbodig te zeggen dat het desondanks wel erg dom was het geld te besteden!!
Volgens Van Dale betekend fraude:
frau·de (de ~, ~s)
1 bedrog bestaande uit vervalsing van administratie of ontduiking van voorschriften => geknoei, gesjoemel, knoeierij, zwendel, zwendelarij.
Ze heeft duidelijk aangegeven in de brief dat ze van niets wist. Dus helemaal geen bedrog of vervalsing. Een klacht bij de geschillencommissie lijkt me wel nodig.
Overbodig te zeggen dat het desondanks wel erg dom was het geld te besteden!!
Het saldo heeft ze inmiddels weer aangevuld dus dat is het probleem niet meer. Het geld zal inderdaad terug moeten, maar de bank wil blijkbaar niet toegeven dat zij ook fout zijn geweest. Ze willen niets op papier zetten. Ik zou toch proberen e.e.a op papier te krijgen. Laat ze de situatie maar uitleggen.
Ik vind het overigens een nette brief. Dat een bankmedewerker na het lezen hiervan niet even verder is gaan kijken is zeer nalatig. Je hebt immers je twijfels geuit en aangegeven dat de rekeningnummers jou niet bekend voorkomen. Ze hebben nu zomaar het geld overgeboekt.
De bank wil nu de fout die zij gemaakt hebben afschuiven op jou. En van fraude is er al helemaal geen sprake. Kortom laat ze je maar een brief sturen en daarin op z'n minst ook excuses aanbieden.
Ik vind het overigens een nette brief. Dat een bankmedewerker na het lezen hiervan niet even verder is gaan kijken is zeer nalatig. Je hebt immers je twijfels geuit en aangegeven dat de rekeningnummers jou niet bekend voorkomen. Ze hebben nu zomaar het geld overgeboekt.
De bank wil nu de fout die zij gemaakt hebben afschuiven op jou. En van fraude is er al helemaal geen sprake. Kortom laat ze je maar een brief sturen en daarin op z'n minst ook excuses aanbieden.