LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pinpasfraude Turkije (Marmaris)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wilco_L

Pinpasfraude Turkije (Marmaris)

Ongelezen bericht door Wilco_L »

Vorige week zijn mijn vriendin en ik terug gekomen van een heerlijke vakantie in Marmaris. Helaas waren onze goede herinneringen aan deze vakantie snel voorbij nadat ik mijn banksaldo bekeek.

Er bleek tijdens onze vakantie voor 870,- euro aan euro's te zijn gepind bij pinautomaten in Marmaris. Dit terwijl ik mijn pas nog in bezit heb, ik de enige ben die de code weet en ik tijdens mijn vakantie alleen turkse lire's gepind heb.

Ik zou graag weten of er mensen zijn met dezelfde ervaringen en of deze mensen hun geld hebben terug gekregen, aangezien ik geen enkel bewijs in handen heb, dat ik het geld niet gepind heb.

Bij voorbaat dank voor uw reactie...

karr-2

Re: Pinpasfraude Turkije (Marmaris)

Ongelezen bericht door karr-2 »

Met alle respect hoor, maar hoe dom kun je wezen.....

Jij pint in Turkijke lira's die komen ook uit de muur. Intern wordt dat omgerekend naar euro's en die worden dan ook van je rekening afgehaald. Het is niet zo dat je in Nederland ook lira's van je rekening afgehaald worden, wij rekenen gewoon in euro's.

Kortom er is geen geld verdwenen, je hebt het gewoon zelf uitgegeven.

Wilco_L

Ongelezen bericht door Wilco_L »

Leuke grap hoor, zo dom ben ik nu ook weer niet. Ik weet echt wel wat ik uitgeef (transactiebonnetje?) en er staat duidelijk op je afschrift of je lire's hebt gepind of euro's (de omrekenkoers staat er namelijk bij).

Vanaf nu graag reacties die ook serieus zijn, want het betreft hier wel degelijk een pinpasfraude!!!! :evil:

karr-2

Tsja jij mag het een grap vinden ik ben echt serieus. Op het bonnetje kan van alles staan er worden toch echt alleen euro's van je rekening gehaald.

Ik ben vorig jaar naar Kroatie geweest en heb daar verschillende malen gepind. De lokale munteenheid daar heet kuna. Toen ik weer thuiskwam was er toch echt de tegenwaarde in euro's van mijn rekening gehaald.

Dus het is geen fraude, het is gewoon een kwestie van omrekenen. Maar goed, ik stel voor dat je het eens bij je bank gaat navragen, die zullen je hetzelfde vertellen.

Maris

Ongelezen bericht door Maris »

Hallo Kar-2

Ik denk dat je niet helemaal snapt wat wilco-L bedoeld. Ik denk dat hij het als volgt bedoeld.

Hij heeft in turkije in lires gepind, op je bankafschrift wordt dit inderdaad in euro´s afgeschreven, maar bij de omschrijving staat dan een wisselkoers vermeld. De `dief` heeft alleen in euro´s gepind ( bij de automaten in turkije kun je namelijk een munteenheid kiezen) en daar staat dan dus geen wisselkoers bij. snappie? De reden dat zo´n `dief` in euro´s pint is dat de euro een vaste waarde heeft en de turkse lire niet.

En het lijkt mij overigens ook sterk dat wilco-L zelf niet weet dat hij 800 euro heeft uitgegeven. Vind je niet?

karr-2

Ah oke op die manier. in dat geval mijn excuses dan heb ik het verkeerd begrepen.

Har

Ongelezen bericht door Har »

Pinnen zonder credit card is technisch onmogelijk, alle bonnechecken en overleggen.

Indien het een wisseltruc is dan vergoed de card verstrekker de schade.

Een vreemd verhaal, ik denk inderdaad dat de :::gedupeerde :::, teveel geld heeft uitgegeven en thuis zich een bult geschrokken is.

Maris

Ongelezen bericht door Maris »

Dit is niks nieuws hoor mensen. Dit gebeurde vorig jaar ook gewoon in Nederland. Daarom zitten hier in Nederland die zwarte uitsteekseltjes voor de gleuf waar je pinpas in gaat.

zo ingewikkeld is het verhaal toch niet????

Har

Ongelezen bericht door Har »

Geplaatst op: 29 Aug 2005 12:53 Onderwerp:

Dit is niks nieuws hoor mensen. Dit gebeurde vorig jaar ook gewoon in Nederland. Daarom zitten hier in Nederland die zwarte uitsteekseltjes voor de gleuf waar je pinpas in gaat.

zo ingewikkeld is het verhaal toch niet????

Leg ons het eens huidelijk uit ., Bedankt :)

Gesloten