LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank en ING bundelen de krachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gasboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 22:37

Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door Gasboer »

Ik beheer de Postbankrekeningen voor mijn meer dan 75 jarige moeder per internet. We hebben samen 2 en/of rekeningen, met een eigen inlog en wachtwoord.
Met mijn echtgenote heb ik 3 en/of rekeningen. Half Januari 2009 zag ik plotseling op MijnPostbank onder de inlog van onze eigen rekeniningen ook die van mijn moeder er bij. Bovendien kon ik met onze TAN codes vrijelijk geld overmaken van mijn moeders rekening en spaarrekeningen. Dit kon voorheen nooit. Naar later bleek was ook ons huisadres veranderd naar dat van mijn moeder en zodoende werd de nieuwe betaalkaart van mijn echtgenote ook daarheen verstuurd. Tot mijn verbazig kon ik de Postbank slechts per betaald 0900 nummer bereiken ( 23 minuten a 0,05 plus kosten mobiel bellen) en deed men bij het telefoongesprek voorkomen alsof dit de normaalste gang van zaken was. Ik ben van mening dat hier door de Postbank/ING onzorgvuldig is omgesprongen met de persoonsgegevens en privacy. Zou mijn moeder immers haar eigen TAN codes beheren, dan kon ik nog vrijelijk over haar geld beschikken. Zijn er ook anderen die hier ervaringen mee hebben?

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Heel vreemde gang van zaken idd, maar wat heeft het te maken met jouw onderwerptitel? Volgens mij helemaal niets. De krachtenbundeling staat totaal los van dit probleem.

Maar dat daargelaten, wat wisten ze dan precies te vertellen bij de klantenzervice? Dat het de normaalste gang van zaken was lijkt me sterk, dan zouden ze die medewerker direct mogen ontslaan, want een adres dat zomaar wordt gewijzigd is natuurlijk niet de 'normale gang van zaken'. En wat gaat er nou verder gebeuren? Is er ook een oorzaak gevonden?

Ik hoor het graag, ben benieuwd

Gasboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 22:37

Re: Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door Gasboer »

Beste HSfanatic, uit Uw nogal directe antwoord lijkt het er met "je, jij en jouw"" op dat we elkaar al jaren kennen. Dat is echter niet zo, maar dat ter zijde.
Doordat de maximale tekstruimte was gebruikt kon ik verder niet echt duidelijk maken dat de ongemakken zijn ontstaan door samenvoeging van de databases van ING en Postbankklanten. Vandaar de link met het onderwerp. Bundelen van krachten. Hierbij lijken dus alle rekeningen met bepaalde overeenkomsten (die ik niet ken) op 1 hoop geveegd te zijn. Zodoende kan ik dus vrijelijk beschikken over al het (spaar)geld van mijn moeder mbv de tancodes van mijn andere rekeningen en zijn we administratief verhuisd naar het adres van mijn moeder. Inloggen op de andere set rekeningen (met eigen inlog en ww en TANcodes) geeft uitsluitend toegang tot DIE set. Wat is er nu gebeurd: Adresgegevens hersteld, Postbank vindt het verder goed zo, TANcode lek blijft bestaan, ik mag schrijven naar een ander adres en vragen om de kosten te vergoeden. Bedankje dat ik het lek heb geconstateerd en wilde helpen? Nee, daar doen we niet aan. Ik weet echter wel dat al deze zaken uitsluitend kunnen gebeuren wanneer de merging van de databasegegevens onjuist is uitgevoerd door een onzorgvuldige querie bijvoorbeeld. En dat is onzorgvuldig handelen met mijn financiele gegevens en mogelijkheden. :P

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste HSfanatic, uit Uw nogal directe antwoord lijkt het er met "je, jij en jouw"" op dat we elkaar al jaren kennen.
Geachte heer Gasboer,

Alhoewel uw opvattingen over het gebruik van "je" en "jij" wellicht formeel juist zijn zou ik u willen adviseren niet meer op internetfora vragen te stellen. De gedragsregels zoals die anno 2009 op Internet gelden zijn niet gelijk aan datgene wat 50 jaar geleden in de formele omgang gebruikelijk was.

Hoogachtend,


SJZ

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door dhc »

Ik zou een Franse bank nemen.......of verhuizen naar Frankrijk.....of alletwee......

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: Postbank en ING bundelen de krachten

Ongelezen bericht door Jaensj »


Geplaatst op 05 Feb 2009 07:59 door Verstuur mail Gasboer
Beste HSfanatic, uit Uw nogal directe antwoord lijkt het er met "je, jij en jouw"" op dat we elkaar al jaren kennen. Dat is echter niet zo, maar dat ter zijde.

Wat een blaaskaak.

Gesloten