LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank en Rentepunten bestellingen... in 1 woord BAH!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ahuijsmans

Postbank en Rentepunten bestellingen... in 1 woord BAH!

Ongelezen bericht door ahuijsmans »

Beste Allemaal,

Ik schrijf dit ten eerste om mijn frustratie met bovenstaande bank nog maar eens te ventileren en om mensen te waarschuwen voor de wanpraktijken van deze bank want ik kan het niet anders noemen.

Het begon allemaal met mijn vriendin die een bestelling deed met Postbank rentepunten, ze bestelde een Nationaletijdschriftenbon.
Voor 10 euro en 1000 rentepunten krijg je via de post een bon thuis met 20 euro tegoed waarvoor je dan tijdschriften kan uitzoeken.
Op zich een leuk principe.

Nu gebeurde ons dus het volgende; daags na de bestelling viel inderdaad de envelop op de deurmat. Tot onze verbazing was deze in het geheel niet dichtgeplakt (de plakstrip was niet eens gebruikt!) en de envelop was dus zonder de bon maar met de rekening.

Natuurlijk gelijk de Postbank gebeld maar daar hoor je dat ze je eigenlijk voor fraudeur uitmaken. Zij kunnen immers niet controleren of de envelop echt dicht was ja of nee. Ik zou immers de bon eruit kunnen hebben gehaald.....

Nu moeten we de envelop opsturen met het verzoek alsjeblieft ons geld en punten terug te boeken. Hebben ze hier geen zin in dan zijn ze nergens toe verplicht blijkbaar :x
Ik word echt doodziek van die grote bedrijven die ons echt zien als vee wat ze wel even kunnen vertellen wat wel en niet.... grrrrr!

Waarom stuurt de Postbank waardepapieren niet aangetekend? Dan was dit niet gebeurd.
Waarom maakt de Postbank de enveloppen niet normaal dicht? Ook dan was dit niet gebeurd?
Waarom wordt na dit bovenstaande ons de schuld in de schoenen geschoven terwijl alles erop duidt dat dit bij de Postbank ligt?

Maar goed, nogmaals, nu moet ik dus een brief schrijven waarin ik uitleg dat wij dus een lege envelop hebben gehad. Aan mij nu de taak aannemelijk te maken dat wij echt de bon niet hebben en dat de envelop niet dichtgeplakt was.
Na een aantala dagen cq. weken krijgen we dan te horen of wij alsnog onze bon krijgen of het geld terug of helemaal niets.....

TE GEK VOOR WOORDEN!!

Jan1

Re: Postbank en Rentepunten bestellingen... in 1 woord BAH!

Ongelezen bericht door Jan1 »

Voor de Postbank is het hoe dan ook, altijd de schuld van de klant. Hier is maar één ding tegen te doen, neem een rekening bij een andere bank, en zeg de rekening bij de Postbank dan op. Een beetje werk, maar het bespaart je veel ergenis in de toekomst.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

De Postbank is hét voorbeeld van hoe een bedrijf zich ontwikkelt als het bestuur overgenomen wordt door zakkenvullende wanpresterende managers.
Medewerkers en klanten zijn er dan alleen nog maar om gebruikt en leeggezogen te worden.

walter72

Ongelezen bericht door walter72 »

Lijkt me afschruwelijk om mee te maken.
IK heb echter een behoorlijk akkefietje met selekt vracht achter de rug. Een (1) van hun postbodes was behoorlijk corrupt en er kwam dus veel post niet aan.
Dus misschien is je postbode niet betrouwbaar?
Zeker als het geen PTTér is is die kans aanwezig.

Mea culpa voor de wel hard en eerlijk werkende postbodes, maar dit komt daadwerkelijk voor.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

envelop is open: fout postbank, ze vragen je de envelop + brief terug te sturen en dan storten ze je geld terug of krijg je alsnog je bon, wat is hier nu het probleem?

Ze kunnen immers niet controleren of de envelop echt dicht was en helaas gezonde achterdocht hoort er bij, ik weet niet of je het weet, maar je zou eens moeten vragen aan een aantal willekeurige internetwinkels hoe vaak ze dit verhaal (of een het is niet bezorgd verhaal) horen.

aangetekend versturen: 7,20 oid beetje veel tov de 15 euro oid die deze bon de postbank kost.

stuur die brief op en je krijgt de bon, klaar is kees, alles opgelost....

justme1

Ongelezen bericht door justme1 »

Waarom wordt na dit bovenstaande ons de schuld in de schoenen geschoven
Ik denk niet dat de postbank de schuld naar u schuift en of het wel of geen gezonde achterdocht is, de banken hebben elke dag te maken met pogingen tot fraude. In een geval als dat van u zal daar geen sprake van zijn, maar er zijn gewoon bepaalde procedures om hier mee om te gaan...

terwijl alles erop duidt dat dit bij de Postbank ligt?
Als u dit zelf terug leest, vindt u dit dan niet een beetje overdreven?? De envelop die naar u toe wordt gestuurd komt door meerdere handen dan die van de postbankmedewerkers alleen...

Ik begrijp best dat het vervelend is dat u nu moeite moet doen om alsnog uw bestelling te ontvangen, of om in ieder geval uw geld terug te krijgen, maar persoonlijk heb ik wel het idee dat er van een mug een olifant wordt gemaakt....

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Een (1) van hun postbodes was behoorlijk corrupt en er kwam dus veel post niet aan.
Gewone post van de Postbank gaat nog steeds via TNT .
Alleen andere mailing gaat wel met Sandd .
Iets wat wel meer bedrijven op deze wijze doen .Ook o.a.het UWV .
Zeker als het geen PTTér is is die kans aanwezig.
Grote onzin want rotte appels zijn er overal zeker als je weet wat er tegenwoordig bij TNT (zelf dit klopt niet ) wordt aan genomen .
Ik ken andere bedrijven die wel wat zorgvuldiger zijn .
Kan het weten want ik heb er gewerkt en kom nog wel eens ex-collega`s op straat tegen .

walter72

Ongelezen bericht door walter72 »

Het leuke van dit forum is dat er altijd mensen zijn die op spelling letten. Ja inderdaad TNT is het nu en geen PTT post. Zo nu blij?

En onder de PTT zitten ook rotte appels.( al een natte stoel kerel!)

Blijft mijn idee hetzelfde. Was de postbode ( nu blij met deze term mannetje) corrupt. Of was het gewoon per ongeluk dat de bon eruit was.

Tsss. wat een zielige mannetjes op dit forum, reageer verder niet op dit topic. Made my statement ( doe ff spelling check!)

Inter

Ja als je gaat doen of TNT zoveel beter is .Ik wilde hiermee dat tegenwoordig niks meer uit maakt .

En nog even off-topic Het CAO conflict is de de schuld van de wetgever in het verleden .
Door concurrenten toe te laten op stukloon te werken zodat je niet meer van eerlijke concurrentie kan spreken .

ahuijsmans

pff wat vallen me sommige reactie hier toch tegen.

Ten eerste lezen ze blijkbaar niet goed (rvkeuken) want het is maar zeer de vraag OF ik ooit wat terugzie van mijn geld en rentepunten.
als de Postbank beslist dat de fout niet bij hen ligt, wat overduidelijk wel is, dan hoeven ze ook verder niets te doen. Weg geld, weg punten.

Mijn irritatie ligt bij het feit dat er dus als consument niets aan te doen is. Niet zoveer postbank maar als kleine man ben je altijd dus de pineut.
Aan diegene die mug-olifant een goede vergelijking acht, nu is het 10 euro, wat als ik een vakantie waardecheque van 200 euro had gevraagd? Of 8 tarzen theater kaartjes a 85 euro per stuk? Dan had ik wel mogen klagen? Het gaat niet om het bedrag maar om het principe.
Niets mug-olifant.... valide frustratie dus.

Als de Postbank dagelijks dit soort dingen krijgt is het wellicht handig om je assortiment aan te passen ipv mensen beschuldigen van fraude, ow uhmm sorry : 'gezonde achterdocht'
De postbank besluit dit soort produkten op de site aan te bieden, het is dan niet meer dan normaal je ook verantwoordelijk op te stellen mocht het fout gaan en je niet te verschuilen achter fraude, of het zal wel aan de postbode liggen.

Voor diegene (justme1) die twijfelt of de fout bij de Postbank ligt, ja hoor, de envelop plakstrip was niet eens aangeraakt. Bij de postbank horen ze dit soort dingen net als andere mensen gewoon dicht te plakken. Kan er ook niks uitvallen. De post heeft dus niets verkeerds gedaan.

Al met al is de brief de deur uit, nu hopen op de goedheid van de heer Postbank :?
Maar als ik op Internet zoek naar Postbank + stornering zakt de moed mij in de schoenen.

Als dit negatief uitpakt gaan we als klant naar een andere bank, er is altijd wel wat dat weet ik maar dit is wel heel erg.

justme1

pff wat vallen me sommige reactie hier toch tegen.
vervelend he als mensen niet gelijk met je mee klagen...
Ten eerste lezen ze blijkbaar niet goed
Zou ook een goed idee voor jezelf zijn om daar eens mee te beginnen...wat rvkeuken bedoelt is eerst maar even af te wachten voordat er gelijk allerlei doom-scenario's in je hoofd afspelen...
Ten eerste doe je net alsof er nooit fouten gemaakt kunnen worden en vervolgens ga je er gelijk van uit dat je er helemaal niks van terug ziet....Mijn mug-olifant vergelijking gaat dus ook niet over de waarde van deze bon, maar over het feit dat je nu al denkt dat wereld vergaat, zonder dat je eerst het antwoord afwacht....
even goed lezen he....
wat overduidelijk wel is
Heb jij wel enig idee hoe gemakkelijk het is om een dichtgeplakte envelop open te maken zonder de envelop te scheuren???En heb jij wel enig idee hoe vaak de banken hier per dag mee te maken krijgen???...
En alweer, ik ga niet zeggen dat het hier gaat om een geval van fraude, maar nog steeds zal de postbank zichzelf ook moeten beschermen en hanteren ze dus dezelfde procedures...of het nou gaat om 10 euro of om 1000 euro...

Maar als ik op Internet zoek naar Postbank + stornering zakt de moed mij in de schoenen.
ga dan eerst maar even zoeken op het begrip storneren, voordat je deze term gebruikt voor jouw situatie....

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

het is pas fraude als dit bewezen wordt, de postbank dekt zich hier alleen in door het moeilijker te maken voor de fraudeurs, inderdaad dit maakt het voor u wat lastiger/meer werk, maar hier mag u de kleine man voor bedanken, de kleine man die te pas en te onpas claimt, fraudeert etc., zoals al eerder gezegd, vraag het webwinkels, op marktplaats etc. Het is zo makkelijk te frauderen en het wordt zo makkelijk gedaan dat er standaard procedures zijn, ontstaan uit gezonde achterdocht ja.

Wacht nu maar eerst af of je een nieuwe bon/geld krijgt en laat het ons dan weten, een bedrijf de ruimte geven om het op te lossen kan ook behoorlijk goed werken....

by the way, ik bedoelde inderdaad ff afwachten voordat je begint te klagen

ahuijsmans

@postbankmedewerker1 :wink: Nee hoor niet vervelend. Het valt me op dat er wel gelijk mensen zijn die klaar staan om je hart luchten, ow uhmm sorry, klagen neer te maaien.

Maar goed, heb even al je berichten gelezen hier op het forum en ik moet zeggen, je reacties hier zijn me nu ineens glashelder. Laten we het daarop houden. :wink:

@rvkeuken, helder en duidelijk gecommuniceerd. Nu begrijp ik je beter. Bedankt!

Inter

Waarom Postbank ?

Ik krijg geen rentepunten maar echte rente voor mijn betaalrekening .
En mijn bankpas en het chippen zijn nog gewoon gratis .

Geen dure reclame voor Jan Mulder .

De Belgen zijn zo dom nog niet .
Laatst gewijzigd door Inter op 21 mei 2008 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

justme1

Laten we het daarop houden.
nog even niet...ik maak er geen geheim van dat ik bij de postbank werk hoor....maar verandert dat iets in de situatie??...mijn mening in dit geval zou niet anders zijn geweest als ik niet bij de postbank zou hebben gewerkt....

En als je dan toch mijn berichten hebt gelezen, zul je ook zien in 1 van die berichten, dat ik hier gewoon ben als forum gebruiker en niet als postbankmedewerker...

dus ....
om je hart luchten, ow uhmm sorry, klagen neer te maaien.
daarvoor ben ik hier niet, dit doe ik wel tijdens het werken....

Laten we het er nu maar daarop houden .... :D

Inter

ik maak er geen geheim van dat ik bij de postbank werk hoor
Bang voor andere banken ?

En wat ook was vergeten mijn bank geeft geen geld aan Jan Mulder .

justme1

Bang voor andere banken ?
huh??
En wat ook was vergeten mijn bank geeft geen geld aan Jan Mulder
mijn bank ook niet....

Inter

mijn bank ook niet.
Nooit die al die reclame spots samen met dat mokkel (weet niet meer hoe ze heet ) .gezien ? Je wordt er blauw van .

ahuijsmans

hahaha zoals een echte postbankmedewerker, altijd het laatste woord moeten hebben.

Was aan de telefoon ook al zo. Hahaha dat mens wist niet meer waar ze het zoeken moest...... TE grappig die postbank.

En of je anders zou reageren kun je onmogelijk zeggen, je werkt er nu eenmaal. Als je er niet had gewerkt had je wellicht heel anders tegen dit aangekeken.
Geen claims maken die je niet kunt onderbouwen.

Maare, lees het forum zou ik zeggen, je kan trots zijn op je werkgever :wink: Ach nog even en het wordt ING toch? Zelfs die irritante leeuw verdwijnt, wellicht jouw baantje ook wel? :roll:

justme1

Nooit die al die reclame spots samen met dat mokkel (weet niet meer hoe ze heet ) .gezien ? Je wordt er blauw van .
De postbank geeft geen geld aan Jan Mulder, daar zal die toch echt wel wat voor moeten doen....je weet wel, werkgever/werknemer...op zich een makkelijk principe hoor...
En of je anders zou reageren kun je onmogelijk zeggen
Dat weet ik wel zeker, ...Al zou het hier om een ander bedrijf/instelling gaan, dan had ik hetzelfde gereageerd....ik reageer alleen maar omdat jij nu al aannames doet waar nog helemaal geen sprake van is, zonder dat je eerst afwacht wat er gaat gebeuren....
Maare, lees het forum zou ik zeggen, je kan trots zijn op je werkgever
zeker weten!!
Zelfs die irritante leeuw verdwijnt, wellicht jouw baantje ook wel?
zowel de leeuw niet, als mijn baan niet....krijg bijna het gevoel dat je het leuk zo vinden als ik mijn baan verlies.....heb je nu al zo'n hekel aan mij ofzo....beetje veel last van frustraties??

Gesloten