LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank Internetbankieren en girogluren.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
forumfreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2005 22:34

Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door forumfreak »

Derden kunnen makkelijk inzicht krijgen (en transacties uitvoeren) in girorekening dmv een valse handtekening.
De postbank reageert niet op klachten.
Ik kreeg minder giroafschriften en deed navraag bij de klantenservice.
Die vroegen mij meerder keren of ik ingelogd had op mijnpostbank.nl
omdat je dan maar 1 keer per maand een afschrift krijgt.
Omdat dit niet het geval was kreeg ik het vermoeden dan de uitkeringsinstantie girogluurd dmv mijnpostbank.nl aangezien die tot nu toe geen enkel middel heeft geschuwd om mij te controleren ( en telefonisch te stalken ed).
Zijn er meer mensen met een uitkering met deze ervaring?
Het formulier voor machtiging kan de aanvrager (in dit geval de uitkeringsnstantie) via de site zelf uitprinten.
Dat is fraudegevoelig.
Een zaak voor TROS Radar!

Gast

Re: Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er geen ervaring mee omdat ik dat hele internetbankieren niet vertrouw,er zitten mij te veel mazen in dat net.

forumfreak
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jun 2005 22:34

Re: Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door forumfreak »

Het gevaar is juist dat anderen inzage in je rekening kunnen hebben zonder dat je zelf interbankiert!
Het enigste dat je merkt als ze geen transakties doen dat je minder afschriften krijgt, maar zelfs dat hoeft niet eens.
Aangezien genoeg derden je handtekening hebben en je rekeningnummer (zoals de uitkeringsinstantie) is de kans groot dat mensen met verkeerde bedoelingen inzage in je rekening hebben of ook daadwerkelijk ongevraagd met je geld gaan bankieren.
Girogluren mag officieel niet maar het kan toch via een omweg.
De Postbank zou dit kunnen voorkomen door de formulieren naar rekeninghouder te sturen ipv ze zo makkelijk via internet beschikbaar te stellen.
Mensen met een uitkering zijn bij deze gewaarschuwd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vergeef me dat ik het zeg hoor, maar het klinkt een beetje paranoide allemaal. Alsof elke willekeurige instantie inzage zou kunnen krijgen in jou bankgegevens. Dat lijkt me een beetje onmogelijk.

Niemand krijgt inzage in mijn bankgegevens buiten de bank en mijzelf en als iemand meent daar recht op te hebben kunnen ze dat vragen. Maar het zelf downloaden en invullen van formulieren is valsheid in geschrifte en daar zal geen enkele bank aan meewerken.

Kortom, dit verhaal is te paranoide om waar te zijn. Wat zijn je bewijzen als ik vragen mag?

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door Dutchie »

vraag de postbank om de ip-adressen waarmee de laatse 3 maanden is ingelogd op je rekening; dit wordt n.l. vastgehouden; controleer vervolgens de ip-adressen (genoeg programma's op het internet voor beschikbaar)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank Internetbankieren en girogluren.

Ongelezen bericht door SJZ »

Je moet ook nog het pasnummer van het giropasje weten van de rekeninghouder en tot wanneer zijn pasje geldig is.

Gesloten