LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jan 2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Jan 2 »

Ben zojuist door Vermogensmonitor bericht, dat ik het bereikte compromis niet op waarde heb ingeschat. Professionele partijen schijnen te staan juichen. Men spreekt over een rendement van 4,5% maar vermeldt echter niet of dat het rendement is over mijn inleg 2 jaar geleden of dat het berekend is over de huidige waarde van mijn beleggingen. Waarschijnlijk het laatste, want anders heeft de Postbank helemaal een veel te mooi verhaal opgehangen met de mogelijkheid om gedurende de gehele looptijd uit het fonds te kunnen putten.
Persooonlijk heb ik geen enkele reden om te juichen als ik bedenk dat ik het risico loop na 2/3 van de looptijd mijn huis te moeten verkopen.

IK OPENDE GEEN BELEGGINGSREKENING, IK SLOOT EEN HYPOTHEEK AF BIJ DE POSTBANK, EN NIET VIA EEN ONGUUR TUSSENPERSOON, MAAR BIJ EEN ADVISEUR VAN DE POSTBANK ZELF!!!!

Gast

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Gast »

Kan ik jou per e-mail bereiken Jan ? Of wil je contact met mij opnemen

[email protected]

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Jan 2 is m.i. een typische nederlander, nl het onderste uit de kan willen. Ook ik heb een mwh maar ben zo reeel een gedeelte van het verlies niet op de postbank te willen verhalen.
Naar mijn idee heeft eea toch te maken met wederzijdse verwachtingen die niet overeen kwamen en een stuk beleving ipv feitelijkheden.
Postbank probeert wel degelijk een middenweg te zoeken.
Maw ook de hand in eigen boezem steken en [gedeeltelijk] je verlies pakken!

QM

kampendt

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door kampendt »

de voorgestelde garantieregeling zegt niets over mensen die uit wanhoop, omdat ze nul op rekest kregen bij de PB hun Obl. hebben verkocht en geheel zijn overgestapt naar een andere fin. instelling dan de postbank. hoe zit het met deze klanten. zij hebben immers wel een mw hypoteek afgesloten voor 23 juni 2003. worden deze ook nog gecompenseerd en zo ja hoe ?

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

:evil: Ja kampendt ik heb ook mijn meerwaarde hypotheek weggedaan, en een andere hypotheek genomen.
Maar daar hoor je de directeur van de postbank niet over, wat die mensen terug krijgen hij praat er gewoon overheen toen henriette de vraag stelde of mensen die een andere hypotheek hebben afgesloten ook een vergoeding kregen , mooi vervelend

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Spijt van de overstap schildpad :lol:
QM

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

:lol: Hallo modo kwazie ben je weer op de site om even wat mensen in de **** te zetten .
Ik ben heel tevreden met mijn overstap,ook al krijg ik geen cent terug.
Ik ben er gelukkig af. Zeg eens kwazie heb jij wel een meerwaarde hypotheek of praat je maar een beetje mee.

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Sinds juli 2001 een MWH. Aanvullingsgedeelte niet te hoog gemaakt juist om te voorkomen teveel afhankelijk te zijn van beursschommelingen. Momenteel een tevreden postbank klant.
Sorry voor het sarren! Beetje humor mag toch ook wel?
QM

postbank klantje

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door postbank klantje »

Boos, boos, boos en nog eens boos ben ik. Niet op de postbank, want ik heb gelukkig geen beleggingshypotheek. Boos ben ik wel op Radar. Waarom? Als klant van de Postbank wordt ik gedupeerd door de regeling die Radar heeft weten te bewerkstelligen. De kosten door Radar worden geschat op € 150.000.000. En door wie worden die gedragen? Juist door de klanten van de Postbank. Dus als de Postbank 2 miljoen klanten heeft betaal ik €75 euro aan een onfortuinelijke hypotheeknemer. Wordt ik daar vrolijk van? Nee. En waarom niet? Omdat ik als goed oppassende Nederlander elke keer weer geconfronteerd wordt met de schulden en onnadenkende gevolgen van anderen. Als belastingbetaler betaal ik al veel mee aan dit soort regelingen en wil ik niet geconfronteerd worden met de gevolgen van de regeling van Radar. Dit kan niet anno 2004. Deze mensen zijn met open ogen hierin getrapt. Je weet dat beleggen risico's heeft. Die moet je niet op een ander afschuiven. Ik heb gezegd.

boncœur

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door boncœur »

.....betaal ik €75 euro aan een onfortuinelijke hypotheeknemer[quote]

Hoe denkt u dat de Postbank deze € 75 bij u (en mij!) in rekening gaat brengen, postbank klantje?

(ex)postbankklant?

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door (ex)postbankklant? »

Ook wij zijn in het bezit van een meerwaardehypotheek, en denken erover om over te stappen naar een andere 'veilige'hypotheekvorm.
Het aanbod van de postbank zal best aantrekkelijk zijn voor velen, maar als de postbank over moet gaan op aanvulling is m.i het kwaad helemaal geschied, dan is de aanvullingspot helemaal op! Het is nooit onze bedoeling geweest om deze pot helemaal 'op te vreten'maar ons is verteld dat er waarschijnlijk zelfs nog wel geld over zou blijven.
Wie is er j.l overgestapt naar b.v een spaar hypotheek? Wat heeft de postbank in dit geval gedaan om tegemoet te komen? moest er boete en afsluitprovisie betaald worden? wij willen ons verlies best nemen maar als de postbank helemaal niets doet voor klanten die bij deze instantie een andere hypotheek willen afsluiten, wat is dan de 'meerwaarde'van de postbank? m.i alleen maar minderwaarde! en kan ik net zo goed naar een andere geldverstrekker gaan! graag jullie reactie!

wijk

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door wijk »

de voorstellen van de postbank stellen niet veel voor en kosten de post bank naar alle waarschijnlijkheid aan zienlijk minder dan war de hypotheek gevers nu al verloren hebben
bovendien doet de postbank met dit voorstel aan onrechtmatige klantenbinding. je kunt immers nooit meer weg want dan verlies je je garantie en nog meer geld dan nu al het geval is.
en let op, bij de volgende nieuwe renteperiode gaat u meer rente betalen dan anders het geval zou zijn. u kunt immers niet weg!!!!!!
in nederland verhuist men gemiddeld iedere, ik geloof, 6 jaar. ook dan blijf je aan de postbank vast zitten, als je al een ander huis koopt.
koop je geen nieuw huis of niet binnen 6 maanden dan heb je ook niets meer aan deze garantie
m.a.w. de voorgestelde regelingen zijn voor een beperkt aan tal mensen misschien een oplossing, maar de gemiddelde hypotheekgever zal er allen maar meer op achteruit gaan

Jan 2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Jan 2 »

Ben ik helemaal mee eens. Hoe men aan het bedrag van € 150.000.000 komt is mij ook een raadsel. Als het een beetje meezit voor de Postbank kost het hen helemaal niets! Een rendement van 4,45% moet toch gemakkelijk te halen zijn door de "deskundige"-fondsbeheerders van de Postbank. En wij minderwaarde-hypothekers draaien op voor het verlies omdat de beloofde 7% nooit gehaald zal worden. Wie betaalt hier de rekening!!!

Jan

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

De klant betaalt de rekening, wie anders?! De postbank probeert deze rekening laag te houden. Niks mis mee.
QM

Gast

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Gast »

Jan 2 schrijf jij ook wel eens op het forum van legiolease ??

shagie

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door shagie »

Mensen, mensen,

wat een ophef zeg, ik ben van mening dat een ieder kon weten wat hij deed, Ok de postbank had wellicht moeten aankondigen dat het op korte termijn, of ergens in de looptijd best eens een dip kon zijn, maar een hypotheek gaat over lange looptijd en Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit over een periode van 20 a 30 jaar slecht gaat. En om te reageren op hoe dit terug te verdienen is..... de dollar stijgt de komende 30 jaar echt wel weer.

Maar dat de Postbank dit doet (wat ze mijns inziens niet hoefden te doen) geeft wel aan dat Postbank als het eropaan komt niet met een ongerust gevoel laat zitten maar voor ze opkomt.

Maar hoofdmoot van het verhaal, mensen die niet weten wat het inhoud moeten niet meedoen aan zo'product.

Groetjes.

Gast

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Gast »

En wij minderwaarde-hypothekers draaien op voor het verlies omdat de beloofde 7% nooit gehaald zal worden.
De BELOOFDE 7%? Lijkt me sterk. Die 7% was een verwachting, een schatting. Wie belegt, neemt risico's. Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Kennelijk had je dat nog niet door.

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Ben blij dat er [uiteindelijk] ook enige reele mensen op dit forum vertoeven.
QM

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

wijk, dat van die rente slaat natuurlijk nergens op. je betaalt gewoon de rente die op dat moment geldt. op dit moment 4.6 procent voor 5 jaar. laten we hopen dat over 2 a 3 jaar de rente nog steeds zo laag is dan betalen we een stuk minder :lol:

schilpad

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpad »

:roll: ex postbankklant, ik zou geen spaarhypotheek nemen, maar een aflossingsvrije hypotheek.
Anders betaal je je scheel aan de boete want een spaarhypotheek heeft een hogere rente, dus meer boete betalen.

Gesloten