LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
grutto
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2004 23:43

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door grutto »

Beste Schilpzand,

Ik vrees dat u onvrede voor het grootste gedeelte aan de schuld van uw financieel adviseur te wijten is. Waarschijnlijk weet die zelf niet eens hoe de overigens simpele constructie werkt. Eén van de eigenschappen van de Meerwaardehypotheek is namelijk dat gedurende de looptijd van de hypotheek volledig op de obligatiebelegging wordt ingeteerd.

De Hypothecryt.

Gast

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Mar 2004 15:15 door schilpzand

Hallo louise word eens wakker inderdaad ik heb niet alleen in een obligatiefonds belegt. ook in 50 /50 fonds maar 6000 euro en dat word niet veel meer over 30 jaar omdat dat fonds niet hard stijgt.
Het grootste gedeelte 62000 euro heb ik belegt in het obligatiefonds.
Dat ben je gewoon kwijt over 30 jaar. reken maar uit
De bedoeling is dacht ik dat je de meerwaarde gebruikt om je lasten te dragen. Niet om een nieuw kapitaal op te bouwen?

Antoinet

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Antoinet »

Zojuist de website van vermogensmonitor bekeken. Er viel mij het volgende op:
Er is een link naar nieuws over de meerwaarde hypotheek actie. Klik hierop en er verschijnt een loginscherm met de volgende tekst:
Voor het invullen/opvragen van uw gegevens en het lezen van onze nieuwsbrief is het noodzakelijk dat u in het bezit bent van een dossiernummer dat u na de aanmelding per e-mail van Stichting AdviesVerlies (SAV) heeft ontvangen. Om uw wachtwoord te ontvangen dient u, ter bestrijding van de onkosten, een bedrag van € 20,- over te maken op rek. nr. 33.76.13.931 t.n.v. Stichting AdviesVerlies te Lelystad o.v.v. naam en dossiernummer.

Na ontvangst van uw betaling ontvangt u per e-mail uw wachtwoord waarmee ingelogd kan worden op uw persoonlijke pagina.

Dit dus ook na betaling van 185 EURO ?!!?

Zit hier iemand geld te verdienen aan de ellende van anderen ?

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

Weet iemand al wat de postbank voor uitsraak heeft gedaan op vandaag 15 maart kan iemand mij mailen aub. :)

Zeuro

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Zeuro »

"Jullie" zitten te zeuren !!!

Willen allemaal Veel voor Weinig !!!

En wanneer het dan even tegenzit ........

ebje

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door ebje »

Zeg zeuro, als je niets beter te doen hebt en er niets mee te maken hebt, ga lekker ergens anders zeuren.
Voor veel mensen is dit een serieus onderwerp.

robertie

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door robertie »

Gisteravond een telefoontje van de Postbank gehad. Men had beloofd na 15 maart terug te bellen, dus dat viel mee.
Wat erg tegenviel was dat men meedeelde dat de Postbank er nog niet uit was. Het zou nog tenminste tot eind maart, begin april duren voordat alle dossiers waren bekeken en alle juridische adviezen binnen waren.
Op mijn vraag of men soms meer tijd nodig had om zich juridisch in te dekken, kwam het antwoord dat dit niet het punt was. Men was echt bezig te zoeken naar een voor de klanten goede oplossing op dossierniveau.
Wat anders dan afwachten zit er dus alweer niet op.

Robertie

Has

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Has »

Ik ben blij dat ROBERTI ons op de hoogte houdt, van wat de Postbank doet met hun Meerwaarde hypotheek. Als de Postbank haar klanten niet op de hoogte houdt, dan doen we het maar onder elkaar.
Nogmaals houdt elkaar via dit forum op de hoogte.

antoinet

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door antoinet »

Ben ook keurig gebeld door de postbank 15 mrt. Zelfde verhaal als Robertie. Alle dossiers worden individueel beoordeeld. Eind maart begin April komt er een reaktie.
Af wachten dus...

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door sannie »

ik ben ook gebeld door de postbank,met de mededeling dat ik binnen 1 week teruggebeld ging worden,wat de postbank ging doen met deze kwestie deze meneer heeft niet gesproken over eind maart begin april?

JanuitAlmere

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door JanuitAlmere »

Allereerst dank aan degenen die contact hebben met de Postbank en ons hiervan op de hoogte houden.
Verder zag ik bij morningstar.nl dat de grootste belegging van het Postbank Obligatiefonds nu bestaat uit Euro Bund Future, nl 10,3%.
Hoewel in het bezit van een meerwaardehypotheek weet ik weinig van beleggen. Maar wil dit nu zeggen dat de Postbank switched naar EUro's?

Met Euro Bund Future's gokt men dan op een stijgende of dalende Euro?

m.v.g.

Jan

robertie

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door robertie »

Vandaag te lezen bij nu.nl en in de telegraaf:

Meerwaarde Hypotheek van Postbank onderzocht door AFM

Uitgegeven: 23 maart 2004 08:52

AMSTERDAM - De Postbank, onderdeel van ING, moet informatie leveren aan de Autoriteit Financiele Markten (AFM) in diens onderzoek naar de omstreden 'Meerwaarde Hypotheek', aldus De Telegraaf dinsdag.

Het onderzoek naar het product van de Postbank valt volgens de AFM onder het bredere 'thema-onderzoek' dat de instantie uitvoert naar hypotheekproducten. ING zegt niet te weten wat de achtergrond is van het opvragen van informatie.

Consumenten zagen de waarde van het aan de hypotheek gekoppelde obligatiefonds in zowel 2002, als in 2003 met 20 procent kelderen. De gedupeerden laten zich vertegenwoordigen door Vermogensmonitor, de Consumentenbond en de Vereniging Eigen Huis.

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

vandaag per post aanbieding gekregen van postbank . wie nog meer heeft post gekregen vandaag /

antoinet

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door antoinet »

Vandaag heb ik ook een voorstel van de postbank ontvangen:
Een garantieregeling te kiezen uit twee opties:
Optie 1: De PB garandeert de klant per 1 juni 2004 tot aan tweederde van de oorspronkelijke looptijd na het passeren van zijn Postbank MeerWaardehypotheek, 100% van zijn oorspronkelijke maandelijkse aanvullingsbedrag kan onttrekken aan zijn aanvullingsdeel.
Optie 2: De PB garandeert de klant per 1 juni 2004 tot aan de gehele oorspronkelijke looptijd na het passeren van zijn Postbank MeerWaardehypotheek, 70% van zijn oorspronkelijke maandelijkse aanvullingsbedrag kan onttrekken aan zijn aanvullingsdeel

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

ANTOINET WAT VIND JIJ VAN HET VOORSTEL . WAAR ZIJN TROUWENS DE REST VAN DE GEDUPEERDE . LIGGEN ZE TE SLAPEN OF ZO .ZE ZIJN ZO STIL .

QuasiModo

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door QuasiModo »

Alle meerwaardehypotheekhouders hebben eenzelfde aanbieding gehad. De vermogensmonitor heeft donderdag nog een overleg gehad met de postbank. Hier nog geen verslag van gezien. Zij zouden met een advies komen [gratis].
Op het eerste gezicht ziet de aanbieding er positief uit. Althans voor zover mijn beperkte kennis gaat. Ik wacht wel even een objectief advies af om vervolgens een besluit te nemen.
Ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar de mening van collega MWHH.

QM

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

:? Ik snap het niet helemaal je hebt een aanvullingsdeel daar pak je elke maand geld van weg min 275,00, en je hebt een opbouw gedeelte.
Wat is nou precies het aanbod van de postbank.
Kan iemand dat in gewoon hollands uitleggen.
Wat gebeurt er met het aanvullingsdeel moet je elke maand wel die 275,00 euro opnemen?

ponstir

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door ponstir »

Ik heb (nog?) helemaal NIETS van de Postbank vernomen... :cry: Wie kan mij een correspondentieadres oid in deze geven?

ponstir

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door ponstir »

Ik was weer iets te snel met m'n reactie, zie:

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/arti ... nktype=int

JanuitAlmere

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door JanuitAlmere »

In veel kringen schijnt het Postbank-aanbod juichend ontvangen te worden. Zelf vind ik het een waardeloos aanbod. Wel wordt een nog verder wegzakken van het Obligatiefonds hiermee afgedekt, maar de geleden schade in de afgelopen jaren moeten we maar voor lief nemen.
Als de Postbank echt een substantieel bedrag voor deze regeling gaat uittrekken, kunnen zij dit bedrag beter aan de gedupeerden uitkeren, die dan alsnog zelf kunnen beslissen wel of niet door te gaan met de MINDERwaardehypotheek.

Gesloten