LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank neemt klanten niet serieus

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sas70

Postbank neemt klanten niet serieus

Ongelezen bericht door sas70 »

Ik heb al meer dan 10 jaar een gezamenlijke betaalrekening, spaarrekening en creditcard, en daarnaast nog en een aantal verzekeringen lopen via de Postbank. Vanwege een scheiding heb ik ongeveer een jaar geleden de gezamenlijke rekening stopgezet, en een eigen betaal- en spaarrekening bij de Postbank geopend.

Half november 2008  Online vraag ik samen met mijn nieuwe partner een gezamenlijke rekening aan.

25 november 2008  De Postbank stuurt ons, om de aanvraag te verwerken, een aanmeldformulier met het verzoek dit formulier op het postkantoor in te vullen en in te leveren.

1 december 2008  De Postbank heeft voor ons een rekening nummer gereserveerd.
Ik kom hier via mijn Postbank.nl van op de hoogte, en stort alvast 300 euro. Verder gaan we op verzoek van de Postbank naar het postkantoor om het aanmeldformulier in te vullen. Daar blijkt dat de geboorte datum van mijn partner met een dag verschil op het formulier niet klopt. Volgens de baliemedewerkster kan dit niet ter plaatse worden aangepast, maar moet het hoofdkantoor een nieuw formulier opsturen. Ze verandert de geboortedatum van mijn partner op het formulier, en stuurt het vervolgens samen met een kopie van het paspoort van mijn partner op. De pinpassen krijgen we direct mee, maar deze zijn onbruikbaar totdat de aanvraag officieel verwerkt is.

9 december 2008  De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanmeldformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Het formulier is onvolledig ingevuld, en er ontbreekt nog een kopie van mijn identiteitsbewijs.
Op dit verzoek gaan we wederom naar het postkantoor. We vullen het aanmeldformulier volledig in, en de baliemedewerkster stuurt het aanmeldformulier samen met een kopie van ons beide id. bewijzen wederom naar het hoofdkantoor.

17 december 2008  De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanvraagformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Ditmaal zou het postkantoorwaarmerk ontbreken.
Nu weet ik zeker dat de Postbank en geen nieuwe klanten wil, en trouwe klanten niet serieus neemt. Omdat daarnaast ook mijn vertrouwen weg is, stuur ik een brief met mijn klacht naar de klantenservice en de directie van de Postbank. Naar aanleiding van mijn klacht verzoek ik de Postbank mijn aanvraag voor de gezamenlijke rekening kosteloos te annuleren, en de 300 euro terug te storten op mijn eigen rekening. Dit laatste kan ik helaas niet zelf regelen, omdat de gezamenlijke rekening nooit geactiveerd is.

31 december 2008  De Postbank stuurt een bevestiging van ontvangt van de voorgelegde klacht aan de directie. De klacht zal alleen opgepakt worden door de directie, wanneer de klantenservice de klacht onvolledig heeft afgehandeld.
De interne procedures zorgen er zo voor dat de directie onwetend blijft van de inefficiëntie en klantonvriendelijke benadering die in hun bedrijf speelt.

5 januari 2009  De klantenservice van de Postbank stuurt mij een reactie naar aanleiding van mijn klacht. De gezamenlijke girorekening zou beëindigd zijn, en het saldo overgeschreven naar mijn eigen rekening. Daarnaast excuses voor het ongemak.

5 januari 2009  dezelfde dag, en van dezelfde persoon van de klantenservice ontvang ik een brief dat mijn verzoek tot opheffen van de gezamenlijke rekening niet in behandeling kan worden genomen, omdat hiervoor de handtekening van mijn partner ontbreekt. Binnenkort zal ik hiervoor een formulier ontvangen…

Ik vertrouwde het al niet dat dit zo gemakkelijk zonder formuliertjes en stempeltjes kon. De Postbank zegt het al wel, of zou dat nu veranderen nu ze voortaan als ING door het leven gaan? Ik ben er in ieder geval klaar mee. Niet alleen door dit akkevietje. Dit was slechts een van de vele, maar wel de meest humoristische vindt u niet? Zodra deze rekening opgeheven is, zal ik ook alle andere zaken die nog via de Postbank lopen bij een echte bank onderbrengen. Hopelijk gaat dat goed…

Eddie2

Re: Postbank neemt klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Eddie2 »

De Postbank is inderdaad een fake bank. Nu ze met ING samen gaan wordt het natuurlijk helemaal een zootje.

Ik heb helaas nog enkele bagger beleggingsfondsen bij die Postbank. Op boze mailtjes werd altijd gereageerd met "beleggen is voor de lange termijn het komt wel weer goed" Nu zijn ze zonder overleg met klanten omgezet naar ING fondsen. Je zou denken dat het te beheren vermogen dan ook meer wordt. Niets blijkt minder waar. Ten eerste is de inruilkoers dubbel zo hoog waardoor het 'rendement' dubbel zo hoog moet gaan worden om nog maar bij het aankoopnivo te komen en ten tweede zie je nu zelfs nog de koersen alleen maar dalen. We worden dus gewoon geflest door die postbank.

Nu ook weer een akkefietje met die zogenaamde Top spaarekening van ze. Ten eerste kregen familie leden die niet eens kunnen sparen een schriftelijke aanbieding maar ik niet. Ga je dan vragen waarom niet dan doet men bij schriftelijke reclame aan "selectie".

Dan maar via internet aanvragen. Alvast wat centjes vanaf een andere spaarrekening op mijn rekening gezet en een Toprekening aangevraagd. Twee weken later gebeurd er echter nog weinig. Maar weer eens een klacht gestuurd en wat is het antwoord? "Uw aanvraag is niet doorgekomen". Ook ik heb het wel gehad met deze Toko.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@eddie2:
als je de elementaire basisbeginselen van het rekenen niet kent dan moet je zeker niet gaan beleggen. In een ander topic wordt ingegaan op het omzetten van fondsen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=66076
risico van beleggen is dat koersen dalen, niet alleen van de postbank, maar van het hele nederlandse bankwezen.
Toprekening is maar een raar verhaal, mijn toprekening was binnen 5 minuten geopend....

@sas70: dit is gewoon vervelend en ik kan me absoluut voorstellen dat je het gehad hebt met de postbank. De laatste brief is dan nog de meest logische....
Sterkte en ik hoop dat het allemaal goed afloopt

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

elementaire basisbeginselen van het rekenen
Prachtig gesproken! Ik kan uitstekend rekenen! En het persoon die deze topic is gestart heeft echt wel een punt. Om nog een beetje rendement te kunnen halen moeten de koersen van die ING fondsen toch echt buitenproportioneel stijgen en dat gaat zeker niet gebeuren. Mooie woorden, prachtige terminologie en beloften daar zijn ze goed in maar de koersen zakken alleen maar, ook in betere tijden. Ik verwacht daar dus echt niets meer van.

Het is leerzaam, gewoon niet meer intrappen, bij geen enkele bank overigens want men is er alleen maar op uit om op slinkse wijze geld uit je zakken te kloppen. Ik doe alleen nog maar particuliere aankopen en verkopen op kleine trading ranges en dat doe ik goed!

De toprekening is inmiddels geopend na veel achterdocht telefoontjes van de Postbank. Mij benieuwen wanneer ze de beloofde rentekoers gaan halveren. Ik gok na voldoende zieltjes voor zich gewonnen te hebben. Ze kunnen nu ook makkelijk de ECB de schuld van alles geven.

Groet,

Een zéér ervaren belegger!

sas70

Ongelezen bericht door sas70 »

Helaas maar waar, mijn drama gaat nog even door:

14 januari 2009  De Postbank schrijft 10,95 euro af van de gezamelijke rekening
Dit is toch te gek voor woorden, ik kan niet aan mijn 300 euro komen, maar de Postbank kan er zomaar 10,95 euro van afschrijven. Meteen nadat ik de afschrijving opmerk via mijn postbank.nl bel ik naar de klantenservice. De medewerker moet mij volgens de procedure vertellen dat ik een klachtenformulier moet invullen. Hij wil er ook wel een toesturen. Dit vertrouw ik niet meer, ik wacht immers nog op het formulier dat mij beloofd is in de brief van 5 januari. Ik besluit de volgende dag zelf maar het formulier “Girorekening opzeggen” te downloaden en op te sturen. Nu maar hopen dat dat goed gaat.

23 januari 2009  De Postbank stuurt mij het opzegformulier terug met een brief dat ze de 300 euro na bijna 2 maanden nog steeds niet terug kunnen storten, omdat de handtekening van mijn vriend niet overeen zou komen. Ze hebben nota bene meerdere kopieën van het paspoort van mijn vriend!
Het blijkt dat mijn vriend om klant te worden, een handtekeningkaart ingevuld zou moeten hebben op het postkantoor, alleen hebben ze daar nooit om gevraagd. Mijn vriend moet nu alsnog de kaart ondertekenen, terwijl hij niet eens klant mocht worden van de Postbank!

.... niet alleen nemen ze hun klanten niet serieus, maar vinden ze het blijkbaar ook nog heel erg leuk om hun klanten te pesten!

Gesloten