LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbank Plusrekening
-
Postbank Plusrekening
Ik heb al jaren een z.g. Plusrekening by de Postbank.
In 2001 leverde deze rekening 2,5 procent rente.
Deze rente is in de loop van de jaren gezakt naar, sinds jan. 2006, 0,75 procent.
Als ik hier per telefoon vragen over stel krijg ik een aantal antwoorden als, het gaat slecht met de economie alhoewel het nu weer wat opkrabbeld, het is een verouderde rekening daar willen we eigelijk vanaf, die hoge rente in het begin dat was een lokkertje.
Dat vind ik nogal rare antwoorden voor een bank instelling, nog afgezien van het feit dat ik me wel genomen voel door deze gang van zaken.
Ik vraag me dan ook af of meer mensen dit zo ervaren.
Mvgr.
In 2001 leverde deze rekening 2,5 procent rente.
Deze rente is in de loop van de jaren gezakt naar, sinds jan. 2006, 0,75 procent.
Als ik hier per telefoon vragen over stel krijg ik een aantal antwoorden als, het gaat slecht met de economie alhoewel het nu weer wat opkrabbeld, het is een verouderde rekening daar willen we eigelijk vanaf, die hoge rente in het begin dat was een lokkertje.
Dat vind ik nogal rare antwoorden voor een bank instelling, nog afgezien van het feit dat ik me wel genomen voel door deze gang van zaken.
Ik vraag me dan ook af of meer mensen dit zo ervaren.
Mvgr.
-
Re: Postbank Plusrekening
de internet spaarrekening heeft nog gewoon 2,5% rente
Op een standaard betaal rekening krijg je al heel lang geen rente meer, dat is afgeschaft om onbekende reden.
Bij een spaarrekening krijg je nog steeds tussen de 2 en 3 % rente, dus ik zie het probleem niet.
Bij een spaarrekening krijg je nog steeds tussen de 2 en 3 % rente, dus ik zie het probleem niet.
De plusrekening van de Postbank biedt het belachelijk lage rentepercentage van 0,75%. Interessanter is dan nog de Postbank internetspaarrekening, die biedt 2,5%. Maar ik ben sinds het gezanik met onbruikbare rentepunten opgestapt bij de Postbank. Ik heb liever een goede rente zonder gezeur. Die krijg ik bij de ASN: 3,75% op de Optimaalrekening. Direct opvraagbaar, weliswaar met 1% boete als je binnen 1 jaar opneemt, maar dat is dan altijd nog stukken meer dan de Postbank. En ook nog eens ideëeel verantwoord.
-
Dat is natuurlijk uw goed recht om uw geld bij een bank onder te brengen, de ASN bank zal misschien een wat hoger rentepercentage hebben. Ikzelf kijk naar de bank als totaalprodukt, de Postbank scoort bijzonder goed in klanttevredenheidsonderzoeken en geeft naar mijn ervaring prima service dus ik ga niet voor dat procentje naar een mij onbekende bank stappen.
ASN onbekent? Een onderdeel van SNS. Tevredenheidsonderzoek Postbank positief? Waar woont U.
-
'k wil de ASN nou geen bekende bank noemen maar 'k ben ook niet zo thuis in dat wereldje. 'k weet niet meer precies waar ik het gelezen heb maar de Postbank scoorde hoog in klanttevredenheidsonderzoeken, produkten en service.
ASN Bank is een solide spaarbank waarvan de meeste produkten betere voorwaarden hebben dan de produkten van de Postbank. De internetspaarrekening van ASN heeft al een hogere vergoeding dan die van de Postbank (bij de ASN Bank krijg je 2,75%) en verder heeft ASN een rekening waar 4% over wordt vergoed (de beperking is gelegen in de inleg en niet in het mogen opnemen). Een groot voordeel is verder dat je bij het hebben van een rekening bij ASN vrij bent om zelf te bepalen waar je een betaalrekening hebt. Wil je gebruik maken van een spaarprodukt van de Postbank, dan zit je vast aan een girorekening. Wellicht de belangrijkste reden om bij ASN Bank te sparen is dat men bij het uitzetten van het spaargeld wordt gehouden met mens, dier en milieu. Bij andere banken (m.u.v. Triodos Bank) weet je maar nooit waar ze je spaargeld in wegzetten.'k wil de ASN nou geen bekende bank noemen maar 'k ben ook niet zo thuis in dat wereldje.
ASN, geloof je nou echt dat ze milieuvriendelijk zijn? Ik hoop het voor je. Ze hebben zeker geen beste voorwaarden, vaak oko nog opnamekosten.
Ik kies banken met hoogste rentes zoals dsb bank, atbank, akbank.... zo haal je beste rendementen zonder opnameboetes
Ik kies banken met hoogste rentes zoals dsb bank, atbank, akbank.... zo haal je beste rendementen zonder opnameboetes
ASN is een spaarbank zonder de mogelijkheid van een betaalrekening, er is een vestiging in Den Haag. Sparen en beleggen, dat de hoofdmoot van hun diensten. Zelfs een hypotheek kan je daar al niet meer afsluiten, dan word je doorverwezen naas SNS, onderdeel van hetzelfde concern REAAL. Geen wonder dat zeer veel mensen nog nooit van dit bankje gehoord hebben.
Nee, maar overstappen naar DSB met 3,3% levert je niet een procentje op, maar MEER dan 2,5%.ik ga niet voor dat procentje naar een mij onbekende bank stappen.
Eehm, ik koop mijn eten graag bij de Albert Heijn, maar als die slechte appels heeft, dan loop je toch effe door naar de groenteboer ernaast voor de appels?Ikzelf kijk naar de bank als totaalprodukt
Nou nou, niet zo denigrerend met je bankje. Ik heb tot volle tevredenheid wat rekeningen bij de ASN. Prima bank voor mij en alles verloopt goed. Kunnen een hoop banken een voorbeeld aannemen.Geen wonder dat zeer veel mensen nog nooit van dit bankje gehoord hebben.
Ook hun idee om niet in zee te gaan met "foute" bedrijven spreekt mij aan.
En voor mijn betalingsverkeer heb ik gewoon een andere bank.
Mensen moeten eens verder kijken dan hun neus lang is en niet omdat opa ook bij de Postbank zat daar maar blijven hangen tegen een flutpercentage op een spaarrekening.
-
Okee, ik begrijp dat de ASN bank een gerespecteerde bank heeft met beperkte produkten. Die hogere rente is inderdaad wel aantrekkelijk.
Maar naar de DSB bank stappen zal wel het laatste zijn wat ik doe, 'k veeg nog liever m'n kont af met m'n bankbiljetten dan dat ik die naar die oplichters breng.
en ik wil mijn dagelijkse boodschappen nou niet vergelijken met mijn financien hoewel ik het een met het ander betaal.
SJZ
Quote:
ik ga niet voor dat procentje naar een mij onbekende bank stappen.
Nee, maar overstappen naar DSB met 3,3% levert je niet een procentje op, maar MEER dan 2,5%.
Quote:
Ikzelf kijk naar de bank als totaalprodukt
Eehm, ik koop mijn eten graag bij de Albert Heijn, maar als die slechte appels heeft, dan loop je toch effe door naar de groenteboer ernaast voor de appels?
Maar naar de DSB bank stappen zal wel het laatste zijn wat ik doe, 'k veeg nog liever m'n kont af met m'n bankbiljetten dan dat ik die naar die oplichters breng.
en ik wil mijn dagelijkse boodschappen nou niet vergelijken met mijn financien hoewel ik het een met het ander betaal.
Dat geldt ook voor mij !! De DSB zal aan mij ook nooit een stuiver verdienen. Gek eigenlijk, ik ben nooit benadeelt ofzo door de DSB maar toch is mijn aversie groot.Maar naar de DSB bank stappen zal wel het laatste zijn wat ik doe
-
Kennelijk denkt een héél groot deel van Nederland daar anders over, gezien het financieel vermogen van een altijd goedlachse Dirk Scheringa!Maar naar de DSB bank stappen zal wel het laatste zijn wat ik doe....
OK, dan ga je niet naar DSB voor 3,3% rente.
Ga je toch lekker naar Argenta voor 3,25% rente.
Ga je toch lekker naar Argenta voor 3,25% rente.