LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank rentepunten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
norbertst
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2006 20:45

Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door norbertst »

Ik woon in het buitenland, heb een postbusadres in Nederland, zal echter nooit mijn rentepunten van mijn nederlandse girorekeningkunnen verzilveren omdat daarvoor een aan de girorekening gekoppeld Nederlands woonadres nodig is

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Das fijn voor je, ik neem aan dat het je eigen keuze was om in het buitenland te gaan wonen en een Nederlands postadres aan te houden?

MAXIEM

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag norbertst,
Ik woon in het buitenland, heb een postbusadres in Nederland, zal echter nooit mijn rentepunten van mijn nederlandse girorekeningkunnen verzilveren omdat daarvoor een aan de girorekening gekoppeld Nederlands woonadres nodig is
Rentepunten zijn een sigaar uit eigen doos. Alle producten die zij in de aanbieding hebben kun je bij de winkel op de hoek voor dezelfde prijs of zelfs lager vinden en dan heb je daar ook nog een goede garantieservice bij.

Je mist dus niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vriendelijke groet, Paula.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

je hoeft er niet aan mee te doen, 't is gewoon een extra dienst/product wat de Postbank kosteloos aanbiedt!

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door heho »

Gelukkig ik dacht dat het verplicht was !

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door digimax »

Rentepunten zijn een sigaar uit eigen doos.
2 kaartjes lion king voor 79,- of een Philishave Smart Touch XL (HQ9190/22) voor 144,- vind je niet goedkoper ;)

MAXIEM

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag digimax,
2 kaartjes lion king voor 79,- of een Philishave Smart Touch XL (HQ9190/22) voor 144,- vind je niet goedkoper
Wel graag de hele waarheid vermelden:

2 kaartjes lion king (inclusief admin- en verzendkosten) € 86,95
en
Philishave Smart Touch XL (HQ9190/22) (inclusief admin- en bestelkosten plus verwijderingsbijdrage € 154,50

Vriendelijke groet, Paula.

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door digimax »

ok :) dannog maak je wel voordeel. de goedkoopste HQ9190/22 is over de 220,- euro

Gewoon-doen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 19:15

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Gewoon-doen »

Rentepunten zijn niet alleen een sigaar uit eigen doos, laat ze maar meer rente geven! Dit is een achterhaalde poging tot klantenbinding! Wie hier intrapt ..... Gewoon blijven doen en nuchter blijven. Alle spullen en diensten die je via rentepunten kunt krijgen zijn geen eerste levensbehoeften. Laat je niets wijs maken en blijf nuchter!

Liek45
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 15:06

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Liek45 »

Zijn de rentepunten overdraagbaar?? :lol:

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door hathor »

Voorzover ik weet zijn de rentepunten niet overdraagbaar. Maar daar is natuurlijk heel eenvoudig wat op te bedenken. Mijn moeder bijvoorbeeld is 85 jaar oud en hoeft die rentepunten niet. Maar als ik wat zou willen kopen met korting bestelt zij het eenvoudigweg. Gemakkelijk op te lossen dus.

Liek45
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 15:06

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Liek45 »

Ik krijg de punten ook van mijn schoonmoeder, maar heb 122500 punten nodig! Ik heb er al 52.000 dus ben al aardig op weg.....
Andere familieleden willen mij ook hun punten schenken, maar dat zal dan wel niet mogen... :roll: :(

Arnim
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2006 16:34

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door Arnim »

alles veel te duur, kijk goed in den normale winkel voordat je hier beginnt :roll: !!!

bruglit
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:11

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door bruglit »

Ik ging er ook van uit dat aankopen met Postbank rentepunten voordelig is: Kocht voor mijn dochtertje een DVD box van Annie M.G. Schmidt (adviesprijs volgens de Postbank € 65) voor € 39,45 incl. verzendkosten.
Later zag ik dat dezelfde dvd-box via vanleest.nl te koop was voor € 31,94 incl. verzendkosten. Heb deze dvd-box uiteindelijk bij Van Leest opgehaald voor slechts € 29,95 en mijn bestelling bij de Postbank geannuleerd door beroep te doen op het herroepingsrecht.
Hoewel ik de adviesprijs van deze DVD-box niet ken betwijfel ik of deze € 65 is.
Wel weet ik zeker dat de Postbank foutieve (lees te hoge) adviesprijzen hanteert. De adviesprijs van de Philips PerfectDraft is niet zoals de Postbank aangeeft € 219 maar € 199. Dit is ook door Philips schriftelijk aan mij bevestigd. Als ik de Postbank hiermee confronteer krijg ik na diverse e-mails zonder inhoudelijke reactie uiteindelijk bericht dat ze "de correspondentie over dit onderwerp als afgedaan beschouwen".

inge...
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2006 18:35

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door inge... »

De rente van de postbank is al jaren laag. De rentepunten lijken leuk, maar daar zit ik echt niet op te wachten. Geef mij maar een hogere rente. Ik heb mijn spaargeld bij een andere bank ondergebracht.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ging er ook van uit dat aankopen met Postbank rentepunten voordelig is:
Tja, ik dacht na alle discussie op dit forum weet iedereen wel dat die rentepunten niks voorstellen ....

simply
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2006 21:31

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door simply »

:oops: inge.... welke bank geeft meer rente? want die punten die je van de posbank krijgt zijn waardeloos als je kijk wat je wel niet nodig ben voor een klein ding te kopen.groetje,simply

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door mr T. »

't is gewoon een extra dienst/product wat de Postbank kosteloos aanbiedt!
Waarom geven ze dan niet gewoon meer rente. De P-Bank is een bank en geen postorderbedrijf!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom geven ze dan niet gewoon meer rente.
Waarom zouden ze? Mensen die voor de hoogste rente gaan zitten al lang niet meer bij de Postbank.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door jsp »

De Postbank snijdt zichzelf in de vingers. Net als Inge heeft deze rentepuntenaktie mij ook aan het denken en aan het vergelijken gezet: ik heb liever rente in cash dan in punten die ik niet gebruik. Inmiddels overgestapt naar de ASN Bank, die momenteel 3,75% rente biedt tegen 2,5% op een internetrekening bij de Postbank.

Gesloten