Ik ben sinds enige tijd een tevreden gebruiker van Postbank Zakelijk. Geen rente, maar ook geen kosten.
Nu krijg ik een brief dat de Postbank de klanten beter wil bedienen en komen er drie pakketten, jullie raden het al allemaal tegen betaling.
Erg vervelend, eerst klanten werven en dan klanten laten betalen, misschien iest voor een koude douche?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postbank zakelijk
Re: Postbank zakelijk
Voorheen moest je ook al betalen hoor, echter heb je bij opening van een zakelijke rekening eerst een gratis tegoed voor transacties.
Re: Postbank zakelijk
Ja dat klopt, maar tot nu toe was het Tariefvrij pakket van toepassing, dus 1000 transacties tot een bedrag van 700 € 'gratis'.
Nu moet je betalen omdat:
- Internetbankieren moet worden gepromoot (?)
- Een tariefpakket beter aansluit bij mijn betaalgedrag (?)
Dus ben ik nu gek of begrijp ik het allemaal verkeerd?
Nu moet je betalen omdat:
- Internetbankieren moet worden gepromoot (?)
- Een tariefpakket beter aansluit bij mijn betaalgedrag (?)
Dus ben ik nu gek of begrijp ik het allemaal verkeerd?
Re: Postbank zakelijk
nee je begrijpt het verkeerd. Ik was gewend aan die kosten omdat ik meer transacties heb. Maar goed die 20 of 40 euro per jaar is natuurlijk eigenlijk een schijntje
Re: Postbank zakelijk
Natuurlijk is het een schijntje, maar het gaat mij meer om het principe.
Eerst klanten werven met een product, vervolgens het product vervangen aangezien dat beter is voor de klant, terwijl dat maar de vraag is.
Eerst klanten werven met een product, vervolgens het product vervangen aangezien dat beter is voor de klant, terwijl dat maar de vraag is.
Re: Postbank zakelijk
Ik ben ook ontevreden over deze handelswijze. Ik heb juist voor de Postbank gekozen vanwege dat tariefvrij pakket en de lage kosten, en nou halen ze die voordelen weg.
Ik overweeg dan ook om over te stappen naar een andere bank. Als het dan toch niet goedkoper kan, dan wil ik gewoon de service die erbij hoort en niet langer mijn hebben en houden bespreken aan de postzegelbalie.
Ik overweeg dan ook om over te stappen naar een andere bank. Als het dan toch niet goedkoper kan, dan wil ik gewoon de service die erbij hoort en niet langer mijn hebben en houden bespreken aan de postzegelbalie.