Allen,
Hier een vriendelijke waarschuwing.
Als u via een zaak een artikel wilt kopen met uitgestelde betaling welke geregeld wordt via Primeline in Den Bosch, NIET DOEN!!!
Ten eerste moet je bijna €40,-- betalen aan "administratiekosten" welke overeenkomen met een bepaald percentage rente en je krijgt 2 BKR Registraties!!
1. Het bedrag van de uitgestelde betaling
2. €1250,-- bestedingslimiet van een creditcard die je ook in je mik geschoven krijgt.
Wij hebben de creditcard linearecta teruggestuurd met de mededeling dat wij hier geen gebruik van wilden maken en het verzoek om de BKR registratie van €1250,-- in te trekken.
Dit wil Primeline niet doen. Ze zeggen nu dat het een borg is voor de uitgestelde betaling, terwijl die uitgestelde betaling vanzelf overgaat in een doorlopend krediet (met hele hoge rente) mocht je het bedrag niet in 1 keer betalen voor de termijn van uitgestelde betaling.
OPLETTEN DUS!!! TRAP ER NIET IN!!!
o.a. De Block en Mediamarkt werken hiermee.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Primeline & uitgestelde betaling: NIET DOEN!!!
Re: Primeline & uitgestelde betaling: NIET DOEN!!!
En wat dacht je momenteel van Its en Scheer en Foppen, die ook reklame maken met hun uitgestelde betaling en 10 % korting via je visa, danwel je nieuw aangevraagde visacard? Kassa!!!!!!!!!!
-
piet paaltjens
10% korting op uw vriezer, maar wel 16% rente (Visa) afrekenen a.u.b.
Een bank en dan er niet rijk van worden, dat bestaat niet.
Maar toch... er zij weer volksstammen die erin trappen.
Gebruik zo'n kaart alleen in hoge nood, en niet om je huishoudapparatuur mee aan te schaffen!!
Goedkoop advies:
spaar even door en tik die 10% extra gewoon af, scheelt je achteraf een hoop ellende en euro's.
Een beetje onderhandelen met de verkoper wil ook wel eens helpen.
Mocht je niet kunnen of willen wachten, ga dan naar je eigen bank voor een doorlopend krediet of persoonlijke lening scheelt je sowieso 9% rente!!
Een bank en dan er niet rijk van worden, dat bestaat niet.
Maar toch... er zij weer volksstammen die erin trappen.
Gebruik zo'n kaart alleen in hoge nood, en niet om je huishoudapparatuur mee aan te schaffen!!
Goedkoop advies:
Nouja, die 10 % korting krijg je wel degelijk en je hebt een uitgestelde betaling van 3 maanden. Als men het bedrag binnen die 3 maanden betaald, heb je wel de korting en verder geen kosten. Doe je dat niet, dan ga je dure rente betalen over het openstaand bedrag.
Maar de vraag is dan, zit je op een visa kaart via Primeline te wachten?
Nee toch? Kun je ook via je eigen bank regelen, is mijn mening.
Maar de vraag is dan, zit je op een visa kaart via Primeline te wachten?
Nee toch? Kun je ook via je eigen bank regelen, is mijn mening.
uitgesteld betalen via PrimeLine is handig mits je je koppie er bij houdt, discipline hebt met geld en al een geldbuffertje hebt. Heb je het koppie en het geldbuffertje niet en heb je geen financiele discipline: niet doen!!
Maar anders kun met uitgesteld betalen zelfs een beetje geld verdienen. Ok, de hoofdprijs van de loterij is het niet, maar het geldbuffertje wordt zo stilaan wel groter.
Ikzelf heb een aankoop gedaan van 5000,- met uitgestelde betaling van 1 jaar. Eenmalige kosten bedroegen €25,-. Bijbehorende VISA Card 1e jaar gratis, daarna 9,95 per jaar.
Ik heb het in jaar na de aankoop elke maand 1/12 deel van de 5000 weggezet tegen gemm. 3,2% rente. Dit levert ruim 80,- rente op.
Mijn lopende credit card heb ik opgezegd (besparing iets van 25 euro op jaarbasis). Betalingen met deze Primeline VISA-card ook netjes op tijd betaald.
Negeer vooral alle brieven van Primeline over het gemak van gespreid betalen, lever de VISA-card na 1 jaar weer in en betaal op tijd de hoofdsom terug van het gespaarde bedrag.
En een BKR-registratie is niet per definitie slecht, volgens mij zouden dan bv. alle huizenbezitters ook slapeloze nachten moeten hebben.
Ik zou uitgesteld betalen overigens niet doen voor kleine aankopen en zeker niet als er al een uitgestelde betaling loopt. (hou het koppie erbij!)
Maar anders kun met uitgesteld betalen zelfs een beetje geld verdienen. Ok, de hoofdprijs van de loterij is het niet, maar het geldbuffertje wordt zo stilaan wel groter.
Ikzelf heb een aankoop gedaan van 5000,- met uitgestelde betaling van 1 jaar. Eenmalige kosten bedroegen €25,-. Bijbehorende VISA Card 1e jaar gratis, daarna 9,95 per jaar.
Ik heb het in jaar na de aankoop elke maand 1/12 deel van de 5000 weggezet tegen gemm. 3,2% rente. Dit levert ruim 80,- rente op.
Mijn lopende credit card heb ik opgezegd (besparing iets van 25 euro op jaarbasis). Betalingen met deze Primeline VISA-card ook netjes op tijd betaald.
Negeer vooral alle brieven van Primeline over het gemak van gespreid betalen, lever de VISA-card na 1 jaar weer in en betaal op tijd de hoofdsom terug van het gespaarde bedrag.
En een BKR-registratie is niet per definitie slecht, volgens mij zouden dan bv. alle huizenbezitters ook slapeloze nachten moeten hebben.
Ik zou uitgesteld betalen overigens niet doen voor kleine aankopen en zeker niet als er al een uitgestelde betaling loopt. (hou het koppie erbij!)