LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen gebruik Visacard in Ecuador

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Problemen gebruik Visacard in Ecuador

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Ik ben nu 2 weken in Ecuador en heb o.m. mijn VISA-creditcard bij me. Ik kom vaker in Ecuador en ben bekend met de situatie dat sommige bedrijven geen creditcards accepteren die uitgegeven zijn door banken buiten Ecuador. (MIjn VIsa-card is uitgegeven door de ASN-bank)
Ok, dat wist ik dus al, echter, nu tijdens mijn huidige verblijf blijkt dat ii met de kaart nergens meer geld kan opnemen en bovendien bij de helft van de restaurants en winkels de melding krijg dat hij niet wordt geaccepteerd. (Bij sommige dus wel en ik gebruik echt wel steeds dezelfde pincode)
Ik heb hierover 2 x vanuit Ecuador met het ICS (VISA) kantoor in Nederland gebeld en heb ze gevraagd mij een nieuwe kaart te regelen hier in Ecuador. Daarop kreeg ik als antwoord dat ik daarvoor extra zou moeten betalen, hetgeen ik zeer vreemd vind! Ik begrijp heel goed dat ik voor een extra service zou moeten betalen maar in dit geval gaat het om een kaart die problemen veroorzaakt en ik betaal de niet-geringe jaarlijkse vergoeding aan ICS in de veronderstelling dat zij een product leveren dat ik zonder problemen kan gebruiken, juist in het buitenland, want in Nederland gebruik ik die kaart amper.
Zij weigeren me echter te helpen en geven daarbij tot mijn stomme verbazing als reden dat de problemen veroorzaakt worden door de aardbeving hier van afgelopen zatardagavond. Los van het feit dat dit bijzonder bot is klipt het ook niet want ik had hen al eerder dagen voor de bewuste aardbeving over hetzelfde probleem gebeld.
Ergo: VIsa laat haar klanten in de kou staan en misbruukt daarbij een humanitaire ramp als smoes!

taxikemperman
Berichten: 637
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Problemen gebruik Visacard in Ecuador

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Jij wilt met spoed een nieuwe kaart die naar het buitenland moet worden gestuurd.
Wat dacht je wat de kosten daarvoor zijn?

En € 45,00 per jaar is echt niet veel.
Daar zit ook je verzekering bij inbegrepen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen gebruik Visacard in Ecuador

Ongelezen bericht door bprosman »

(MIjn VIsa-card is uitgegeven door de ASN-bank)
Vaak hebben de bank kaarten uitgeklede voorwaarden tov een "volledige" Visa kaart.
Overigens staat Visa bij mij al jaren onderaan het lijstje voor "klantvriendelijkheid" tov Mastercard en AMEX.

Gesloten